Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wisselen dollars in NED?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Golliwog
Amerika-ontdekker

Wisselen dollars in NED?

Bericht door Golliwog »

Hallo allemaal,

Omdat je waarschijnlijk gelijk wel wat cash dollars nodig hebt bij aankomst in de USA, vraag ik me af of iemand soms de gouden tip heeft voor de goedkoopste manier (lees laagste transactiekosten) om aan wat cash dollars te komen in NED.

Senks!!!
Martijn.
Afbeelding
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Postkantoor is het goedkoopst.
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

dollars pinnen op schiphol, vind ik ideaal. Er staan twee USD pinautomaten van ABN Amro achter de douane. Ik weet niet hoeveel geld je wilt wisselen, maar bij GWK betaal je 0,75% transactiekosten met een minimum van € 3,25, dus dat is ook redelijk (moet je wel paar honderd dollars willen hebben).

groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Postkantoor is idd.het laagst... geen verschil tussen inkoop en verkoopkoers. Je betaalt 2% transaktiekosten met een min. van ca. 3.25..dat weet ik niet precies meer..op het totaal bedrag het goedkoopst!!
paulholland
Amerika-ontdekker

Bericht door paulholland »

Waar hebben we het hier over. De Dollar staat bijna op 1,30 EURO. Ideaal! Die paar centen die de bank wil gewoon op de koop toe nemen.
2001: New York
2002: Las Vegas & Hawaii
2004: New York
2006: New York, San Francisco, Yosemite, Los Angeles, Seattle, Miami & Orlando
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Wat je in ieder geval niet moet doen is traveler's checks meenemen. Je kunt ze op Schiphol wel inwisselen, maar verder zo goed als nergens meer, zelfs niet bij plaatselijke banken (wat ik helaas pas ontdekte toen ik al heel ver van Schiphol weg zat). Mocht je een bank vinden die ze accepteert, dan alleen American Express, geen Visa, Thomas Cook, etc. Ik had ze willen inwisselen om een schuld af te lossen bij een familielid, maar 'k heb ze alllemaal weer mee terug moeten nemen naar de U.S. :cry: Pinnen is inderdaad het beste.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Bedoel je in Nederland? Want bij de Postbank kan je ze volgens mij nog steeds gewoon inwisselen. Ik heb tot een jaar of zo geleden regelmatig Travelers Check teruggebracht naar de Postbank (waar ik ze vandaan haalde). Inderdaad American Express. Ik nam die wel mee op vakantie omdat ik altijd bang ben dat mijn pinpas het niet meer doet, of mijn tas met pinpas en visa wordt gestolen. Ik heb meestal 200 US$ in TC bij me voor het geval dat die laat ik dan in mijn hotelkamer/safe.
SEEING IS BELIEVING
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ja in Nederland, afgelopen maand. We hebben 3 of 4 verschillende banken gebeld en ik geloof ook de Postbank (kan me niet precies herinneren). Ik heb ook vele jaren TC's gebruikt en stond er dus deze keer echt van te kijken dat het zo moeilijk bleek te zijn.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ik snap niet waarom je cash dollars mee wilt nemen. Op elk vliegveld vind je plenty ATM's (automated teller machines oftewel pinautomaten).
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Ik zou zeker dollars meenemen. Wij aren ook ooit zo stom om dat niet te doen, ant ach ATM's genoeg. Ja en toen deed mijn pasje het niet... en ATM 2 was defect etc. Maar eenmaal in de auto kwam al snel de eerste tol... kortom veel gezeur en ik ga dus nooit meer zonder....
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Niet helemaal een antwoord op de gestelde vraag, maar toch:

Ik heb in nederland, voor de vakantie, 200 dollar bij GWK gehaald, koste 171 euro
Pinnen bij ATM in the US (ook 200 dollar), koste "maar" 157 euro
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer