Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

F-1; studentenvisa

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
woutertje6
Amerikafan

Re: F-1; studentenvisa

Bericht door woutertje6 »

Als je eventueel wat info wil over uitwisselingen kan ik misschien wel helpen! Ik wilde ook heel graag naar de VS toe om te gaan studeren alleen was dat niet te betalen, dus ben ik via de Radboud Universiteit een half jaar op uitwisseling geweest. Ik had er voor gekozen om maar een half jaar te gaan, maar een volledig jaar kan ook. Het is ook niet zo dat je maar uit 1 of 2 universiteiten kan kiezen, het zijn er meer richting de 100. Hier staat een overzicht van alle unis die meedoen in de VS: http://www.isep.org/students/Directory/ ... in_usa.asp
Januari 2011 - juni 2011 ( Northern Arizona University, Flagstaff)
Juni 2012 - augustus 2012 (Harvard Summer School)
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

goldenhills schreef:Je moet bij de start van de studie kunnen laten zien dat je de gehele studie (bijv. een 3-jarig master programma) kunt bekostigen, inclusief kosten en inwoning. Je komt zomaar op $30,000 per jaar, dus $90,000 voor drie jaar studeren.
Dit is (gelukkig) niet juist. Je hoeft aan de universiteit waar je je aanmeldt en bij het consulaat alleen maar voor 1 jaar financiering aan te tonen.
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

RPVDD schreef:Voor de NCAA (voetbalbond) moet ik wèl de SAT afleggen, dus die ga ik zondag 10 juni doen (omdat 5 mei te kortdag was).
Let op: SAT is niet op 10 maar op 2 juni. Je kunt de SAT ook nog op 5 mei doen als standby. Hiervoor moet je een registratieformulier hebben en al om 7:45 uur bij het testcentrum zijn.
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Dutchess schreef:Met freelancen bedoelen ze dat je voetbalt op amateurniveau? Of ook gewoon een baan?
Hiermee bedoel ik dat ik een jaar niet heb gestudeerd.
Na je afstudeerdatum mag je maximum 1 jaar vrij nemen van school. Als je dan na een jaar in school zit,
moet je voor minimum 48 credits per jaar geslaagd zijn om nog te mogen transferen.
NCAA is de meest bureaucratische, stijve organisatie die je kan inbeelden…
Zonder transcripties met goede punten van dat jaar haal je het niet
Deze reactie kreeg ik :sadcry: !
UStudy schreef:Let op: SAT is niet op 10 maar op 2 juni.
Aha, nouja heb me niet ingeschreven omdat ik toch al te laat was voor aankomend jaar. Balen dit, want ik kan niets meer aan mijn verleden veranderen en zal daardoor nooit meer in aanmerking komen voor een volledige studie in Amerika.
woutertje6 schreef:Als je eventueel wat info wil over uitwisselingen kan ik misschien wel helpen!
Dit is erg aardig van je! Ik ben er nog totaal niet uit wat ik volgend jaar ga doen, zowel met school als met voetbal, dus ik ga hier goed over nadenken. Wel klote dat je met een uitwisselingsjaar niet mag sporten voor je universiteit.
Keep dreaming, that certain day will come..
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

RPVDD schreef:Aha, nouja heb me niet ingeschreven omdat ik toch al te laat was voor aankomend jaar. Balen dit, want ik kan niets meer aan mijn verleden veranderen en zal daardoor nooit meer in aanmerking komen voor een volledige studie in Amerika.
Bij mijn weten is dit niet waar. Ik ben nu ook iets dergelijks aan het uitzoeken en krijg nog nergens te horen dat ik geen volledige studie meer kan of mag doen. Wel vermoed ik dat je danhet volle pond zal moeten betalen.
Wat ik tot nu toe gevonden heb (en ik kijk in LA vanwege mijn relatie aldaar) is dat CSUN ongeveer $34.000 per jaar kost, UCLA zo'n $46.000 per jaar (en men eist een bvewijs dat je $55.000 hebt). Dit zijn beiden public universities en in Californië dien je als international student de "werkelijke kosten" van het onderwijs te betalen.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Met voldoende financiële middelen kan hij natuurlijk nog in aanmerking komen voor een studie, maar daar wringt natuurlijk de schoen. Hij rekende op voetbal om hem financieel te steunen, en daar komt hij volgens NCAA regels nooit meer voor in aanmerking. Ik kan me de teleurstelling heel goed voorstellen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

Je kunt wel degelijk als uitwisselingsstudent voor 1 semester op een universiteit studeren en voetballen in het varsity team. Mooie is dat je dus het collegegeld van je NL hogeschool/universiteit betaalt terwijl je toch studiepunten en sport ervaring opdoet.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar hij wil juist helemaal niet in Nederland studeren! Dat systeem ligt hem niet.

Heb je er al eens aan gedacht om in een van de Europese landen te gaan studeren? Belgie of UK of zo? Voelt misschien ook anders aan. Maar ja, het schoolsysteem zal niet zo geweldig veel verschillen van dat wat je niet echt lag.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Dutchess schreef:Hij rekende op voetbal om hem financieel te steunen, en daar komt hij volgens NCAA regels nooit meer voor in aanmerking.
Dit zal niet heel aardig overkomen, maar zijn de verwachtingen vanaf het begin al niet onrealistisch geweest?
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Dutchess schreef:Met voldoende financiële middelen kan hij natuurlijk nog in aanmerking komen voor een studie, maar daar wringt natuurlijk de schoen. Hij rekende op voetbal om hem financieel te steunen, en daar komt hij volgens NCAA regels nooit meer voor in aanmerking. Ik kan me de teleurstelling heel goed voorstellen.
Klopt!! Ik heb een beurs nodig en met mijn studieresultaten zal ik die niet krijgen, maar met voetbal is de kans een stuk groter. Echter zal ik niet in aanmerking komen omdat ik niet mag voetballen volgens de NCAA.
UStudy schreef:Je kunt wel degelijk als uitwisselingsstudent voor 1 semester op een universiteit studeren en voetballen in het varsity team.
Als uitwisselingsstudent mag je niet meedoen aan de NCAA competitie. Je kunt daar wel gaan voetballen voor een club die los staat van de universiteit.
Hockey schreef:maar zijn de verwachtingen vanaf het begin al niet onrealistisch geweest?
Ik denk dat ik een prima kans had gemaakt als ik wèl zou mogen voetballen voor de NCAA, alleen zou ik meer beeldmateriaal moeten verzamelen. Dit zou in het voetbalseizoen 2012-2013 makkelijk kunnen, maar als ik toch niet voor de NCAA mag voetballen maakt dit ook niet meer uit natuurlijk.

Ik heb het geprobeerd, maar zoals zovelen loop ik stuk op het gebied van 'eligibility'. Erg jammer, want dit had misschien mijn kans kunnen zijn op succes. Vanaf nu zal ik op zoek gaan naar mijn keuzes hier in Nederland, want het buitenland zit er niet in voor mij wegens mijn financiële situatie :(
Keep dreaming, that certain day will come..
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

Sorry, wat late reactie, maar je kunt wel degelijk als uitwisselingsstudent meespelen in een NCAA varsity team op een universiteit.
Heb even de precieze regel voor Divisie I voor je opgezocht in de NCAA Compliance Manual DI:

rule 14.5.5.2.2 Exchange student exception
The student is enrolled in the certifying institution for a specified period of time as a bona fide exchange student participating in a formal educational exchange
program that is an established requirement of the student-athlete’s curriculum. (Revised: 1/11/89, 1/10/92)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer