Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waardevolle spullen aan zwembad en strand

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
eric44051
Amerikakenner

Re: Waardevolle spullen aan zwembad en strand

Bericht door eric44051 »

Coyote schreef:Indien in motel/hotel, de waardevolle spullen op de kamer. Safe heb ik nog nooit gebruik van gemaakt. Indien aan strand, laat ik de waardevolle spullen achter in auto (wel uit zicht en zonodig achter in kofferbak).

Roland
Doen wij ook altijd maar dit jaar een voor het eerst een paar vervelende dingen meegemaakt.
Geld uit mijn koffer gehaald in hotelkamer.
Sop mijn portemonee altijd in een tasje met vies wasgoed.
Gelukkig maar vijftig dollar terwijl er 750 inzat.
En dit jaar werdt onze kaart geblokeerd naar bellen bleek iemand hem geskimmed te hebben en probeerde in Mexico aankopen te doen.
Gelukkig heeft visa alles afgewezen omdat ze wisten dat we niet naar Mexico gingen.
En wij zijn slordig hoor al die waarde volle dingen die op de kamer blijven.
Gebeurd nooit wat.
Gelukkig was het maar vijftig maar volgend jaar gaat geld in een kluis van het hotel.
En een slot mee voor de koffers.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

eric44051 schreef:Doen wij ook altijd maar dit jaar een voor het eerst een paar vervelende dingen meegemaakt.
Geld uit mijn koffer gehaald in hotelkamer.
Ik ga ervan uit dat je dit gemeld hebt bij het hotel?

Afgezien van de keren dat ik bij een zwembad van een hotel/motel zit, laat nooit geld en/of pasjes achter op de kamer.

En ja, ik ben ook 'makkelijk'. Als ik ergens meerdere dagen zit laat ik meestal de laptop gewoon open en bloot op het tafeltje in de hotelkamer staan. Gebeurt maar zelden dat ik de omgeving niet vertrouw (veelal zou ik dan ook niet in dat motel/hotel zitten).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Syllvia
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Syllvia »

Wij zijn in hotels gelukkig nog nooit iets kwijtgeraakt.
Maar de laptop bv doen wij in een la, daar kan 'men'' het ook vinden, maar we doen dat omdat we vaak zien, dat de schoonmaaksters, wel 6 hotelkamer deuren open zetten, en dan zo aan het werk gaan.
Dus 'vreemde' mensen kunnen dan zo even naar binnen lopen en wat mee graaien. Vandaar dat we het in een la stoppen, want echt in z''on kamer gaan lopen rommelen doen ze denk ik niet.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Zijn jullie je allemaal bewust van het feit dat de reisverzekering niet uitkeert als er waardevolle spullen gestolen worden die je niet veilig hebt opgeborgen in de kluis en zonder beheer hebt achtergelaten op de kamer? In de auto moeten de spullen uit het zicht zijn opgeborgen om voor uitkering in aanmerking te komen als er iets wordt gestolen.

Wij waren voorheen altijd roekeloos, maar vorig jaar en dit jaar hebben we voor het eerst veelvuldig gebruik gemaakt van kluisjes op de kamer bijvoorbeeld. En als we waardevolle spullen in de auto hebben, zorgen wij ervoor dat die in de achterbak liggen, uit het zicht, en we openen de achterbak niet als we op een parkeerplaats aankomen om te gaan wandelen bijvoorbeeld. We zorgen ervoor dat we alle spullen die we overdag nodig hebben, in de auto zelf hebben liggen, of in onze tas. De jassen liggen op de achterbank, de wandelschoenen achter de stoelen op de grond. De koelbox staat ook altijd op de achterbank. Ik wil niemand een uitgebreid kijkje geven in de spullen die wij achterlaten in onze auto, om de kat niet op het spek te binden.

Het is volgens mij de grootste onzin om te stellen dat er in Amerika niet gestolen wordt, natuurlijk gebeurt het daar ook. Het zal heel veel uitmaken waar je je bevindt, en er zullen heus wel verschillen zijn tussen regio's en plaatsen, maar dat is in NL niet anders. Je moet een dorpje in Amerika natuurlijk niet vergelijken met een grote stad in Nederland, en andersom ook niet. Washington DC heeft een grote crime rate, net als heel veel andere plekken, waar komt dat dan vandaan? WIj hebben aangeklopt bij hotels in DC waar medewerkers achter beveiligd glas zitten aan de balie, of waar alle ramen dikke tralies hebben. Daar voelden wij ons beslist niet veilig. Uiteindelijk zijn we beland in een veilige wijk toen, maar het hotel had wel een afgesloten en beveiligde parkeerplaats. Dat doen ze heus niet voor niets. Net als andere wijken in grote steden waar ik beslist niet op mijn gemak was. De kleine plaatsen bij grote natuurparken kun je daar zeker niet mee vergelijken natuurlijk, maar ik denk dat dat in NL niet anders is. De crime rate in A'dam is absoluut anders dan op de Veluwe.

Ik denk dat het heel realistisch is om te stellen dat er aan het zwembad in Las Vegas heus wel gestolen wordt, er liggen allerlei nationaliteiten en soorten mensen, en heus niet iedereen zal het beste in de zin hebben. De kans dat je mobiel daar wordt gestolen is volgens mij even groot dat je mobiel in Nl wordt gestolen bij een zwembad. En de gelegenheid maakt ook de dief.

Wees dus voorzichtig met je spullen, zeker als je op vakantie bent. Als thuis je paspoort, rijbewijs, telefoon of camera wordt gestolen heb je meestal je zaken snel geregeld, en kun je gemakkelijk terecht voor nieuwe. Een nieuwe camera koop je op vakantie natuurlijk ook zo, maar je foto's ben je wel kwijt. Dat is toch wel balen als je zo'n mooie reis maakt. Hetzelfde geldt voor mijn laptop, daarop staan mijn foto's opgeslagen als ik het kaartje leegmaak, en ik moet er niet aan denken die kwijt te raken. Een nieuwe telefoon met simkaart heb je zeker niet zo maar aangeschaft in het Buitenland, en het kan veel ongemakken geven, om maar niet te spreken over het verliezen van je rijbewijs of paspoort. Daar gaan je vakantiedagen, als je zoiets moet regelen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb bij de motels waar wij overnachten nog nooit een kluisje kunnen ontdekken. Geld, pasjes en paspoorten laten wij nooit achter op de hotelkamer maar dragen we altijd bij ons. Hoewel dat ook geen garantie is want ze werden evengoed gestolen :lol:

In een SUV is het heel lastig om alle spullen buiten het zicht op te bergen, je kunt er een deken overheen leggen maar als je door de ruit gluurt is het goed te zien dat de achterbak vol ligt.
AlieNL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door AlieNL »

Idd, het moet een afgesloten kofferbak zijn, anders wordt er niet uitgekeerd. Wat de situatie ook is... in mijn geval was de complete auto gestolen (off-street parking lot in Devonport, Tasmanie) door jongeren die er mee ging joyriden, toen het een achtervolging werd hebben ze de spullen uit de auto - was een stationwagon - gegooid om de politie tegen te houden. Ik kreeg ook niks uitgekeerd, ondanks dat dit duidelijk geen diefstal van spullen was. Maar ja, het was een stationwagon.. nooit geld gekregen, want van iemand die geen geld heeft, kun je ook niet plukken. De internationale transfer kosten zouden al duurder zijn dan het geld dat ik maandelijks zou krijgen. De rechtzaak zou ik die aangespannen hebben (voor het financiele deel), zou ik wel hebben gewonnen, maar ik bereikte er gewoon niks mee.

En dit was geen mega grote stad en ook niet een stad die bekend staat om zijn criminele activiteiten.

Verder: als je rijbewijs in het buitenland gestolen wordt, kun je geen nieuwe regelen. Dit moet in Nederland gebeuren. In mijn geval kon ik toen een Australisch rijbewijs aanvragen (duurde wel zo'n 6 weken omdat ik eerst info van de RDW moest hebben dat ik wel een rijbewijshouder was). Hiervoor kun je Engelstalige papieren aanvragen.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

AlieNL schreef:Idd, het moet een afgesloten kofferbak zijn, anders wordt er niet uitgekeerd.
Volgens mijn informatie bij mijn verzekering (Aegon) moet het in de bagagebak zijn opgeborgen, en mag het niet in het zicht op de bank of stoel liggen. Het maakt daarbij niet uit of het een SUV is, een stationwagen, een hatchback of een sedan. De bagageruimte is bedoeld voor het wegruimen van bagage. De ramen zijn in Amerika bovendien altijd geblindeerd (heb nog niets anders meegemaakt tenminste), en dat is voldoende "uit het zicht" voor onze verzekering. Het dashboardkastje is ook geaccepteerd als "uit het zicht".

Op de hotelkamer moet het in een kluisje liggen als je er niet bent.

Wij hebben in veel hotel- en motelkamers toch wel kluisjes gezien, Marjon. Niet allemaal, dat klopt. Nu gebruiken we dat niet heel vaak, omdat we alle waardevolle spullen meestal meenemen onderweg. Paspoort en rijbewijs laat ik sowieso nooit ergens achter, en geld ook niet. Maar mochten we ergens een paar dagen verblijven, en ik neem een dag mijn fotocamera niet mee, of mijn iPad en/of Laptop blijven achter op de kamer, dan leg ik die wel in de kluis tegenwoordig. Ik heb dat eerder nooit gedaan, en dat is altijd goed gegaan. Er is nog nooit iets gestolen bij ons, maar omdat de verzekeringsvoorwaarden nu heel helder zijn nadat ik die heb nagevraagd, ben ik dus een stuk voorzichtiger geworden.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Heb je voor je fotocamera en toebehoren niet een aparte kostbaarhedenverzekering afgesloten Jacqueline?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Jasmino schreef: Er is nog nooit iets gestolen bij ons, maar omdat de verzekeringsvoorwaarden nu heel helder zijn nadat ik die heb nagevraagd, ben ik dus een stuk voorzichtiger geworden.
Dus vanwege de beperking in de verzekeringsvoorwaarden let je nu beter op je spullen? Dat vind ik dan weer zo raar....
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik heb onder mijn woon- en vrijetijdsverzekering een kostbaarheden clausule voor electronica, omdat het basisbedrag van € 5.000 niet alles dekt. Alles dat daarop staat mag ik ook mee op reis nemen en is dus wereldwijd verzekerd. Zelfs mijn tv en geluidsinstallatie bijvoorbeeld, niet dat ik daar plannen voor heb om die mee te nemen hoor. Maar inderdaad ook mijn foto-uitrusting, en mijn hoorapparaten, mijn laptop, de iPads en de iPhones. Ik heb dus geen aparte verzekering daarvoor, dat is veel duurder dan deze oplossing. Ik kan deze verzekering van de Aegon echt aanraden, wij hebben er enorm goede ervaringen mee (helaas ook in de uitkeringensfeer). De premie is supergoed, en de dekking fantastisch. Geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgen hoor.... Ze zijn trouwens al enkele jaren op rij ook "de beste verzekering van NL", en dat kan ik dus echt beamen (en nee, ik heb er geen aandelen).

Maar: voor deze kostbaarheden geldt wel wat ik hierboven schreef: als ik mijn camera gewoon open en bloot op het strand achterlaat, of mijn telefoon, wordt hij dus niet vergoed. Als ik hem op de hotelkamer achterlaat ook niet, maar wel als hij in de kluis ligt, of in de kofferbak van de auto.

Trouwens, wat bij deze verzekering ook heel fijn is: alle spullen die je op reis meeneemt zijn niet alleen verzekerd tegen diefstal (onder de hierboven genoemde voorwaarden), maar ook tegen schade. Als ik dus de camera laat stuiteren op de grond en hij is defect, dan krijg ik de kosten ook vergoed. Het maakt daarbij niet uit of ik de schade zelf veroorzaak, of dat iemand anders daarvoor verantwoordelijk is. "Goed huisvadergebruik" is wel een voorwaarde hier. Ik kan mijn hoorapparaten dus niet inhouden tijdens het zwemmen, want ze kunnen helemaal niet tegen water. Als ze dan stuk gaan, is dat logisch en dus krijg ik ze niet vergoed. Maar als ik ze op een stenen vloer uit mijn handen laat vallen, krijg ik de kosten wel vergoed.

Ik heb thuis vrij recent 2 keer schade gehad aan mijn houten vloer, binnen 1 jaar tijd. Beide keren moest de vloer volledig worden vervangen. De eerste keer hadden we waterschade, door mijn eigen schuld. De tweede keer had ik een pot verf uit mijn handen laten vallen. Beide keren kregen we een volledig nieuwe vloer vergoed. Ook heb ik mijn iPod gesloopt door een flesje water in mijn tas te laten lekken. Ook eigen schuld, maar ik kreeg de kosten dus vergoed. Omdat de iPod al redelijk oud was, hanteren ze daarbij een afschrijvingspercentage normaal gesproken. toen ik echter kon aantonen dat mijn iPod zo goed als nieuw was (ik heb hem opgestuurd) en de marktwaarde veel hoger dan het bedrag dat zij wilden uitkeren, kreeg ik hem alsnog volledig vergoed. Tijdens een weekendje weg ben ik mijn gouden armband verloren in Keulen, ook die heb ik volledig vergoed gekregen uit de verzekering, enkele jaren geleden. Deze schades vallen onder dezelfde polis, vandaar dat ik ze als voorbeeld noem.
Winston Churchill

Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

dimona schreef:
Jasmino schreef: Er is nog nooit iets gestolen bij ons, maar omdat de verzekeringsvoorwaarden nu heel helder zijn nadat ik die heb nagevraagd, ben ik dus een stuk voorzichtiger geworden.
Dus vanwege de beperking in de verzekeringsvoorwaarden let je nu beter op je spullen? Dat vind ik dan weer zo raar....
Dat mag jij vinden.....

Ik deed nooit roekeloos met mijn spullen, en ik heb nog nooit spullen in het zicht in de auto laten liggen. Paspoort en rijbewijs draag ik altijd bij me, en ik heb nooit veel geld op zak. Allemaal veiligheidsoverwegingen. Dat ik anderen geen blik gun in mijn kofferbak als die overvol ligt, doe ik ook al jaren. In een hotelkamer was ik tot vorig jaar echter nooit zo voorzichtig, omdat ik ervan uitging dat het sowieso verzekerd zou zijn. Het ligt immers achter slot en grendel op een kamer die voor de duur van de huurperiode van mij is. Maar de werkelijkheid blijkt dus anders, heb ik geleerd, en daarom ben ik inderdaad de kluisjes gaan gebruiken.
Winston Churchill

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Paspoorten en rijbeweijs enzo dragen we meenstal bij ons, gaan soms in een hotelkluisje, net als andere kostbaarheden. Als er geen kluisje is, of het past niet (laptop) gaat het in het koffer, en het koffer op slot.
Terug in Texas!
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Als ik mijn fototoestel of Ipod laat vallen tijdens de vakantie wordt het ook gewoon vergoed door de reisverzekering hoor. Alleen maar tot een maximaal bedrag. Maar ik heb niet zulke dure apparatuur dus vind het niet nodig de verzekering te verhogen.
Als het thuis gebeurt valt dat bij ons ook onder de inboedelverzekering, net als een pot verf over de vloer. En mijn verloren horloge kreeg ik ook vergoed via de reisverzekering.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

De inboedel- en reisverzekering zijn bij Aegon beiden ondergebracht in de woon- en vrijetijdsverzekering, net als de annuleringsverzekering en de opstalverzekering trouwens. Voor mij werkt deze constructie bijzonder god, omdat ik anders genoodzaakt zou zijn een aparte verzkering af te sluiten voor mijn camera en ook nog en aparte verzekering voor mijn hoorapparaten, en die zijn waanzinnig duur, nu ben ik veel goedkoper uit me betere voorwaarden ook nog.
Winston Churchill

eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Heb het niet gemeld in het hotel.
Overal hangt aan de deur dat het hotel geen aansprakelijkheid neemt bij gestolen
spullen in de kamer.
En dat je het in een kluis moet plaatsen.
Was al lang blij dat het maar vijftig dollar was.
Paspoorten etc laten we ook nooit liggen.
Wel de ipad etc.Denk te slordig geworden naar zes rondreizen waar zelfs
de dollars dle we klaar legden voor het kamermeisje niet werden meegenomen.
Volgend jaar gaat gewoon alles of in de kluis of mee.
Overigens waren we bij de hollidayinn in Bend ons fototoestel vergeten.
Vrij snel achtergekomen en gevonden door de housekeeping.
Er zijn dus ook heel veel eerlijke mensen.
Nu wordt hij naar ons huisadres gestuurd.
En de reisverzekering vergoed het versturen met Ups.
Moet er niet aan denken dat we geen foto zouden hebben gehad.
Heb overigems gelezen dat spullen in je auto zijn verzekerd mits het uit zicht ligt.
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

de dollars dle we klaar legden voor het kamermeisje niet werden meegenomen
Leggen jullie daar dan een papiertje bij waarop staat dat het voor housekeeping is? Want ik kan me voorstellen als er niks bij ligt, dat de mensen van housekeeping misschien denken dat het anders een test is om te kijken of ze wel eerlijk zijn :thumbup: Een paar jaar geleden in Parijs hadden mijn vriendin toen een briefje erbij gelegd en er op gezet van dank u wel voor de goede service (of zoiets) en toen we beneden in de hal nog stonden te wachten op de rest van de groep, werden wij al bedankt door de mensen van de schoonmaak. En niet dat we dit vragen (om ons dan ook te bedanken) maar het doet wel deugd te horen dat het ge-apprecieerd wordt. Ik weet niet hoe je dit in de USA doet maar misschien dat ik het dit keer in het begin van ons verblijf doe, dan krijgen we misschien een extra zachte handdoek of zo :lol:
En verder hoor ik hier om dan toch maar het beste paspoorten, geld en ander spul bij me houden en een oogje op de tas houden wanneer we samen in het water willen gaan.
tuti
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door tuti »

Paspoorten/geld/pasjes etc gaan altijd mee in de rugzak; en op het strand laten we die gewoon in het zicht liggen.

De fotoapparatuur zou in de kofferbak van de auto gaan als we willen zwemmen ofzo.

In de hotelkamer leg ik de fotoapparatuur altijd uit het zicht(als we het niet meenemen). Dus in bijv. de kast verstop, of helemaal onderin de tassen. Waarom? De meeste kluisjes die ik gezien heb kunnen geen complete spiegelreflexset + lenzen herbergen. Ik mag al blij zijn als ik daar 1 klein lensje in kwijt kan.
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik neem de paspoorten nooit mee naar het strand. Ik denk ook niet dat er in de VS iemand snel een paspoort uit een hotelkamer zal stelen (wat moet iemand er mee?), terwijl het niet ondenkbaar is dat iemand je tas vanaf het strand meegraait en dat je je paspoorten dan kwijt bent.
tuti
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door tuti »

dimona schreef:Ik neem de paspoorten nooit mee naar het strand. Ik denk ook niet dat er in de VS iemand snel een paspoort uit een hotelkamer zal stelen (wat moet iemand er mee?), terwijl het niet ondenkbaar is dat iemand je tas vanaf het strand meegraait en dat je je paspoorten dan kwijt bent.
Dat klopt, wat betreft risico. Maar mijn ervaring is dat ze in de usa zo'n beetje overal om je paspoort vragen omdat je je moet legitimeren (en je rijbewijs niet accepteren).
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Als ze een ID vroegen hebben wij altijd onze Belgische kaart laten zien. Mijn paspoort zelf heb ik nooit getoond. Op je ID staan toch ook alle gegevens? :-)
Mijn paspoort zou ik dan ook nooit meenemen naar het strand of zwembad. Ik ben dan liever mijn ID kwijt dan mijn paspoort. ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer