Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Enkele reis geboekt met F-1 visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Waitwut
Amerika-ontdekker

Enkele reis geboekt met F-1 visum

Bericht door Waitwut »

Goedemiddag Alles Amerika leden.

Ik vertrek 9 augustus voor +- een jaar naar California, waar ik 2 semesters naar universiteit zal gaan.
Ik heb het F1 visum allemaal al binnen en het is eigenlijk alleen maar aftellen nog.
Nou heb ik een enkele reis geboekt in plaats van een retour. Dit omdat ik nog niet precies weet wanneer ik weer terug ga.

Kom ik hiermee in de problemen?

Alvast bedankt!
SemJes
Amerika-expert

Re: Enkele reis geboekt met F-1 visum

Bericht door SemJes »

Geen probleem, je hebt immers een geldig visum.
Veel plezier alvast!
Waitwut
Amerika-ontdekker

Bericht door Waitwut »

Top!
Ik maakte me even zorgen nadat iemand me vertelde dat ze bij douane lastig doen als je alleen een enkele reis geboekt hebt. Nou weet ik dat het niet slim is te doen wanneer je reist op alleen je ESTA, maar wist niet zeker of dat ook het geval is bij het F1 of welk visum dan ook.

Gr,
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Ik geloof dat je het land niet eens inkomt zonder geldig retourticket als je geen visum hebt. Overigens heeft de douane daar weinig mee te maken, zij controleren de spullen die je het land binnen brengt. De immigratie officier bepaald of je het land binnenkomt, andere afdeling dus.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik dacht dat enkeltjes ontzettend duur waren. Het is in het algemeen goedkoper om een retour te boeken met de mogelijkheid om de terugreisdatum te wijzigen. Dan heb je wel een iets duurder ticket dan een normaal retour, maar wel (veel) goedkoper dan 2 enkeltjes.
Maar goed, dan is dan iets voor de volgende keer. :wink:

Marianne
Minke
Amerika-newbie

Bericht door Minke »

Ik ga ook met een F-1 visum voor een jaar naar Amerika en heb ook een enkele reis. Met een F-1 mag dat, maar misschien kijken ze wat extra naar je..

@Martin & Marianne Dat is niet altijd meer het geval. Mijn ticket is nu iets meer dan de helft van wat een (goedkoop) retourtje kost en daar zouden dan ook nog de kosten bij komen om de datum te veranderen (die bij goedkope vluchten vaak erg hoog kunnen zijn).
RKeij
Amerika-newbie

Bericht door RKeij »

Ik ben het afgelopen jaar tweemaal de VS binnen gekomen zonder dat ik een return ticket had, dit was geen enkel probleem (J-1 Visum).

Met betrekking tot de enkeltjes: Icelandair biedt goedkope one-way tickets aan, daarnaast bieden sites als statravel.com en studenuniverse.com one-way tickets aan tegen gereduceerd tarief voor studenten. Zelf heb ik zowel heen als terug een ticket met mijn KLM miles geboekt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer