Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is wijsheid. Wel of niet gelijk de auto ophalen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marielle
Amerikafan

Wat is wijsheid. Wel of niet gelijk de auto ophalen

Bericht door Marielle »

Wij landen 15 september rond 20:00 in San Francisco en vertrekken pas op 19 september weer.

Ik heb bij ons ticket al de auto geboekt, maar ik vraag mij af of dit handig is.

We hebben verder nog niks geboekt aan hotels, en weet niet zo goed of er genoeg hotels zijn waar we de auto gratis zouden kunne parkeren. :roll:

Is het vanaf SF Airport makkelijk om downtown te komen?

Ik ben benieuwd naar de adviezen. :D
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Parkeren bij hotels in het centrum van SF is bijna nooit gratis, en kan zelfs aardig in de papieren lopen. Wij hebben in 2003 op onze 2e middag in SF pas de auto opgehaald (als je in het centrum zit is het prima te doen zonder auto door te lopen, met cable car e.d.) en zijn toen over de Golden Gate Bridge gegaan en door Lombard street e.d. Toen hoefden we maar één nacht te parkeren in het hotel, en 3e ochtend vertrokken we vroeg naar Yosemite.

Wij hebben de auto toen gehaald bij Hertz, ergens echt in het centrum. Ging prima. Als je van plan bent om de auto gelijk mee te nemen vanaf het luchthaven (doen wij dit jaar wel omdat we maar 1 dag in SF zijn) zou ik even hier op het forum zoeken naar tips over hotels in SF. Daar wordt nl ook vaak bijgezegd hoe duur parkeren is.

Wij zijn in 2003 met de taxi naar downtown gegaan vanaf de luchthaven, maar SF heeft ook goed openbaar vervoer (zie http://www.flysfo.com/transport/service ... _mode_id=4)

groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
kaatje
Amerika-ontdekker

Bericht door kaatje »

Wij hebben ook lang zitten dubben of dat we de auto al zouden meenemen en hebben nu dus een motel geboekt (Town house motel, lombartstreet) waarbij het parkeren gratis is.
De auto zal waarschijnlijk wel op de parkeerplaats blijven, maar op deze manier kunnen we van af het vliegveld zelf naar het motel rijden (1 huurdag is bijna net zo duur als een taxi) en kunnen we ook op dag 2 nog over de golden gate bridge rijden om het uitzicht (hopelijk zonder mist) van de andere kant te zien.
We hadden er natuurlijk voor kunnen kiezen om de auto op dag 3 op te halen omdat wij op dag 4 's morgens al heel vroeg willen vertrekken richting Yosemite, maar dat scheelt dan dus eigenlijk maar 1 dag autohuur.
Wij hebben de auto gehuurd via Holidayautos.nl en die hebben in San Francisco meerdere ophaallacaties.

Succes met beslissen.

Groeten Kaatje
Afbeelding
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

Een auto is geen must, maar wel handig, kan je de Golden Gate overrijden, Muir Woods bezoeken, Oakland e.d.
Wij zaten in een motel niet ver van de luchthaven met gratis parking en zijn 2 dagen van de 3 dagen downtown geweest, dan namen we een dagparking aan Pier 39, kostprijs 10$/dag.
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Willen wel in centrum in hotel zitten. Zijn van plan om ook het nachtleven van San Francisco te verkennen dus niet handig om dan nog terug te hoeven rijden.
Lees goede dingen over hotel Taylor. :P
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Ik zou beslist niet in SF willen zitten zonder auto. Vooral de 49 miles drive vonden wij de moeite waard. Als je deze route volgt (49 mijl dus) kom je langs alle bezienswaardigheden van San Francisco. Ook zijn we de Golden Gate over gereden voor een mooi uitzicht op de brug en de stad. We zijn een paar keer buiten het centrum gaan shoppen en gaan eten.

Wij hebben in 2001 een hotel gehad bij Union Square. In 2004 hadden we een hotel aan Fishermans Wharf en dit jaar een hotel bij het vliegveld. In de stad zijn de hotels duur en bovendien betaalden we $25,- per nacht parkeergeld.
Dit jaar hadden we een kamer in Comfort Inn aan de El Camino Real, dichtbij het vliegveld (geen geluidsoverlast gehad). Het hotel had een zwembad en parkeren in de parkeergarage onder het hotel was gratis. Ook een ontbijt was bij de prijs inbegrepen. Wij betaalden voor een 4 persoons ruime kamer met mooie badkamer en compleet ingerichte keuken (en gratis internet) $ 99,90 per nacht. Met de auto ben je in 15 minuten bij Fishermans Wharf.
Als we weer gaan willen we beslist weer een hotel buiten het centrum.
Carola
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Houden we auto toch maar gewoon,
alleen ja, willen toch echt wel beetje in centrum zitten, het is wellicht anders met kinderen maar voor ons is het juist het gevoel dat we echt in SF zijn belangrijk. Dat we lopend terug naar "huis" kunnen.

Ik ga eens kijken of Hotel Taylor beschikbaar is!!
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ik zou in San Francisco ook niet graag zonder auto zijn. Inderdaad vanwege de 49 mile drive etc. Wij hebben in SF één dag de auto niet gebruikt, de andere dagen wel. Wij zaten in het Days Inn in Geary Street waar gratis geparkeerd kan worden. Heb net nog even op de site gekeken en dat is nog steeds zo.
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Ik zou ook een auto willen in SF om in ieder geval naar de Marin headlands te gaan voor het uitzicht en daarna door te rijden naar Muir Woods. Ook kun je bijvoorbeeld nog naar Point Reyes gaan.
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Ik heb al enkele hotels gevonden met gratis parkeren :-)
Gaan gewoon lekker op de bonnefooi en kijken daar wat ons aanspreekt!! :-)
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Het is wel aan te raden de eerste overnachting vast te leggen aangezien je bij aankomst in Amerika bij de 'immigrations' een adres moet opgeven.
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Ja dat gaan we vlakbij vliegveld doen, Tips voor een leuk motel voor weinig :-) Komen laat aan en gaan de volgende ochtend gelijk weer weg.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Hier ook altijd direct de auto vanaf het vliegveld opgehaald. Lekker hoor, je kunt gaan en staan waar je wil. Soms ben je nog zo fit (adrenaline) na een reis, wil je direct verkennen, de mall in of ergens bij een specifiek restaurant eten : ))
Sandy
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij halen ook altijd gelijk de auto op.

In dit geval als je om 20:00 uur aankomt, zou ik een motel in de buurt van het vliegveld vastleggen (je moet toch een adres opgeven). Het is al laat en donker als je de airport verlaat en qua tijd heb je het dan ook wel helemaal gehad. In Belmont kun je prima overnachten bij bijv. Extended Stay of Motel 6 voor niet al te veel geld en het is niet zo ver van het vliegveld.

De volgende ochtend zou ik dan pas naar downtown en andere bezienswaardigheden in SF gaan.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Auto is erg handig hoor!

Dit hotel heeft gratis parkeren en is lekker dichtbij de meeste dingen die een mens wil zien in SF:

http://www.sftownhousemotel.com/thhome.shtml

Nog behoorlijk goedkoop ook.
Bennie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Bennie »

Wij pakken de BART naar het centrum. Overnachten 1 nacht in Hotel Diva, nabij Union Square en halen de volgende dag onze auto op bij de Budget om de hoek. Dan vertrekken we uit SF.
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

Nou, dan zal ik ook nog even een verse bijdrage leveren. Wij kwamen 12 juli aan en hadden vanaf 14 juli een auto gehuurd en daar was ik erg blij om, om verschillende redenen:

- je bent moe als je aankomt en dan is het fijn als je niet gelijk zelf hoeft te rijden (taxi naar het centrum is ong. $ 35, parkeergarages zijn ook duur);
- te voet of met openbaar vervoer is het daar uitstekend te doen;
- als je gewend bent aan een "schakelbak" in Nederland is het even flink wennen aan een automaat en als dat ook nog eens moet gebeuren in een onbekende stad met straten die soms zo steil omhoog gaan dat je het gevoel hebt dat je achterover gaat slaan, is dat niet altijd een even fijn gevoel, soms zit je echt met het zweet op je rug...

Ons hotel aan het begin van de vakantie (twee nachten in Golden Gate hotel; niet echt goedkoop maar heel huiselijk, zeker een aanrader) lag aan Bush Street, in het centrum. Alamo, het verhuurbedrijf, was aan de overkant van de straat. Niet echt zo gepland maar een betere combinatie was bijna niet denkbaar.
Moet ik wel bij vermelden dat we aan het eind van onze vakantie (4 tot en met 7 augustus en toen was ik na ruim 6000 kilometer wel blij dat ik even niet meer hoefde te rijden) nog een paar dagen in SF terug zijn geweest, waarvan een met auto en toen ging het een stuk beter (hoewel, die hellingen waren wel weer even eng).

Overigens is San Francisco een geweldige stad!

Mijn advies is dus: wen dus eerst even aan negen uur tijdverschil ZONDER auto, het is prima te doen.
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Daar heb je wel een punt. Toen wij afgelopen vakantie eenmaal de auto op hadden gehaald in Las Vegas was het volgens mij al 23.30u lokale tijd. Dus half 9 's ochtends NL tijd. Ik was blij dat ik toen maar een heel klein stukje hoefde te rijden naar het motel.
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Ik heb gemailt met het reisbureau en we kunnen de auto later ophalen gewoon in SF zelf. Nu nog de laatste twijfel, halen we hem op de dag dat we naar Lake Tahoe vertrekken OF halen we hem de dag ervoor op zodat we nog wat dingen met de auto kunnen doen. Wellicht dat wij daar de ochtend voor ons vertrek naar Lake Tahoe ook nog wel tijd voor hebben?

Stel wij halen de auto op de dag voordat we vertrekken, moeten we dan toch 2 dagen parkeergeld betalen?

Iemand ervaring? Excuses dat ik zoveel vraag, maar... ik vind het fijn om goed voorbereid om reis te gaan en er zijn hier zoveel mensen met veel amerika ervaring. :D

Groetjes,

Marielle
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Marielle schreef:Nu nog de laatste twijfel, halen we hem op de dag dat we naar Lake Tahoe vertrekken OF halen we hem de dag ervoor op zodat we nog wat dingen met de auto kunnen doen. Wellicht dat wij daar de ochtend voor ons vertrek naar Lake Tahoe ook nog wel tijd voor hebben?
Moeilijk om daar voor een ander antwoord op te geven. Ligt eraan wat je wil gaan doen.
Die overweging kan je het beste zelf maken .. lijkt mij ..
Sandy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer