Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat te doen in case of:
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Wat te doen in case of:
Ik heb het net even nagekeken (reisbijstand van VAB) en daar zit het volgende in: bijstand bij verlies of diefstal van reisdocumenten.
Ik denk dat het altijd nuttig is om even je verzekering te bellen. Als het niet gedekt wordt zullen ze het wel zeggen en hopelijk geven ze je dan ook advies wat je wel kan doen.
Ik denk dat het altijd nuttig is om even je verzekering te bellen. Als het niet gedekt wordt zullen ze het wel zeggen en hopelijk geven ze je dan ook advies wat je wel kan doen.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Nee, ik heb alleen een reisverzekering bij Touring. Zij zorgen er wel voor dat je verder geholpen wordt na bv diefstal van bagage. Maar de bagage zelf is niet verzekerd (in onze polis)
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerikafan
Ik heb zelf ook even rond gekeken op het internet en de bijna alle reisverzekeringen zijn zonder diefstal. Maar als ik jullie reacties zie vinden jullie dat ook niet zo belangrijk, of wel?
De vraag is natuurlijk: wat betaal je voor zo'n verzekering, hoeveel waardevolle spullen heb je bij eigenlijk bij en wat krijg je uiteindelijk terugbetaald bij diefstal. Is het wel de moeite?
(Ik heb eigenlijk niet eerder over een diefstalverzekering na gedacht maar nu onze reis dichterbij komt begin ik over alles en nog wat na te denken, te veel eigenlijk. Het wordt tijd dat we kunnen vertrekken denk ik
)
De vraag is natuurlijk: wat betaal je voor zo'n verzekering, hoeveel waardevolle spullen heb je bij eigenlijk bij en wat krijg je uiteindelijk terugbetaald bij diefstal. Is het wel de moeite?
(Ik heb eigenlijk niet eerder over een diefstalverzekering na gedacht maar nu onze reis dichterbij komt begin ik over alles en nog wat na te denken, te veel eigenlijk. Het wordt tijd dat we kunnen vertrekken denk ik

Wij nemen altijd de reisverzekering van connections, samen met het boeken van de vlucht. Daar zit wel een bagage verzekering inbegrepen. Ik vraag me nu wel af of ik mijn vrij dure fotoapparatuur niet apart moet laten verzekeren?
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Normaal wel, via Mondial heb ik in de voorwaarden gezien dat fotoapparatuur maar tot 250€ verzekerd is. Daar heb ik ongeveer 1/3de lens voor
Nu ik ben zelf niet verzekerd op dat vlak, ik neem natuurlijk ook niet alles mee. Zou ik toch eens voor moeten kijken eigenlijk, want het risico dat er iets gestolen wordt is er toch wel.

Nu ik ben zelf niet verzekerd op dat vlak, ik neem natuurlijk ook niet alles mee. Zou ik toch eens voor moeten kijken eigenlijk, want het risico dat er iets gestolen wordt is er toch wel.
Reisblog: thisisfraa.be
Ik 1/9e
Zal me eens moeten bevragen.

Zal me eens moeten bevragen.
Grts, Bart
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dude schreef:Ik 1/9e![]()

Zo ver ga ik niet, dan zou ik letterlijk schrik hebben om't mee te nemen

Maar langs de andere kant geef ik dan ook wel meer geld uit aan motion controlled apparatuur (dollies, pan/tilts, etc).
Reisblog: thisisfraa.be
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wij hebben een tijdelijke verzekering bij Protections en daar is dat inbegrepen (wel met een hele lijst uitzonderingen natuurlijkannick&erwin schreef:Zijn er Belgen op het forum die een reisverzekering met diefstalverzekering hebben?

http://www.protections.be/temporary_con ... N=76823502
Iets anders: ik lees dat sommigen hun kredietkaartnummers opschrijven. Waarom (de alarmcentrale om je kaart te laten blokkeren kan je gegevens wel terugvinden adhv naam/adres/geboortedatum/....) en is dat wel veilig?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
-
- Amerika-expert
Als je de nummers van je kredietkaarten niet hebt, kan dat vertraging opleveren bij het vanuit het buitenland melden van diefstal of verlies van je kaart. Tenminste, als je een wereldwijde alarmcentrale belt. Ik maak regelmatig mee (als telefoontolk) dat de algemene centrale van een kredietkaart zonder een nummer helemaal op hulpeloos slaat.
Beter is volgens mij om een Nederlandse alarmcentrale te bellen (doet de ANWB dat nog steeds?), of rechtstreeks met het alarmnummer van je bank (voor je weg gaat die telefoonnummers dus opzoeken en opschrijven/aan jezelf emailen). Die kunnen inderdaad je gegevens vrij makkelijk opzoeken, zo'n internationale meldcentrale snapt meestal niets van het Nederlandse banksysteem en dat zorgt soms voor veel frustratie.
Beter is volgens mij om een Nederlandse alarmcentrale te bellen (doet de ANWB dat nog steeds?), of rechtstreeks met het alarmnummer van je bank (voor je weg gaat die telefoonnummers dus opzoeken en opschrijven/aan jezelf emailen). Die kunnen inderdaad je gegevens vrij makkelijk opzoeken, zo'n internationale meldcentrale snapt meestal niets van het Nederlandse banksysteem en dat zorgt soms voor veel frustratie.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik heb eerst gebeld naar de VISA noodlijn, maar het nummer dat ik had staan bleek niet juist.Bennogr schreef:Beter is volgens mij om een Nederlandse alarmcentrale te bellen (doet de ANWB dat nog steeds?),
Vervolgens heb ik naar de ANWB alarmcentrale gebeld omdat ik daar mijn reisverzekering had afgesloten en daar ben ik prima geholpen.
Zij noteerden mijn aangifte en zochten de telefoonnummers van Visa en mijn bank op. Ik heb vervolgens daar direct naar toe gebeld om mijn pasjes te laten blokkeren.
Alleen mijn pasjes waren gestolen, die van mijn man niet (bewaar jullie pasjes altijd gescheiden) dus ik kon heel makkelijk de rekeningnummers doorgeven.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ik ken in Vlaanderen alleen het cardstop nummer 070 344 344 (of +32 70 344 344 vanuit het buitenland). Dit voor bank- en kredietkaarten.Bennogr schreef:Tenminste, als je een wereldwijde alarmcentrale belt.
Ik heb nog van geen enkele Belgische bank gehoord over wereldwijde alarmcentrales.
Voor onze Belgische documenten ( paspoort of identiteitskaart) is er ook doc stop
Bel 00800 2123 2123, indien niet te bereiken? Bel dan naar +32 2 518 2123
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik heb ook een Touring Family Full (jaarlijks). Maar ben benieuwd als er ook een betere (voor Belgen) is die ook diefstal of schade aan je spullen dekt. Ik heb toch best een dure verzameling aan apparatuur mee. Misschien kan dat ook als optie bij Touring, zou eens moeten informeren.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Vandaag een aanrijding gehad. Een truck raakte ons van achteren terwijl wij stil stonden om voorrang te verlenen. Omdat ik zoveel had gelezen over wat te doen heb ik gelijk het lijstje 'afgewerkt'. Tegen mijn vriend gezegd dat hij de politie moest laten bellen door die bestuurder, zodat ik gelijk Alamo kon bellen. Alamo stelde een paar vragen, maar begon met de vraag of de politie al gebeld was. Nadat ik had doorgeven wat er was gebeurd zei Alamo dat ik later mocht terugbellen om het casenumber van het politierapport door te geven.
De politie was binnen 10 minuten klaar. Het was omdat wij van achter waren aangereden duidelijk de schuld van de ander. We kregen een case number en later kon ik Alamo bellen om dit nummer door te geven. Ze hebben gelijk geregeld dat we de auto konden omruilen, omdat de achterklep vanwege de verbogen bumper niet meer open ging.
Ik heb overigens zelf ook nog autogevens (kenteken, merk enzo) van die andere bestuurder genoteerd en foto van die auto en van onze schade gemaakt.
De auto was volledig verzekerd, dus ik verwacht geen verzekeringsclaim van Alamo. Hopelijk is het voor ons hiermee ook klaar.
De politie was binnen 10 minuten klaar. Het was omdat wij van achter waren aangereden duidelijk de schuld van de ander. We kregen een case number en later kon ik Alamo bellen om dit nummer door te geven. Ze hebben gelijk geregeld dat we de auto konden omruilen, omdat de achterklep vanwege de verbogen bumper niet meer open ging.
Ik heb overigens zelf ook nog autogevens (kenteken, merk enzo) van die andere bestuurder genoteerd en foto van die auto en van onze schade gemaakt.
De auto was volledig verzekerd, dus ik verwacht geen verzekeringsclaim van Alamo. Hopelijk is het voor ons hiermee ook klaar.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
-
- Amerikafan
Hopelijk loopt het goed voor je af. Maar fijn dat je wist wat je moest doen. Als ik in zo'n situatie beland hoop ik dat ik ook koel het lijstje kan afwerken...
Groet, Gerda
A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.
Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.
Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wat kan er nog meer gebeuren: vluchten te laat, héél je reisplanning in de war, vooruit geboekte hotelnachten kwijt, vooruit geboekte dagen huurauto kwijt....
Kan je van de luchtvaatmaatschappij eisen dat ze je een vlucht geven bij andere maatschappij?
Kan je van de luchtvaatmaatschappij eisen dat ze je een vlucht geven bij andere maatschappij?
Ik ga even iets omhoog halen. Hoe werkt dat 911? Moet je eerst zeggen in welke staat je zit en word je dan doorverbonden ed?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ik geloof dat 911 een lokaal gestuurd telefooncentrum is. Of misschien beter gezegd in zones. Want zelfs per staat is de te bestrijken ruimte nogal groot.
Ik meen me te herinneren uit de tijd dat rescue 911 op tv was met "captain kirk" dat zelfs niet overal 911 gebeld kan worden, maar dat ging dan wel over erg afgelegen gebieden.
Maar misschien is dat nu al verandert.
Ik meen me te herinneren uit de tijd dat rescue 911 op tv was met "captain kirk" dat zelfs niet overal 911 gebeld kan worden, maar dat ging dan wel over erg afgelegen gebieden.
Maar misschien is dat nu al verandert.
-
- Amerika-expert
911 is een landelijk noodnummer dat plaatselijk wordt beheerd. Je komt dus altijd terecht bij een plaatselijke meldkamer. Zelfs als ik in Brooklyn bel (heb dat een paar keer gedaan om lastige mensen uit het gebouw te halen), dan krijg ik meteen iemand aan de lijn die Brooklyn kent en niet een wereldvreemde Manhattanner.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
aha ok, weten we dat ook weer.