Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Greencard gekregen; vragen over vertrek

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Centrino
Amerikafan

Re: Greencard gekregen; vragen over vertrek

Bericht door Centrino »

kastelke schreef:Je activeert je green card toch maar 1 keer: bij het afgeven van je documenten bij Immigrations (en waarmee dus effectief je green card aangevraagd wordt)? Hoe verspreid je het aanvragen van dat kaartje over al die maanden? Er is toch maar 1 datum van waarop je permanent resident status krijgt? Of mis ik iets?
Uit het citaat hierboven: "Your belongings may be imported up to six months before your arrival, but no more than a year after your arrival". In de veronderstelling dat "arrival" de datum van activering van je green card is (wat je inderdaad maar 1 keer doet), betekent dit dat je tot een jaar na activatie je spullen mag importeren. Ik zie niet in waarom dat niet in meerdere keren zou mogen gebeuren, gespreid over die periode van 1 jaar (eigenlijk anderhalf jaar, als je al zes maanden voordien spullen zou willen overbrengen).
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Je spullen verhuizen mag volgens mij maar 1x zonder dat je hierover invoerrechten moet betalen... als je dat opsplitst in meerdere keren, dan zou het zomaar kunnen dat je invoerrechten zou moeten betalen, behalve als je het in je koffertje doet.... :wink:
If you can dream it...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Voor Canada is het zo dat je 1 keer de kans krijgt om je spullen op te lijsten en die lijst aan customs te bezorgen. Je mag de die dingen invoeren, binnen de 12 maanden nadat je zelf officieel bent geland. Dus als je het in 2 keer wilt laten overkomen, dan zou dat mogen op voorwaarde dat je die eerste keer al de spullen van de 2de zending opgelijst hebt en al overhandigd hebt aan customs.
Geen idee hoe het voor de US zit.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

kastelke schreef:Geen idee hoe het voor de US zit.
Hier nog een tekst, niet specifiek voor green card holders, maar algemeen voor "moving to the US":
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... us/p/0/c/0
"You do not have to bring your household and personal effects into the United States all at once. However, in order for you to import them duty-free, you should not wait longer than 10 years after the importer's/owner's last arrival in the U.S. from the country in which the goods were used."
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Das handig, en anders dan op de formulieren die we van de douane hadden gekregen... :clap:
If you can dream it...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Met wat 'geluk' kan je nog een erfenis overhalen zonder importvergoeding te moeten betalen. ;-)
(Dat is een vraag die wij trouwens gekregen hebben van iemand hier, die wat meubelstukjes had geerfd, of die in onze container konden toen we verhuisden, omdat het apart overhalen voor hun ontzettend duur was)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
matchbox
Amerika-ontdekker

Bericht door matchbox »

Bedankt voor de reacties! Ben blij dat we toch niet alles ineens moeten gaan verhuizen :)
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Hmm..ik kan alleen spreken uit persoonlijke ervaring, maar ik heb ook na onze verhuizing(en) nog wel eens dingen over gehaald, en daar is nooit moeilijk over gedaan. Nu hebben we altijd maar een keer een grote container gehad (waar je dan inderdaad alles apart moet vermelden op van die ellenlange lijsten), maar als ik daarna nog wat dingen per post liet versturen/verschepen (een meubelstuk bijvoorbeeld), dan kraaide daar geen haan naar. Je betaalt hier in de VS geen invoerrechten op pakket post enzo.

Wil natuurlijk niet zeggen dat dit is zoals het hoort, maar wel zoals het voor mij gewerkt heeft. En ik zou er zeker voor zorgen dat mijn household goods zo snel mogelijk me achterna reisden, al is het alleen maar omdat ik graag mijn eigen spulletjes bij me heb.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En omdat 1 grotere zending waarschijnlijk goedkoper is dan meerdere kleintjes. Tenzij je alleen maar kleine dingetjes hebt die je telkens in je koffer kan steken.
Elke
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

kastelke schreef:Met wat 'geluk' kan je nog een erfenis overhalen zonder importvergoeding te moeten betalen. ;-)
(Dat is een vraag die wij trouwens gekregen hebben van iemand hier, die wat meubelstukjes had geerfd, of die in onze container konden toen we verhuisden, omdat het apart overhalen voor hun ontzettend duur was)
In de VS betaal je geen importheffing op goederen die je van je ouders erft, op voorwaarde dat die goederen al in hun huis stonden toen jij nog bij je ouders woonde (vraag is hoe je dat allemaal gaat bewijzen, natuurlijk).
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... ited-goods
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

:lol:
Dus als je op je 18de het huis verlaat, en je ouders sterven ergens rond jouw 60ste (en zij waren dan 85 of zo), dan is alles wat 42 jaar oud is of ouders ok, maar alles wat ze de afgelopen 42 jaar hebben gekocht, daar moet je dan op betalen?
Dus goed nieuws voor de eeuwige vrijgezellen die nog bij hotel mama wonen tot ze sterven. Too bad voor de iets ondernemender types. :lol:
Elke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer