Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

HELP! Auto huren zonder creditcard op naam?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Dropje
Amerika-ontdekker

Re: HELP! Auto huren zonder creditcard op naam?

Bericht door Dropje »

Probleem is opgelost!! :-)
We kunnen bij de GWK een Travel Passport halen en kunnen daarmee de borg van de auto betalen.
http://www.gwktravelex.nl/personal/CP_d ... p&lang=NLD
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Dat is een prepaid Mastercard en het is maar de vraag of dat wordt geaccepteerd. Prepaid kaarten bieden de verhuurder veel minder waarborgen en voor zover mij bekend kunnen ze voor dit soort zaken niet gebruikt worden. Maar wellicht heb je geluk.
Dropje
Amerika-ontdekker

Bericht door Dropje »

GWK gebeld en die zeggen dat het mogelijk is. Je zet bijv. 1000 dollar op je kaart en de verhuurmaatschappij kan dan 750 dollar reserveren voor de borg.

De verhuurmaatschappij gisteren gesproken en die zeggen dat debetcard ook goed is.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Prepaid kaart bij Alamo is 50/50 kans dat het geaccepteerd wordt. De ene vestiging accepteert het wel en de andere niet.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Coyote schreef:
dimona schreef:Ik snap het nu even niet meer. De autohuur was toch al betaald en het gaat nu toch alleen nog maar om de borg? Wat bedoel je met een cc op naam?
Om de auto mee te krijgen moeten wij Europeanen altijd een geldige creditcard laten zien (op naam huurder), al is de reeds huur betaald. Zonder CC krijg je de auto gewoon niet mee en een Nederlandse pinpas kan niet gebruikt worden als borg.
Maar dat hoeft toch niet dezelfde credit card te zijn als waar je de reservering mee gedaan hebt?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Nee, maar wel een kaart op naam van de bestuurder, en een eventuele 2e bestuurder die niet getrouwd is met de hoofdbestuurder moet vaak ook nog een kaart op naam laten zien.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Harry schreef:Nee, maar wel een kaart op naam van de bestuurder, en een eventuele 2e bestuurder die niet getrouwd is met de hoofdbestuurder moet vaak ook nog een kaart op naam laten zien.
Ik heb nog nooit anders meegemaakt dat dat ze van één van de twee, maakt niet uit wie, een credit card willen zien. Rijbewijs moet je natuurlijk wel allebei laten zien.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

@Dimona: maar jij bent voor hen een Amerikaanse, mogelijk dat dit verschil maakt.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Nou, de laatste drie keren dat ik een auto huurde was in Nederland, in de VS en in Mexico. Toen in Mexico mijn credit card (waar de boeking mee was gedaan) het niet deed, heeft hij de credit card van mijn man geprobeerd (waar het eerst ook niet mee lukte, maar na tussenkomst van MasterCard wel :roll: ). In Nederland en in de VS heb ik als tweede bestuurder mijn credit card niet nodig gehad (dat waren boekingen via mijn man's credit card).
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

dimona schreef:In Nederland en in de VS heb ik als tweede bestuurder mijn credit card niet nodig gehad (dat waren boekingen via mijn man's credit card).
Als je getrouwd bent is het ook niet nodig, maar als niet getrouwd bent (of getrouwd met een man in mij geval) dan is mijn ervaring dat de 2e bestuurder een eigen creditcard moet hebben waar ze dan ook een afdruk van maken. Ik heb nu 2 keer meegemaakt dat het niet hoefde, de eerste keer was bij Avis in Las Vegas in 2009 en afgelopen februari bij National in San Fransisco, alle 12 andere keren moesten we beide een creditcard tonen.
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

Bij Avis is dat officieel beleid. Partner van gelijk geslacht hoeft ook geen creditcard te laten zien en is gratis als extra bestuurder.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

dimona schreef:Nou, de laatste drie keren dat ik een auto huurde was in Nederland, in de VS en in Mexico. Toen in Mexico mijn credit card (waar de boeking mee was gedaan) het niet deed, heeft hij de credit card van mijn man geprobeerd (waar het eerst ook niet mee lukte, maar na tussenkomst van MasterCard wel :roll: ). In Nederland en in de VS heb ik als tweede bestuurder mijn credit card niet nodig gehad (dat waren boekingen via mijn man's credit card).
In Nederland is het een stukje makkelijker. Ze vinden het allemaal prima zolang de auto maar betaald is(op een legale manier) ;). Cash, pin, cc, of kan zelfs op rekening als je er vaker komt. Extra bestuurder wordt er bij geschreven zonder aanwezig te zijn. Volgens mij moet de extra bestuurder in de USA ook tekenen voor de voorwaarden.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

DejaVu schreef: Extra bestuurder wordt er bij geschreven zonder aanwezig te zijn.
Nou, ik moest een een paar weken geleden op Schiphol nog wel even speciaal het kantoortje in om mijn rijbewijs te laten zien. Maar misschien was het ook gelukt als mijn man mijn rijbewijs had laten zien, dat weet ik niet.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Speciaal kantoortje? weet je zeker dat het een autoverhuurbedrijf was? ;)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

:lol: Volgens mij stond er "Hertz" boven de deur, kan dat kloppen? :D

Het kantoortje zelf was verder niet erg speciaal; ik moest er alleen even speciaal naar binnen :wink:
Dropje
Amerika-ontdekker

Bericht door Dropje »

Vanmiddag in bij Alamo in LA de SUV opgehaald. En het is gelukt met de prepaid cc van de GWK.
Eerst wilde ze het niet doen, maar toen we uitlegde dat de eerdere cc gestolen was, de manager ook nog zag dat de prepaid cc
in het systeem ook werkte was het zo geregeld! Nu gaan we lekker genieten van de vakantie! :-)

Iedereen bedankt voor de hulp!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mooi dat het gelukt is. :D

Goede tip voor de rest indien een prepaid credit card nodig is! :thumbup:

Fijne vakantie!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer