Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Schietpartij in bioscoop Aurora, CO
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Schietpartij in bioscoop Aurora, CO
Yep, en zijn wapens waren gewoon legaal gekocht, compleet met background check op federaal niveau, dus ook daar niets vreemds. Wat dan wel weer apart is, is de aankoop van 6000 rounds of ammo, maar ook dat was gewoon legaal.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Robbielb
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Ben benieuwd of dit nog een rol gaat spelen bij de verkiezingen!Dento schreef:Yep, en zijn wapens waren gewoon legaal gekocht, compleet met background check op federaal niveau, dus ook daar niets vreemds. Wat dan wel weer apart is, is de aankoop van 6000 rounds of ammo, maar ook dat was gewoon legaal.
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september
http://www.robbiegoesamerica.nl
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september
http://www.robbiegoesamerica.nl
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Er zal heus wel wat over gezegd worden maar uiteindelijk zal er niets veranderen. Zodra een partij zich negatief uitlaat over het vuurwapen bezit in USA, komt de machtige wapenlobby om de hoek kijken en dan kan je de verkiezingen wel op je buik schrijven.Robbielb schreef:Ben benieuwd of dit nog een rol gaat spelen bij de verkiezingen!
Zolang de verkrijgbaarheid van wapens in USA te makkelijk is zullen dit soort incidenten zich voor blijven doen. Ik ben van mening dat vuurwapens thuishoren bij politie en het leger, niet bij ''gewone burgers''.
Tijdens de Franse verkiezing heeft het een week gespeeld(schietpartij).
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Misschien is het zinvoller om naar de dader te wijzen dan naar wat hij gebruikt? Na de aanslag tijdens Koninginnedag 2009 ging toch ook niet iedereen zeuren over Suzuki Swifts?rvd4always schreef: Zolang de verkrijgbaarheid van wapens in USA te makkelijk is zullen dit soort incidenten zich voor blijven doen. Ik ben van mening dat vuurwapens thuishoren bij politie en het leger, niet bij ''gewone burgers''.
Moordenaars als deze houden zich per definitie niet aan de wet en zullen zich dus ook niets aantrekken van strengere wapenwetten. Iemand die tot zoiets in staat is gaat echt niet zeggen "Oei, ik kan alleen op illegale wijze aan wapens komen, dan laat ik die slachting maar zitten. Stel je voor dat ik iets crimineels doe..."
En een wapenmonopolie bij de overheid vind ik nogal kortzichtig eigenlijk, of je moet er vanuit gaan dat politie en leger bovenmenselijke instanties zijn die altijd aan de kant van de burgers staan. Alleen dan nu even niet naar situaties zoals in Syrië kijken natuurlijk.
Zullen we deze discussie nu eens niet bij elk incident wéér gaan starten? En ons enkel beperken tot het incident zelf?rvd4always schreef:Zolang de verkrijgbaarheid van wapens in USA te makkelijk is zullen dit soort incidenten zich voor blijven doen. Ik ben van mening dat vuurwapens thuishoren bij politie en het leger, niet bij ''gewone burgers''.
-
- Amerikafan
Dit soort tragedies zal niet worden uitgebannen, en zal helaas een wederkerend iets zijn. Het zou echter in ieder geval geen kwaad kunnen om het liberale wapenbezit aan banden te leggen. De beide presidentskandidaten zijn daar echter te laf en te bang voor, ondanks uitspraken eerder in hun carriere. Gebrek aan moed en daadkracht werkt zeer verlammend in de US politics.
-
- Amerika-expert
Ik meen te weten, dat Noorwegen redelijk strenge wapenwetten heeft. En dat daar toch onlangs een hevige aanval is uitgevoerd door een doorgeslagen persoon.
Het zou in de VS inderdaad strenger kunnen, maar dit soort 'uitspattingen' voorkom je blijkbaar niet alleen met wetten. Helaas.
Het zou in de VS inderdaad strenger kunnen, maar dit soort 'uitspattingen' voorkom je blijkbaar niet alleen met wetten. Helaas.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Er is nog een reden waarom ik niet geloof dat de oplossing op de eerste plaats bij strengere wetten ligt.
60 jaar geleden waren vuurwapens bijna net zo efficiënt als nu – de schutter gebruikte een variant van de AR-15, een wapen uit 1957 – en hoewel er toen veel minder gun control was, kwamen dit soort zaken lang niet zo vaak voor.
Er zijn mijn inziens dan ook veel meer factoren die deze ontwikkeling in de hand spelen, en de belangrijkste is dat dit soort gekken in eenzaamheid kunnen doordraaien zonder dat iemand het doorheeft of er iets aan doet.
60 jaar geleden waren vuurwapens bijna net zo efficiënt als nu – de schutter gebruikte een variant van de AR-15, een wapen uit 1957 – en hoewel er toen veel minder gun control was, kwamen dit soort zaken lang niet zo vaak voor.
Er zijn mijn inziens dan ook veel meer factoren die deze ontwikkeling in de hand spelen, en de belangrijkste is dat dit soort gekken in eenzaamheid kunnen doordraaien zonder dat iemand het doorheeft of er iets aan doet.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Laten we dit inderdaad doen. Elke keer loopt het weer uit op de hevige welles-nietes discussies m.b.t. wapens wel of niet verbieden. Als iemand wilt weten hoe mensen er op het forum over denken, zoek dan even naar de oude topics over dit onderwerp. Feit is dat iemand die écht iets wil doen toch wel een manier vindt, of dat nu met een wapen is of een Suzuki Swift of een zelfgemaakte bom van huis-, tuin- en keukenmiddelen met een recept dat van het internet is geplukt.Hockey schreef:Zullen we deze discussie nu eens niet bij elk incident wéér gaan starten? En ons enkel beperken tot het incident zelf?rvd4always schreef:Zolang de verkrijgbaarheid van wapens in USA te makkelijk is zullen dit soort incidenten zich voor blijven doen. Ik ben van mening dat vuurwapens thuishoren bij politie en het leger, niet bij ''gewone burgers''.
Dus, graag weer terug naar de schietpartij in Aurora, en weg van de discussies over wel of geen wapenbezit.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Men is blijkbaar het appartement binnen weten te gaan, door de eerste booby trap onklaar te maken, en men heeft de eerste brandbom ook onklaar gemaakt. De eerste booby trap was een struikeldraad bij de voordeur, erop gericht om degene die naar binnenkwam te doden.
De volgende booby trap die onklaar moet worden gemaakt is een explosief. Men heeft aangekondigd dat mogelijk de straten rondom het gebouw worden afgezet, als men het explosief gecontroleerd tot ontploffing moeten laten brengen.
Ze weten precies wat er moet worden gedaan, het moet alleen langzaam en voorzichtig worden gedaan.
In de media wordt nu ook bevestigd dat hij inderdaad een kaartje heeft gekocht, een tijdje in het theater heeft gezeten, weer naar buiten is gegaan via de nooduitgang, toen zijn auto is gaan halen en deze bij de nooduitgang heeft geparkeerd en zijn body armor heeft aangedaan, wapens heeft gepakt, en naar binnen is gegaan.
Ook wordt nu gezged - nog onbevestigd - dat zijn grote magazijn met 90 kogels (niet 100, zoals eerder werd gezegd), niet functioneerde. Dit zou verklaren waarom dit magazijn in de bioscoop is gevonden. Het kan ook verklaren waarom het aantal slachtoffers nog relatief laag was, gelet op de wapens en de hoeveelheid munitie die Holmes bij zich had. Er was ook een getuige die beschreef hoe er plotseling een pauze kwam in het schieten, en geluiden die leken op herladen. Dat kan het falen van dat grote magazijn zijn geweest. Het had dus allemaal nog véél erger kunnen zijn geweest...
De volgende booby trap die onklaar moet worden gemaakt is een explosief. Men heeft aangekondigd dat mogelijk de straten rondom het gebouw worden afgezet, als men het explosief gecontroleerd tot ontploffing moeten laten brengen.
Ze weten precies wat er moet worden gedaan, het moet alleen langzaam en voorzichtig worden gedaan.
In de media wordt nu ook bevestigd dat hij inderdaad een kaartje heeft gekocht, een tijdje in het theater heeft gezeten, weer naar buiten is gegaan via de nooduitgang, toen zijn auto is gaan halen en deze bij de nooduitgang heeft geparkeerd en zijn body armor heeft aangedaan, wapens heeft gepakt, en naar binnen is gegaan.
Ook wordt nu gezged - nog onbevestigd - dat zijn grote magazijn met 90 kogels (niet 100, zoals eerder werd gezegd), niet functioneerde. Dit zou verklaren waarom dit magazijn in de bioscoop is gevonden. Het kan ook verklaren waarom het aantal slachtoffers nog relatief laag was, gelet op de wapens en de hoeveelheid munitie die Holmes bij zich had. Er was ook een getuige die beschreef hoe er plotseling een pauze kwam in het schieten, en geluiden die leken op herladen. Dat kan het falen van dat grote magazijn zijn geweest. Het had dus allemaal nog véél erger kunnen zijn geweest...
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Het geheel is live te volgen:
http://denver.cbslocal.com/live-video/
http://media.thedenverchannel.com/livestreampage
http://www.9news.com/news/article/27887 ... rapped-apt (ondanks dat er "live" staat krijg ik enkel een opgenomen stukje, mss enkel vanuit de USA?)
http://denver.cbslocal.com/live-video/
http://media.thedenverchannel.com/livestreampage
http://www.9news.com/news/article/27887 ... rapped-apt (ondanks dat er "live" staat krijg ik enkel een opgenomen stukje, mss enkel vanuit de USA?)
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja 9News zendt op dit moment niet live uit.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
De "live" is ondertussen van hun site verdwenenDento schreef:Ja 9News zendt op dit moment niet live uit.

Diep trieste zaak, maar helaas nooit helemaal te voorkomen.
Even afgezien van de algemene discussie over wel of wapens wel of niet legaal zouden moeten zijn:
Als iemand binnen 60 dagen 4 wapens koopt en 6000 kogels, dan hadden er toch wel wat belletjes af moeten gaan en even een iets diepere check dan normaal gedaan kunnen worden?
Even afgezien van de algemene discussie over wel of wapens wel of niet legaal zouden moeten zijn:
Als iemand binnen 60 dagen 4 wapens koopt en 6000 kogels, dan hadden er toch wel wat belletjes af moeten gaan en even een iets diepere check dan normaal gedaan kunnen worden?
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het hang ervan af of de aankoop van munitie ergens wordt geregistreerd. Er is niet bekend of hij dit allemaal op dezelfde plek heeft gekocht online. Je kunt makkelijk een doos munitie kopen, met honderden 'rounds' erin. Dat kun je bij Bass Pro al doen, en daar zal niemand van opkijken. Hooguit krijg je de vraag wat je ermee gaat doen, maar er zijn hier zoveel schietbanen, en zoveel mensen met stukken land waar ze gaan schieten dat het geen vraagtekens oproept. En áls iemand wat vraagt, dan is het antwoord 'target practice with some friends on their land', en dan houdt het op.
Wat de aankoop van de wapens betreft: het hangt denk ik af van hoe snel de ambtelijke molen draait. Het is niet zo heel erg verbazingwekkend dat iemand een handwapen en een geweer in één keer koopt. Zolang de background check niets raars oplevert, krijg je dat gewoon mee (na de wachttijd bij handwapens). De andere twee wapens zijn bij twee verschillende winkels van een andere keten gekocht, waarschijnlijk ook om geen argwaan te wekken. De vraag is hoe snel de aanschaf van een wapen op federaal niveau in de database komt te staan die alle wapenwinkels kunnen inzien. Wellicht heeft hij e.e.a. zo snel achter elkaar gekocht dat de database nog niet up to date was. Er is alleen bekend dat hij de wapens in de voorafgaande 60 dagen heeft gekocht, niet hoe lang er tussen de aankopen zat. Als hij ze op dezelfde dag zou hebben gekocht kan het heel goed dat e.e.a. nog niet bij was gewerkt. Wie weet was hij zelfs wel op de hoogte van hoe lang dat duurt.
Wat de aankoop van de wapens betreft: het hangt denk ik af van hoe snel de ambtelijke molen draait. Het is niet zo heel erg verbazingwekkend dat iemand een handwapen en een geweer in één keer koopt. Zolang de background check niets raars oplevert, krijg je dat gewoon mee (na de wachttijd bij handwapens). De andere twee wapens zijn bij twee verschillende winkels van een andere keten gekocht, waarschijnlijk ook om geen argwaan te wekken. De vraag is hoe snel de aanschaf van een wapen op federaal niveau in de database komt te staan die alle wapenwinkels kunnen inzien. Wellicht heeft hij e.e.a. zo snel achter elkaar gekocht dat de database nog niet up to date was. Er is alleen bekend dat hij de wapens in de voorafgaande 60 dagen heeft gekocht, niet hoe lang er tussen de aankopen zat. Als hij ze op dezelfde dag zou hebben gekocht kan het heel goed dat e.e.a. nog niet bij was gewerkt. Wie weet was hij zelfs wel op de hoogte van hoe lang dat duurt.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Men is momenteel bezig met "iets" in de ruimte te zetten (eigen explosief?)
-
- Amerika-expert
Geloof niet dat briljant het juiste woord is in dit geval. Ik vind het meer een zieke geest die aan de gang was. Een zieke geest met vreselijke plannen.Petra/VS schreef: en (laten we wel wezen) een briljant geplande aanslag pleegde. Zo briljant dat men niet weet hoe zijn appartement te benaderen.
En ja ik denk dat de 70 mensen beter af waren geweest als hij in zijn Suzuki Swift was gestapt ipv zijn geweer en pistool en traangas te pakken.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Binnen 5 tot 10 minuten gaan ze iets tot ontploffing brengen binnen het appartement.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is inderdaad een zieke geest, maar dat wil niet zeggen dat niet briljant gepland is, puur van een planningsperspectief, niet de inhoud van de daad.Staceybeesie schreef:Geloof niet dat briljant het juiste woord is in dit geval. Ik vind het meer een zieke geest die aan de gang was. Een zieke geest met vreselijke plannen.Petra/VS schreef: en (laten we wel wezen) een briljant geplande aanslag pleegde. Zo briljant dat men niet weet hoe zijn appartement te benaderen.
En ja ik denk dat de 70 mensen beter af waren geweest als hij in zijn Suzuki Swift was gestapt ipv zijn geweer en pistool en traangas te pakken.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog