Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Gezellig kletsen over je emigratie-ervaringen?
Re: Gezellig kletsen over je emigratie-ervaringen?
Het was een grapje !
Och sorry haha, dat haalde ik er even niet uit 

- DixieChick
- Amerika-expert
Misschien niet helemaal toepasselijk op Kimberly's situatie, maar soms vind ik van staat naar staat verhuizen gelijk staan aan een inernationale verhuizing...het verschil tussen bijv. een staat in New England of Georgia (nou ja, Georgia-behalve-Atlanta dan;)) is zo ontzettend groot wat betreft cultuur, dat de aanpassingen net zo lastig kunnen zijn als wanneer je van Nederland voor het eerst naar de VS komt.
Er is een zin die ik zoveel mogelijk probeer te gebruiken wanneer wij weer eens verhuisd zijn, "Nothing is strange, everything is different". Het is zo makkelijk om te roepen dat iets raars is, of stom (en ik heb het allebei regelmatig geroepen), maar voor de mensen hier is het normaal, en zijn wij raar. Als Nederlander kan je mopperen over het feit dat er in de VS geen fietspaden zijn bijvoorbeeld, terwijl een Georgian denkt, "Joh, ben me daar gek, ik ga toch niet fietsen?!".
Wat natuurlijk niet betekent dat je nooit mag roepen dat iets stom is (doe het alleen niet en plein public, en al helemaal niet in het zuiden), maar dat je je ook moet realiseren dat dit niet alleen heel gewoon is hier, maar dat jij dit over zoveel tijd ook zo zal doen
Er is een zin die ik zoveel mogelijk probeer te gebruiken wanneer wij weer eens verhuisd zijn, "Nothing is strange, everything is different". Het is zo makkelijk om te roepen dat iets raars is, of stom (en ik heb het allebei regelmatig geroepen), maar voor de mensen hier is het normaal, en zijn wij raar. Als Nederlander kan je mopperen over het feit dat er in de VS geen fietspaden zijn bijvoorbeeld, terwijl een Georgian denkt, "Joh, ben me daar gek, ik ga toch niet fietsen?!".
Wat natuurlijk niet betekent dat je nooit mag roepen dat iets stom is (doe het alleen niet en plein public, en al helemaal niet in het zuiden), maar dat je je ook moet realiseren dat dit niet alleen heel gewoon is hier, maar dat jij dit over zoveel tijd ook zo zal doen

This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Bandido
- Amerika-expert
Ook vanuit een staat in New England naar Atlanta is een grote stap denk ik. De verschillen tussen de staten zijn gewoon heel erg groot, dat viel me pas echt op toen ik zelf in de VS woonde. En dan komt daar nog eens bovenop of je in een grote(re) stad woont, of op het platteland. Het verschil binnen Georgia bv is erg groot als je Atlanta vergelijkt met de rest van de staat. Maar dat vond ik in New York net zo goed: "upstate" is toch ook niet bepaald NYC, en Californie is ook niet allemaal San Francisco of Los Angeles. En in een stad of daarbuiten wonen vergt ook een andere houding dan wel aanpassingen, net zo goed als dat binnen NL ook geval zou zijn geweest.DixieChick schreef:Misschien niet helemaal toepasselijk op Kimberly's situatie, maar soms vind ik van staat naar staat verhuizen gelijk staan aan een inernationale verhuizing...het verschil tussen bijv. een staat in New England of Georgia (nou ja, Georgia-behalve-Atlanta dan;)) is zo ontzettend groot wat betreft cultuur, dat de aanpassingen net zo lastig kunnen zijn als wanneer je van Nederland voor het eerst naar de VS komt.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-expert
Dat is een goede! Die ga ik onthouden voor ons gezin. En mag ik die ook gebruiken voor m'n Children & Families in a Diverse Society course?DixieChick schreef:Er is een zin die ik zoveel mogelijk probeer te gebruiken wanneer wij weer eens verhuisd zijn, "Nothing is strange, everything is different".
- kimberley_brons
- Amerikafan
Wie heeft trouwens eerder het K1 proces doorstaan? En hoe lang duurde dat in totaal?
I have no special talents, I am only passionately curious.
- DixieChick
- Amerika-expert
Littlephoenix- sorry, zat in China, en dus weinig internet. Maar ik zou zeggen, gebruik de zin zoveel je wilt! Ik heb 'em in China ook te pas en te onpas voor onze studenten moeten gebruiken 

Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerika-expert
Maar in China is er toch op elke straathoek wel een internetcafe? Dat zie je in de films, iedereen zit overal en altijd te internetten.
En bedankt voor de toestemming, is belangrijk met schoolwerk eh?
En bedankt voor de toestemming, is belangrijk met schoolwerk eh?
- DixieChick
- Amerika-expert
Straathoek: hm..ik heb ze niet gezien hoor. Maar goed, het probleem bij mij was meer dat ik daar summer school gaf, Chinese lessen volgde, en het dus gewoon erg druk had
. Ik had wel internet op mn kamer, maar meestal check ik het forum even snel tussendoor via mijn iphone op een wifi ergens, en laten ze dat nou bijna nergens hebben (in ieder geval niet vrij toegankelijk). En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat bepaalde websites regelmatig niet toegankelijk waren..ik ben blij om weer achter de Great Firewall vandaan te zijn 

Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerika-expert
Klinkt als een interessante reis. Hoe kwam je aan een tijdelijke baan daar?
En ik snap dat wat je in films ziet niet altijd is hoe het echte leven is. Net als Amerika, hier wonen is toch heel anders dan wat je in de film ziet eh? Zeker in Utah, wat veel Nederlanders over Utah denken te weten is gebaseerd op het nieuws over de FLDS en ja, die lui heb je hier zeker ook maar dat is niet het hele plaatje.
En ik snap dat wat je in films ziet niet altijd is hoe het echte leven is. Net als Amerika, hier wonen is toch heel anders dan wat je in de film ziet eh? Zeker in Utah, wat veel Nederlanders over Utah denken te weten is gebaseerd op het nieuws over de FLDS en ja, die lui heb je hier zeker ook maar dat is niet het hele plaatje.
- kimberley_brons
- Amerikafan
Ander vraagje: Hebben jullie een enkele of een retour reis gekocht destijds?
Mijn vader is een aantal jaar geleden geemigreerd naar Suriname en hij heeft een retourticket geboekt, maar is nooit op komen dagen op zijn terugvlucht, maar het scheelt gewoon de helft qua prijs!
Mijn aanstaande zegt dat ik dat ook moet doen, maar ik ben bang dat een douanier zegt van joh je hebt een terugvlucht, maar je mag niet terug vanwege je K1 visum op die datum ofzo..
Mijn vader is een aantal jaar geleden geemigreerd naar Suriname en hij heeft een retourticket geboekt, maar is nooit op komen dagen op zijn terugvlucht, maar het scheelt gewoon de helft qua prijs!
Mijn aanstaande zegt dat ik dat ook moet doen, maar ik ben bang dat een douanier zegt van joh je hebt een terugvlucht, maar je mag niet terug vanwege je K1 visum op die datum ofzo..
Ik had een retour ticket geboekt met flexible retour datum. Die heb ik na een tijdje verzet na een andere datum en ben toen teruggevlogen naar Nederland erop voor een korte vakantie.
Vanuit daar wederom een retourticket geboekt maar dan omgekeerd en dus weer met een flex datum voor Nederland.
Ik vind het wel prettig om een ticket "achter de hand te hebben" naar Nederland want je weet nooit of je onverwachts terugmoet. Ik betaal dan steeds maar 100 dollar om de datum te verzetten maar dat is veel goedkoper dan een nieuw ticket natuurlijk
Vanuit daar wederom een retourticket geboekt maar dan omgekeerd en dus weer met een flex datum voor Nederland.
Ik vind het wel prettig om een ticket "achter de hand te hebben" naar Nederland want je weet nooit of je onverwachts terugmoet. Ik betaal dan steeds maar 100 dollar om de datum te verzetten maar dat is veel goedkoper dan een nieuw ticket natuurlijk

Als het goedkoper is zou ik zeker een retour kopen, hebben wij 5 jaar geleden toen we naar India verhuisden ook gedaan (deze keer een ticket vanuit India naar de VS gekocht, dan is enkele reis wel opeens veel goedkoper). En mocht je je zorgen maken over immigrations, dan zet je de retourdatum toch pas op een datum 11 maanden later?
Terug in Texas!
- kimberley_brons
- Amerikafan
Ja ik weet niet of dat invloed heeft op de ticketprijs, kunnen ze je aanspreken op een retourvlucht?
Wie van jullie heeft een afscheidsfeestje gehouden?
Ik wil dus wel iets vieren, maar ik ken zoveel mensen, en ik wil toch quality time met ze..
Wie van jullie heeft een afscheidsfeestje gehouden?
Ik wil dus wel iets vieren, maar ik ken zoveel mensen, en ik wil toch quality time met ze..
Ik heb dat wel gedaan. Uit eten met (ex) collega's, hier en daar een los bezoekje en de avond voor ik vertrok een leuk feestje voor familie en vrienden.
Het gaf me een goed gevoel en ben enorm blij dat ik het gedaan heb. Ik noemde het alleen wel een "Tot ziens" feestje want "Afscheid" klinkt zo naar (alsof je nooit meer terugkomt)
Het gaf me een goed gevoel en ben enorm blij dat ik het gedaan heb. Ik noemde het alleen wel een "Tot ziens" feestje want "Afscheid" klinkt zo naar (alsof je nooit meer terugkomt)

-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn ons afscheidsfeestje nu aan het plannen, maar noemen het een uitwuiffeestje.
Het is ruim op tijd, want waarschijnlijk vertrekken we pas in november, maar ik zou het heel spijtig vinden als het er anders niet meer van komt omdat die laatste weken zo druk zijn.

Het is ruim op tijd, want waarschijnlijk vertrekken we pas in november, maar ik zou het heel spijtig vinden als het er anders niet meer van komt omdat die laatste weken zo druk zijn.
- kimberley_brons
- Amerikafan
Hallo Matchbox,
wat gaan jullie precies organiseren?
wat gaan jullie precies organiseren?
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij hebben elke keer via exit reizen een ticket gekocht vanuit Amsterdam met een datum in de toekomst waarvan wij (en exit) al wisten dat die ongezet zou worden. Op het moment dat ik de datum wist dat we naar Nederland wilde werd de datum kosteloos omgeboekt, dit mag nl een keer,
We hebben het een keer meegemaakt dat de datum (waarvan ze wisten dat het een juiste datum was) door hen is vastgezet, dit omdat de brandstofprijzen stegen. Ik kon toen niet meer kosteloos vervroegen maar wel kosteloos verlaten.
Hierdoor hebben we elke keer prijstechnisch interessant kunnen vliegen.
Vanuit NL zijn de tickets aanzienlijk goedkoper dan dat je een ticket vs-ned vv koopt en ik vond het ook fijn om een ticket achter de hand te hebben.
We hebben het een keer meegemaakt dat de datum (waarvan ze wisten dat het een juiste datum was) door hen is vastgezet, dit omdat de brandstofprijzen stegen. Ik kon toen niet meer kosteloos vervroegen maar wel kosteloos verlaten.
Hierdoor hebben we elke keer prijstechnisch interessant kunnen vliegen.
Vanuit NL zijn de tickets aanzienlijk goedkoper dan dat je een ticket vs-ned vv koopt en ik vond het ook fijn om een ticket achter de hand te hebben.
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo'n nederlands ticket waarvan je de datum later wijzigt werkt natuurlijk alleen als je ook daadwerkelijk altijd binnen een jaar weer een keer naar NL vliegt. Dus voor velen zal dat niet gaan werken.
Terug in Texas!
- kimberley_brons
- Amerikafan
Maar je moet dan weer een ticket kopen om weer terug te gaan, en dan weer een open ticket terug.. Dus zo blijf je altijd een ticket hebben met een terugdatum waarvan je niet weet wanneer je gaat.
Maar mijn vraag is meer, als ik een retourticket koop, en ik kom niet opdagen op de dag van terugvlucht, kan ik dan aansprakelijk gesteld worden?
Maar mijn vraag is meer, als ik een retourticket koop, en ik kom niet opdagen op de dag van terugvlucht, kan ik dan aansprakelijk gesteld worden?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3695 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-
- 25 Reacties