Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikanen en het milieu(bewustzijn)
-
- Amerika-expert
Re: Amerikanen en het milieu(bewustzijn)
Volgens mij zijn er al jaren water kracht centrales in rivieren van Nederland toch?
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
ik zou het probleem van overbevolking toch liever op een humanere manier oplossen dan wachten tot het te laat is. De beste oplossing is massaal investeren in educatie educatie en educatie van meisjes en vrouwen wereldwijd. Overal zie je dat wanneer meisjes de kans krijgen om naar school te gaan en beter geïnformeerd zijn over (anti)conceptie, dat zij echt de kans grijpen om zelf te beslissen wanneer en hoeveel kinderen ze krijgen. Lees: kiezen voor minder kinderen en een betere levenskwaliteit.
Probleem is dat je dan heel hard tegen religie aanloopt... Waar dan ook maar toch zeker ook in Amerika.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- LeenG
- Amerika-expert
mja, en jammer genoeg zijn dat vaak dezelfden die verkondigen dat er niks mis is met het milieu.... 

Religie zorgt inderdaad voor overbevolking. Vaak is dat religie in combinatie met armoede die een sterke negatieve vicieuze cirkel veroorzaakt. In landen met veel armoede en een hoge intensiteit van religie zie je ook dat het openbaar bestuur faalt (voorbeelden ten over: Afhganistan, Pakistan, Nigeria, het Midden-Oosten maar ook heel landen in Afrika). En zelfs in landen met veel poen (Libie, Irak: aardolie) veroorzaakt religie (en etniciteit) enorm veel ellende.
Ja er zijn 4 centrales en die leveren 2x zoveel op als zonneenergie. Dus waarom steken ze het geld van zon en wind niet in water. Het is een waterland...Staceybeesie schreef:Volgens mij zijn er al jaren water kracht centrales in rivieren van Nederland toch?
- LeenG
- Amerika-expert
In de landen die je opsomt is religie vaak een knuppel om de massa makkelijker dom en arm te houden. Vaak is het ook een combinatie vaan economische belangen, niet alleen van de lokale machthebbers maar evengoed van de Westerse landen.
In islam in anticonceptie wel toegestaan maar in veel landen moeilijk toegankelijk of gewoon te duur.
De houding van Rome, die jammer genoeg nog veel te veel invloed heeft in Afrika en Zuid -Amerika, vind ik persoonlijk ronduit schandalig: anticonceptie wordt gewoon verboden, ook al betekent dat voor veel kinderen leven in armoede en honger.
er zijn zoveel aspecten aan de hele milieu-problematiek, micro- en macro-economisch, politieke belangen, sociale en religieuze verhoudingen,.... en het gaat over zoveel dingen tegelijkertijd: energie, consumptie, industrien,... een mens zou er moedeloos van worden
In islam in anticonceptie wel toegestaan maar in veel landen moeilijk toegankelijk of gewoon te duur.
De houding van Rome, die jammer genoeg nog veel te veel invloed heeft in Afrika en Zuid -Amerika, vind ik persoonlijk ronduit schandalig: anticonceptie wordt gewoon verboden, ook al betekent dat voor veel kinderen leven in armoede en honger.
er zijn zoveel aspecten aan de hele milieu-problematiek, micro- en macro-economisch, politieke belangen, sociale en religieuze verhoudingen,.... en het gaat over zoveel dingen tegelijkertijd: energie, consumptie, industrien,... een mens zou er moedeloos van worden

-
- Amerika-expert
Maar het water stroom niet zo snel omdat het nogal vlak isDejaVu schreef:Ja er zijn 4 centrales en die leveren 2x zoveel op als zonneenergie. Dus waarom steken ze het geld van zon en wind niet in water. Het is een waterland...Staceybeesie schreef:Volgens mij zijn er al jaren water kracht centrales in rivieren van Nederland toch?

- Bandido
- Amerika-expert
Re: Amerikanen en het mileu (bewustzijn)
Poeh, ja Alabama, daar noem je ook wat.Petra/VS schreef:Maar... mijn beste vriendin is uit deze omgeving naar Alabama verhuisd en haar viel het enorme verschil meteen op. Niks geen recycling, plastic tasjes voor een of twee dingen en inderdaad ook daar laten veel mensen hun auto aanstaan om hem koel te houden. Ik wil niet zeggen dat het inherent aan het zuiden is, want dat zijn de enige twee plekken waar ik ervaring mee heb.

Maar als ik kijk naar mijn omgeving, daar wordt volop gerecycled. Inderdaad, je krijgt veel plastic tasjes, maar die zijn al van gerecycled materiaal. En daarna kun je ze bij diezelfde supermarkt weer inleveren. En dat doen ook veel mensen. En ook zie je heel vaak dat mensen hun eigen tassen meenemen. Auto's stationair laten draaien heb ik eigenlijk nooit gezien, maar misschien gebeurt dat weleens. Ik heb dat trouwens wel in Massachusetts gezien, maar dan vanwege de kou. Thuis recyclen we ook zo goed als alles, en de bakken die je daarvoor kunt gebruiken zijn gratis en je kunt ze online aanvragen als je dat wilt. Het is niet verplicht, maar bij ons in de straat doet iedereen het.
Als het gaat om "renewable energy" heeft elke staat zo zijn eigen sterke punten. In Georgia moet je niet zijn voor wind of zonneenergie, maar wel voor "biomass". En dat wordt volop gebruikt. Het is een hele bosrijke staat en vanwege het klimaat groeien bomen hier als een tierelier. En dus staan er vele hectares hier vol bomen om gekapt te worden en daarna dus weer herplant te worden. Voor boeren zijn er subsidies om over te stappen van een bepaald gewas naar bomen en hun land dus anders te gebruiken.
In het algemeen denk ik wel dat in het deel van Amerika waar ik woon, men een inhaalslag maakt. En heel snel ook, het valt me zelfs al op hoeveel meer er aan het milieu wordt gedaan in de paar jaar dat ik er woon. En zo gaat dat vaak in Amerika: als men eenmaal ergens voor gaat, dan gaat het ook meteen vaak hard.
"Keep Georgia On Your Mind"
Wij kunnen papier en plastic/glas scheiden en dat wordt opgehaald. We kunnen ook andere zaken scheiden en die naar de gemeentewerf brengen. Het valt me op dat betrekkelijk weinig mensen scheiden en hergebruiken bij mij in de buurt. Ik geloof meer in het verplicht stellen (direct of indirect via afvalvolumeheffingen). De vuilnisophaaldienst interesseert het allemaal niets: als je pech hebt gooien ze de hergebruikspullen gewoon in de reguliere vuilniswagen. Nu is het wel zo dat de vuilnisdiensten waar ik woon traditioneel Italiaans-Amerikaans zijn (en dus naar de geruchten onderdeel zijn van de georganiseerde misdaad).Bandido schreef: als men eenmaal ergens voor gaat, dan gaat het ook meteen vaak hard.

We hebben ook nog een kustlijn van 450km. Ik denk eerder dat de lobby van zon- en windenergie beter isStaceybeesie schreef:
Maar het water stroom niet zo snel omdat het nogal vlak is

-
- Amerika-expert
Zo ervaar ik het ook. Kreeg ik voorheen de standaard vraag, "alles in 1 tas?", als ik met mijn eigen boodschappen tas aan kwam. Nu pakken ze hem gelijk aan en beginnen ze in te laden. Het doel van een koeltas ongaat ze soms nog, maar we zijn al enorm gevorderd.Bandido schreef:
In het algemeen denk ik wel dat in het deel van Amerika waar ik woon, men een inhaalslag maakt. En heel snel ook, het valt me zelfs al op hoeveel meer er aan het milieu wordt gedaan in de paar jaar dat ik er woon. En zo gaat dat vaak in Amerika: als men eenmaal ergens voor gaat, dan gaat het ook meteen vaak hard.
Hebben nu ook gescheiden huis afval maar daar betaal je extra per maand voor bij onze vuil ophaal dienst. Wel weer typisch ipv het te belonen, maar de keuze is er nu. Voorheen niet. De plastic weg gooi water flesjes zie je een heel stuk minder en veelal heeft iedereen zijn eigen water fles.
Er is nog heel wat te verbeteren. Maar er zijn echt wel dingen veranderd.
-
- Amerika-expert
En daar wil je een stuwmeer van makenDejaVu schreef:We hebben ook nog een kustlijn van 450km. Ik denk eerder dat de lobby van zon- en windenergie beter isStaceybeesie schreef:
Maar het water stroom niet zo snel omdat het nogal vlak is

Getijdencentrales
-
- Amerika-expert
Ok dat klinkt een stuk aannemelijker 

Mijn vader had destijds de leiding over 1 van die waterkrachtcentrales toen die geopend werd. Maar dat was toch echt vooral zo'n prestige-project, het leverde netto echt niets op.
Terug in Texas!
Ik heb vandaag een lesje "sceptic tank" (sp??) van mijn lief gekregen en hoe zo ongeveer dat werkt. Blijkbaar stroomt de poep en pies
in "cleanere" vorm zo de tuin in ofzo ....
Vraag ik me gelijk af, hoe milieuvriendelijk is dat dan?

Vraag ik me gelijk af, hoe milieuvriendelijk is dat dan?
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Septic tankZiva schreef:"sceptic tank" (sp??)

En lang leve 'city sewer'!

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- goldenhills
- Amerika-expert
http://www.aceee.org/topics/water-and-wastewaterMunicipal water supply and wastewater treatment (W&WW) systems are among the most energy-intensive facilities owned and are operated by local governments, accounting for about 35% of energy used by municipalities.
Eigenlijk zou je methaan moeten produceren van je bio-afval en daar je potje op koken, dan bespaar je nog wat extra energie!
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Da's waar, maar het idee van een septic tank in je achtertuin heeft me nooit echt aantrekkelijk geleken... 

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 2202 Weergaves
-
Laatste bericht door Dude