Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Schietpartij in bioscoop Aurora, CO
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Schietpartij in bioscoop Aurora, CO
De media heeft net een waarschuwing gekregen, binnen 5 tot 10 minuten gaan ze een eigen lading ontsteken in het appartement. Vermoedelijk wil men zo de ontsteking van de bom onklaar maken en toch nog enig bewijsmateriaal bewaren. Er zullen 3 geluidssignalen luiden waarna de ontsteking zal plaatsvinden.
Best case: enkel de ontsteking van de bom ontploft
Worst case: Heel de boel gaat de lucht in
Best case: enkel de ontsteking van de bom ontploft
Worst case: Heel de boel gaat de lucht in
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het is al achter de rug... Een kleine ontploffing.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
En geen waarschuwingssignaal, hoewel je kon zien dat het eraan zat te komen omdat iedereen om de hoek ging staan.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-expert
Briljant is te veel eer, naar mijn idee. Dat verdien je alleen met positief gerichte zaken.Dento schreef: Het is inderdaad een zieke geest, maar dat wil niet zeggen dat niet briljant gepland is, puur van een planningsperspectief, niet de inhoud van de daad.
Kogels kan je zelf maken, dus zo kan je bepaalde restricties omzeilen.
Volgens hubby, zelf een wapen bezitter moet er toch wel iets gaan gebeuren in de wetgeving. In ieder geval dat de extra magazijns verboden worden. Zonder dat magazijn had hij niet zoveel slachtoffers kunnen maken, en had hij of wapens moeten omwisselen of herladen, wat anderen een veel grotere kans geeft om zo'n schutter te overmeesteren.
Volgens hubby, zelf een wapen bezitter moet er toch wel iets gaan gebeuren in de wetgeving. In ieder geval dat de extra magazijns verboden worden. Zonder dat magazijn had hij niet zoveel slachtoffers kunnen maken, en had hij of wapens moeten omwisselen of herladen, wat anderen een veel grotere kans geeft om zo'n schutter te overmeesteren.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is 'semantics', maar je hebt een punt.Staceybeesie schreef:Briljant is te veel eer, naar mijn idee. Dat verdien je alleen met positief gerichte zaken.Dento schreef: Het is inderdaad een zieke geest, maar dat wil niet zeggen dat niet briljant gepland is, puur van een planningsperspectief, niet de inhoud van de daad.
Wiepster, naar verluidt heeft het grote magazijn niet goed gefunctioneerd, en heeft hij het laten vallen (zie mijn eerdere stukje). De hoeveelheid slachtoffers had in theorie nog groter kunnen zijn, maar in dit geval is niet dat grote magazijn het probleem geweest. Ook zonder dat magazijn heeft hij genoeg schade aangericht. Hij had ook meerdere normale magazijnen kunnen hebben in plaats van één groot magazijn, en dan was hetzelfde gebeurd. Dus het verbieden van zulke magazijnen is een druppel op een gloeiende plaat.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hmm,
Ze hebben blijkbaar nog een bijkomende bom gevonden die mogelijk onschadelijk gemaakt moet worden...
Ze hebben blijkbaar nog een bijkomende bom gevonden die mogelijk onschadelijk gemaakt moet worden...
Dento, ik heb niet genoeg verstand van wapens om het correct uit te leggen, zie hier voor een betere uitleg en hoe dat helaas ook omzeild kan worden.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar dan nog, het veranderd zoals ik zei helaas niet veel. Je kunt het wapen nog steeds herladen met een nieuw magazijn, en een los magazijn kun je zo kopen. Als je dan meerdere magazijnen bij je hebt, dan kun je vrij snel herladen, en daar heb je dan niets bijzonders voor nodig.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Men is nu bezig met de voorbereidingen om het appartement binnen te gaan.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Men heeft met een robot de eerste booby trap onklaar weten te maken, en de eerste brandbom. Daarna ontdekte men een explosief dat ook met een struikeldraad was aangebracht. Dit explosief heeft men met een 'water shot' onklaar weten te maken, en dat was de kleine explosie die eerder te horen was.
Men heeft nu vrijgegeven dat wat op mortiergranaten leek van een afstand nu zelfgemaakte bommen lijken te zijn, naar het idee van zelfgemaakt vuurwerk. Men gaat nu proberen naar binnen te gaan om al deze explosieven handmatig te verwijderen. Er schijnen een dertigtal van deze dingen in de woonkamer van het appartement te liggen.
Men heeft nu vrijgegeven dat wat op mortiergranaten leek van een afstand nu zelfgemaakte bommen lijken te zijn, naar het idee van zelfgemaakt vuurwerk. Men gaat nu proberen naar binnen te gaan om al deze explosieven handmatig te verwijderen. Er schijnen een dertigtal van deze dingen in de woonkamer van het appartement te liggen.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Tuurlijk, alles valt te omzeilen en veel is maar een druppel op een gloeiende plaat, maar dat geldt voor de meeste wetten.
Dat is een drogreden om er verder niet meer naar te kijken. Waarom dan überhaupt nog background checks doen of wachttijden hebben.
Herladen kost toch weer enkele seconden. Wellicht net genoeg voor iemand om te ontsnappen, of voor iemand anders die een wapen heeft om iets te doen..
Vraag is eigenlijk hoe briljant zijn plan is geweest of dat het eigenlijk veel simpeler is om zoiets te doen dan wij denken. Puur omdat wij het niet in ons hoofd halen om zoiets te gaan doen.
Ik merk wel dat er een verschil is met bijvoorbeeld de schutter bij Giffords. Daar was de schietpartij het hele plan. Hier heb ik meer het idee dat de schietpartij alleen maar het begin is van zijn plan. Zijn appartement is de tweede fase al dan niet half mislukt en waarschijnlijk ziet hij zijn proces en de psychische chaos die hij nog kan veroorzaken als volgende fase. Echt meer zoals The Joker idd.
Dat is een drogreden om er verder niet meer naar te kijken. Waarom dan überhaupt nog background checks doen of wachttijden hebben.
Herladen kost toch weer enkele seconden. Wellicht net genoeg voor iemand om te ontsnappen, of voor iemand anders die een wapen heeft om iets te doen..
Vraag is eigenlijk hoe briljant zijn plan is geweest of dat het eigenlijk veel simpeler is om zoiets te doen dan wij denken. Puur omdat wij het niet in ons hoofd halen om zoiets te gaan doen.
Ik merk wel dat er een verschil is met bijvoorbeeld de schutter bij Giffords. Daar was de schietpartij het hele plan. Hier heb ik meer het idee dat de schietpartij alleen maar het begin is van zijn plan. Zijn appartement is de tweede fase al dan niet half mislukt en waarschijnlijk ziet hij zijn proces en de psychische chaos die hij nog kan veroorzaken als volgende fase. Echt meer zoals The Joker idd.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Vier wapens vind ik ook veel voor twee maanden, maar 6000 stuks munitie zou mij niet meteen doen denken aan iemand die een dergelijke schietpartij voorbereid; daarvoor is het veel te veel. Is meer een aantal voor een hobbyschutter die een goede deal heeft gevonden en de stijgende munitieprijzen voor wil zijn. Of misschien zo'n prepper die zijn bunker aan het vullen is.OscarG schreef:
Als iemand binnen 60 dagen 4 wapens koopt en 6000 kogels, dan hadden er toch wel wat belletjes af moeten gaan en even een iets diepere check dan normaal gedaan kunnen worden?
Ik denk dat mensen als dit waarschijnlijk duidelijkere waarschuwingssignalen af geven overigens, maar dan moet er wel iemand zijn die erop let natuurlijk.
-
- Amerikafan
Je hebt gelijk, munitie is relatief makkelijk zelf te produceren en te hergebruiken. Dat regulieren is bijna onmogelijk.wiepster schreef:Kogels kan je zelf maken, dus zo kan je bepaalde restricties omzeilen.
Zelf heb ik een achtergrond als sportschutter en heb bij dynamische disciplines getrainde schutters gezien die letterlijk in een seconde een magazijnwissel kunnen uitvoeren. En ook voor een amateur die weet wat hij doet is het zo gebeurd.
Tijdens de AWB van 1994 tot 2004 waren patroonhouders met een capaciteit van meer dan 10 overigens ook al landelijk alleen toegestaan als ze voor de ban geproduceerd waren. De hele ban noch het laten verlopen ervan heeft bij mijn weten een merkbaar effect gehad vuurwapengeweld in de VS.
Ik zag dat altijd meer als een schijnoplossing die wapens en onderdelen vooral om uiterlijke redenen verbood. Alsof de personen die de lijsten maakten weinig van vuurwapens wisten en vooral keken naar wat 'eng' was.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vergeet ook niet dat wij er met Nederlandse ogen naar kijken - "dat moet toch iemand opvallen" - en ik denk dat dit hier gewoon anders ligt. Wapens zijn hier voor sommige mensen wat comic books voor anderen zijn: een verzamelobject dat je gewoon kunt kopen in de winkel, ook al komt er dan een background check bij. Maar die background check levert bij mensen als Holmes toch niets op. Ik ken genoeg mensen die zeker 5 tot 10 wapens hebben, allemaal legaal verkregen, variërend van handvuurwapens tot AK-47's. Het simpele feit dat je meerdere wapens hebt doet hier nu eenmaal bij niemand alarmbellen rinkelen.
Qua persoonlijkheid, tja, de vraag is wat als alarmbellen moeten worden gezien. Ik bedoel, iemand die ineens depressief is omdat zijn punten ineens kelderen, dat is verklaarbaar. Waaróm die punten kelderen is een tweede, en dat is iets wat een universiteit wellicht zou moeten bespreken, zeker in een geval als Holmes die altijd opvallend goed was. Maar dat is nog steeds geen aanwijzing dat iemand ineens door kan slaan, wapens gaat kopen, en doet wat Holmes nu heeft gedaan. En zoiets komt ook niet in een background check naar voren.
Er was een interview op TV met een 'former friend'', die zei dat hij altijd iets vreemds aan Holmes had gevonden omdat hij zo stil was. Maar goed, is dat '20/20 hindsight'? Is dat iets waar hij eerder nooit bij stilstond, maar nu ineens denkt, "verrek, hij was ook altijd al erg stil"? Ik ken genoeg mensen die heel stil zijn, moet ik die dan nu ook gaan verdenken dat ze iets gaan plannen, misschien?
Het is achteraf allemaal zo makkelijk praten. Als je alles wat je van alle kanten hoort bij elkaar zet, dan komt er wellicht een totaalplaatje naar voren, maar alles wat mensen individueel over hem weten te vertellen zijn geen dingen die op zich staand alarmbellen doen rinkelen.
Qua persoonlijkheid, tja, de vraag is wat als alarmbellen moeten worden gezien. Ik bedoel, iemand die ineens depressief is omdat zijn punten ineens kelderen, dat is verklaarbaar. Waaróm die punten kelderen is een tweede, en dat is iets wat een universiteit wellicht zou moeten bespreken, zeker in een geval als Holmes die altijd opvallend goed was. Maar dat is nog steeds geen aanwijzing dat iemand ineens door kan slaan, wapens gaat kopen, en doet wat Holmes nu heeft gedaan. En zoiets komt ook niet in een background check naar voren.
Er was een interview op TV met een 'former friend'', die zei dat hij altijd iets vreemds aan Holmes had gevonden omdat hij zo stil was. Maar goed, is dat '20/20 hindsight'? Is dat iets waar hij eerder nooit bij stilstond, maar nu ineens denkt, "verrek, hij was ook altijd al erg stil"? Ik ken genoeg mensen die heel stil zijn, moet ik die dan nu ook gaan verdenken dat ze iets gaan plannen, misschien?
Het is achteraf allemaal zo makkelijk praten. Als je alles wat je van alle kanten hoort bij elkaar zet, dan komt er wellicht een totaalplaatje naar voren, maar alles wat mensen individueel over hem weten te vertellen zijn geen dingen die op zich staand alarmbellen doen rinkelen.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikafan
Het hele gedoe doet me trouwens wel denken aan de slachtpartij in Dendermonde, een aantal jaar geleden. Die dader deed ook alsof hij de Joker was.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is bekend gemaakt dat een tweede succesvolle gecontroleerde explosie heeft plaatsgevonden, en dat er mogelijk nog meerdere zullen volgen.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Deze foto, genomen aan de achterkant, is een goede indicatie van hoe verschrikkelijk het aan de binnenkant moet zijn geweest...

Zeer waarschijnlijk zijn de bloedsporen die je ziet de voetstappen van Holmes nadat hij Theater 9 heeft verlaten, of van agenten die door de bioscoopzaal zijn gegaan, achter Holmes aan. Je ziet ook de AR 15 bij deur op de grond liggen.
Zeer waarschijnlijk zijn de bloedsporen die je ziet de voetstappen van Holmes nadat hij Theater 9 heeft verlaten, of van agenten die door de bioscoopzaal zijn gegaan, achter Holmes aan. Je ziet ook de AR 15 bij deur op de grond liggen.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er gaan nu al stemmen op dat er in bioscopen ook röntgenapparaten moeten komen, en metaaldetectors, en tassencontrole. Alsof dat zou hebben geholpen in dit geval... Laten we hopen dat dát er niet van gaat komen...
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
De persbriefing is net afgelopen, op zich niet zo heel veel nieuwe info, wat echter opviel is het feit dat de police chief erg kwaad was voor het feit dat de booby traps wel degelijk de intentie om te doden hadden en dat het meest waarschijnlijke slachtoffer of slachtoffers politieagenten zouden geweest zijn.