Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eten in NY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Vinora

Eten in NY

Bericht door Vinora »

Nu ben ik wel eens benieuwd naar lekkere en voordelige plekjes om te gaan eten in NY! :)

Alvast bedankt!
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Eten in NY

Bericht door DVDGuy »

Om wat ideetjes op te doen, kun je ons reisverslag van 2012 er even op naslaan; wij waren van 5 t/m 10 mei in NY, met een geboren en getogen New Yorker en hebben heerlijk gegeten
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Eten in New York, goed en interessant: de paden op, de lanen in, vooruit met flinke kracht, zoals we zongen indertijd (het boek 'Kun je nog zingen, zing dan mee').

Dus: pak de ondergrondse en ga naar Brooklyn (Smith Street vlak bij Brooklyn Heights en Atlantic Avenue, 7th Avenue, Park Slope, of verderop waar de echte pizzaboeren, Jamaicanen, Hiaitianen werken), of naar Queens (al ken ik dat minder, zoek op 'ethnic restaurants Queens', of zoek in New York Magazine of the Daily News, de New York Times heeft meestal de wat duurdere, sjieke restaurants). Of in de East Villgae (er is een goed Mexicaans restaurants op de hoek van 1st Avenue en First Street (foist and foist, zoals de inboorlingen zeggen) en een hele straat met Indiase restaurants in 6th Street tussen 1st en 2nd Avenue).

En nog veel meer.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Vinora

Bericht door Vinora »

Ok, die ga ik al eens noteren. Je weet nooit waar je allemaal voorbij gaat op een dag hé! :)
We willen graag nog wat verschillende dingen eten, dus elke dag Macdo zien we niet zo zitten. :D
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

McD mijden als de pieten, daarvoor kom je niet naar New York.

Kijk eens op http://foodonfoottours.com/tours.htm , eten als een echte New Joinker.

Er is ook een echte pizzatoer ergens diep in Brooklyn. Heb het contactadres wel eens in dit deel van het forum gezet. Dus hier zoeken of in google/yahoo of de New York Daily News waar ze een beschrijving hadden.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Als je niet te ver van times square wil eten dan hebben wij bij Apple Jacks best goed gegeten
gewoon normale Amerikaanse diner, waar aan de gesigneerde foto's te zien nog wel eens een beroemdheid binnen komt ook ;)

lekker basic eten voor een niet al te hoge prijs.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Misschien heb je wat aan menupages.com.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Kan nu even niet linken, maar er is ook een topic over Restaurants in de verschillende staten. Daar worden ook leuke plekken in NY in genoemd. Wij vonden in de buurt van Times Square de zgn Restaurant Row leuk. En in Meatpacking zitten een heleboel hippe eetgelegenheden.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Tja, waar gaat je voorkeur naar uit?
Maakt n.l. helemaal niets uit...alles is er. Wij zijn gek op aziatisch en dat kan volop. Lunchen doen we graag bij Republic op Union Square. Een Top keten voor een burger met patat en bier is de Heartland Brewery..(zijn er verschillende)...of ga naar Hells Kitchen op 9th Ave barst het werkelijk van de restaurantjes lekker slenteren en kiezen. Laatst hebben we werkelijk top :clap: gegeten onder/naast het downtown begin van de Highline bij de thai (sorry, geen naam maar maar t zit op corner little west 12th street & washington street) Maar ja, een dehli met lekkere eggs on a roll of een turkey sandwich :wink: ook goed!
Of pak de tip van Bennogr...Brooklyn is amazing. In onze beleving hoef je voor een trip naar NY nu juist het eten niet te plannen..dat kan echt overall, altijd en alle smaken, soorten en maten..
Have fun en set smakelijk
Grote Amerika fan
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

tomaat85 schreef:In onze beleving hoef je voor een trip naar NY nu juist het eten niet te plannen..dat kan echt overall, altijd en alle smaken, soorten en maten..
Precies! Wij maken per stad vaak een lijstje van dingen die we willen zien en welke dingen dan bij elkaar in de buurt liggen zodat we niet onnodig reizen. We hebben wel vaak een lijstje van ketens waar we graag komen, zodat wanneer we niks leuks (of naar onze smaak) in de buurt vinden we er op terug kunnen vallen. Maar de restaurants plannen we nooit!

* kleine uitzondering voor het Hard Rock Cafe, waar we in elke stad minimaal een cocktail gedronken willen hebben en het liefst gegeten ;)
viola
Amerikafan

Bericht door viola »

Wij waren overdag zo druk aan de wandel en in de weer dat het s'avonds vooral niet te ver moest zijn mbt eten. Ik vond het vaak erg prijzig in vergelijking met de westkust. (LA en SF)
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Rond Times Square betaal je altijd veel meer dan elders. En let op: bij Times Square hebben ze zoveel ervaring met zuinige toeristen, dat ze de fooi meteen op de rekening zetten. Mensen die weten dat je in de VS in een restaurant een fooi hoort te geven, letten daar vaak niet op en dan betaal je dubbele fooi. De serveerders en serveersters kunnen dat extra geld natuurlijk best gebruiken (zoveel verdienen ze ook weer niet), maar ze zorgen daar dus al voor zichzelf.
Mads2010
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mads2010 »

Wij hebben de afgelopen vakantie toevallig gegeten bij restaurant Red in de South Street Seaport. Leuk Mexicaans restaurant in een verrassend mooie en gezellige wijk, iets ten zuiden van Wall street. Zeker een aanrader.
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

Ichiumi (Japans restaurant), all you can eat. Geweldig eten, mits je van vis houdt. :thumbup:
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

FiveGuys
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Mack schreef:FiveGuys

ik heb nooit begrepen wat de mensen zo speciaal vinden van die hamburger en friet tent. :?: ....They are way Overpriced.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Alles wordt vers gemaakt (burger, friet) en je kunt zelf kiezen wat je op je burger wil. Ik vond het één van de lekkerste burgers die ik ooit op heb en van mijn vriendin moeten we ernaar terug.

Maar ieder zijn mening. Het is "maar" gewoon een burger-tentje maar wel een heel goede.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Mack schreef:Alles wordt vers gemaakt (burger, friet) en je kunt zelf kiezen wat je op je burger wil. Ik vond het één van de lekkerste burgers die ik ooit op heb en van mijn vriendin moeten we ernaar terug.

Maar ieder zijn mening. Het is "maar" gewoon een burger-tentje maar wel een heel goede.

Dan moet je dit restaurant eens proberen. http://www.fuddruckers.com
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Daar heb ik een keer gegeten. Ze bakken alleen de burger en broodje voor je en dan loop je 1 meter verder en kan kom je in de salade bar met 20 bakjes en mag je zelf bepalen wat erop doet. ;)

Het is wel enorm vet, ze hebben daar ook zo een "low fat" burger maar daar stroomde het vet echt van af zo op mijn bord. Ik wil dus niet weten hoe de normale burgers eruit zien :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer