Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Paardrijden Monument Valley of Bryce Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sammo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Paardrijden Monument Valley of Bryce Canyon

Bericht door Sammo »

Hoi allemaal,

De voorbereidingen voor onze Amerika-reis stonden afgelopen weken op een wat lager pitje, maar nu toch maar weer eens gekeken waar we nog een en ander kunnen verfijnen of leuke excursies kunnen plannen. Het idee is ontstaan om te gaan paardrijden! Voor ons beiden is het meer dan 10 jaar geleden dat we wel eens op een paard hebben gezeten, maar ik ben er inmiddels achter dat je ook zonder ervaring kunt paardrijden. :mrgreen:

In principe hadden wij de volgende planning gemaakt:

Needles - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Page
Page - Bryce Canyon
Bryce Canyon - Zion

Omdat ik bang ben dat we toch spijt krijgen als we niet naar Monument Valley gaan had ik bedacht dat we de planning wellicht konden aanpassen als volgt:

Needles - Grand Canyon (via route 66) -> op tijd vertrekken, eind van de middag aankomst Grand Canyon
Grand Canyon - Monument Valley -> 's Ochtends wandeling Grand Canyon, dan doorrijden naar Monument Valley
Monument Valley - Page -> 's ochtends paardrijden Monument Valley, dan via Horseshoe bend naar Page
Page - Bryce Canyon -> Bezoek lower Antelope Canyon + Glen Canyon Dam dan naar Bryce voor sunset
Bryce Canyon - Zion -> Queens Garden / Navajo trail of paardrijden

Ik vroeg me af of bovenstaande aanpassing uberhaubt haalbaar is en of het de moeite is om helemaal naar Monument Valley te rijden?

Als het paardrijden in Bryce Canyon leuker is, dan hebben we daarvoor in onze oorspronkelijke planning ook genoeg tijd (eventueel een avondrit omdat we dan al eerder in Bryce zullen zijn doordat we de Glen Canyon dam ook al een dag eerder bezocht hebben), maar krijgen we dan spijt als we Monument Valley overslaan? Dilemma's, dilemma's. :wink:

Kom met op met al jullie ervaringen en tips!
Iselca
Amerika-ontdekker

Re: Paardrijden Monument Valley of Bryce Canyon

Bericht door Iselca »

In Bryce hebben we paardgereden, ze vroegen wel of ik ervaring had en dat heb ik maar
voor deze rit heb je dat niet nodig, stapvoets anderhalf uur en ze lopen toch wel achter elkaar aan...
Wel prachtig langs de Rim, dat is helaas wel een klein gedeelte van de tocht.
maar avondrit kan niet, de laatste rit ging om half 4. ( Utah time).
wij deden de eerste ochtendrit om half 9.
vnvmouse
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door vnvmouse »

Wij ook in juli 2011 paard gereden in Bryce. Wij zijn absolute paarden"leken" dus geen ervaring nodig. Paarden stappen vanzelf achter elkaar aan. Heel mooie tocht gemaakt, absolute aanrader ! Net als horseback riding in Yosemite trouwens ! Veel plezier !
Vnvmouse
Kerst-Nieuwjaar 2009-2010 : Florida
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Wij hebben bij zonsondergang een paardentocht gemaakt in Monument Valley. We hebben dit niet in Bryce gedaan, dus ik kan het niet vergelijken. Maar ik vermoed dat de 2 ritten niet met elkaar te vergelijken zijn. In MV waren we alleen met de gids, weet niet of dit zo is in Bryce. We vonden het naast een mooie ervaring vooral een bijzondere ervaring. Denk dat je in Bryce meer voor de omgeving gaat. Ons verslag van de rit kun je vinden bij 29 mei in ons reisverslag.
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door mirjamenjasper »

Wij waren er in mei, beide parken. En hebben er voor gekozen om in bryce een tocht van 4 uur gereden. Dat was echt de moeite, je komt dan heel ver en rijdt over super mooie stukken. Wij hebben daar voor gekozen omdat ik de paarden er daar beter uit vond zien, maar ook omdat het leuker was voor mijn vriend die bijna geen rij ervaring heeft. In Bryce is het gewoon stappen met een grotere groep, in mv ga je met een groep alleen bekenden (was wel in het voorseizoen) en passen ze de rit aan aan je niveau. Dus eigenlijk als je gaat voor de omgeving relaxt bekijken op een paardenrug, bryce, als je gaat voor het ultieme 'indianen gevoel' crossen door de woestijn, en je kunt goed rijden zou ik voor mv gaan. Suc6 met de keuzes, en veel plezier
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

mirjamenjasper schreef: Dus eigenlijk als je gaat voor de omgeving relaxt bekijken op een paardenrug, bryce, als je gaat voor het ultieme 'indianen gevoel' crossen door de woestijn
Wat een vreemde afweging. Wij zijn in 2008 in mei in MV geweest en hebben daar een tocht van 2 en een half uur gemaakt, met een eigen gids (en een veulen en 3 honden) en hebben super veel gezien, ZONDER te crossen. Ja op het laatst even een stuk draf en zelfs een stukje galop (vooral vriendlief vond dit heel erg leuk, want hij had dit nog ooit eerder gedaan, allen stapritten in Yellowstone en Jasper) maar juist omdat je met je eigen gids ging, kreeg je enorm veel informatie over het indianenleven en MV.
De keuze is niet zwart/wit zoals in bovenstaande quote! Ik heb wel aardig wat rijervaring en voor mij is dit de mooiste buitenrit geweest die ik ooit gemaakt heb en ik ben nooit van crossen geweest. Als je peekabootrail in Bryce loopt, loop je voor een groot deel dezelfde trail als te paard, terwijl je in MV op stukken komt die anders niet zo mogen bezoeken. Dat lijkt me een betere afweging.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
John&Sylvia
Amerikafan

Bericht door John&Sylvia »

Ik ga in oktober een rondreis maken, en wil graag ook in 1 van de parken een tocht te paard gaan maken..
Wat ik graag wil weten is of jullie er (ver) van te voren voor hebben gereserveerd?
http://johnensylviausa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Wij hadden geen rijervaring en hebben gewoon rustig door MV gereden op de paarden, geen draf en al helemaal niet crossen :shock: . Nu lijkt het net alsof je rijervaring moet hebben. Zal het vast leuker maken, maar zonder kan gelukkig ook.

Wij wilden persé een sunset tour doen, dus hebben we voor de zekerheid een paar maanden van te voren gereserveerd. Ik val een beetje in herhaling, maar wij vonden het een super ervaring.
John&Sylvia
Amerikafan

Bericht door John&Sylvia »

Sassya schreef:Wij hadden geen rijervaring en hebben gewoon rustig door MV gereden op de paarden, geen draf en al helemaal niet crossen :shock: . Nu lijkt het net alsof je rijervaring moet hebben. Zal het vast leuker maken, maar zonder kan gelukkig ook.

Wij wilden persé een sunset tour doen, dus hebben we voor de zekerheid een paar maanden van te voren gereserveerd. Ik val een beetje in herhaling, maar wij vonden het een super ervaring.

Ik heb je reisverslag net uitgelezen! Wij gaan ongeveer dezelfde route doen, en heb wat tips van je over genomen! Leuke Blog!
http://johnensylviausa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Bedankt voor het compliment :oops: Heerlijk vooruitzicht! Houden juliie ook een blog bij?
Marit01
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Marit01 »

Wij gaan begin September ook paardrijden in Monument Valley, de Sunset-tour.
Ongeveer een maand geleden hebben we het gereserveerd, het moet wel telefonisch! :lol:
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Wij hebben in 2010 ook in MV paard gereden. Ons werd gevraagd of we rustig wilden of niet. We hebben wel een stuk gecrossed, we hebben beiden een paar jaar ervaring.
De gids reed zonder zadel maar z'n paard schrok en toen lag hij er naast. Wij hebben toen zijn paard moeten vangen, dat was erg leuk, die gids kon er zelf ook wel om lachen :lol:

In MV is denk ik meer mogelijk dan in Bryce. In Bryce kun je alleen rustig stappen en dat is ook een mooie maar als je snel wil moet je daar niet gaan rijden.

Els
Sammo
Amerika-ontdekker

Bericht door Sammo »

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Mijn voorkeur gaat nu toch wel heel erg uit naar een sunset tour in Monument Valley, is volgens mij toch wel de ultieme cowboy beleving. :D Deze week vriendlief nog eens overtuigen en kijken of we dat nog kunnen boeken en dan hebben we natuurlijk ook nog een overnachting bij Monument Valley nodig. :thumbup:
SuzanneVD
Amerika-ontdekker

Bericht door SuzanneVD »

Wij hebben in Monument Valley paardgereden. De tour geboekt bij de indianen tegenover het visitor center.
Nagevraagd of het geen probleem was dat mijn vriend nog maar 2 keer op een paard had gezeten? Nee hoor en we waren met zijn tweeën.
Maar de indiaan die we meekregen had haast ofzo en ging best vaak in galop, wat voor vriendlief niet heel prettig was. Hem een paar aanwijzingen gegeven, maar nadat zijn paard 1 keer over een steen sprong en vriend ernaast hing toch nog eens gevraagd of ie even wat rustiger kon doen. Dit heeft de indiaan even gedaan maar later toch weer in galop, paard van vriend ging de heuvel op en vriend hing er weer bijna naast. Inmiddels was de indiaan zo'n 20 meter verder. Uiteindelijk zelf wat gedraafd en rustig gestapt met de indiaan 20/30 meter voor ons.
Af en toe stopte hj wel maar daarna zette hij zijn paard weer vrolijk in draf of galop. Gelukkig konden we de paarden wel goed in een eigen tempo houden (alleen vriendlief niet in galop) maar als hij eraf was gevallen dan was de indiaan daar niet om hem te helpen. erg onverantwoordelijK!
Ik vond het zelf wel leuk dat ik wat meer mocht doen dan alleen op een paard zitten, maar doe dat dan liever als ik geen doodsangsten hoef uit te staan dat me vriend ernaast ligt.
Na afloop het gezegd tegen de indiaan en hij reageerde met ja ik ben er vorige week 2 keer afgevallen, het hoort erbij.

Sorry hoor, maar dat doen we echt niet meer. Desondanks een prachtige omgeving om paard te rijden, maar ik zou het niet bij de indianen boeken.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

maar ik zou het niet bij de indianen boeken
Wij hebben een paar dagen geleden geboekt maar nu ik dit lees... Krijg je een hoofdbeschermer of iets dergelijks mee?
SuzanneVD
Amerika-ontdekker

Bericht door SuzanneVD »

Nee, misschien als je het zelf vraagt wel hoor maar wij stonden er zo snel niet bij stil. Dom natuurlijk, er liggen allemaal stenen daar, als je daar met je hoofd op valt :sadcry: ...
jerommeke10
Amerikakenner

Krijg je een hoofdbeschermer of iets dergelijks mee?
Ik heb een mailtje gestuurd, en het antwoord wasr: "Yes, we do provide helmets at your request and let your guide know when you arrive."
Sammo
Amerika-ontdekker

Bericht door Sammo »

Oh, dat is een goede om even op te letten ja. Liever een lelijke helm op je hoofd dan een gat er in doordat we eigenlijk onervaren zijn. :wink:
Sammo
Amerika-ontdekker

Bericht door Sammo »

Zojuist Goulding's lodge geboekt in Monument Valley voor 1 nacht. Mexican Hat vond ik toch wat te ver gezien de vele mijlen die we die dagen al maken. Moet zeggen dat ik de lodge wel behoorlijk duur vond, maar de cabins van Gouldings zaten helaas allemaal al vol. Blijf het wel in de gaten houden. :) En anders dan wordt het de duurste overnachting van onze reis, maar hopelijk wel de moeite waard.
jerommeke10
Amerikakenner

Daar zitten we ook, op 27 augustus. jullie?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer