Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
All about LA!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: All about LA!
Ik weet wel dat de observatory zelf maandags en dinsdags gesloten is! Je kunt dan wel gewoon eromheen lopen en van het uitzicht genieten, maar niet naar binnen of het restaurant in.
-
- Amerikafan
Ik ga weer even gebruik maken van jullie kennis van LA
. Hoe lang moet ik ongeveer uittrekken voor een bezoek aan the Getty Center? Ik zag al het dat het een heel groot complex is, dus ik kan me voorstellen dat je er langer dan een uurtje rond zult hangen. Ik ben niet iemand die lang bij een schilderij o.i.d. kan blijven staan, maar ik wil wel veel foto's maken van de tuinen en de architectuur. En misschien dat ik er ook wel een terrasje wil pakken...

Groet, Gerda
A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.
Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.
Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
Ik ben zelf nog nooit in de Getty Center geweest, maar als ik jouw planning zo lees zou ik altijd (minimaal) een dagdeel nemen, dus bijvoorbeeld een ochtend of een middag.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je alleen wilt doen wat je hier schrijft dan heb je aan een uurtje of anderhalf zeker genoeg. Inclusief een drankje in het café.
Als je toch het museum wilt bezoeken maar er niet ontzettend veel tijd door wilt brengen dan kun je ook slechts enkele paviljoens bezoeken. Wij bezochten bijvoorbeeld slechts het paviljoen met 19de en 20ste eeuwse kunst (veel impressionisme) en het paviljoen met hedendaagse tentoonstellingen. Er was toen een videotentoonstelling. Deze paviljoens + een bezoek aan de tuinen en het bekijken van het complex kostte ons misschien maximaal 3 uur. Als je echt alles wilt zien moet je waarschijnlijk een uur of 4/5 uittrekken.
Als je toch het museum wilt bezoeken maar er niet ontzettend veel tijd door wilt brengen dan kun je ook slechts enkele paviljoens bezoeken. Wij bezochten bijvoorbeeld slechts het paviljoen met 19de en 20ste eeuwse kunst (veel impressionisme) en het paviljoen met hedendaagse tentoonstellingen. Er was toen een videotentoonstelling. Deze paviljoens + een bezoek aan de tuinen en het bekijken van het complex kostte ons misschien maximaal 3 uur. Als je echt alles wilt zien moet je waarschijnlijk een uur of 4/5 uittrekken.
Je zou naar The Grove kunnen gaan. Daar word elke werkdag live een programma opgenomen dat gepresenteerd word door Mario Lopez (saved by the bell) en Maria Menounous. Ze krijgen verschillende celebs te gast. En er zijn veel celebs die daar winkelen. Ik heb daar zelf Jermaine Jackson gezien en zag later op de dag op internet dat Jennifer Lopez en Dianna Agron (glee) daar ook waren.Hier wil ik graag wat meer over weten en weet niet goed waar zoeken. Want een bezoekje aan LA kan toch niet zonder iets van celebs te zien. Hetzij in levende lijve, of hun huizen of andere plaatsen waar ze komen of.
Heeft iemand hier wat tips over die de moeite waard zijn? Je kan wel door die straten met al die villa's rijden maar als je dan niets ziet is dat natuurlijk ook tijdverspilling.
voor de belgen: ik ben astrid bryan en haar john tegen het lijf gelopen op de santa monica pier! met de cameraploeg in hun kielzog bestelden ze een ijsje waar ik er net ook één besteld had. en met veel gedoe en show het ijsje voor de camera opeten...
voor wie een originele 'celeb'tour wil doen door LA: DearlyDepartedTours.com! wij hebben hem helaas niet meer kunnen doen, maar het lijkt zeer tof, de organisator is alleszins een toffe pee. de tour gaat dus zoals de naam doet vermoeden, langs plaatsen waar celebs zijn gestorven, waar er schandalen gebeurd zijn, etc
voor wie een originele 'celeb'tour wil doen door LA: DearlyDepartedTours.com! wij hebben hem helaas niet meer kunnen doen, maar het lijkt zeer tof, de organisator is alleszins een toffe pee. de tour gaat dus zoals de naam doet vermoeden, langs plaatsen waar celebs zijn gestorven, waar er schandalen gebeurd zijn, etc

- Arlette
- Amerikafan
About de La Brea Tar Pits : ik heb begrepen dat hier een museum is (uiteraard met inkomgeld
) maar kan je die tarpits buiten zo gaan kijken zonder dat je helemaal het museum door moet? Wij zijn niet zo dol op museums en doen er liefst dan ook geen. En zo ja waar gaan we dan het best binnen, zijn er meerdere poorten ...?

- Arlette
- Amerikafan
Dat doe ik dus ook niet. En daarom is het dan ook leuk om er toch "tegen het lijf" te lopen zonder dat je het verwacht. Er zou in Los Angeles misschien eentje voor mijn neus staan en ik zou hem/haar nog niet herkennenMaar je moet niet gaan met de instelling dat je beroemdheden tegen het lijf gaat lopen, want die kans is echt heel erg klein

Zo zijn we 2 jaar geleden in NY geweest en op onze voorlaatste dag kwamen we verschillende sterren tegen in Central Park toen daar een voorstelling was van het nieuwe seizoen. En vooral de acteurs van Bones waren fantastisch (heb zelfs een foto samen met Emily Deschanel) en David Boreanaz is yummie

En heel LA zien op een drietal dagen is toch onmogelijk dus kiezen we er maar een paar dingen uit die ons interesseren (kunnen we nog eens terug

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Destijds, alweer een aantal jaren geleden, ben ik er naartoe gereden en kon mijn auto langs de straatweg kwijt (wel parkeermeters). Je kunt dan zo het terrein oplopen en buiten van alles bekijken. Enkel voor het museum moest ik destijds betalen.Arlette schreef:About de La Brea Tar Pits : ik heb begrepen dat hier een museum is (uiteraard met inkomgeld) maar kan je die tarpits buiten zo gaan kijken zonder dat je helemaal het museum door moet? Wij zijn niet zo dol op museums en doen er liefst dan ook geen. En zo ja waar gaan we dan het best binnen, zijn er meerdere poorten ...?
Roland
- Arlette
- Amerikafan
Coyote bedankt voor de info, dat is toch het leuke aan dit forum hé, de hulp van anderen

- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ben ik aan het tanken in Malibu, sta ik naast Cindy Crawford en heb het niet eens door tot mijn vrouw mij erop wijst als ik terug in de auto zit
Wij nadien nog even controleren op internet, ja hoor ze woont in Malibu en rijdt met die exacte auto (Bentley Continental).
Weer te weinig tijd gehad voor alles te bezoeken in L.A., maar ik wil even kwijt mijn ervaring leert dat je (zeker vanuit Santa Monica) rekening moet houden met veel files.

Wij nadien nog even controleren op internet, ja hoor ze woont in Malibu en rijdt met die exacte auto (Bentley Continental).
Weer te weinig tijd gehad voor alles te bezoeken in L.A., maar ik wil even kwijt mijn ervaring leert dat je (zeker vanuit Santa Monica) rekening moet houden met veel files.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zag haar laatst op tv en we moesten even goed ons best doen om haar voor de geest te halen, die is een stuk...ehhh... ouder geworden zeg.
Op het moment dat wij in LA zijn (zondag 23 september) worden de Emmy's uitgereikt in het Nokia Theatre.
Toevallig iemand eerder zoiets meegemaakt? Is daar ook iets van een rode loper, komen er beroemdheden op af en kan je als publiek dat makkelijk bekijken?
Niet dat het van ons persé moet, maar als we er toch zijn, en celebs zijn toch "typisch LA".
Toevallig iemand eerder zoiets meegemaakt? Is daar ook iets van een rode loper, komen er beroemdheden op af en kan je als publiek dat makkelijk bekijken?
Niet dat het van ons persé moet, maar als we er toch zijn, en celebs zijn toch "typisch LA".
Super handig! 

Juli 2006: Orlando, St. Augustine, Cape Canaveral, Daytona Beach, Fort Lauderdale, Miami, Key West, Everglades NP, St. Petersburg, Orlando
December 2010 - Januari 2011: New York, Washington D.C., Baltimore
Oktober 2012: LV, SF, Honolulu, Maui, LA
December 2010 - Januari 2011: New York, Washington D.C., Baltimore
Oktober 2012: LV, SF, Honolulu, Maui, LA
- DonnieDarko
- Amerika-ontdekker
Afgelopen juni-juli een geweldige reis gemaakt door het zuidwesten en de vele nationale parken en nu alweer een nieuwe trip in de planning.
Als basketballiefhebber moet je een keer een NBA wedstrijd gaan bezoeken en als Lakers fan, gaat dat natuurlijk in LA gebeuren.
De reis wordt door iemand anders georganiseerd, maar ik ga graag mee natuurlijk.
De bedoeling is om begin april 2013 een week in LA te verblijven en dan een 5-tal NBA wedstrijden te bezoeken.
Waarschijnlijk doen we daar dan ook nog een baseball wedstrijd en een hockey wedstrijd bij.
Ja, het wordt een echte mannen/sport trip naar LA.
De wedstrijden zijn natuurlijk 's avonds dus overdag hebben we voldoende tijd om de uitgestrekte stad te bezichtigen.
Ik ben zelf al een keer in LA geweest en heb toen ook een LA tour gedaan, Universal Studios bezocht en door Hollywood en Beverly Hills gereden/gelopen en Santa Monica Beach bezocht.
Ik hoop nu dus toe te komen aan de vele andere highights van LA.
Wat vinden jullie echte must sees/do's in LA?
Nog leuke tips voor een groep van ongeveer 10-15 mannen?
Als basketballiefhebber moet je een keer een NBA wedstrijd gaan bezoeken en als Lakers fan, gaat dat natuurlijk in LA gebeuren.
De reis wordt door iemand anders georganiseerd, maar ik ga graag mee natuurlijk.
De bedoeling is om begin april 2013 een week in LA te verblijven en dan een 5-tal NBA wedstrijden te bezoeken.
Waarschijnlijk doen we daar dan ook nog een baseball wedstrijd en een hockey wedstrijd bij.
Ja, het wordt een echte mannen/sport trip naar LA.
De wedstrijden zijn natuurlijk 's avonds dus overdag hebben we voldoende tijd om de uitgestrekte stad te bezichtigen.
Ik ben zelf al een keer in LA geweest en heb toen ook een LA tour gedaan, Universal Studios bezocht en door Hollywood en Beverly Hills gereden/gelopen en Santa Monica Beach bezocht.
Ik hoop nu dus toe te komen aan de vele andere highights van LA.
Wat vinden jullie echte must sees/do's in LA?
Nog leuke tips voor een groep van ongeveer 10-15 mannen?
Zomer 2009: SF-LA-LV
Februari 2010: NBA All Star Weekend Dallas Texas
Zomer 2012: Nationale parken trip West-Amerika
April 2013: LA Lakers NBA trip
jan-feb 2014: NYC NBA trip
- Neede-Radicals
- Amerika-ontdekker
Basketball, als er iets tegen viel in m'n reis naar New York was het een basketballwedstrijd.
Al die show er om heen, al dat geregisseerde, al die reclame..het gaat niet eens om de wedstrijd
DEFENSE
Volgend jaar ga ik het opnieuw proberen maar dan naar een Baseballwedstrijd. Ben benieuwd.
Al die show er om heen, al dat geregisseerde, al die reclame..het gaat niet eens om de wedstrijd

Volgend jaar ga ik het opnieuw proberen maar dan naar een Baseballwedstrijd. Ben benieuwd.
- DonnieDarko
- Amerika-ontdekker
Tja, in New York wordt er ook geen defense gespeeld
Ik speel zelf ook nog steeds basketbal en een echte NBA wedstrijd bezoeken stond nog op mijn to do lijstje.
Ik ben wel al eens naar een NBA all star weekend geweest, maar dat is pas echt no defense en all show.
Dus nu gaan we een paar echte competitie wedstrijden bezoeken en omdat ik al jaren Laker fan ben, verheug ik me er nu al op.
Bovendien hebben de Lakers zich goed versterkt de afgelopen maanden dus een kampioenschap zit er weer in
We zijn al aan het kijken om in ieder geval 1 dag al te reserveren voor six flags dus dat wordt ook al een topdag.
Overige dagen, moeten we nog even bekijken. Het wordt een redelijke groep dus we zullen het een en ander nog met elkaar moeten afstemmen.
Gaat helemaal goed komen.

Ik speel zelf ook nog steeds basketbal en een echte NBA wedstrijd bezoeken stond nog op mijn to do lijstje.
Ik ben wel al eens naar een NBA all star weekend geweest, maar dat is pas echt no defense en all show.
Dus nu gaan we een paar echte competitie wedstrijden bezoeken en omdat ik al jaren Laker fan ben, verheug ik me er nu al op.
Bovendien hebben de Lakers zich goed versterkt de afgelopen maanden dus een kampioenschap zit er weer in

We zijn al aan het kijken om in ieder geval 1 dag al te reserveren voor six flags dus dat wordt ook al een topdag.
Overige dagen, moeten we nog even bekijken. Het wordt een redelijke groep dus we zullen het een en ander nog met elkaar moeten afstemmen.
Gaat helemaal goed komen.
Zomer 2009: SF-LA-LV
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet of de NBA volgend seizoen dezelfde tijden heeft als dit seizoen door die staking, maar in april is het volgens mij al zeker play-off time en dan moet je maar hopen dat de lakers of clippers er nog in zitten natuurlijk.
Jammer dat je het zo ervaren hebt. Ik heb inmiddels heel wat sporten en wedstrijden bezocht en basketbal staat wel echt bovenaan. Natuurlijk is er een hele show omheen, maar het spel zelf is erg snel! Ik vind het fantastischNeede-Radicals schreef:Basketball, als er iets tegen viel in m'n reis naar New York was het een basketballwedstrijd.

Maar desalniettemin is baseball echt super om te bezoeken. Maar ook daar vind ik dat het meer om de beleving gaat, daar is het niet zozeer de show er omheen, maar wel de ervaring in stadion; zoals het eten, het kijken, het rondlopen van de mensen, de 7th innig stretch!