Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tickets Antelope Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
droom2012
Amerika-ontdekker

Re: tickets Antelope Canyon

Bericht door droom2012 »

Wij hebben voor begin aug. ook de tour naar de Upper via Roger Ekis geboekt. De kinderen vinden het stukje in de Jeep juist geweldig..... Hopelijk kan ik straks een positieve recensie geven.................
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ook een Tour voor de Upper besteld, via Overland Canyon Tours.
Reisblog: thisisfraa.be
timbre
Amerikafan

Bericht door timbre »

Wij waren vorige week in de Lower om 10u45. Gewoon aangeschoven aan het hokje, betaald en 10 mins later op tour. Elk kwartier vertrekt er wel een groepje mensen. Reserveren hoeft dus niet.
Vond het wel nogal duur en denk dat het in 2j tijd duurder geworden is al kan ik mij niet meer zo goed herinneren wat de prijs 2j geleden was. Nu was het al 26 dollar per persoon! (20$ toegang + 6$ navajo fee)
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

In 2010 was het ook $26 ...
en je kunt bij Lower niet reserveren ... dus gewoon vroeg gaan dan heb je meer kans op een rustige groep... mensen zijn nou eenmaal makkelijk wat later...
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

In september 2007 was het $28.75
Ergens tussen 2007 en 2010 is de prijs toch met 25% omhoog gegaan....
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
OrangeDaisy
Amerikafan

Bericht door OrangeDaisy »

Ik zie door de bomen het bos niet meer... Ik wil naar de Lower Antelope Canyon gaan, maar ik kan maar niet achterhalen hoe het nu allemaal in elkaar zit. Hier op het forum lees ik herhaaldelijk dat je voor Lower niet hoeft te reserveren, maar op de site van Navajo (http://www.navajonationparks.org/htm/an ... n2.htm#lac) lees ik:
You will need a guide. Make arrangements for a guided tour.
As of May 1, 2011 there is a 2-hour Limit inside Lower Antelope Canyon.

Moet ik dan wel of niet van te voren reserveren? En zo ja, waar moet ik dan reserveren? Ik heb namelijk de site http://www.lowerantelope.com/aboutTheTour.php gevonden, maar hier lees ik op dit forum weer weinig over terug...

Overigens ben ik wel van plan om als fotograaf naar binnen te gaan, maar daar staat weer bij dat je een SLR van Medium of Large formaat moet hebben... Tja, wat valt onder Medium? Ik heb een D5100...
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In hoeverre het nog verschil maakt als je als fotograaf naar binnen gaat kan ik niet zeggen. Ik weet dat het ergens op het forum al eens vermeldt is, maar ik kan het ook even niet vinden.

Over dat andere, dus als toerist
Gewoon de 98 richting Monument valley rijden en op een gegeven moment staat de higher antelope canyon aangegeven. Die volgen(gewoon rechtdoor), dan heb je aan de rechterkant de higher en aan de linkerkant de parkeerplaats voor de lower! Ik heb eigenlijk nooit een bordje lower gezien behalve toen ik het zandpad erheen opdraaide volgens mij.
Dan parkeer je en loop je naar de kassa. Daar krijg je je kaartje en dan moet je wachten op je tijd en de gids. Aan de gewone tourist verteld hij eerst wat over de canyon en zijn gevaren en wrs stop je even bij een monument voor slachtoffers van een flash flood. Daarna ga je achter hem aan de canyon in en moet je hem volgen. Bij ons gaf hij zeer ruim de tijd voor foto's te maken en hielp hij mee om te latn zien hoe je dat het best kon doen. Volgens mij mogen 'fotografen' max 2u in de canyon blijven.
Rudy78
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Rudy78 »

Moet higher antelope niet upper antelope zijn? :wink:

Waar haal je dat van medium of large SLR vanaf?
Ik denk dat je met jouw D5100 daar wel uit de voeten kunt. Hoe is die op hogere ISO waarde? Ik zou wel proberen niet al te veel de lucht er op te krijgen. Soms kleine stukken kun je niet voorkomen, maar als dat te veel wordt dan kun je overstraling krijgen of een hele donkere omgeving...

Hoe fotografeer je verder? Nog in JPG? Of fotografeer je in RAW? RAW is hier heel handig, dan kun je achteraf meer kwaliteit uit de foto's halen dan uit JPG. Nadeel, je hebt wel meer ruimte nodig en je bent iets meer tijd kwijt om te bewerken.
2005 West Canada
2007 Thailand
2009 Noorwegen
2012 West Amerika
2013 Java en Bali - Indonesië
2014 Cruise Italië - Griekenland
2014 New York
2015 - 2024 voornamelijk campings in Frankrijk
2025 Florida (VS)
OrangeDaisy
Amerikafan

Rudy, dat van de medium of large SLR haal ik uit mijn 2e link (http://www.lowerantelope.com/aboutTheTour.php), daar staat:
Starting May 1, 2011, the time limit for photographers is 2 hours. One photo pass per photographer, which is given at the booth. Camera needs to be a SLR camera, medium or large format with a tripod. No guide is provided for the photographer but will be checked on now and then.

Verder ben ik gewoon nog een hobbyfotograaf, wil gewoon lekker de tijd hebben om foto's te maken :wink: . Tot nu toe fotografeer ik alleen nog in JPEG, maar ik ga net voor mijn vakantie nog een gevorderdencursus doen. Verder had ik al besloten dat ik de echte hoogtepunten van mijn vakantie (antelope canyon, zonsondergangen) in JPEG + RAW ga fotograferen. Het kost wel veel meer ruimte om mijn kaartje, maar wat je zegt, dan kan ik ze wel nog mooier maken. En voor mijn vakantie ga ik ook nog wel oefenen met RAW-fotograferen en dan met name het bewerken...

En ik hoef dus niet bij meneer 'Ken' (zie link) te reserveren?
Groet, Gerda

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

OrangeDaisy schreef:Ik zie door de bomen het bos niet meer... Ik wil naar de Lower Antelope Canyon gaan, maar ik kan maar niet achterhalen hoe het nu allemaal in elkaar zit. Hier op het forum lees ik herhaaldelijk dat je voor Lower niet hoeft te reserveren, maar op de site van Navajo (http://www.navajonationparks.org/htm/an ... n2.htm#lac) lees ik:
You will need a guide. Make arrangements for a guided tour.
As of May 1, 2011 there is a 2-hour Limit inside Lower Antelope Canyon.

Moet ik dan wel of niet van te voren reserveren? En zo ja, waar moet ik dan reserveren? Ik heb namelijk de site http://www.lowerantelope.com/aboutTheTour.php gevonden, maar hier lees ik op dit forum weer weinig over terug...
Afgelopen september konden wij zonder te reserveren met een tour mee. Ook mijn dochter kon een paar weken geleden er naar toe zonder te reserveren.
Voor fototips, maar ook om te zien wat de mooiste plekjes zijn, kan ik je de boeken van Laurent Martres (photographing the south west) van harte aanbevelen.

Marianne
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

@Gerda;

Ik ben afgelopen nov naar Lower Antelope canyon geweest en heb daar gewapend met camera ( ook een D5100 ) en statief 2 uur lang foto's gemaakt. Iso 100, f8 diafragma voorkeurkeuze gebruikt en de Sigma 17-70 lens, voornamelijk op 17 mm. Probeer idd zo min mogelijk direct licht te pakken. Wat ook heel goed gaat is de incamera HDR functie. Wel goed opletten dat je die alleen bij JPG kunt gebruiken en dat je de camera daarna weer terug moet zetten op NEF of NEF + JPG. Ik had overigens na 1,5 uur wel een andere accu nodig daar nr 1 leeg was. Dat kwam omdat ik ook veelvuldig de live view functie gebruikt heb. Het uitklapbare schermpje is daar ideaal.

Aan de kassa gewapend met fototoestel en statief om fotopas vragen. Je mag dan 2 uur de Canyon in. Langer mag ook maar dan moet je nogmaals 20 dollar betalen.
Halster
Amerikafan

Bericht door Halster »

Deze zomer willen wij ook graag de Antelope Canyon gaan lopen. Dit gaan we doen met twee kinderen van 7 en 9 jaar. Welke adviseren jullie ons? De lower of de Upper met twee kinderen van 7 en 9 jaar? Tweede vraag is adviseren jullie de tickets vooraf te boeken of ter plaatse te boeken?

Alvast bedankt1

Marion
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

Wij zijn op 30 april nog in de Lower geweest. Als je van het oosten komt, zie je een bordje staan, dat zie je niet als je vanuit Page komt. Wij konden ook meteen kaartjes kopen, even wachten en mee met Bridget. Super mooi!
Ik denk dat het voor kinderen van 7 en 9 heel leuk is, soms is het heel smal, je moet wat trappetjes op en af. Omlaag even achterstevoren doen gaat dan prima! We zijn iets meer dan een uur er in geweest, en weer terug via boven.
Halster
Amerikafan

Bericht door Halster »

Dankje Sabrina voor je reaktie!
Zijn er ook nog mensen die ervaring hebben met de Upper? Is deze wel/niet beter geschikt om te lopen met kinderen dan de Lower?

Marion
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Afgelopen mei in zowel Upper (2e keer) als Lower geweest.

Upper is alleen te bereiken met een gids (met een jeep, ritje van een minuut of 10 vanaf de parkeerplaats, vanaf Page ong 20 min). Daarnaast is Upper veel breder en je hoeft niet naar beneden of boven te klimmen. Daarnaast is Upper ook korter.

Wij vonden het beiden super mooi, als je voor de "mooie foto's" gaat zou ik naar de Upper. Wanneer je wat meer het gevoel van een slotcanyon wil ervaren zou ik voor Lower gaan. (Waar je overigens ook hele mooie plaatjes kunt schieten..)
Floydian
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Floydian »

Naar Upper wordt je als vee door de canyon geleid, dat was dus eens maar nooit weer! Ik heb de foto's waar het om ging en dat was het. Naar Lower ga ik iedere keer als ik in Page ben. Rustiger en je hebt als fotograaf 2 uur de tijd, wat voldoende is. Wil je daar de diepe kleurschakeringen zien ga dan direct om 9 uur, zodra de zon hoger komt wordt bijna alles 1 tint.
Entree voor Lower is; 20+6 dollar
Voor wat foto's; http://www.flickr.com/photos/henk-meijer/?details=1
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
gwenny
Amerikafan

Bericht door gwenny »

wow wat een mooie foto's Henk! Zulke mooie ga ik vast deze zomer niet maken!
OrangeDaisy
Amerikafan

Floydian schreef:Naar Upper wordt je als vee door de canyon geleid, dat was dus eens maar nooit weer! Ik heb de foto's waar het om ging en dat was het. Naar Lower ga ik iedere keer als ik in Page ben. Rustiger en je hebt als fotograaf 2 uur de tijd, wat voldoende is. Wil je daar de diepe kleurschakeringen zien ga dan direct om 9 uur, zodra de zon hoger komt wordt bijna alles 1 tint.
Entree voor Lower is; 20+6 dollar
Voor wat foto's; http://www.flickr.com/photos/henk-meijer/?details=1
De entree is inderdaad 20+6 als je als gewone bezoeker zonder tripod naar binnen gaat. Wil je als fotograaf, dus met tripod en 2 uur de tijd, dan betaal je 42 dollar (dat is geloof ik al incl. 6, maar daar kan ik naast zitten). Dit heb ik zelf afgelopen maand ervaren toen ik de lower ging bezoeken...
Groet, Gerda

Floydian
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Floydian »

OrangeDaisy schreef:De entree is inderdaad 20+6 als je als gewone bezoeker zonder tripod naar binnen gaat. Wil je als fotograaf, dus met tripod en 2 uur de tijd, dan betaal je 42 dollar (dat is geloof ik al incl. 6, maar daar kan ik naast zitten). Dit heb ik zelf afgelopen maand ervaren toen ik de lower ging bezoeken...
Ik was er er vorige maand als fotograaf en had de hele handel bij me (dus ook statief) en heb gewoon de 26 dollar betaald, inclusief de fotopas voor 2 uur.
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

Toen wij e waren (30 april) moesten de fotografen ook het gewone bedrag betalen.
Toen wij aan het wachten waren, kwamen er 4 jongeren aan. Toen ze hoorden dat het niet gratis was, zijn ze gewoon weg gegaan! :shock: waarbij ze volgens mij ook geen flappen gingen tappen. Zonde toch hè :cry:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer