Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
HELP! Auto huren zonder creditcard op naam?
HELP! Auto huren zonder creditcard op naam?
HELP!
A.s. zaterdag vertrekken wij voor 3 weken naar Amerika, we hebben al een auto gehuurd bij Alamo (via ebookers) en betaald.
Mijn vriend is de bestuurder vd auto en zijn creditcard is gestolen. (ik zal jullie de verdere details besparen, maar de voorpret voor de vakantie is weg. Ik baal echt als een stekker) Ik heb zelf geen creditcard maar misschien dat ik die van mijn vader mag meenemen.
Kunnen wij zonder creditcard op zijn naam de auto bij het verhuurbedrijf ophalen? Iemand hier ervaring mee?
Ik ga sowieso vanavond eens bellen naar Amerika en vragen of er andere mogelijkheden zijn.
Alvast bedankt voor de reacties.
A.s. zaterdag vertrekken wij voor 3 weken naar Amerika, we hebben al een auto gehuurd bij Alamo (via ebookers) en betaald.
Mijn vriend is de bestuurder vd auto en zijn creditcard is gestolen. (ik zal jullie de verdere details besparen, maar de voorpret voor de vakantie is weg. Ik baal echt als een stekker) Ik heb zelf geen creditcard maar misschien dat ik die van mijn vader mag meenemen.
Kunnen wij zonder creditcard op zijn naam de auto bij het verhuurbedrijf ophalen? Iemand hier ervaring mee?
Ik ga sowieso vanavond eens bellen naar Amerika en vragen of er andere mogelijkheden zijn.
Alvast bedankt voor de reacties.
Re: HELP! Auto huren zonder creditcard op naam?
Ik heb ook een auto gehuurd en betaald. Laatst was er fraude met mijn creditcard en dus heb ik m laten blokkeren. Ik heb met ics gebeld en die vertelden mij dat ik mijn kaart kapot moest knippen maar wel moest meenemen omdat mijn naam en kaartnummer daar opstaan. Later kwam ik er achter dat de auto gelukkig met de kaart van mijn vrouw was geboekt, maar ik heb nog wel een heleboel hotels geboekt met mijn kaart.
In jouw geval is het natuurlijk anders omdat de kaart gestolen is. Bel even met je creditcard maatschappij misschien dat die tips hebben.
In jouw geval is het natuurlijk anders omdat de kaart gestolen is. Bel even met je creditcard maatschappij misschien dat die tips hebben.
Ai ik moest toen echt een creditcard op mijn naam gebruiken, van mijn vriendin mocht niet. Maar je mag ook een contante borg achterlaten, daarvoor moet je wel even bellen.
edit: mbt hotels maakt het niet uit, die accepteren creditcards met andere namen.
edit: mbt hotels maakt het niet uit, die accepteren creditcards met andere namen.
thanks voor de reacties.
We hebben al gebeld en alles is geblokkeerd. De pasjes worden nu vervangen en (omdat ik bij de bank werk) lukt het misschien nog om de cc op tijd bij ons te krijgen.
Vanavond maar even met Alamo in Amerika bellen om te vragen of er mogelijkheden zijn. En anders misschien maar de vakantie een week opschuiven..
We hebben al gebeld en alles is geblokkeerd. De pasjes worden nu vervangen en (omdat ik bij de bank werk) lukt het misschien nog om de cc op tijd bij ons te krijgen.
Vanavond maar even met Alamo in Amerika bellen om te vragen of er mogelijkheden zijn. En anders misschien maar de vakantie een week opschuiven..
Alamo accepteert contante borgen rond de 450 dollar.
Thanks DejaVu!
Heb je hier ervaring mee? Of op internet gelezen?

Heb je hier ervaring mee? Of op internet gelezen?
Ik heb dat een keer aan de balie gehad, heel gedoe. Bleek CC in een andere jas te zitten(in de koffer). 

Ohhw dat was lekker handig.
Maar uiteindelijk dus wel goed gekomen.
Dat geeft me hoop!
Hoe lang had je een auto gehuurd en waar was het?

Maar uiteindelijk dus wel goed gekomen.

Hoe lang had je een auto gehuurd en waar was het?
2 weken Boston
Wij hebben het laatst aan de hand gehad dat zowel de credit card van mijn man als die van mij het niet deden. Toen ik voorstelde om de borg dan contant te betalen, bleek dat niet te kunnen. Dit was bij Hertz. Mijn ervaring is dat het niet uitmaakt op wiens naam de credit card staat; je hoeft ook niet persé dezelfde credit card te gebruiken als waar de reservering mee gedaan is. Ik zou er wel voor waken om met iemand anders' credit card op stap te gaan. Volgens mij fraudeer je dan. Ik heb het in de VS één keer meegemaakt dat ze mij om identificatie vroegen toen ik mijn credit card gebruikte. Op mijn creditcard stonden mijn achternaam en het voorvoegsel aan elkaar geschreven, terwijl dat op mijn rijbewijs niet zo was. Ik moest toen zelfs nóg een bewijsstuk aanvoeren om aan te tonen dat ik toch echt de eigenaar van de credit card was.
Net gebeld met Alamo in USA.
Je kunt echt alleen een auto huren met cc op naam of met een debet kaart. Maar een debet kaart is volgens mij geen pinpas.
Nu dus afwachten of de cc er vrijdag is en anders gaan we annuleren en de reis een week uitstellen.
Je kunt echt alleen een auto huren met cc op naam of met een debet kaart. Maar een debet kaart is volgens mij geen pinpas.
Nu dus afwachten of de cc er vrijdag is en anders gaan we annuleren en de reis een week uitstellen.

- knop
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
De reis een week uitstellen? Tenzij je flexibele tickets hebt, zal dit niet gaan!
Gedacht aan de prepaid creditcard? Geen aanvraagtijd, en gewoon van te voren geld opzetten. Aanvragen kan hier : moneybookers.com/PrepaidCreditCard
Ik zou ze alleen wel opbellen met de vraag of deze met spoed verstuurd kan worden, dan heb je m voor zaterdag, en is je probleem opgelost.
Gedacht aan de prepaid creditcard? Geen aanvraagtijd, en gewoon van te voren geld opzetten. Aanvragen kan hier : moneybookers.com/PrepaidCreditCard
Ik zou ze alleen wel opbellen met de vraag of deze met spoed verstuurd kan worden, dan heb je m voor zaterdag, en is je probleem opgelost.
Groet,
Frans
Frans
Ik heb al gebeld met ebookers, we kunnen annuleren (zitten wel kosten aan verbonden maar deze vallen op zich mee).
Nog nooit gehoord van een prepaid cc. Ze zitten in Londen, dan lukt het toch nooit om dat die kaart vrijdag hier te krijgen?
Eerst bellen idd, misschien dat het mogelijk is.
Nog nooit gehoord van een prepaid cc. Ze zitten in Londen, dan lukt het toch nooit om dat die kaart vrijdag hier te krijgen?
Je hebt toch zonder problemen vrijdag gewoon een nieuwe, reguliere kaart? Je post is van vanmiddag. Ik neem aan dat je toen al contact had gehad met je creditcard maatschappij om een nieuwe kaart aan te vragen. Met een beetje geluk zit die dus al in de post, en anders gaat 'ie morgen mee. Amex en Visa regelen dat iig binnen 24 uur en als het moet kunnen ze hem volgens mij ook per koerier versturen, maar daar zal dan wel een prijskaartje aan hangen. Maar dat is hier helemaal niet nodig.Dropje schreef: Nog nooit gehoord van een prepaid cc. Ze zitten in Londen, dan lukt het toch nooit om dat die kaart vrijdag hier te krijgen?
Een e-bookers prepaid kaart kan handig zijn om te hebben (vooral als je wel eens Ryanair tickets koopt), maar het aanvraagproces duurt wel een paar dagen, daar heb je niet zoveel aan. Gewoon zorgen dat je een vervangende kaart hebt vrijdag.
Roel.
Ik snap het nu even niet meer. De autohuur was toch al betaald en het gaat nu toch alleen nog maar om de borg? Wat bedoel je met een cc op naam?Dropje schreef:Net gebeld met Alamo in USA.
Een debit card is een US pinpas, maar ik zou er inderdaad niet op vertrouwen dat je je NL pinpas kunt gebruiken.
Heb je aan de telefoon duidelijk gemaakt dat het om de borg gaat?
De huur van de auto is inderdaad al betaald. Alleen de borg moet daar nog. Volgens mij (nu ga ik ook twijfelen) heb ik daarom gevraagd.
Ze geven aan dat de bestuurder een credit card op zijn naam moet hebben voor het betalen van de borg.
De cc is van de Rabo en ze geven daar aan dat het 7 dagen duurt voordat er een vervangende kaart is.
Ze geven aan dat de bestuurder een credit card op zijn naam moet hebben voor het betalen van de borg.
De cc is van de Rabo en ze geven daar aan dat het 7 dagen duurt voordat er een vervangende kaart is.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
In zo'n geval kun je altijd beter bellen met de creditcard maatschappij zelf i.p.v. met de Rabobank.
Bij de creditcardmaatschappij wordt je altijd heel snel, efficient en vriendelijk geholpen is mijn ervaring (toen onze creditcards in Amerika gestolen werden)
Als je het via de Rabobank speelt moet je verhaal eerst via allerlei afdelingen en dat gaat veel langer duren.
Bij de creditcardmaatschappij wordt je altijd heel snel, efficient en vriendelijk geholpen is mijn ervaring (toen onze creditcards in Amerika gestolen werden)
Als je het via de Rabobank speelt moet je verhaal eerst via allerlei afdelingen en dat gaat veel langer duren.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Om de auto mee te krijgen moeten wij Europeanen altijd een geldige creditcard laten zien (op naam huurder), al is de reeds huur betaald. Zonder CC krijg je de auto gewoon niet mee en een Nederlandse pinpas kan niet gebruikt worden als borg.dimona schreef:Ik snap het nu even niet meer. De autohuur was toch al betaald en het gaat nu toch alleen nog maar om de borg? Wat bedoel je met een cc op naam?
Hoop voor TO dat het nog lukt om op tijd een nieuwe CC te krijgen. Aangezien zij zelf bij de bewuste bank? werkt kan ze het proces misschien versnellen.
Overigens gaat het tegenwoordig snel met nieuwe passen. Als de nieuwe CC gisteren gelijk meegegaan is in de batch met nieuwe aanvragen heb je grote kans dat die morgen op de mat ligt.
Roland
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb het vaker gehad dat ze het controleerde. Een paar x bij tankstations en bij een winkel. Blijft ook wel gevaarlijke business eigenlijk om zo zonder code in te hoeven geven iets van een pasje te kunnen halen.Ik heb het in de VS één keer meegemaakt dat ze mij om identificatie vroegen toen ik mijn credit card gebruikte.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6575 Weergaves
-
Laatste bericht door Robbie&Irene
-
- 5 Reacties