Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Schietpartij in bioscoop Aurora, CO

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Schietpartij in bioscoop Aurora, CO

Bericht door Dento »

Ach ja, rare mensen heb je en hou je altijd en overal.

Volgens de laatste geruchten zou Holmes begin juli een profiel hebben aangemaakt op Adult Friend Finder, waar een foto te zien is wat op hem lijkt, met oranje haar. Het profiel spreekt over een jonge aspirant wetenschapper uit Aurora, Colorado, en heel interessant is dat hij zegt op zoek te zijn naar een 'casual' sex partner, waarbij hij de vraag stelt "Will you come visit me in prison?"

Men weet nu niet of dit écht Holmes was die dit heeft gedaan, of dat iemand zijn bestaande profiel heeft aangepast zodat het leek alsof het van Holmes afkomstig was. Als dat laatste echter het geval was, hoe kwam die persoon dan aan een foto van iemand die op Holmes lijkt met oranje haren? Als het wél Holmes was, dan blijkt daaruit dat hij nooit verwachtte ermee weg te komen.

Ben eens benieuwd of hier nog meer over bekend wordt...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dento schreef: Als dat laatste echter het geval was, hoe kwam die persoon dan aan een foto van iemand die op Holmes lijkt met oranje haren?.
Er staan al filmpjes en foto's op internet van hem tijdens de voorgeleiding. Met oranje haren.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Dat kan, maar die voorgeleiding was pas vanochtend; daarvóór is geen enkele foto van hem vrijgegeven. Zijn 'booking picture' - of 'mug shot', zo je wil - is opzettelijk niet vrijgegeven aan de pers. Dus de vraag blijft: als hij dat profiel niet zelf heeft aangemaakt, hoe komt iemand dan aan een foto van hem met oranje haren als er tot vanochtend niets publiekelijk is gebracht met Holmes met oranje haren...

Toegegeven, het is TMZ (soms twijfelachtig qua bronnen), maar hier een stuk over dat profiel, met de foto erbij.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Afbeelding

bron: telegraaf.nl
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Hij lijkt wel stoned op het filmpje erbij op nu.nl
http://www.nu.nl/buitenland/2865341/bio ... eleid.html#" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandy
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Op US tv krijg je wel heel beeld uitgespeld. Hoe hij zijn huis voor de politie tot booby trap maakte, Porfielschetsen, mensen die hem kenden ( en niet op deze manier), mensen die hem niet meer herinneren maar wel worden geinterviewd... het is niet gek genoeg of er wordt iets van gemaakt. Bijna een circus en dat vidn ik triest voor slachtoffers en nabestaanden.
Wat mij zo ontzettend verbaasde is dat hij al maanden via zijn werk munitie heeft gekocht (150 LB/ ±75 kg). En wij hadden als Europeaan gelijk weer zoiets van met dank aan de vrijheid om jezelf te verdedigen.... (is vast erg europees) maar ook in US barst de discussie na zoiets elke keer weer op.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Kan iemand mij uitleggen waarom hij zijn haar rood verft, want de joker heeft groen haar.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

DejaVu schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom hij zijn haar rood verft, want de joker heeft groen haar.
Dat vroeg ik me ook al af. Maar goed, dat is nog de minste vraag die speelt... Men heeft overigens een Batman masker gevonden in zijn appartement, maar geen comics.
Isis schreef:Wat mij zo ontzettend verbaasde is dat hij al maanden via zijn werk munitie heeft gekocht (150 LB/ ±75 kg). En wij hadden als Europeaan gelijk weer zoiets van met dank aan de vrijheid om jezelf te verdedigen.... (is vast erg europees) maar ook in US barst de discussie na zoiets elke keer weer op.
Het probleem, zoals ik ook al eerder aangaf, is dat alle aankopen op zichzelf staand bij niemand alarmbellen doen rinkelen.

Er is een online munitiewinkel waar op dit moment een aanbieding is: 1000 kogels voor $335. Dat lijkt misschien veel, maar dat is het echt niet. Voor sommige schutters is dat een halve dag op de schietbaan. Als je dan bij verschillende winkels iets bestelt, en dan met weken ertussen, dan zal er niemand vreemd opkijken.

Of zoals in een ander artikel stond te lezen: "If I only had 6,000 rounds for my AR-15s, I'd literally feel naked," Brown said. Then he totaled up Holmes' firearms purchases: "Two handguns, a shotgun and a rifle. That's the average male in Colorado."

Schieten is hier bijzonder populair. Er zijn veel schietbanen, en er zijn veel mensen met stukken privégrond, en er wordt veel geschoten. In zo'n geval is zelfs 6000 kogels niet eens zo bijzonder.

Onze website | Mijn blog
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Misschien zelfs nog wel weinig Colorado? Ik woon er natuurlijk niet maar ik ken er iemand die een enorm groot schietbaan(verhogingen gemaakt en bepaalde apparaten erop) heeft gemaakt op zijn eigen grond en die heeft alle types van glock(en dat zijn er meer dan een paar wapens) en dan ook nog antieke wapens uit de burgeroorlog. Die heeft dan ook weer vrienden die ook een heel arsenaal hebben etc. Ik wist niet wat ik zag :lol:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Dat bedoel ik; hier nog een stukje dat aangeeft dat het hier niet zo vreemd is:
Colorado State Rep. Mark Waller cautioned against trying to limit purchases of ammunition. He noted that Holmes reportedly bought 300 rounds for his shotgun. "My 13-year-old son and I go out to the shooting range all the time," said Waller, a Republican. "I buy more than 300 rounds of shotgun shells when I do that."

Onze website | Mijn blog
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Allemaal leuk en aardig dat het de normaalste zaak van de wereld is voor velen, maar dat zegt nog niet dat er niet een probleem is? In de jaren 50 t/m 80 rookte ook iedereen overal en nergens. Was de normaalste zaak van de wereld. Nu kunnen we het ons niet meer voorstellen dat je in het vliegtuig stapt en iedereen begint te paffen. School breakfast en lunches van pizza en chicken nuggets en dan nog in de avond ander fastfood voor kinderen, of iedere dag McDonalds is ook echt niet vreemd in veel delen van Amerika. Maar maakt dat dat er geen obesity probleem is? Ik vind persoonlijk van niet.

Ik zeg echt niet dat alles compleet verboden zou moeten worden hoor, maar alles maar in de wind slaan omdat het nou eenmaal gewoon is en background checks verder toch niets uit halen, vind ik ook te gemakkelijk. Je zou op zijn minst kunnen kijken wat er wel/niet werkt aan de huidige manier van verkoop en background checks. Dat hoeft helemaal geen eenzijdig iets te zijn om wapenliefhebbers te pesten (Zoals bij obesity met Bloomberg's ban op grote soda's), maar een gezamenlijke discussie. Een evaluatie van de huidige processen op zn tijd is nooit verkeerd.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Even voor de goede orde: wapenbezit IS hier in de VS de normaalste zaak van de wereld. Daar kun je voor of tegen zijn, maar het is nu eenmaal een feit. En of er een probleem is hangt af van aan wie je het vraagt. Het merendeel van de mensen die wapens bezitten zijn normale mensen die zorgvuldig met wapens om gaan. Ga je zorgvuldig met wapens om, dan is er ook niets aan de hand. Het is dat kleine groepje dat niet zorgvuldig met wapens om gaat of geestelijke problemen heeft dat telkens in de media naar voren komen. De miljoenen wapenbezitters waar altijd alles goed gaat, daar hoor je niks over.

En wat de background checks betreft: waar wil je nog meer op checken dan er nu wordt gedaan? Holmes had geen strafblad, er kwamen geen rare dingen naar voren, dus wat wil je dan nog aan zo'n background check toevoegen?

Onze website | Mijn blog
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Je zou in ieder geval dat gat kunnen sluiten, waardoor dat achtergrondonderzoek niet wordt gedaan als je een vuurwapen koopt op een 'gun show'. Daar kan iedereen zij, of haar, gang gaan en kopen wat je wilt zonder verder onderzoek of registratie.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Er zijn inmiddels zeven staten die een background check wel verplicht stellen bij een gun show. Eén ervan is Colorado (de andere staten zijn California, Rhode Island, Connecticut, Oregon, New York, en Illinois). Dat betekent echter wel dat er nog steeds te veel staten zijn waar het niet verplicht is.

Onze website | Mijn blog
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

En naar New York worden grote hoeveelheden wapens gesmokkeld uit staten waar de controle een stuk minder streng is. Men heeft dat wel eens nagezocht en de meeste wapens in New York komen vanuit een paar plaatsen in het zuiden van de VS.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Zat er aan te komen: een aanklacht tegen Warner Bros, de bioscoop, de dokter van de schutter.
Ik mis alleen nog een aanklacht tegen de fabrikant van het geweer en de kogels en de winkel die het hem verkocht heeft.
En verder nog z'n ouders, z'n school en iedereen die met hem te maken heeft gehad.
Warner Bros aangeklaagd na bioscoopmoorden
AURORA - De advocaat van een jongen die vrijdag ontsnapte aan de dood tijdens de schietpartij in de bioscoop in Aurora heeft een aanklacht ingediend tegen Warner Bros.

Torrence Brown Jr, die een vriend verloor bij de tragedie, vindt dat de filmmaatschappij medeverantwoordelijk is voor het bloedbad omdat Dark Knight Rises een zeer gewelddadige film is.

Brown Jr raakte zelf niet gewond, maar de gebeurtenis was voor hem extreem traumatiserend, schrijft TMZ.

Alarm

James Holmes (foto) schoot vrijdagavond tijdens de vertoning van Dark Knight Rises in de Amerikaanse plaats twaalf mensen dood en verwondde er 58.

Advocaat Donald Karpel klaagt naast de filmmaatschappij ook de bioscoop aan, omdat er geen toezicht was op de nooduitgang en hier ook geen alarm op zat. Holmes kocht vermoedelijk een kaartje om de bioscoop binnen te komen, liep vervolgens via de nooduitgang naar zijn auto om wapens te halen en keerde via diezelfde nooduitgang weer terug naar de zaal.

Karpel houdt daarnaast de doktoren van de schutter verantwoordelijk voor de moordpartij. Holmes zou verschillende voorgeschreven medicijnen hebben geslikt. De advocaat vindt dat de artsen hem niet goed in de gaten hebben gehouden.

http://www.nu.nl/film/2865779/warner-br ... orden.html
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Ah ja, alles en iedereen aanklagen. Het zou mij niet eens verbazen als Holmes de wapenfabriekant aan klaagt omdat zijn wapen niet goed functioneerde...
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Op 1 punt heeft de man gelijk...

De nooduitgang had IMHO voorzien moeten zijn van een alarm, wat meestal wel het geval is.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, maar wie zegt dat hij dat alarm zelf niet heeft gesaboteerd? Het lijkt me iemand die niets aan het toeval heeft willen overlaten, dus hij zal niet zo maar op goed geluk ervan uit zijn gegaan dat er geen alarm op die deur zat - lijkt mij. Het kan natuurlijk wél zo zijn dat hij er al eerder is achter gekomen dat er geen alarm op zat en van daaruit zijn plannen is gaan beramen. Hoe dan ook blijft het raar dat iemand via een nooddeur een bioscoop uit- en weer in- kan lopen zonder dat er een haan naar kraait.

De aanklacht vanwege de gewelddadigheid van de film slaat echt helemaal nergens op. Die aanklacht zou feitelijk moeten gaan over een halve eeuw aan gewelddadige films.

Tsja, en arts, het is en blijft een risicovol beroep in de VS. Als dit soort aanslagen ervoor kunnen zorgen dat artsen daar (mede) verantwoordelijk voor kunnen worden gesteld, dan zie ik het somber in voor psychiatrische patiënten in dit land. Zie nog maar eens een arts te vinden die dat soort risico's aandurft. Wij leuren al een jaar lang met onze dochter met zeldzame aandoening; we hebben haar medicatie nu via een rare omweg veilig gesteld, want er is geen arts die haar die medicijnen wil voorschrijven; sterker nog, ze willen haar niet eens als patiënt zolang ze die medicijnen gebruikt. It's all about liability...
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

De vraag is nu ook: wat gaat er met deze bioscoop gebeuren, specifiek Theater 9? Dat vroeg ik me direct al af. Enerzijds wil je niet toegeven en de zaal gewoon weer openen naderhand, anderzijds zullen er veel mensen zijn die Theater 9 niet in zullen willen. De Denver Post had er al een artikel over, dat zich met name toespitst op de financiele kant.

Opvallend ook dat het aantal aanvragen voor background checks voor aanschaf van een wapen sinds de schietpartij met 41% is gestegen in Colorado; zie hier.

De moeder van Holmes die volgens de media eerder had gezegd "You have the right person" heeft nu een verklaring afgelegd waarin ze zegt: "I said 'Yes, you have the right person.' But I was talking about myself." Meer bedoeld dus als 'ja, je hebt het goed, ik ben zijn moeder'. De vraag is nu natuurlijk was dat echt wat ze bedoelde, of wordt deze verklaring nu afgelegd ter bescherming van haar zoon en zijn verdediging...

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer