Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotels plannen (vliegdata nog niet bekend)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
mavi86
Amerika-newbie

Hotels plannen (vliegdata nog niet bekend)

Bericht door mavi86 »

Wij gaan volgend jaar (duurt nog even) voor 3,5 week naar zuidwest usa.

Wij hebben besloten dat wij graag willen vliegen met de Arke premium comfort class.

ik zie dat je de tickets een maand of 4 van tevoren kan kopen. Maar ik wil eigelijk veel eerder dan dat de hotels reserveren. Helemaal de verblijven in national parken moeten eerder dan 4 maanden van te voren worden gereserveerd.

Hoe kan ik dit het beste doen? Gewoon de parken alvast boeken en de andere dagen nog niet, zodat er nog wat geschoven kan worden met de dagen? hoe doen jullie dit?

Dit is onze eerste geplande reis dus wil het wel goed doen :)
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hotels plannen (vliegdata nog niet bekend)

Bericht door smittenimmigrant »

Afhankelijk van hoe druk we verwachten dat het wordt, boeken we meer of minder ver van tevoren. Eigenlijk boeken we nooit alle overnachtingen van tevoren.

Voor nationale parken zou ik inderdaad wel ruim op tijd boeken, zeker in het hoogseizoen, maar voor andere plekken - zeker buiten de grote steden en attracties - hoeft ook in het hoogseizoen niet perse geboekt te worden. Ook middenin de zomer reden wij nog op de bonnefooi bij motels aan.

Ik snap niet goed hoe het kan dat je vliegtickets pas 4 maanden van tevoren kan boeken. Is dat iets bijzonders van Arke?
mavi86
Amerika-newbie

Bericht door mavi86 »

Ik weet het niet.. maar onze vakantie-periode staat nog niet helemaal vast dus was even prijzen aan het vergelijken door verschillende vertrek/aankomst data te selecteren. En verder dan oktober kon ik niet inzien.. vandaar
SATO
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door SATO »

Wij hebben eerst 4 maanden van te voren de ticket gereserveerd/gekocht. en daarna pas definitief de hotels gaan vast leggen.

Voor dit tijd had ik de route al in excel gezet met voor iedere overnachtingsplek 3 tot 4 alternatieve ten opzichte van ons voorkeur hotel. Ik weet dat het in de VS in principe niet nodig is maar in de afgelegen gebieden tijdens het hoog seizoen zitten diverse hotels vrij snel vol.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij boeken Yosemite altijd een jaar van te voren, dus nog voordat we de tickets hebben. Ook voor Yellowstone hebben we al eens gereserveerd voordat we de precieze route en data hadden. We leggen dan soms meerdere nachten vast en annuleren en deel zodra de route definitief is. Ik plan ook wel eens de route om een bepaalde locatie heen. Als we ergens accommodatie kunnen vinden die bijna nooit vrij is, leggen we dat vast en plannen de route er omheen.
Als je meerdere parken vastlegt ligt de rest natuurlijk ook min of meer vast, maar voor steden en overnachtingen onderweg is vroeg boeken niet nodig.

Marianne
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Je kan normaal gezien toch tot 11 maand van te voren vliegtickets en hotels boeken? Misschien dat dit bij die Arke anders is maar wij gaan volgend jaar in mei naar LA, HNL en LV en ik heb mijn vluchten gisteren geboekt en van al twee van de drie hotels ligt de reservatiebevestiging ook al in mijn mailbox. Ik vind het zo wel leuk om nu al dingen vast te leggen (ik ben tamelijk ongeduldig :lol: ) en ik heb zelfs mijn werkgever al verwittigd (lees: voor voldongen feiten gezet :oops: ) en nu maar hopen dat die 10 maanden voorbij vliegen
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

waar heb je geboekt arlette? wij gaan volgend jaar ook in april-mei maar ik vond de tickets nog erg prijzig...?
Anna68
Amerika-ontdekker

Bericht door Anna68 »

Grappig Arletta, wij gaan om hetzelfde jubileum te vieren ook in mei naar de USA.
Heb jij al geboekt?? Das best vlot, hoe gaat je trip eruit zien?
2005:Carmel-Las Vegas-Miami-Bahama's
2008:Tucson-Las Vegas-New York
2011:San Franscisco-Monterey-Santa Barbara-Los Angeles-Las Vegas
2013:Phoenix-Los Angeles-Sequoia NP-Las Vegas
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Wij hebben voor volgend jaar 1 mei tot en met 18 mei geboekt met British Airways maar wel via connections.be. Of ze nog echt prijzig zijn weet ik niet maar als ik het totale bedrag door 2 personen deel en daarna nog eens door 4 vluchten dan valt dat denk ik toch nogal mee. En nu zijn de vluchten al betaald en dus is er nu al een heel groot bedrag van de reis betaald waardoor het dan nadien niet meer zoveel lijkt :oops:
We starten in LA voor 3 dagen, vandaar naar Oahu (6 dagen) en nadien nog naar Las Vegas. Wij doen dus vier vluchten en ja ik had nog kunnen wachten maar geduld is geen goede deugd van mij :lol: Ik ben veel te opgewonden daarvoor en ook het hotel in LA (omdat ik dit perse wou) ligt al een paar weekjes vast en vorige week heb ik ook het hotel in Waikiki vastgelegd. Ik vind het wel wat jammer dat we nog geen stoelen kunnen vastleggen bij BA of ik moet ervoor betalen. Maar eens ik de goedkeuring heb op het werk (normaal geen probleem maar toch maar even wachten dan) ga ik dan toch voor de vluchten vanuit Londen nonstop naar LA wel al stoelen uitkiezen omdat de vlucht tenslotte dan al 11 uur minimum duurt en dan wil ik wel effe goed zitten. :wink: Bij de vlucht van HNL naar Las Vegas (ook non stop) zitten we op de vleugel (die plaatsnummers heb ik al maar kan ik nog niet wijzigen op de site) Deze vlucht is met Hawaiian Airlines, weet er iemand of ik de stoelen dan bij hen of via BA moet wijzigen???
Ik zit nu nog enkel te kijken naar het hotel van Las Vegas omdat ik niet goed weet hetwelk ik zou willen nemen. En dan moet ik wachten tot volgend jaar om de allerlaatste zaken zoals bezoekjes en uitstapjes, ... vast te leggen. :crybaby:
Anna68
Amerika-ontdekker

Bericht door Anna68 »

Herkenbaar, zou ook het liefst al tickets e.d. boeken maar mijn dochter gaat in september aan een nieuwe studie beginnen dus eerst haar rooster voor 2013 even afwachten...in het ongunstigste geval wordt het dus geen mei maar juni of juli, het is dan niet anders, school gaat voor!
Ik weet niet wat je budget is maar wij zijn vorig jaar in het Cosmpolitan in LV geweest en vond dat echt geweldig, op de site vindt je geregeld aanbiedingen ( nog niet voor mei 2013)
Welk hotel in LA heb jij voor gekozen?
MacN
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MacN »

Wij zitten met hetzelfde dilemma. Afgelopen jaar voor het eerst met Arkefly gevlogen en de comfort klasse is echt een aanrader! Niet alleen krijg je meer beenruimte, maar mag je ook 35kg aan bagage meenemen.

Wij willen eigenlijk ook het liefst zo snel mogelijk boeken maarbij Arke kan dit pas rond eind november begin december voor de zomer van 2013. Dit heeft ermee te maken dat de vluchten van Arke chartervluchten (vakantievluchten) zijn en die komen later beschikbaar dan de gewone vluchten.

Waarschijnlijk gaan wij niet wachten totdat deze tickets beschikbaar zijn, ik ben toch altijd weer opgelucht als de tickets geboekt zijn, dan kun je tenminste de rest gaan boeken.

Dilemma's, dilemma's :!:
Groetjes,
Mac

2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Welk hotel in LA heb jij voor gekozen?
Anna68, wij hebben daar gekozen voor het Orchid Suites Hotel, gelegen net achter het Highland Center, omdat daar zo veel goede reviews van zijn en bovendien ook supergelegen is. We weten dat je in LA beter een auto huurt enzo maar dat gaan wij niet doen (mijn man ziet het echt niet zitten). Wij gaan echt proberen om de plaatsen die we willen zien en doen om die vooral met die hop on hop off bus te doen. Het is misschien een beetje omslachtiger maar zo geraken we er ook. Het is zo'n beetje onze eigen chauffeur dan :) En je kunt toch heel LA niet bezoeken op drie dagen vandaar dat ik er de hoogtepunten voor ons heb uit gezocht en daar komt die bus ook. De eerste dag doen we dan de rode lijn en de tweede dag gaan we zo naar Santa Monica en met de fiets naar Venice Beach en op dag drie nemen we de metro naar de Universal Studios. Het maakt verder niet zo veel uit, ik wil dan vooral genieten van het feit dat we weer in de VS zijn.
Anna68
Amerika-ontdekker

Bericht door Anna68 »

Arletta,
Als je man dat niet wil dan houd het gewoon op, toch? Je moet er toch niet aan denken dat er een kerel achter het stuur zit die daar helemaal geen zin in heeft!
Je komt toch wel waar je wezen moet hoor...
Wij waren vorig jaar een dag in LA en mijn man had het even gehad met autorijden dus zijn toen met zo'n tourtje de hoogtepunten wezen bekeken.
Was een heel fanatieke chauffeur die ons dingen heeft verteld die niet in de brochure's stonden dus dat was super.
Ik wil nu 2 dagen terug voor de Universal Studio's en nog wat andere dingetjes, we vliegen vanuit Phoenix op LA en ik huur daar voor die 2 dagen denk ook geen auto.

MacN, idd zodra de tickets geboekt zijn kun je voor je gevoel verder en dat is gewoon fijn....maar zoals ik al zei, moet wachten op planning dochter :roll:
mavi86
Amerika-newbie

Bericht door mavi86 »

MacN schreef:Wij zitten met hetzelfde dilemma. Afgelopen jaar voor het eerst met Arkefly gevlogen en de comfort klasse is echt een aanrader! Niet alleen krijg je meer beenruimte, maar mag je ook 35kg aan bagage meenemen.

Wij willen eigenlijk ook het liefst zo snel mogelijk boeken maarbij Arke kan dit pas rond eind november begin december voor de zomer van 2013. Dit heeft ermee te maken dat de vluchten van Arke chartervluchten (vakantievluchten) zijn en die komen later beschikbaar dan de gewone vluchten.

Waarschijnlijk gaan wij niet wachten totdat deze tickets beschikbaar zijn, ik ben toch altijd weer opgelucht als de tickets geboekt zijn, dan kun je tenminste de rest gaan boeken.

Dilemma's, dilemma's :!:
Iedereen bedankt voor de reacties!!!

@ MacN, Maar dat is toch meer dan een half jaar van te voren. Heb jij contact gehad met Arke zelf? want op de site kom niet verder dan 3 maanden vooruit.

Ik weet nog niet hoe ik het ga aanpakken. Ik wil namelijk de nationaalparken wel al eerder boeken dan een half jaar van te voren. Ik zie dat Arkefly nu altijd op do en zo vliegt. Als dit zo blijft weten we tenminste al iets meer.
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Als je man dat niet wil dan houd het gewoon op, toch? Je moet er toch niet aan denken dat er een kerel achter het stuur zit die daar helemaal geen zin in heeft!
Je komt toch wel waar je wezen moet hoor..
Dat vind ik dus ook. Het zal misschien wat langer duren dan maar we zullen in ieder geval relaxter zijn ipv dat ik zo'n stresskip in de auto heb zitten. Soms zien we een film of reportage van LA (of in ons geval ook Honolulu en Las Vegas en dan pols ik nog eens van zie je het echt niet zitten? en dan krijg ik toch een categoriek nee dus ik geef het maar op. :mrgreen:
En mijn man spreekt geen engels (ik heb al gezegd dat ik hem elke dag een nieuw woordje of zinnetje ga leren maar ik vrees dat het geen goede leerling is. :lol:) De enige dingen die hij nu al een beetje kent, mag hij ginder van mij niet gebruiken of ze sluiten hem misschien nog op :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer