Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ik had al vliegangst, maar nu...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Chi Sin X schreef:Ik vind het eigenljik wel erg voor moslims die hier niets mee te maken hadden.
Ze zullen het de komende tijd weer iets moeilijker hebben of nagekeken worden. Lijkt me toch niet leuk dat er steeds een groepje mensen is dat uw naam door het slijk haalt voor de "goede" zaak.
Waar blijven dan de afkeuringen uit de moslimwereld ?
Ik herinner mij dat na 911 de noordafrikaanse gemeenschap in feeststemming was.
Ik lees geen berichten over imans die massaal dit alles publiek afkeuren.
Waarom zie ik geen moslims in de straten om te protesteren tegen degenen die hun naam besmeurd ?
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

dieter schreef:
Chi Sin X schreef:Ik vind het eigenljik wel erg voor moslims die hier niets mee te maken hadden.
Ze zullen het de komende tijd weer iets moeilijker hebben of nagekeken worden. Lijkt me toch niet leuk dat er steeds een groepje mensen is dat uw naam door het slijk haalt voor de "goede" zaak.
Waar blijven dan de afkeuringen uit de moslimwereld ?
Ik herinner mij dat na 911 de noordafrikaanse gemeenschap in feeststemming was.
Ik lees geen berichten over imans die massaal dit alles publiek afkeuren.
Waarom zie ik geen moslims in de straten om te protesteren tegen degenen die hun naam besmeurd ?
Ik dacht het, jij schrijft het. Ben het volledig met je eens.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tigerbunny schreef:Ze mogen dus wel mee, maar in de koffer....waarbij ik me dan toch wel bedenkingen maak... als een explosief mengsel gevaarlijk kan zijn in de handbagage, dan moet men dit toch ook gewoon in de koffer kunnen steken ook, of niet?
Ik zag gisteravond op tv dat de röntgenapparatuur die de koffers scant, meer "verdachte" stoffen kan detecteren dan de röntgenapparatuur voor je handbagage. Als zo'n explosief mengsel dus in de koffer wordt gedaan, wordt dat wel ontdekt. T.z.t. zal men dus de röntgenapparatuur voor de handbagage ook wel aanpassen/vervangen zodat die ook vloeibare explosieve stoffen herkent.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Tigerbunny
Amerika-ontdekker

Bericht door Tigerbunny »

Ah, ok, op die manier is het natuurlijk wel al veiliger, maar er zullen toch wel altijd kleine "loopholes" zijn denk ik....
2003: Californië, Nevada, Arizona, Utah
2006: New York
2007: Rocky Mountains
Afbeelding
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

liliane schreef:Ik hoop maar dat Houstonwehaveaproblem een beetje prettig heeft kunnen reizen vandaag, nu ze éindelijk haar jongens mee naar huis mocht nemen.

Liliane

Hoi Liliane (en de rest),

Ja, ik ben dus op de bewuste donderdag van Amsterdam naar Houston gevlogen met een tussenlanding op Newark. Mocht ik eindelijk na ongeveer 9 maanden rechtszaken mijn kinderen mee naar huis nemen, krijg je dit nog :-).
Toen ik 's morgens vertrok hoorde ik wel van de berichten. Toch had ik het idee dat er op Schiphol niet veel van te merken was. Nou vertrok ik vanaf hal 3 en ik dacht dat BA in hal 1 zit, dus daar zou het mee te maken kunnen hebben.
Pas met het landen in Newark werd duidelijk wat dit grapje weer voor consequenties had overal. Wij zouden eigenlijk naar terminal C moeten, maar vanwege veiligheidstoestanden gingen we naar een gate in terminal D. Dit betekende dat mijn bagage niet even doorgesluisd kon worden en ik dus met 5 zware koffers, 3 stuks handbagage en 2 kinderen helemaal naar terminal C moest lopen. Gelukkig was de oudste sterk genoeg om ook een karretje te duwen anders had ik echt een probleem gehad. In terminal C moest ik mijn koffers weer kwijt en dit duurde ook een tijd omdat niemand wist waar ik die moest afgeven. Even later opnieuw door de poortjes. Aan elk paaltje in de rij hingen A4'tjes met daarop geschreven wat je allemaal niet mee mocht nemen in je handbagage. Ik had nog een fles rioja in mijn handbagage zitten en ik dacht dat dat wel kon omdat die helemaal afgesloten zat, maar ook die moest worden ingeleverd of in de normale bagage. Met het risico dat die fles in de nomale bagage kapot zou gaan heb ik hem maar achtergelaten. Wijn uit kleding zien te krijgen is wat duurder dan de nog geen 3 euro die ik voor die wijn had betaald.
Eenmaal weer aan boord van het vliegtuig naar Houston bleek dat er ook nog een grote onweersbui boven de luchthaven hing, waardoor alle vertrekken werden opgeschort. We vertrokken 2 uur te laat en waren uiteindelijk pas om half 12 's avonds in Houston.

Maarrrrrr...ik ben er, mijn kinderen zijn er, we zijn veilig gevlogen en geland en dat is het belangrijkste! Zijn er verder nog mensen hier die 10 augustus zijn gevlogen en die ook last hebben gehad van de toestanden op de luchthavens?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik maak me wel een beetje zorgen over onze terugvlucht volgende week vrijdag.
We hebben een tussenstop in Minneapolis van 1.13 uur. Dat is al krap maar ik ben bang dat we het nu helemaal niet gaan redden. Daarna hebben we een tussenstop in Detroit, waar we op de heenweg door die vreselijke douane onze vlucht gemist hebben. Ik ben bang dat de terugvlucht nog langer gaat duren dan de heenvlucht :(

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij vliegen de 22e rechtstreeks met KLM vanaf Los Angeles. Dát stelt me op zich wel gerust, maar LAX zal het makkelijkst een van de doelwitten zijn. Erg blij ben ik niet ...
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

houstonwehaveaproblem schreef:.....Maarrrrrr...ik ben er, mijn kinderen zijn er, we zijn veilig gevlogen en geland en dat is het belangrijkste!
En zo is dat.......

Geweldig meid dat je nu echt met je nieuwe leven in Texas kunt beginnen samen met je kinderen en partner.

Heel veel geluk!

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Fre en Isa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Fre en Isa »

vana schreef:Ik maak me wel een beetje zorgen over onze terugvlucht volgende week vrijdag.
We hebben een tussenstop in Minneapolis van 1.13 uur. Dat is al krap maar ik ben bang dat we het nu helemaal niet gaan redden. Daarna hebben we een tussenstop in Detroit, waar we op de heenweg door die vreselijke douane onze vlucht gemist hebben. Ik ben bang dat de terugvlucht nog langer gaat duren dan de heenvlucht :(

Marjon
Wij hebben zo hetzelfde gevoel voor onze terugvlucht. Wij vertrekken vanuit San Francisco naar New York en hebben in New York maar 1.45 u overstaptijd voor de vlucht naar Brussel. Best vooraf eens de mogelijkheden bekijken met het reisbureau. De heenvlucht is geen probleem: 3.30 u overstaptijd in New York
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Mijn ervaring is dat als je Amerika uitgaat de controles een heel stuk minder zijn. Heb dat nooit begrepen, want dat zelfde vliegtuig vliegt toch ook boven Amerika? Misschien hebben ze dat nu inderdaad veranderd.
Zou dat namelijk wel verstandig vinden.
Groetjes Petra
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

vana schreef:Ik maak me wel een beetje zorgen over onze terugvlucht volgende week vrijdag.

Marjon
Die meer dan een uur in Minneapolis is meer dan voldoende, als je geen vertraging hebt. Daar ben je al helemaal gescreend, alle baggage is doorgelabeled naar Amsterdam, dus het enige wat je moet doen is van de ene naar de andere gate lopen. Ook in Detroit is dat zo, de terugweg is nu eenmaal veel minder rompslomp, dan de heenweg, omdat je die vervelende douane met ophalen van koffers niet hebt.
Wel zou ik meer dan drie uur voor vertrek van jullie eerste vliegtuig op het vliegveld zijn en zelfs geen lippestift of deodorant in de handbagage hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Marjon
Hoi Marjon,

Je zou een telefoontje kunnen wagen met de airline (KLM/NW?) om te vragen of jullie kosteloos rechtstreeks van Minneapolis naar Amsterdam mogen vliegen. Leg het verhaal uit, nee heb je ja kun je krijgen...
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Bedankt voor de antwoorden. Jullie hebben me een beetje gerustgesteld.

We zorgen dat we ruim op tijd op het vliegveld zijn. Dat wordt erg vroeg want we vliegen om 7 uur 's morgens al :(
Wat we wel en niet mee mogen nemen in de handbagage wordt hier uitgebreid op tv en de kranten besproken.

Marjon
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Maandag komt mijn vriend hierheen.......hoop dat alles goed gaat!!! Maar daar gaan we wel vanuit....
Ik wens iedereen die de komende tijd te maken heeft met vluchten van/naar USA een goede en veilige reis!

Groetjes, Jolanda
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Petra VS schreef:Die meer dan een uur in Minneapolis is meer dan voldoende, als je geen vertraging hebt
Nou Petra, dat ging dus weer bijna mis op de terugvlucht.
Zodra we in het vliegtuig zaten, kregen we te horen dat er een technisch probleempje was ( waar heb ik dat ook al weer eerder gehoord??)
De accu moest verwisseld en we werden een tijdje in het donker gezet in het vliegtuig.
Uiteindelijk hebben we weer bijna anderhalf uur bij de gate gestaan.
Omdat de vluchttijd ruim genomen was hadden we uiteindelijk 57 minuten vertraging.
We hadden dus nog maar 16 minuten om onze aansluitende vlucht te halen! Door goede samenwerking van de stewardessen en de andere passagiers, die de mensen met een korte aansluiting eerst het vliegtuig uit lieten gaan, hebben we het nog gered ook.

We hebben wel hard moeten rennen van de ene gate naar de andere (ik ben halverwege op een langsrijdend autootje gesprongen) want ze lagen nog best een eind uit elkaar.

Deze vlucht had vervolgens ook weer een korte vertraging maar gelukkig hadden we hier iets meer tijd en konden zelfs nog heel snel een hapje eten en een allerlaatste frappuchino halen.

marjon
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer