Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis thijsvgils: West USA - 18 dgn - LA->LA
-
- Amerika-ontdekker
Reis thijsvgils: West USA - 18 dgn - LA->LA
Hallo,
4 september vertrek ik samen met mijn vriendin voor 18 dagen naar West-USA. Met de camper zullen we beginnen én eindigen in LA.
18 dagen is relatief kort, maar helaas ging dit niet anders ivm ons werk. We zochten een perfecte combinatie tussen natuur en steden en na veel zoeken op dit geniale forum, denk ik dat we goed in de richting zitten. Toch zou ik graag jullie meningen horen!
Bedankt!
4 sept Dag 1. Brussel -> LA - verplicht 's nachts slapen in hotel op LAX
5 sept Dag 2. LA -> Needles, CA - 's morgens boodschappen doen, 's middags camper
6 sept Dag 3. Needles, CA -> Grand Canyon - vroeg vertrekken zodat we die dag in GC hebben
7 sept Dag 4. GC -> Page
8 sept Dag 5. Page -> Zion - 's morgens Antelope Canyon, daarna door naar Zion
9 sept Dag 6. Zion
10 sept Dag 7. Zion -> Las Vegas - Via Valley of Fire/Hoover Dam?
11 sept Dag 8. Las Vegas
12 sept Dag 9. Las Vegas -> Death Valley
13 sept Dag 10. DV -> Yosemite NP
14 sept Dag 11. Yosemite NP
15 sept Dag 12. Yosemite -> SF
16 sept Dag 13. SF
17 sept Dag 14. SF
18 sept Dag 15. SF -> Cambria
19 sept Dag 16. Cambria -> LA + Camper inleveren
20 sept Dag 17. LA Overdag naar Universal Studios/Hollywood/etc.
21 sept Dag 18. LA -> Brussel
Nog een paar dingen:
- Is het slim om met de camper door DV te trekken? we horen verschillende verhalen...
- In Las Vegas heben we 10 en 11 sept The Venetian geboekt, dus dat staat vast.
Alvast bedankt!
Thijs van Gils
4 september vertrek ik samen met mijn vriendin voor 18 dagen naar West-USA. Met de camper zullen we beginnen én eindigen in LA.
18 dagen is relatief kort, maar helaas ging dit niet anders ivm ons werk. We zochten een perfecte combinatie tussen natuur en steden en na veel zoeken op dit geniale forum, denk ik dat we goed in de richting zitten. Toch zou ik graag jullie meningen horen!
Bedankt!
4 sept Dag 1. Brussel -> LA - verplicht 's nachts slapen in hotel op LAX
5 sept Dag 2. LA -> Needles, CA - 's morgens boodschappen doen, 's middags camper
6 sept Dag 3. Needles, CA -> Grand Canyon - vroeg vertrekken zodat we die dag in GC hebben
7 sept Dag 4. GC -> Page
8 sept Dag 5. Page -> Zion - 's morgens Antelope Canyon, daarna door naar Zion
9 sept Dag 6. Zion
10 sept Dag 7. Zion -> Las Vegas - Via Valley of Fire/Hoover Dam?
11 sept Dag 8. Las Vegas
12 sept Dag 9. Las Vegas -> Death Valley
13 sept Dag 10. DV -> Yosemite NP
14 sept Dag 11. Yosemite NP
15 sept Dag 12. Yosemite -> SF
16 sept Dag 13. SF
17 sept Dag 14. SF
18 sept Dag 15. SF -> Cambria
19 sept Dag 16. Cambria -> LA + Camper inleveren
20 sept Dag 17. LA Overdag naar Universal Studios/Hollywood/etc.
21 sept Dag 18. LA -> Brussel
Nog een paar dingen:
- Is het slim om met de camper door DV te trekken? we horen verschillende verhalen...
- In Las Vegas heben we 10 en 11 sept The Venetian geboekt, dus dat staat vast.
Alvast bedankt!
Thijs van Gils
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis West USA - 18 dgn - LA->LA
Hallo Thijs,
Het is inderdaad wat kort. Hou rekening met de tijd die het kost om de camper op te halen en in te leveren. Needles lijkt me wat optimistisch die eerste dag.
In sommige parken is reserveren aan te raden, zeker in Yosemite. Probeer daar iets in de vallei te vinden, check regelmatig of er iets vrij is.
DV moet wel kunnen, mag het ook van de verhuurder?
Ik vind DV - Yosemite wel erg veel op 1 dag, je houdt geen tijd over voor bezienswaardigeden onderweg.
Marianne
Het is inderdaad wat kort. Hou rekening met de tijd die het kost om de camper op te halen en in te leveren. Needles lijkt me wat optimistisch die eerste dag.
In sommige parken is reserveren aan te raden, zeker in Yosemite. Probeer daar iets in de vallei te vinden, check regelmatig of er iets vrij is.
DV moet wel kunnen, mag het ook van de verhuurder?
Ik vind DV - Yosemite wel erg veel op 1 dag, je houdt geen tijd over voor bezienswaardigeden onderweg.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne,
Bedankt voor je reactie, heb zojuist even op CruiseAmerica.com gekeken naar de voorschriften wat betreft Death valley:
"Death ValleyVehicles may be operated with EXTREME CARE in Death Valley and other desert areas during the months of July and August. In Summer, renters visit these areas at their own risk and Cruise America will not be held responsible for extraordinary vehicle recovery and other charges. During certain periods these areas are not habitable and could pose a danger to the driver and passengers."
Zou dat "At your own risk" dan ook gelden voor september?
Reserveren op sommige locaties gaan we inderdaad doen. We willen namelijk ook op een RV Campground in de buurt van de Golden gate zitten, wanneer we in SF zijn.
DV - Yosemite is inderdaad misschien teveel, bijna 6 uur reizen... Misschien dat het toch slimmer is om wat verder door te rijden, of toch om DV heen, en dichter bij Yosemite te overnachten.
Groetjes,
Thijs
Bedankt voor je reactie, heb zojuist even op CruiseAmerica.com gekeken naar de voorschriften wat betreft Death valley:
"Death ValleyVehicles may be operated with EXTREME CARE in Death Valley and other desert areas during the months of July and August. In Summer, renters visit these areas at their own risk and Cruise America will not be held responsible for extraordinary vehicle recovery and other charges. During certain periods these areas are not habitable and could pose a danger to the driver and passengers."
Zou dat "At your own risk" dan ook gelden voor september?
Reserveren op sommige locaties gaan we inderdaad doen. We willen namelijk ook op een RV Campground in de buurt van de Golden gate zitten, wanneer we in SF zijn.
DV - Yosemite is inderdaad misschien teveel, bijna 6 uur reizen... Misschien dat het toch slimmer is om wat verder door te rijden, of toch om DV heen, en dichter bij Yosemite te overnachten.
Groetjes,
Thijs
-
- Amerika-ontdekker
Misschien is doorrijden naar Bishop een idee? En daar overnachten...
Thijs
Thijs
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat is zeker een goed alternatief. Om DV heen rijden is zonde en vanuit LV heb je voldoende tijd om door DV heen te rijden en in Bishop te slapen.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis thijsvgils: West USA - 18 dgn - LA->LA
Heeft iemand toevallig een goed alternatief voor needles? (dichterbij LA dus)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Twentynine Palms?
Marianne
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wil je zekerheid, of wil je op de bonnefooi is de vraag. Ik zou uitzoeken wat de camperplaatsen onderweg zijn en kijken hoever je komt. Het hangt er gewoon vanaf hoelast je je camper kunt halen, je daar vertrekt en je daarna je boodschappen hebt gedaan. Needles is dan inderdaad nog een heel stuk rijden, maar ik ben bang dat 29-palms niet ver genoeig is, want dan moet je de dag erna nog bijna 7u door naar de GC. De dag erna is het zowieso nog een flink deel vd dag rijden naar de GC, dus de dag daarna pas laat naar Page rijden! Je zult ook niet vroeg in Zion aankomen als je die ochtend nog antelope canyon wilt doen, maar daar heb je de dag erna nog een volle dag voor.
Venetian is een tophotel!
Ik zou de keus maken om niet in Death Valley te overnachten, maar om idd in Lone Pine of Bishop te gaan overnachten, dat geeft je de dag erna meer tijd voor de tioga pass en yosemite, want 1 dag yosemite is eigenlijk net te kort.
Je zult flink moeten doorrijden, vooral in het begin, maar voor 18 dagen zit er weinig anders op! Vanaf Zion wordt het net wat rustiger ( al zijn de ritten naar yosemite en Sf-cambria ook fors).
Venetian is een tophotel!
Ik zou de keus maken om niet in Death Valley te overnachten, maar om idd in Lone Pine of Bishop te gaan overnachten, dat geeft je de dag erna meer tijd voor de tioga pass en yosemite, want 1 dag yosemite is eigenlijk net te kort.
Je zult flink moeten doorrijden, vooral in het begin, maar voor 18 dagen zit er weinig anders op! Vanaf Zion wordt het net wat rustiger ( al zijn de ritten naar yosemite en Sf-cambria ook fors).
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de goeie tips! ik denk dat we inderdaad gaan kijken naar welke (en hoeveel) campgrounds er op die route liggen, dan kunnen we gewoon kijken hoever we komen!
Heb even gekeken op Google maps... Als we van Vegas naar Bishop rijden, gaat de kortste route om DV heen, dus dat is op zich ideaal. Of missen we dan veel als we DV links laten liggen?
Over ons laatste stuk (SF->LA) is het misschien slimmer om over de i-5 te gaan, door het binnenland dus? Of is langs de kust de moeite waard?
Thijs
Heb even gekeken op Google maps... Als we van Vegas naar Bishop rijden, gaat de kortste route om DV heen, dus dat is op zich ideaal. Of missen we dan veel als we DV links laten liggen?
Over ons laatste stuk (SF->LA) is het misschien slimmer om over de i-5 te gaan, door het binnenland dus? Of is langs de kust de moeite waard?
Thijs
Als je deze vraag stelt heb je nog niet echt goed rondgekeken op het forum. Jammer, want de kustroute is zeer mooi, met name het stuk tussen Big Sur en San Simeon, met toch wel een aantal leuke bezienswaardigheden, zie deze post. Doch hou er rekening mee dat je wel minimaal 2 dagen nodig hebt voor de kustroute, met 1 dag red je het niet, en zeker niet met een RV.thijsvgils schreef:Over ons laatste stuk (SF->LA) is het misschien slimmer om over de i-5 te gaan, door het binnenland dus? Of is langs de kust de moeite waard?
-
- Amerika-ontdekker
Ja, dan mis je veelthijsvgils schreef:Heb even gekeken op Google maps... Als we van Vegas naar Bishop rijden, gaat de kortste route om DV heen, dus dat is op zich ideaal. Of missen we dan veel als we DV links laten liggen?
Thijs

Via DV is maar 40 mile meer, dus waar praat je over?
Ik denk dat je bij een roadtrip in het zuidwesten niet moet gaan kijken naar de kortste route, dan wordt het een hele saaie vakantie..
-
- Amerika-ontdekker
@Hockey: bedankt! had die post inderdaad niet gezien
heb ff gekeken.. schitterende route, die gaan we doen!
@Bas560SEL: Je hebt gelijk... 40 km is niks! Mijn vriendin is een beetje huiverig om door DV te gaan met een RV in september, maar volgens mij valt het allemaal wel mee.

@Bas560SEL: Je hebt gelijk... 40 km is niks! Mijn vriendin is een beetje huiverig om door DV te gaan met een RV in september, maar volgens mij valt het allemaal wel mee.
-
- Amerika-ontdekker
Gewoon lekker vroeg vertrekken vanuit LV, dan is het ook nog niet zo warm.
Die camper kan het makkelijk aan.

Die camper kan het makkelijk aan.
-
- Amerika-newbie
Wat leuk wij zijn 10 t/m 11 september ook in de The Venetian!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Vroeg is het er ook al warm....,maar als je op de normale wegen blijft zal er weinig fout gaan.zorg gewoon voor voldoende water aan boord!
-
- Amerika-ontdekker
Ja dat denk ik dus ook, we gaan er maar gewoon vanuit dat het heul warm wordt!PSVwally schreef:Vroeg is het er ook al warm....,maar als je op de normale wegen blijft zal er weinig fout gaan.zorg gewoon voor voldoende water aan boord!

Wat gaaf! Hebben jullie al shows geboekt o.i.d?Maik&Alicia schreef:Wat leuk wij zijn 10 t/m 11 september ook in de The Venetian!
-
- Amerika-ontdekker
Nu zitten we alleen nog met 1 klein dingetje. We hebben zoals het er nu naar uitziet 2 nachten in Zion.
Is dit aan te raden of is het misschien beter om 2 nachten grand canyon te doen of helemaal een andere plaats mee te pakken?
Is dit aan te raden of is het misschien beter om 2 nachten grand canyon te doen of helemaal een andere plaats mee te pakken?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is de route nog zoals in je eerste post? Je zou dan ook een overnachting in Bryce kunnen overwegen, of een stop tussen DV en Yosemite. Maar 2 nachten Zion is ook lekker. Het is maar net waar je van houdt, en wat je wilt gaan doen. Misschien heb je iets aan mijn 2011-verslag, ik was er toen ook in september, en we hadden 2 nachten in Zion en ook 2 nachten bij de Grand Canyon. Kijk ook eens op mijn wandelsite om te zien welke wandelingen jullie aanspreken en kijk op de NPS-site en op http://www.ontdek-amerika.nl voor de activiteiten in de parken.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ok Dankjewel!
Ja het nadeel in dit geval is een beetje dat wij een hotel overnachting vast hebben liggen in Las Vegas. Dus die nacht kunnen we zeg maar niet daarna besteden. Verder is de reis inderdaad hetzelfde gebleven..
Ja het nadeel in dit geval is een beetje dat wij een hotel overnachting vast hebben liggen in Las Vegas. Dus die nacht kunnen we zeg maar niet daarna besteden. Verder is de reis inderdaad hetzelfde gebleven..
-
- Amerika-ontdekker
camping San Fransisco
Hallo allemaal,
We zijn nu bezig met wat campings in het voren boeken voor de reis in september.
Heeft er misschien iemand ervaring met een camping in (of dichtbij) San Fransisco?
B.v.d
Thijs
We zijn nu bezig met wat campings in het voren boeken voor de reis in september.
Heeft er misschien iemand ervaring met een camping in (of dichtbij) San Fransisco?
B.v.d
Thijs
Laatst gewijzigd door markro op 12 jul 2012, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1508 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 21 Reacties