Dat gezegd hebbende vind ik Bennogr's opmerking bijzonder amusant. Ik ervaar "de gemiddelde Amerikaanse vrouw" namelijk als een verwende prinses die verwacht dat haar man veel (of alles) voor haar doet. (Jong) kinderen krijgen is hier een doel op zich en al dat doel bereikt is, is de dagelijkse zorg voor de kinderen de kerntaak. Mochten er problemen komen in het huwelijk dan gaat zij snel scheiden en vindt zij even zo snel een nieuwe man waar zij vervolgens (als haar leeftijd dat toelaat) snel weer een kindje bij krijgt om op die manier financieel weer beter te zitten. Frequente bezoeken aan schoonheidssalons en kappers, pageants, taarten bakken en de kerk zijn favoriete bezigheden. En ja, dit zal in het zuiden van Amerika weer normaler zijn dan in het noorden, westen of oosten vermoed ik.
Wat ik wel mooi vind is dat veel Amerikaanse vrouwen enorm creatief zijn en veel hebben een goed ontwikkeld organisatietalent. Ik zie genoeg eigenschappen die ik mooi vind ook al zou ik ze zelf niet direct willen overnemen. Maar dat zullen Amerikaanse vrouwen in Nederland ongetwijfeld ook hebben bij Nederlandse vrouwen