Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis FVRJ: LV - Yellowstone - Moab - Monument valley - LV
Reis FVRJ: LV - Yellowstone - Moab - Monument valley - LV
Kunnen jullie eens een blik werpen op onderstaand reisprogramma?
We vinden het niet erg om langere stukken te rijden maar willen in de nationale parken ook kunnen wandelen en rustig rond kijken.
28-31 aug Las Vegas
31 aug Las Vegas - Capitol Reef (Torrey) 560 km
1 sep Torrey - Salt Lake City 340 km
2 sep Salt Lake City - West Yellowstone 200 km
3 en 4 sep Yellowstone NP
5 sep Yellowstone - Grand Teton NP 200 km
6 sep Jackson - Vernal 450 km
7 sep Vernal - Moab 360 km
8 en 9 sep Moab (Arches / Canyonlands)
10 sep Moab - Monument Valley 235 km
11 sep Monument Valley - Page 195 km (Antilope canyon)
12 sep Page - Las Vegas 445 km
13 sep vlucht Las Vegas - Amsterdam
Vluchten van en naar Las Vegas zijn al geboekt. We willen eerst een paar dagen in Las Vegas blijven om bij te komen, zwemmen, stad, winkelen etc.
Zijn vorig jaar al naar Bryce en Zion geweest daarom dit jaar niet.
Op- of aanmerkingen zijn welkom!
We vinden het niet erg om langere stukken te rijden maar willen in de nationale parken ook kunnen wandelen en rustig rond kijken.
28-31 aug Las Vegas
31 aug Las Vegas - Capitol Reef (Torrey) 560 km
1 sep Torrey - Salt Lake City 340 km
6 sep Jackson - Vernal 450 km
7 sep Vernal - Moab 360 km
8 en 9 sep Moab (Arches / Canyonlands)
10 sep Moab - Monument Valley 235 km
11 sep Monument Valley - Page 195 km (Antilope canyon)
12 sep Page - Las Vegas 445 km
13 sep vlucht Las Vegas - Amsterdam
Vluchten van en naar Las Vegas zijn al geboekt. We willen eerst een paar dagen in Las Vegas blijven om bij te komen, zwemmen, stad, winkelen etc.
Zijn vorig jaar al naar Bryce en Zion geweest daarom dit jaar niet.
Op- of aanmerkingen zijn welkom!
Re: Planning reis LV - Yellowstone - Moab - Monument valley
Hai FVRJ,
Wat leuk, wij zijn in precies dezelfde periode in Yellowstone en Monument Valley onze route loopt net wat anders wij gaan namelijk via het Rocky Mountains NP en Mesa Verde. Ik ben zelf nog niet eerder in dit gebied geweest, maar op grond van mijn route misschien een paar tips waar je iets mee kunt.
- Fiery Furnace Tour in Arches NP, wij hebben van te voren gereserveerd via internet want beperkt aantal deelnemers mogelijk. Lees er hele enthousiaste verhalen over en de foto's zien er echt geweldig uit!
- in de buurt van Moab heb je nog een aantal leuke dingen te doen/zien zoals Sego Canyon en Dead Horse Point State Park
- het leek ons leuk een sportwedstrijd bij te wonen, als je het leuk vindt zou je kaartjes kunnen reserveren voor een wedstrijd van de Salt Lake Bees (Honkbal) of gewoon aan het stadion kopen, mocht je interesse hebben dan kan ik je nog wel een aantal links doorgeven.
- in de buurt van Page kun je ook nog denken aan: Horseshoe Bend en the Rimrocks.
- van Moab naar Monument Valley zou je onderweg ook nog langs Goosenecks State Park en Mexican Hat kunnen gaan.
Heel veel plezier, je gaat vast een fantastische reis tegemoet!
Groet,
Janke
Wat leuk, wij zijn in precies dezelfde periode in Yellowstone en Monument Valley onze route loopt net wat anders wij gaan namelijk via het Rocky Mountains NP en Mesa Verde. Ik ben zelf nog niet eerder in dit gebied geweest, maar op grond van mijn route misschien een paar tips waar je iets mee kunt.
- Fiery Furnace Tour in Arches NP, wij hebben van te voren gereserveerd via internet want beperkt aantal deelnemers mogelijk. Lees er hele enthousiaste verhalen over en de foto's zien er echt geweldig uit!
- in de buurt van Moab heb je nog een aantal leuke dingen te doen/zien zoals Sego Canyon en Dead Horse Point State Park
- het leek ons leuk een sportwedstrijd bij te wonen, als je het leuk vindt zou je kaartjes kunnen reserveren voor een wedstrijd van de Salt Lake Bees (Honkbal) of gewoon aan het stadion kopen, mocht je interesse hebben dan kan ik je nog wel een aantal links doorgeven.
- in de buurt van Page kun je ook nog denken aan: Horseshoe Bend en the Rimrocks.
- van Moab naar Monument Valley zou je onderweg ook nog langs Goosenecks State Park en Mexican Hat kunnen gaan.
Heel veel plezier, je gaat vast een fantastische reis tegemoet!
Groet,
Janke
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Planning reis LV - Yellowstone - Moab - Monument valley
Mooie route. Ik vind het alleen jammer dat je eerst gaat bijkomen in Las Vegas en vervolgens het lange stuk naar Capitol Reef in 1 dag gaat doen. Het zou wat relaxter zijn om dat in tweeën te knippen, dan heb je de tijd voor de UT12 en ook nog voor Capitol Reef zelf.
Van Yellowstone tot Page hebben jullie ongeveer dezelfde route als wij in 2008; misschien heb je iets aan ons reisversag.
Marianne
Van Yellowstone tot Page hebben jullie ongeveer dezelfde route als wij in 2008; misschien heb je iets aan ons reisversag.
Marianne
Re: Reis FVRJ: LV - Yellowstone - Moab - Monument valley - L
Bedankt voor de reacties!!
Janke, jullie gaan ook een mooie reis maken! Ik twijfel ook over de loop naar rmnp en denver maar dan zijn er wel veel lange dagen.
Bedankt voor de tips, daar ga ik nasr kijken. Het lijkt me ook leuk om bij een sportwedstrijd te gaan kijken of rodeo. Maar bekijken we ter plaatse. Ik weet nog dat we vorig jaar soms 's avonds liever even wilde uitrusten.
Martin en marianne. Waar zou je dan onderweg verblijven naar capitol reef? En wat bezoeken? Vorig jaar al in bryce en zion geweest en overnacht in st george... We hebben nu 3 nachten bij moab, misschien kunnen we er daar 2 van maken. Las vegas willen we wel zo houden. Vorig jaar geweest en vonden we geweldig.
Ga jullie verslag lezen!
Janke, jullie gaan ook een mooie reis maken! Ik twijfel ook over de loop naar rmnp en denver maar dan zijn er wel veel lange dagen.
Bedankt voor de tips, daar ga ik nasr kijken. Het lijkt me ook leuk om bij een sportwedstrijd te gaan kijken of rodeo. Maar bekijken we ter plaatse. Ik weet nog dat we vorig jaar soms 's avonds liever even wilde uitrusten.
Martin en marianne. Waar zou je dan onderweg verblijven naar capitol reef? En wat bezoeken? Vorig jaar al in bryce en zion geweest en overnacht in st george... We hebben nu 3 nachten bij moab, misschien kunnen we er daar 2 van maken. Las vegas willen we wel zo houden. Vorig jaar geweest en vonden we geweldig.
Ga jullie verslag lezen!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je niet een dag of middag minder voor Las Vegas uit wilt trekken zou ik het zo houden, het is jammer om Moab een dag korter te doen. Ik weet niet wat jullie precies hebben gedaan bij Bryce, heb je daar ook overnacht? Dat zou op zich een mooie tussenstop zijn, en de avond en vroege ochtend in Bryce is prachtig! Kijk voor de UT12 eens hier of hier, en kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl . Maar goed, de tijd is er niet.
Marianne
Marianne
Nee dan houden we het zo denk ik. We hebben inderdaad in bryce overnacht.
Ik zie dat jullie in monument valley in gouldings lodge hebben overnacht, deze is voor 10 september vol. Ook the view is dan vol. Is kayenta een alternatief? Of hebben jullie toen nog andere accommodatie gezien?
Ik zie dat jullie in monument valley in gouldings lodge hebben overnacht, deze is voor 10 september vol. Ook the view is dan vol. Is kayenta een alternatief? Of hebben jullie toen nog andere accommodatie gezien?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben niet bij Goulding's Lodge overnacht, maar in een cabin op de campground. Heb je bij beide gekeken? Mexican Hat (San Juan Inn) is ook nog een mogelijkheid.
Heb je Yellowstone al gereserveerd? Als je in het park wilt overnachten is dat wel ndoig, in september zijn niet meer alle lodges open.
Marianne
Heb je Yellowstone al gereserveerd? Als je in het park wilt overnachten is dat wel ndoig, in september zijn niet meer alle lodges open.
Marianne
Als je nog iets van Capitol Reef wil zien dan zou je de snelste route naar Torrey moeten nemen en die is niet via ut12, een van de mooiste wegen in de USA. Van SLC naar West Yellowstone is geen 200 km maar meer dan 300 miles. Nog steeds goed te doen in een dag trouwens.
Zouden jullie naar Capitol reef gaan of rustig de ut 12 rijden en het NP minof meer overslaan?
Van Las Vegas naar Torrey via ut12 neemt al snel zo'n 8 uur en je verliest nog een uur tussen Nevada en Utah. De middagrit via Ut12 vergeet je echter nooit meer vooral tussen Escalente en Boulder en ook richting Torrey. Eventueel kan je nog iets van CR zien voordat je naar SLC rijdt.
Ok je hebt ons overtuigd. We hebben een extra nacht in de omgeving van Bryce ingepland en dan de volgende dag naar Captiol Reef rijden.
Nog een vraag, we verblijven 3 nachten in Yellowstone. Zouden jullie op 1 plek verblijven of op meerdere plaatsen in het park?
Het lijkt mij wel prettig om op 1 plek te blijven zodat je je spullen kan laten liggen en niet afhankelijk bent van in- en uitcheck tijden van de hotels. Maar ik kan niet goed inschatten of de afstanden te groot zijn. Wat raden jullie aan / heb je zelf gedaan??
Nog een vraag, we verblijven 3 nachten in Yellowstone. Zouden jullie op 1 plek verblijven of op meerdere plaatsen in het park?
Het lijkt mij wel prettig om op 1 plek te blijven zodat je je spullen kan laten liggen en niet afhankelijk bent van in- en uitcheck tijden van de hotels. Maar ik kan niet goed inschatten of de afstanden te groot zijn. Wat raden jullie aan / heb je zelf gedaan??
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
wij waren vorige zomer ook 3 nachten in Yellowstone en hebben 3x ergens anders geslapen. Wij vinden dat dit veel beter uitkomt als je zo veel mogelijk wilt zien in Yellowstone/Grand Teton.
De weg in Yellowstone heeft de vorm van een 8. Als je niet telkens dezelfde weg wilt rijden is het daarom (volgens ons) beter om telkens ergens anders te slapen. Teken gewoon enkele 8-ten op een
blad papier en kleur de route die je die dag wilt rijden met markeerstift. Zo voor de 3 dagen, telkens in een andere kleur. Op die manier kan je direct zien of je niet telkens langs dezelfde kant rijdt.
Wij verbleven in Gardiner, West Yellowstone en Togwotee Mountain Lodge, zodat we 's morgens vroeg konden genieten van de zonsopgang in Grand Teton.
De weg in Yellowstone heeft de vorm van een 8. Als je niet telkens dezelfde weg wilt rijden is het daarom (volgens ons) beter om telkens ergens anders te slapen. Teken gewoon enkele 8-ten op een
blad papier en kleur de route die je die dag wilt rijden met markeerstift. Zo voor de 3 dagen, telkens in een andere kleur. Op die manier kan je direct zien of je niet telkens langs dezelfde kant rijdt.
Wij verbleven in Gardiner, West Yellowstone en Togwotee Mountain Lodge, zodat we 's morgens vroeg konden genieten van de zonsopgang in Grand Teton.
Laatst gewijzigd door kalaman op 24 jul 2012, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
We zouden met Grand Teton er bij dan 4 nachten in die omgeving slapen. Kan je niet "in het midden" verblijven (bijvoorbeeld canyons lodge) of is dat nog steeds grote afstanden?
Togwotee lodge is erg prijzig, is dit het zeker waard? Of zijn er andere alternatieven in die omgeving?
Togwotee lodge is erg prijzig, is dit het zeker waard? Of zijn er andere alternatieven in die omgeving?
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
maar nu hebben jullie toch ook 4 nachten voorzien in Y NP/ GT NP?
Of zie ik dat verkeerd?
"grote afstanden" binnen Yellowstone/Grand Teton zijn het nooit echt, maar er is zoveel te zien dat je ook heel veel stops hebt.
Het is ook zinloos om verschillende keren langs dezelfde weg te rijden gewoon om naar het hotel te gaan. Vandaar dat wij vorig
jaar die 3 overnachtingsplaatsen uitgekozen hadden.
Canyon Lodge is absoluut ook een (goede) optie.
Je kan ook bvb in slechts 1 hotel 2 nachten blijven, als dit beter past voor de route.
Of zie ik dat verkeerd?
"grote afstanden" binnen Yellowstone/Grand Teton zijn het nooit echt, maar er is zoveel te zien dat je ook heel veel stops hebt.
Het is ook zinloos om verschillende keren langs dezelfde weg te rijden gewoon om naar het hotel te gaan. Vandaar dat wij vorig
jaar die 3 overnachtingsplaatsen uitgekozen hadden.
Canyon Lodge is absoluut ook een (goede) optie.
Je kan ook bvb in slechts 1 hotel 2 nachten blijven, als dit beter past voor de route.
Ja dat klopt dat bedoelde ik ook. 3 nachten Yellowstone en 1 nacht Grand Teton is totaal 4 nachten.
We gaan het nog eens uitzoeken, bedankt!
We gaan het nog eens uitzoeken, bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 6546 Weergaves
-