Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Aïda
Amerika-expert

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door Aïda »

waitwhat schreef: Wat ik graag zou weten is wat jullie ervaringen zijn met het betalen aan de kassa met een Nederlandse Maestro pas. In welke winkels is dat mogelijk? Moet je je pincode intoetsen of toch tekenen? Wat is de commisie en koersopslag voor dit soort betalingen?
Voor wat betreft de kosten zul je dit na moeten vragen bij je bank. Wij hebben zo'n pakket waarbij het gratis is maar ik meen dat ik in het verleden er wel eens voor betaald heb.
Eigenlijk probeer ik overal te betalen met de pinpas maar dit jaar kon het bijna nergens (meer). Alleen de Walmart en nog zo wat van die grote zaken (Target) lukte het. Een winkelbediende die wat meer ervaring had met buitenlandse passen vertelde me dat het te maken heeft dat in onze passen zowel een magneetstrip als een chip zit. Kennelijk raakt de apparatuur hiervan van slag? Of het waar is weet ik niet maar het zou best kunnen. De vorige keer dat ik in de VS was had ik inderdaad een pinpas waar alleen een strip op zat en kon ik overal probleemloos betalen.
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

waitwhat schreef:
RiverCola schreef:Over het algemeen kan dat gewoon waitwhat. Meestal toets je gewoon je pincode in, vaak zet je ook je handtekening met zo'n electronisch apparaatje. Bij uitzondering lukt het niet, in die gevallen gebruikte ik dan mijn cc.
Ik heb dat nooit geweten en gebruikte dus altijd meteen mijn CC. Zijn er nog extra kosten aan verbonden?
Scroll even een paar berichtjes terug en daar staat wat het precies kost bij bv de ABNAMRO. :wink:
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik heb er in ieder geval nooit voor betaald.
waitwhat
Amerikafan

Bericht door waitwhat »

RiverCola schreef:Ik heb er in ieder geval nooit voor betaald.
Waarschijnlijk wel, want die koersopslag wordt direct in het transactiebedrag zelf verrekend. Zie je dus niet apart op je rekeningoverzicht vermeld. ING berekent bijvoorbeeld 1% opslag.
waitwhat
Amerikafan

Bericht door waitwhat »

Aïda schreef: Eigenlijk probeer ik overal te betalen met de pinpas maar dit jaar kon het bijna nergens (meer). Alleen de Walmart en nog zo wat van die grote zaken (Target) lukte het. Een winkelbediende die wat meer ervaring had met buitenlandse passen vertelde me dat het te maken heeft dat in onze passen zowel een magneetstrip als een chip zit. Kennelijk raakt de apparatuur hiervan van slag? Of het waar is weet ik niet maar het zou best kunnen. De vorige keer dat ik in de VS was had ik inderdaad een pinpas waar alleen een strip op zat en kon ik overal probleemloos betalen.
Interessant. Dus de komst van de Europese EMV chip werkt nu ook met de pinpas in ons nadeel.
foxtrotc
Amerikafan

Bericht door foxtrotc »

Gezien de huidige koersontwikkelingen:
Is de bodem al bereikt, of gaan we richting de €1 = $1 ?

Het scheelt nu gewoon 20% in vergelijking met 2 jaar geleden. Dat is echt veel en merk je wel met je budgettering!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Eigenlijk maak jij een nieuw topic aan Foxtrotc.
"Hoe laag kan de euro nog vallen?)

Over het algemeen is de dollar beweeglijker dan de euro.
Jouw idee van 1 op 1 verhouding kan de komende tijd zomaar gebeuren
Hetzelfde onderwerp heb ik eerder ter sprake gebracht.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... neybookers
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

In dat topic zat ik niet eens zo mis met mijn koersvoorspellingen :lol:

Maar als je gister de Griekse premier hoort zeggen "we gaan een krimp van 7% tegemoet en dan willen ze daar in Europa dat we gaan bezuinigen, nou ik dacht het niet!"

Dan moet je als Nederland, Duitsland, Finland, Luxemburg gewoon zeggen "is goed joh, dag dag zwaai zwaai" en hoppa dat hele Griekenland eruit. Dat is ook meteen een teken naar andere landen die lopen te zwansen met hun geld. Focus op Spanje(en daardoor blijft Italië een beetje buiten schot) en dat land proberen te redden waardoor het Euro gebied zich weer kan optrekken. Dan moet die pipo in Italië geen rare dingen doen anders blijven we bezig.
Stiek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Stiek »

Inderdaad. Genoeg is genoeg. Als je de verhalen hoort over hoe het er in Griekenland aan toe ging. Dat moest fout aflopen.
Dat je elkaar helpt als lidstaten, alle begrip. Maar er moet een plafond zijn. Een bodemloze put vullen heeft geen zin.
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

Mijn eerste Amerika-vakantie in jaren en dan heb je dit...
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Amerikanist schreef:Mijn eerste Amerika-vakantie in jaren en dan heb je dit...
Dat had je kunnen voorkomen .

Positie is nu rond $ 1.21 .
Als je nu 50 % koopt van wat je nodig hebt kun je zowel naar boven als naar beneden middelen.
Door dit toe te passen zit ik nog steeds op $ 1.40
Vorig jaar heb ik te duur ingekocht.
Maar tijdens verblijf gleed de Euro naar beneden waardoor ik het 2e deel van mijn vakantie profijt had van mijn middel koers.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Over anderhalve week naar New York, gaat aanzienlijk duurder worden ben ik bamg.
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Wij gaan 31 augustus, dus kom maar op met die stijging!
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Nou nou nou zo een ramp is het ook weer niet;). Meest gezonde stand voor de economie zou 1:1 zijn. maar dan moeten beide economieen even sterk of zwak zijn...
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

en binnen 1 dag van 1,2080 naar 1,2311...hoe? je laat gewoon de ECB zeggen dat ze hun best doen...
SuuSje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door SuuSje »

Nu nog ff zo blijven, dan is ie voor mijn vakantie iig niet onder de 1,20 :P
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ach, als je de dollarkoers van de afgelopen 5 jaar ziet dan zie je heel veel dalingen en heel veel stijgingen. Op dit moment zitten we op een punt waarbij we het vorige dieptepunt bijna evenaren, laten we hopen dat we dat punt in ieder geval niet bereiken.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Vinora

Bericht door Vinora »

Ik weet niet goed of ik best al geld zou wisselen of niet...
FrankW

Bericht door FrankW »

foxtrotc schreef:Gezien de huidige koersontwikkelingen:
Is de bodem al bereikt, of gaan we richting de €1 = $1 ?

Het scheelt nu gewoon 20% in vergelijking met 2 jaar geleden. Dat is echt veel en merk je wel met je budgettering!
Dat is goed nieuws voor Nederlanders die in Amerika wonen! Wordt vakantie in Europa eindelijk weer een beetje betaalbaar dus €1 = $1 zie ik wel zitten. :thumbup:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Wat is het toch jammer dat ik destijds geen non refundable hotelreservering heb gemaakt voor mijn New York reis. Zo eentje waarvan de kosten direct worden afgeschreven van je creditcard na boeking. Ik heb wel een kaartje voor de New York Yankees geboekt destijds onder de oude koers: 1 dollar = 76 eurocent.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer