Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
annulering
-
- Amerika-ontdekker
annulering
Donderdag 26 juli zouden wij met 4 personen voor 3 weken rondtrekken door noord oost Amerika. Helaas door privé omstandigheden [ontslag]hebben we de reis moeten annuleren. De vlucht is niet restitueerbaar en een paar hotels onderweg ook niet. De annuleringsverzekering doet tot nu toe erg moeilijk over de terugbetaling.
Heeft iemand evt ervaring met vluchten van Air canada die voor een laag tarief zijn gekocht via Expedia.de uit te stellen tot nader tijdstip? Volgens Expedia is dit niet mogelijk. Zij vangen als ik annuleer dubbel voor deze vlucht en ik niets . Oneerlijke zaak! Weet iemand een oplossing voor dat ik het annuleer?
Heeft iemand evt ervaring met vluchten van Air canada die voor een laag tarief zijn gekocht via Expedia.de uit te stellen tot nader tijdstip? Volgens Expedia is dit niet mogelijk. Zij vangen als ik annuleer dubbel voor deze vlucht en ik niets . Oneerlijke zaak! Weet iemand een oplossing voor dat ik het annuleer?
Laatst gewijzigd door Dianne Wind op 22 jul 2012, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: annulering
Wat vervelend van het ontslag en het feit dat jullie hebben moeten annuleren.
Als je via sites als Expedia je vlucht boekt, dan zit je vast aan de voorwaarden die ze hebben gesteld bij de boeking. Het feit dat het geen flexibele tickets/ niet restitueerbaar zijn, is juist de reden dat zij die tickets goedkoop aan kunnen bieden. Bij de boeking ben je met die voorwaarden akkoord gegaan, helaas is het niet anders. Je kan proberen de situatie aan ze voor te leggen en heel misschien komen ze je iets tegemoet, maar in principe zullen zij in hun recht staan.
Het is mij (nouja, mijn baas- het was voor het werk) 1 keer gelukt om een ticket geboekt via Vliegwinkel.nl te wijzigen, maar dat was wel in een hele uitzonderlijke situatie, namelijk orkaan Katrina. En zelfs toen was het niet makkelijk en heeft het de nodige overredingskracht gekost. Succes in ieder geval met proberen geld terug te krijgen.
Als je via sites als Expedia je vlucht boekt, dan zit je vast aan de voorwaarden die ze hebben gesteld bij de boeking. Het feit dat het geen flexibele tickets/ niet restitueerbaar zijn, is juist de reden dat zij die tickets goedkoop aan kunnen bieden. Bij de boeking ben je met die voorwaarden akkoord gegaan, helaas is het niet anders. Je kan proberen de situatie aan ze voor te leggen en heel misschien komen ze je iets tegemoet, maar in principe zullen zij in hun recht staan.
Het is mij (nouja, mijn baas- het was voor het werk) 1 keer gelukt om een ticket geboekt via Vliegwinkel.nl te wijzigen, maar dat was wel in een hele uitzonderlijke situatie, namelijk orkaan Katrina. En zelfs toen was het niet makkelijk en heeft het de nodige overredingskracht gekost. Succes in ieder geval met proberen geld terug te krijgen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Staat ontslag als geldige reden voor je annulatieverzekering? Zo ja, dan kan men daar niet moeilijk over doen. Maar als ontslagen worden niet als geldige reden voor annulatie staat, dan is het logisch dat ze 'moeilijk' doen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik meen mij te herinneren (zelf destijds uitgezocht om dezelfde reden, maar uiteindelijk wel gewoon op vakantie gegaan) dat je annuleringsverzekering vergoed als je ontslagen bent om voor het bedrijf economische redenen. Ik zou dat even uitzoeken bij je verzekering want die vergoeden dan toch, ondanks de condities waaronder je bij een bedrijf hebt geboekt/gereserveerd.
- WizardOfOss
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wat betreft de vlucht, ook al zou die non-refundable zijn, toch vooraf de vlucht annuleren. De luchthavenbelasting krijg je namelijk wel retour, al weet ik uit ervaring dat je daarvoor wel een paar maanden geduld moet hebben.
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
Moeilijk om zo te zeggen waarom de annuleringsverzekering verzekering zo moeilijk doet. Eerst goed de kleine lettertjes en voorwaarden lezen.
Daarnaast is in annuleringsverzekeringsland de laatste tijd behoorlijk wat veranderd. Ik ben daar net voor onze vakantie op gewezen en op het laaste moment dingen nog kunnen wijzigen. Als ik dat niet had gedaan dan waren we behoorlijk het bokje geweest. Er hierover een topic op het forum.
Daarnaast is in annuleringsverzekeringsland de laatste tijd behoorlijk wat veranderd. Ik ben daar net voor onze vakantie op gewezen en op het laaste moment dingen nog kunnen wijzigen. Als ik dat niet had gedaan dan waren we behoorlijk het bokje geweest. Er hierover een topic op het forum.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
Was ook het eerste dat bij mij opkwamkastelke schreef:Staat ontslag als geldige reden voor je annulatieverzekering? Zo ja, dan kan men daar niet moeilijk over doen. Maar als ontslagen worden niet als geldige reden voor annulatie staat, dan is het logisch dat ze 'moeilijk' doen.

Annuleren bij ontslag kan wel maar er schijnen ontbindende voorwaarden te zijn. Het moet om een onvrijwillig ontslag van een vast werk gaan. Ontslag bij tijdelijk werk of werk op contractbasis geldt bijvoorbeeld niet. Ook moet het om een ontslag gaan die niet te voorzien was.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Het het zelf gehad, maar wilde niet annuleren. Doordat mijn ontslag halsoverkop kwam, had ik geen tijd om mijn vakantiedagen op te maken, dus die werden uitbetaald. (2007)
Bij het Uwv vond men dat ik niet op vakantie mocht, ik had nog geen vakantie dagen 'verdiend'', maar ik heb dat doorgegeven, en kreeg die weken geen uitkering, maar dat kon ik natuurlijk betalen van mijn dagentegoed van de exwerkgever.
Het is niet leuk om zo op vakantie te gaan, maar life goes on.
De overweging is bij de topicstarter al gemaakt......zou de annuleringsverzekeringspapieren goed lezen, en anders eens bij je rechtsbijstand na vragen? (daar heb ik zelf veel aan gehad)
Bij het Uwv vond men dat ik niet op vakantie mocht, ik had nog geen vakantie dagen 'verdiend'', maar ik heb dat doorgegeven, en kreeg die weken geen uitkering, maar dat kon ik natuurlijk betalen van mijn dagentegoed van de exwerkgever.
Het is niet leuk om zo op vakantie te gaan, maar life goes on.
De overweging is bij de topicstarter al gemaakt......zou de annuleringsverzekeringspapieren goed lezen, en anders eens bij je rechtsbijstand na vragen? (daar heb ik zelf veel aan gehad)
Laatst gewijzigd door Syllvia op 23 jul 2012, 10:54, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De TS geeft weliswaar aan dat de annuleringsverzekering moeilijk doet, maar niet om welke reden. Wellicht heeft dat niet te maken met het ontslag, maar met het feit dat de verzekering niet uitkeert bij reizen die in segmenten zijn geboekt. Sommige verzekeringen keren namelijk alleen uit als de reis in een pakket is geboekt.
Feit blijft, dat je bij annulering afhankelijk bent van je verzekering. Vliegreizen tegen lage tarieven zijn nooit annuleerbaar, dat staat ook duidelijk in de voorwaarden. Zelfs al vangen ze dubbel in dit geval, je hebt geen poot om op te staan.
Verder is het bij mijn weten niet toegestaan om dit soort dingen tegen een (overname)prijs aan te bieden op het forum.
Feit blijft, dat je bij annulering afhankelijk bent van je verzekering. Vliegreizen tegen lage tarieven zijn nooit annuleerbaar, dat staat ook duidelijk in de voorwaarden. Zelfs al vangen ze dubbel in dit geval, je hebt geen poot om op te staan.
Verder is het bij mijn weten niet toegestaan om dit soort dingen tegen een (overname)prijs aan te bieden op het forum.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Het is niet helemaal duidelijk of TS deze overnachtingen mits betaling aanbiedt. Er is haar een PB verzonden ter verduidelijking.
Groetjes,
Carine
Carine
Kan je nog vragen om datumwijzigen. Zet het ticket desnoods een jaar verder (is meestal de uiterste datum) en dan kan je altijd nog tegen die tijd kijken, of je de reis alsnog kan maken.
Ik denk niet dat dit kan bij goedkope tickets. Geboekt is geboekt. In dat geval moet je een nieuw ticket kopen. Al hangt dit ook af van de voorwaarden waaronder geboekt is.
- WizardOfOss
- Amerikafan
- Contacteer:
Bij de bekende boekingssites boek je vrijwel altijd tegen het laagste en meest strikte tarief, zowel annuleren als wijzigen is dan onmogelijk. Wil je die mogelijkheid wel, dan moet je direct bij de airline boeken, zodat je tegen een hoger tarief voor betere voorwaarden kan kiezen. Het nadeel daarvan is alleen dat de toeslagen daarvoor tamelijk idioot zijn, soms zelfs hoger dan de oorspronkelijke ticketprijs. Waarbij er dan vaak nog steeds fikse kosten aan een wijziging of annulering zijn verbonden. Kortom, eigenlijk alleen interessant als je vooraf al weet dat een grote kans is dat je zal moeten annuleren, in welk geval het waarschijnlijk toch goedkoper zou zijn om simpelweg te wachten met boeken.
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer: