Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis PaulHartog: Graag tips voor roadtrip Seattle-Vancouver

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
PaulHartog
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis PaulHartog: Graag tips voor roadtrip Seattle-Vancouver

Bericht door PaulHartog »

We denken er hier-en-nu over om de volgende route te gaan maken; Seattle - Vancouver - Kelowna - Spokane - Kennewick - Portland - Seattle. Graag tips over de af te leggen route en ook graag tips over de verschillen tussen de VS Canada.
Ik ben erg benieuwd! :geek:

http://maps.google.nl/maps?saddr=Seattl ... pr&t=m&z=6

Het zou net zo makkelijk deze kunnen worden;
http://maps.google.nl/maps?saddr=Seattl ... =6&t=m&z=6
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Graag tips voor roadtrip Seattle - Vancouver enz.

Bericht door RoyBergen »

Hoeveel tijd hebben jullie? Wat wil je bijvoorbeeld in kelowna en spokane gaan bezichtigen????
Denk aan bijvoorbeeld.....vancouver Islands, olympic national park,mount rainier, north cascades np.....
PaulHartog
Amerika-ontdekker

We hebben 14 dagen.... Geen idee over Kelowna en Spokane.
We houden gerust van natuur, maar zijn vooral op zoek naar 'urban' omgevingen.
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

14 dagen, mmmm moeilijk......
Dag 1 Seattle
Dag 2 Seattle, in de avond naar Vancouver
Dag 3 en 4 Vancouver
Dag 5 reisdag richting mount robson......overnachting onderweg, bijvoorbeeld Duck lake etc
Dag 6 naar Jasper
Dag 7 en 8 Jasper en icefields parkway
Dag 9 banff
Dag 10 over de grens bij waterton, glacier
Dag 11 glacier national park, going to THE sun road
Dag 12 tm 14 richting en terug naar Seattle

Voor mij een beetje moeilijk ,deze reis...een weekje meer had geholpen ;-)

Vancouver en Seattle zijn prachtige steden......... Icefields parkway 's een van de mooiste wegen in noord Amerika....going to THE sun road is ook prachtig......
Tussen kallispel en Seattle zijn er verschillende mogelijkheden.....
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Spokane en Kennewich zijn niets bijzonders, ik zou dat stuk overslaan. Als je 2 weken ter beschikking hebt, zou ik me beperken tot de grote steden Seattle en Vancouver en eventueel wat natuur in die omgeving meenemen. Het zijn echt geweldige steden, ze staan allebei hoog in mijn persoonlijke top 10, en ze zijn beiden omringd door fantastische natuur. Je zou eventueel nog kunnen overwegen om de omgeving van Portland eraan toe te voegen, met de mooie Columbia River Valley Gorge. Daar vind je mooie watervallen bijvoorbeeld.

Dit zou mijn advies zijn:
- 5 dagen Seattle
- 5 dagen Vancouver
- 4 dagen Columbia River Gorge en omgeving

Met 2 weken zou ik het rondje niet te groot maken, en ook Spokane en Kennewick vermijden (niets bijzonders). De plekken die ik noem bieden enorm veel afwisseling, zowel urban als natuur, en ik weet zeker dat je er een fantastische tijd kunt beleven.

Ik zou zelfs gewoon 2 weken alleen naar Vancouver kunnen gaan en zeker weten da ik me er niet verveel. Voor Seattle geldt hetzelfde!
In beide steden ben ik nu 2 keer 4/5 dagen geweest en ik zou er zo weer terug gaan.

Als je geïnteresseerd bent in wat er in die omgeving te doen en te zien is, kan ik je onze roadbooks wel mailen van onze trips in 2008 en 2011. Die zijn meer uitgebreid dan deze regio, maar geven wel veel informatie over het gebied. Je zou door de links kunnen bladeren om te zien wat er te beleven is. Je moet me dan wel even je e-mail adres doorgeven per pb.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Jasmino heeft een goed punt.......dan wordt het een rustige reis......
Hangt er vanaf hoeveel jullie willen rijden natuurlijk........
Denk dan ook aan olympic np, vancouver Island, mount rainier etc....
PDX
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PDX »

Ik zou toch ook zeker een dagje Portland meenemen.. een behoorlijk ondergewaardeerde stad, wat mij betreft. Niet zo mooi en rijk als bijvoorbeeld Seattle, maar een ontzettend ontspannen sfeertje, heel veel leuke restaurantjes en winkels.
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.

2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Geen reactie meer van de TO, was het geen serieuze vraag?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
PaulHartog
Amerika-ontdekker

Beste Jasmino en de anderen,
Het was wel degelijk een serieuze vraag.....maar ik had de laatste tijd wat andere dingen aan het hoofd.
We hebben inmiddels tickets (A'dam-Seattle v.v.) en het is me inmiddels helder dat Kelowna en Spokane niet de moeite waard zijn, dus die laten we links liggen.
Met jullie raad in het achterhoofd schat ik hier-en-nu in dat het Seattle - Vancouver - Portland wordt waarbij we de omgeving van de drie plaatsen zullen verkennen. Het idee om vanuit Portland naar het Oosten te rijden lijkt me ook best aantrekkelijk......
http://maps.google.nl/maps?saddr=Portla ... =1&t=m&z=7

Dank voor jullie reacties tot zover en ik hoop opnieuw reacties te zullen krijgen! :thumbup:

Paul
PaulHartog
Amerika-ontdekker

Wat mogen we niet missen in Seattle en omgeving?

We zijn in juli/augustus met z'n vieren op vakantie (man / vrouw / zoon 17 / zoon 19). We beschikken over een huurauto en zijn liefhebbers van een 'urban' omgeving.

We krijgen graag tips betreffende de volgende steden en hun omgeving:
Seattle, Portland en Vancouver. :geek:
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis PaulHartog: Graag tips voor roadtrip Seattle-Vancou

Bericht door Jasmino »

Fijn dat je nog van je laat horen, PaulHartog! De oostelijke route is wel een goed idee, dan kun je onderweg wellicht Mount Rainier meenemen, en ook de Columbia River Gorge is zeer de moeite waard, vooral de historic highway en de mooie watervallen erlangs.

In de buurt van Portland vind je ook een aantal mooie covered bridges, ik weet niet of jullie dat leuk vinden, maar het is wel apart om die te bekijken. Ook kun je heel goed shoppen in Oregon (ook in Vancouver in Seattle trouwens). Er liggen verschillende outlets in de omgeving, maar wij vonden vooral die in Woodburn (Oregon) de moeite waard. Het leuke aan Oregon is dat je geen sales tax betaalt, dat scheelt weer een slok op een borrel! in Tulalip ligt ook een mooie outlet, ten noorden van Seattle. In Vancouver vind je een geweldige shoppingmall waar je je hart kunt ophalen: Metropolis.

Wat wij trouwens in Oregon ook heel mooi vonden, is de kust. Zo ruig en bol van mooie natuur. We hebben er een aantal dagen van genoten. Je hoeft niet de hele kust te doen, maar een klein stukje is misschien wel leuk om mee te nemen op de route.

In Vancouver en Seattle is enorm veel te beleven, ook in de omgeving qua natuur en uitkijkpunten. Ik denk dat jullie er geen spijt van krijgen om die omgeving te bekijken. Het zijn prachtige steden met elk een heel eigen karakter en veel bezienswaardigheden en uitkijkpunten. Je kunt er fantastisch eten, en ze hebben allebei geweldige markten die zeer de moeite waard zijn. Over Vancouver hebben wij vorig jaar met een watervliegtuigje een tour gemaakt, dat vonden wij ook een echt fantastische belevenis. Het is niet goedkoop, maar via groupon hadden we wel enorme korting gescoord. Ik zou de groupon website voor die steden ook volgen als ik jullie was!

Wij waren in 2008 zowel in Vancouver, Seattle als Portland (en ook de Columbia River Gorge), en vorig jaar waren we ook nog eens in Seattle en Vancouver. Ik heb van die reizen zeer uitgebreide roadbooks die ik al heel wat keren heb gedeeld met forumleden, ik stuur ze ook graag naar jullie. Ze staan bol van informatie met links, zodat je een kijkje kunt nemen of het jullie ook aanspreekt. Als je ze wil hebben, moet je per pb wel even je mailadres laten weten, dan stuur ik ze toe. Ik denk dat jullie er veel aan kunnen hebben.

Ook op onze fotosite kun je een indruk opdoen van die omgeving. Zie hieronder de links naar de verschillende albums:
Seattle 2008
Vancouver 2008
Columbia River Gorge 2008
Oregon Covered Bridges 2008
Oregon Coast 2008

Vancouver 2011
Granville Island in Vancouver 2011
Seaplane Tour over Vancouver 2011
Stanley Park in Vancouver 2011
Seattle 2011
Pikes Place in Seattle 2011
Public Library in Seattle 2011

Als er nog vragen zijn: shoot!
Laatst gewijzigd door Jasmino op 09 apr 2012, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Winston Churchill

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

hoi Jasmino,
die foto's zijn ook voor onze aankomende reis een leuk voorproefje! :-)
Mag ik vragen waar je de seaplane tour bij boekte en of je er nog tips voor hebt? wij zouden dat ook heel graag doen.
(die link is trouwens dezelfde als die van granville island, dus misschien wil je de link met foto's nog eens opnieuw delen?).
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ah, ik heb de link even aanpgepast naar de foto's, dit is de goede: http://www.harbour-air.com/tours.php?to ... d_panorama
Wij vonden het echt heel gaaf, de uitzichten zijn echt geweldig mooi! Wij hadden de tour geboekt bij Harbour Air, en kozen voor de extended panorama. Die kost $159 excl. tax, maar wij hadden coupons via groupon waarbij we $50 betaalden voor een waarde van $100. De tour kostte ons dus uiteindelijk slechts $109.

En Leen, als je ons roadbook ook zou willen hebben, laat dan even je mailadres weten per pb. We hebben van onze trip in 2008 ook een uitgebreid roadbook, met de rocky mountains en vancouver island. Wellicht kun je er nog tips uithalen!
Winston Churchill

Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ik heb mij ook al geabonneerd op groupon aanbiedingen uit vancouver en hoop dat er nog een passeert ...
zo niet dan betalen we maar de volle pot he, lijkt mij echt de moeite!
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Het is echt de moeite, Leen! Wij hebben er vorig jaar enorm van genoten, voor ons was het zeker een hoogtepunt tijdens de trip! Maar een leuke korting is natuurlijk altijd meegenomen.
Winston Churchill

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wat mogen we niet missen in Seattle en omgeving?

Bericht door Martin & Marianne »

PaulHartog schreef:We zijn in juli/augustus met z'n vieren op vakantie (man / vrouw / zoon 17 / zoon 19). We beschikken over een huurauto en zijn liefhebbers van een 'urban' omgeving.

We krijgen graag tips betreffende de volgende steden en hun omgeving:
Seattle, Portland en Vancouver. :geek:
Wij zijn in 2006 met onze dochters in Seattle geweest. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
We hadden ter voorbereiding onder andere de Rough Guide Pacific Northwest en de Eyewitness Travel Guide Pacific Northwest, beide erg nuttigm en beide toen voor weinig geld bij de Slegte.

Marianne
PaulHartog
Amerika-ontdekker

Dank voor alle goeie tips! We hebben ze gebruikt om ons plan te trekken! :thumbup:
Paul
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Hoi net terug van onze rondreis en we hebben Vancouver-Portland en Seattle ook voor meerdere dagen bezocht.
We hadden een hotel in North Vancouver en dit is geweldig goed bevallen.
Dicht bij Grouse mountain en het centrum was ook snel aan te rijden.
Voordeel geen dure pakeer kosten wat je in downtown wel moet betalen.
Metropolis in Vancouver zou ik overslaan.
Het is een groot winkelcentrum met bijna alleen maar amerikaanse merken.
Waarom zou je hier meer betalen voor wat je in Seattle of Portland ook kan kopen.
Wij zijn liefhebbers van natuur en steden.
Toch vondt ik persoonlijk twee volle dagen voor Seattle en Portland ruim voldoende.
Vancouver heb je in 2,5 uur aangereden.
Vancouver had ik er makkelijk wat meer kunnen doorbrengen dan twee dagen.
In Seattle heb je een premium outlet in Tulalip mocht je graag winkelen.
Ligt op een half uurtje rijden vanuit noord Seattle.
De snelweg naar het cenrum is enorm druk.
Wij verbleven in Noord Seattle en dat was 15 min rijden naar het centrum maar door de drukte moet je daar wel een half uur voor rekenen.
Porland downtown kan je heerlijk taxfree shoppen.
Wel betaald parkeren voor vijf dollar mag je drie uur parkeren in een parkeer garage.
Wel zonde dat als Mount rainier en Olympic nationaal park over zou slaan.
Mount rainier is een kleine 1.45 uur rijden en is ontzettend mooi.
In Ashford heb je ook verscheidene betaalbare hotels vlak voor de ingang van het park.
Wij hadden zelf een schitterend huisje (wel prijzig) 500 meter voor de ingang van nisqually.
Zeer genoten van de rust en het super luxe huisje.
Centraal oregon is ook erg indrukwekkend.
Omgeving Bend is echt de moeite waard.
Weet niet of je rookt en drinkt maar de prijzen voor een biertje en een pakje cigaretten is in Vancouver enorm hoog.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

welk hotel had je in north vancouver?
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Tipsy_1 schreef:ik heb mij ook al geabonneerd op groupon aanbiedingen uit vancouver en hoop dat er nog een passeert ...
zo niet dan betalen we maar de volle pot he, lijkt mij echt de moeite!
Ik zou daar mee oppassen! Ik heb 2 jaar geleden van mijn vriend een ritje in een watervliegtuigje in San Francisco cadeau gekregen voor mijn verjaardag. Toen we een reservering wilde maken toen we in SF kwamen, vlogen ze de resterende dagen van ons verblijf (toen nog 3 dagen) niet meer vanwege de mist.

Wanneer je dan een Groupon hebt, heb je wel al betaald.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer