Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Clint
Amerika-expert

Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederla

Bericht door Clint »

wat karvan cevitan betreft: probeer Mio. Duur en niet helemaal hetzelfde, maar ik vind het een prima vervanger. Gaat ook best een tijdje mee (je hebt maar weinig nodig in vergelijking met NL siroop).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Dakotagl
Amerika-ontdekker

Bericht door Dakotagl »

Leuk en handig topic dit!

Ik heb al een aantal keer tevergeefs naar bladerdeeg gezocht! Is daar iets vergelijkbaars voor te vinden?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar daar waar ik het in Belgie gewoon in het koelvak kon vinden, kan ik hier enkel maar de bevrozen puff pastry vinden. Maar het werkt ook. Al gebruikte ik het vaak als ik al laat was met eten, en dus snel iets in elkaar moest flansen. Dat gaat nu wat minder omdat het moet ontdooien.

(snel-klaar-recept van overschotjes: een plak puff pastry, besmeren met een laagje mosterd. Dan een bodempje maken van spinazie en/of sla, en daar je overschotjes kaas en vleesbeleg op. Oprollen, en in de oven zetten tot het goudbruin is.)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dakotagl
Amerika-ontdekker

Bericht door Dakotagl »

Ah, vandaar, dan heb ik misschien gewoon op de verkeerde plek gekeken!

Dank voor de tips!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ja, bladerdeeg is er wel, maar het is wel duur. Ze hebben maar 1 merk, geen huismerk, het zal hier wel weinig verkocht worden. Overigens kocht ik dat in NL ook bevroren, maar hier zijn de plakken veel groter.
Terug in Texas!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

SemJes schreef:
Ontbijtspek komt van de buik (Ontbijtspek: gezouten en gerookt buikspek)
Bacon komt van de rug (Bacon: licht gerookte gezouten buikspek met ribvlees) Is het nou rib of rug?
I vroeg me af of dat wel klopte, want volgens mij is er ook specifiek backbacon. Wiki zegt:
Bacon is prepared from several different cuts of meat. It is usually made from side and back cuts of pork, except in the United States, where it is almost always prepared from pork belly
Terug in Texas!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Trader Joe's heeft ook een merk puff pastry als ik het me goed kan herinneren..
Clint's Thoughts
Lizzie_McSlaughter
Amerika-ontdekker

Bericht door Lizzie_McSlaughter »

mio is awesome!! ik heb verschillende smaken hier,gewoon 2 pompjes in je flesje water spuiten en viola!! en aangezien ik het wate ruit de kraan hier licht naar zwembad vind smaken is mio geniaal! beetje mio en je proeft de nare watersmaak niet meer!! :D
Lizzie McSlaughter is the name, Rollerderby is the game!! kicking ass in america!!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik heb nu ook Mio gekocht maar ik weet het niet echt hoor. Hoeveel scheutjes doen jullie in 1 glas water?

En heeft iemand al iets gevonden dat lijkt op Candarel (die zoet tabletjes in een dispenser)? Ik zie wel van die aspartaan suiker vervangers maar dat smaakt toch anders en bovendien zijn van die zakjes ook vreselijk onhandig vind ik, ik mors altijd een deel op de counter haha.

Iemand al lekkere volle romige chocomelk gevonden?
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik ben dol op chips, en dan vooral paprikachips. En zoiets heb ik nog niet gevonden, al komt "barbecue" hier nog het meest in de buurt. Maar dat is het toch net niet, ook wel lekker, maar net iets te zoet en "smokey" om voor paprikachips door te kunnen gaan. Of tenminste de merken die ik heb geprobeerd. En het is natuurlijk een uiterst onhandig product om mee te nemen, al heb ik het in Helen, GA wel kunnen vinden. Dus neem ik daar altijd wat mee als ik er ben.

Ook zoiets is ontbijtkoek. Echt zoiets dat ik vaak at, maar nou niet meer kan vinden. Niet dat ik het nou echt zodanig mis dat ik het zou meenemen uit NL, maar als het hier zou zijn zou ik wel kopen denk ik. Zelf maken had niet bepaald het gewenste resultaat (en bakken is ook niet echt mijn ding eerlijk gezegd :wink: ).
"Keep Georgia On Your Mind"
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Bandido schreef: Ook zoiets is ontbijtkoek. Echt zoiets dat ik vaak at, maar nou niet meer kan vinden. Niet dat ik het nou echt zodanig mis dat ik het zou meenemen uit NL, maar als het hier zou zijn zou ik wel kopen denk ik.
Hier in Houston hebben ze vaak ontbijtkoek bij Hong Kong market, een aziatische supermarkt. Ik heb er laatst weer 4 ingeslagen. Ik geloof dat ze ongeveer $2.59 per stuk waren, dus volgens mij ook best een redelijke prijs. Zou het zin hebben om wat naar je op te sturen? Of zou dat toch nog duur zijn?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ziva schreef:En heeft iemand al iets gevonden dat lijkt op Candarel (die zoet tabletjes in een dispenser)? Ik zie wel van die aspartaan suiker vervangers maar dat smaakt toch anders en bovendien zijn van die zakjes ook vreselijk onhandig vind ik, ik mors altijd een deel op de counter haha.
Ik vind van de suikervervangers Splenda een van de betere, en Splenda heeft ook de Splenda Minis (dispenser):
Afbeelding
Bandido schreef:Ik ben dol op chips, en dan vooral paprikachips. En zoiets heb ik nog niet gevonden, al komt "barbecue" hier nog het meest in de buurt. Maar dat is het toch net niet, ook wel lekker, maar net iets te zoet en "smokey" om voor paprikachips door te kunnen gaan. Of tenminste de merken die ik heb geprobeerd.
Paprikachips waren ook mijn favoriet, en het is inderdaad erg jammer dat het hier niet te vinden is. Barbeque komt inderdaad in de buurt, en van alle soorten die ik heb geprobeerd is een lokale variant het beste: Boulder Canyon Hickory Barbeque Kettle Chips. Geen idee hoe makkelijk die ergens anders verkrijgbaar zijn...
Afbeelding
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Ik vind de Ruffles Sweet & Smokin' ook wel wat op paprika lijken en is niet zo zoet (in tegenstelling tot z'n naam) als sommige andere BBQ smaken. Hij is wel behoorlijk spicy.
Afbeelding
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ziva schreef:Iemand al lekkere volle romige chocomelk gevonden?
Ik vind de Calorie Countdown chocolademelk van Hood wel lekker romig. Ze verkopen het bij King Soopers (Kroger).
http://www.hood.com/Products/prodDetail ... 645&lb=851
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ziva schreef:Ik heb nu ook Mio gekocht maar ik weet het niet echt hoor. Hoeveel scheutjes doen jullie in 1 glas water?
Afhankelijk van het glas. Ik doe op 16oz zo'n 1-1.5 squirts. 22oz 2-2.5. Een beetje tot het een goede kleur heeft (dat doe ik ook met NL siroop, op kleur niet zo zeer op hoeveelheid).
Clint's Thoughts
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

houstonwehaveaproblem schreef:Hier in Houston hebben ze vaak ontbijtkoek bij Hong Kong market, een aziatische supermarkt. Ik heb er laatst weer 4 ingeslagen. Ik geloof dat ze ongeveer $2.59 per stuk waren, dus volgens mij ook best een redelijke prijs. Zou het zin hebben om wat naar je op te sturen? Of zou dat toch nog duur zijn?
Dat is aardig van je, en bedankt voor het aanbod! Maar wat blijkt: de Farmers Market in Atlanta heeft sinds afgelopen weekend een selectie aan NL producten, en dat is inclusief paprikachips en ontbijtkoek. Hoe toevallig is dat? :lol:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

*moet duidelijk weer een reisje naar Atlanta plannen*

Wow.. ik kwijl al bij de gedachten ;)
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Bandido, ik lees net je bericht over ontbijtkoek en paprika chips en ben benieuwd welke farmers market dit verkoopt in Atlanta.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dat is de Buford Highway Farmers Market. Toevallig liep ik rond de kerst iemand van hun inkoopafdeling tegen het lijf op een feestje. Ik merkte op dat er zo weinig NL producten waren en hij zei dat dat kwam omdat het voor hen moeilijk is om te bepalen waar behoefte aan is. En dat is natuurlijk ook zo, zeker als je zelf geen enkele affiniteit met NL hebt. En van het een kwam het andere: ik mocht op een lijst aankruisen welke NL producten ik in Atlanta miste en dan zouden ze het bestellen. Dat duurde allemaal dus even, maar nu is het dan zo ver. Het is nog geen grote selectie, maar het is een begin. Er is ook heel veel van Conimex bij, maar ook DE koffie etc. Ik hoop dat ook andere NLers er flink gaan shoppen zodat ze het ook blijven bestellen. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer