Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van Grand Canyon naar Page of Kanab?
Re: Van Grand Canyon naar Page of Kanab?
Nog een vraagje over antelope canyon: we vertrekken 6 september 's morgens vanuit de Bright Angel Lodge in GC naar Page, is het dan realistisc om de tour voor de Upper AC te boeken om 11u30, of wordt het dan wat krap? Ik heb eens gekeken op google maps en de rit zou ongeveer 2u48min duren, dus als we om 8u vertrekken zou dit moeten lukken denk ik. Het enige is dat ik neit echt kan inschatten of je onderweg misschien nog dingen tegen komt die de moeite zijn om even te stoppen of niet
. Andere optie zou zijn om eerst naar horseshoe bend te gaan en te eten, en dan de tour van 13u30 te boeken.Bedankt!

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het wordt erg vroeg vertrekken, maar dan kan het in principe wel. Je zult echter onderweg nog wel wat viewpoints mee willen pakken lijkt me, en even een kijkje willen nemen bij Desert View.
Ik heb het stuk van Page naar de GC vorig jaar september in omgekeerde richting gereden. Wij deden er ongeveer 2,5 uur over van Horseshoe Bend naar Desert View. Daar waren we tegen 4 uur en tegen de tijd dat we bij de Maswik Lodge waren was het nagenoeg donker.
Het is dus afhankelijk van hoeveel tijd je nog in de GC wilt spenderen. Hoeveel tijd heb je de dag ervoor, heb je dan tijd voor alles wat je er wilt zien en doen en hoef je 's morgens niet meer te zien? Kijk eens naar mijn verslag voor de mogelijkheden.
De optie om eerst naar HSB te gaan en te gaan eten en dan om 13.30 de tour doen is niet veel ruimer, tenzij jullie heel snel kunnen eten.
Dat "ongeveer 2uur48 min" vind ik wel leuk.
Marianne
Ik heb het stuk van Page naar de GC vorig jaar september in omgekeerde richting gereden. Wij deden er ongeveer 2,5 uur over van Horseshoe Bend naar Desert View. Daar waren we tegen 4 uur en tegen de tijd dat we bij de Maswik Lodge waren was het nagenoeg donker.
Het is dus afhankelijk van hoeveel tijd je nog in de GC wilt spenderen. Hoeveel tijd heb je de dag ervoor, heb je dan tijd voor alles wat je er wilt zien en doen en hoef je 's morgens niet meer te zien? Kijk eens naar mijn verslag voor de mogelijkheden.
De optie om eerst naar HSB te gaan en te gaan eten en dan om 13.30 de tour doen is niet veel ruimer, tenzij jullie heel snel kunnen eten.
Dat "ongeveer 2uur48 min" vind ik wel leuk.

Marianne
Haha, ik probeer nauwkeurig te zijn met mijn reistijden! 
Ik zal er nog is over denken, maar op zich is het natuurlijk niet erg om een dagje sneller op te staan. Of anders is het misschien een optie om een tour nog later te nemen, maar dan is het licht misschien niet meer zo mooi? (al moet ik zeggen dat ik niet veel verstand heb van foto's nemen, we hebben een nieuwe camera gekocht zodat we toch kwaliteitsvolle foto's kunnen maken, maar ik moet nog een paar dagen op pad met een expert om me wat dingen uit te leggen want nu krijg ik er kop noch staart aan
). Ik zou wel heel graag naar Antelope Canyon gaan, als ik de foto's zie dan zou ik het jammer vinden als we dat zouden overslagen..

Ik zal er nog is over denken, maar op zich is het natuurlijk niet erg om een dagje sneller op te staan. Of anders is het misschien een optie om een tour nog later te nemen, maar dan is het licht misschien niet meer zo mooi? (al moet ik zeggen dat ik niet veel verstand heb van foto's nemen, we hebben een nieuwe camera gekocht zodat we toch kwaliteitsvolle foto's kunnen maken, maar ik moet nog een paar dagen op pad met een expert om me wat dingen uit te leggen want nu krijg ik er kop noch staart aan

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Je kunt ook naar de Lower Antelope Canyon gaan. Die schijnt net zo mooi (of nog mooier) te zijn en je hoeft niet te reserveren.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
dat zou ook mijn idee zijn: plan in naar lower antelope canyon te gaan, en vertrek op tijd.
Als je dan onderweg "ergens" blijft hangen, is dat geen enkel probleem.
Lower Antelope canyon is echt prachtig! ik ben niet in de upper geweest, met het is best een lange canyon en heel plezant!
Als je dan onderweg "ergens" blijft hangen, is dat geen enkel probleem.
Lower Antelope canyon is echt prachtig! ik ben niet in de upper geweest, met het is best een lange canyon en heel plezant!
Dat kunnen we inderdaad ook doen! Ik had al wat dingen gelezen over Upper en Lower, en ik vond precies dat de meeste mensen toch net iets enthousiaster waren over de Upper. Ikzelf vind het alleen een beetje vies dat je afdaalt in die Lower, lijkt me nogal claustrofobisch
. Maar mss goed idee, het zou het wel rustiger maken omdat we er dan inderdaad niet persé om een bepaald uur moeten zijn! Trouwens: wij verliezen toch geen uur als we van Kanab naar Page rijden he? (Ik heb hier op het forum al wat gelezen, en ik vermoed van niet, maar best om het zeker te weten!)
Bedankt voor de tip!

Bedankt voor de tip!
Hi!
wij hebben voor onze 2009 zelfde dilemma gehad, wegens reviews. uiteindelijk zijn we met een camper gaan reizen dus de hotels kan ik niet over oordelen.
Onze keuze is uiteindelijk om na een dag wandelen in de Canyon aan het einde van de middag naar Page te rijden. Daar aangekomen hebben we een rondtour voor de volgende ochtend geboekt. Bij de camping werden we opgehaald en na de tour zijn wij door Dixie forest naar Cedar City gereden. was een flinke rit maar het paste allemaal op 1 dag!
Tijdens de tour door de canyon gaf onze gids een hoop foto-tips, niemand is zonder prachtige plaatsjes terug gegaan!
wij hebben voor onze 2009 zelfde dilemma gehad, wegens reviews. uiteindelijk zijn we met een camper gaan reizen dus de hotels kan ik niet over oordelen.
Onze keuze is uiteindelijk om na een dag wandelen in de Canyon aan het einde van de middag naar Page te rijden. Daar aangekomen hebben we een rondtour voor de volgende ochtend geboekt. Bij de camping werden we opgehaald en na de tour zijn wij door Dixie forest naar Cedar City gereden. was een flinke rit maar het paste allemaal op 1 dag!
Tijdens de tour door de canyon gaf onze gids een hoop foto-tips, niemand is zonder prachtige plaatsjes terug gegaan!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Je kunt vanaf de parkgrens van de GCNP naar Page rijden in 2,5 uur. Ik zou wel voldoende tijd voor de viewpoints inruimen. Er zijn er genoeg en die naar mijn mening zeker de moeite waard. Je komt langs de HorseShoeBend van de GC naar Page dus zou die gelijk kunnen meepakken. Na de HSB even eten, dan kan eventueel even verderop waar aan de rand van Page wat eetgelegenheid is. Vanaf HSB naar de Antelope Canyon is vanaf HSB richting Page de eerste weg rechts richting de grote centrale. Als het je lukt om een fototour te boeken bij Upper Antelope Canyon danmoet je zeker op tijd daar zijn, maar ik zou vanwege je schema Lower doen. Kost iets meer tijd maar je krijgt daardoor ook even rust in je reisdag.
Van Page tot Kanab is dacht ik een uur rijden.
Het kan best maar het wordt een volle dag.
Suc6
Frans
Van Page tot Kanab is dacht ik een uur rijden.
Het kan best maar het wordt een volle dag.
Suc6
Frans
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vies? Nee, maar als je erg veel last hebt voor claustrofobie misschien wat minder geschikt. Maar je hebt op meerdere plaatsen een trapje naar boven, en je kunt op veel plaatsen de lucht zien.lau_j schreef:Dat kunnen we inderdaad ook doen! Ik had al wat dingen gelezen over Upper en Lower, en ik vond precies dat de meeste mensen toch net iets enthousiaster waren over de Upper. Ikzelf vind het alleen een beetje vies dat je afdaalt in die Lower, lijkt me nogal claustrofobisch.
De meeste mensen doen alleen de Upper of alleen de Lower, ik ben nog niet veel ervaringen tegegekomen van mensen die beide hebben gedaan, en ik ben nog nergens tegengekomen dat men enthousiaster was over de Upper.
Je rijdt toch niet van Kanab naar Page? Ik dacht dat je van de GC naar Kanab ging rijden. Tussen de GC/Page en Kanab (UT) verlies je een uur. Andersom win je dus een uur.lau_j schreef: Trouwens: wij verliezen toch geen uur als we van Kanab naar Page rijden he? (Ik heb hier op het forum al wat gelezen, en ik vermoed van niet, maar best om het zeker te weten!)
Marianne
Frans: bedankt voor de tips! Het lijkt me inderdaad het beste het zo te doen, anders wordt het nogal krap..
Marianne: ik ben niet echt claustrofobisch maar het leek me nogal benauwd
. Ik had gehoord/gelezen dat de Upper het meest populair was, vandaar dat ik ervan uitging dat hieraan de voorkeur wordt gegeven. Maar de lower lijkt me voor ons meer geschikt.
Wat betreft de route: ik had het verkeerd getypt! We vertrekken inderdaad 's morgens van GC naar Page en van daaruit rijden we dan naar Kanb om daar te overnachten. Maar we verliezen dus een uur... dat betekent nog vroeger opstaan!
(Misschien combineren met zonsopgang in GC, al is dat misschien iets te vroeg voor ons
).
Bedankt!
Marianne: ik ben niet echt claustrofobisch maar het leek me nogal benauwd

Wat betreft de route: ik had het verkeerd getypt! We vertrekken inderdaad 's morgens van GC naar Page en van daaruit rijden we dan naar Kanb om daar te overnachten. Maar we verliezen dus een uur... dat betekent nog vroeger opstaan!

Bedankt!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
een uur verliezen is relatief he, als je geen afspraken hebt, en iets of wat flexibel bent met openingstijden (en de natuur is altijd open, hihi) dan kan je zelfs even goed je klok laten staan. het is exact evenveel uren licht aan de ene of andere kant van de uurgrens.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Kanab is veel leuker als plaats om te overnachten dan page. Wij waren er de vorige week nog voor een overnachting zie ons blog Aten bij rocking v cafe,erg lekker maar voor ons helaas een bliksem bezoek omdat onze zoon ziek bleef en we met spoed naar her zieken huis in kanab moesten gaan.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Allard
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Vind ik ook. Maar smaken verschillen. Alsmede inzichten omtrent wat nu een handige plaats is uitvalsbasis. Er gaat niets boven het opbouwen van eigen ervaring. Extra bevoordeeld zijn zij die vaker dan één keer naar de States kunnen gaan. Page kan trouwens ook spotgoedkoop zijn. Het is maar in welke tijd van het jaar je passeert. De markteconomie lijkt in de VS veel sterker toegepast in de logiesprijzen dan hier in Europa.Kanab is veel leuker als plaats om te overnachten dan page
voor deze thread off topic:
En passant las ik in je verslag dat jullie in Colorado City geweest zijn. Een bijzondere plaatsje maar dat was jullie al opgevallen. Het is een gemeenschap van sterk fundamentalistische mormonen. Dit samen met het tweelingdorp Hilldale dat aan de ander kant van de Stateline (in Utah) ligt. Colorado City was de afgelopen jaren nogal in opspraak vanwege een mormonensekte waarvan de leider vond dat vrouwen er vooral waren om de mannelijke leider te gerieven. Tja. Polygamie is van oudsher verweven met de mormonen. Dat het is afgezworen is vooral vanwege federale druk gebeurt. Voorheen had Colorado City de naam Short Creek. Gesticht in 1913 als vrijplaats voor mormonen die polygamie openlijk in de praktijk wilden brengen. In 1953 greep de toenmalige gouverneur van Arizona in. Goed, min of meer ongemerkt hebben jullie dus in in zeer bijzonder stukje Amerika ontbeten. Het was nog wel jullie beste ontbijt! Wij proberen er ooit ook nog eens te gaan ontbijten

[offtopic] Toen wij enkele weken geleden in de Usa waren, was er niet zo'n positieve reportage over Colorado City op CNN. Blijkbaar waren er nogal wat wantoestanden, en luisterde de lokale politie eerder naar de sekteleiders dan naar de wet. Oa mochten kinderen er zeker niet aan sport doen, en de door de staat aangelegde sportterreinen werden dan ook stuk voor stuk afgebroken.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
We hebben er toen niet zo beseft maar achteraf is het wel raar. De plek waar we zijn gaan eten heet de " the three .... Wives" ik weet het woord niet meer maar had te maken met reinheid,zorgzaamheid of iets dergelijks. Interieur was ook erg onamerikaans. Er was een groot schilderij met 3 vrouwen,in lange jurken, die allemaal zeer vredig aan het werk waren rondom een huis.nu achteraf jammer dat we geen foto's gemaakt hebben. In de keuken/ bediening stonden ook idd 3 vrouwen. We vonden het een raar dorp met inrijden geen amerikaanse chain restaurants of hotels en veel kleine ons inziens niet vervuilende industrie. De ontbijtplek zagen we bij toeval naast een tankstation,nagenoeg niet zichtbaar maar was een openbaring qua netheid toen we er binnenliepen. Zoals gezegd ook fantastisch goed verzorgd,hebben ook zeker een half uur moeten wachten. Dus lekker vers gemaakt.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1169 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 40 Reacties