waitwhat schreef:
Wat ik graag zou weten is wat jullie ervaringen zijn met het betalen aan de kassa met een Nederlandse Maestro pas. In welke winkels is dat mogelijk? Moet je je pincode intoetsen of toch tekenen? Wat is de commisie en koersopslag voor dit soort betalingen?
Voor wat betreft de kosten zul je dit na moeten vragen bij je bank. Wij hebben zo'n pakket waarbij het gratis is maar ik meen dat ik in het verleden er wel eens voor betaald heb.
Eigenlijk probeer ik overal te betalen met de pinpas maar dit jaar kon het bijna nergens (meer). Alleen de Walmart en nog zo wat van die grote zaken (Target) lukte het. Een winkelbediende die wat meer ervaring had met buitenlandse passen vertelde me dat het te maken heeft dat in onze passen zowel een magneetstrip als een chip zit. Kennelijk raakt de apparatuur hiervan van slag? Of het waar is weet ik niet maar het zou best kunnen. De vorige keer dat ik in de VS was had ik inderdaad een pinpas waar alleen een strip op zat en kon ik overal probleemloos betalen.
RiverCola schreef:Over het algemeen kan dat gewoon waitwhat. Meestal toets je gewoon je pincode in, vaak zet je ook je handtekening met zo'n electronisch apparaatje. Bij uitzondering lukt het niet, in die gevallen gebruikte ik dan mijn cc.
Ik heb dat nooit geweten en gebruikte dus altijd meteen mijn CC. Zijn er nog extra kosten aan verbonden?
Scroll even een paar berichtjes terug en daar staat wat het precies kost bij bv de ABNAMRO.
RiverCola schreef:Ik heb er in ieder geval nooit voor betaald.
Waarschijnlijk wel, want die koersopslag wordt direct in het transactiebedrag zelf verrekend. Zie je dus niet apart op je rekeningoverzicht vermeld. ING berekent bijvoorbeeld 1% opslag.
Aïda schreef:
Eigenlijk probeer ik overal te betalen met de pinpas maar dit jaar kon het bijna nergens (meer). Alleen de Walmart en nog zo wat van die grote zaken (Target) lukte het. Een winkelbediende die wat meer ervaring had met buitenlandse passen vertelde me dat het te maken heeft dat in onze passen zowel een magneetstrip als een chip zit. Kennelijk raakt de apparatuur hiervan van slag? Of het waar is weet ik niet maar het zou best kunnen. De vorige keer dat ik in de VS was had ik inderdaad een pinpas waar alleen een strip op zat en kon ik overal probleemloos betalen.
Interessant. Dus de komst van de Europese EMV chip werkt nu ook met de pinpas in ons nadeel.
Eigenlijk maak jij een nieuw topic aan Foxtrotc.
"Hoe laag kan de euro nog vallen?)
Over het algemeen is de dollar beweeglijker dan de euro.
Jouw idee van 1 op 1 verhouding kan de komende tijd zomaar gebeuren
Hetzelfde onderwerp heb ik eerder ter sprake gebracht. http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... neybookers
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
In dat topic zat ik niet eens zo mis met mijn koersvoorspellingen
Maar als je gister de Griekse premier hoort zeggen "we gaan een krimp van 7% tegemoet en dan willen ze daar in Europa dat we gaan bezuinigen, nou ik dacht het niet!"
Dan moet je als Nederland, Duitsland, Finland, Luxemburg gewoon zeggen "is goed joh, dag dag zwaai zwaai" en hoppa dat hele Griekenland eruit. Dat is ook meteen een teken naar andere landen die lopen te zwansen met hun geld. Focus op Spanje(en daardoor blijft Italië een beetje buiten schot) en dat land proberen te redden waardoor het Euro gebied zich weer kan optrekken. Dan moet die pipo in Italië geen rare dingen doen anders blijven we bezig.
Inderdaad. Genoeg is genoeg. Als je de verhalen hoort over hoe het er in Griekenland aan toe ging. Dat moest fout aflopen.
Dat je elkaar helpt als lidstaten, alle begrip. Maar er moet een plafond zijn. Een bodemloze put vullen heeft geen zin.
Amerikanist schreef:Mijn eerste Amerika-vakantie in jaren en dan heb je dit...
Dat had je kunnen voorkomen .
Positie is nu rond $ 1.21 .
Als je nu 50 % koopt van wat je nodig hebt kun je zowel naar boven als naar beneden middelen.
Door dit toe te passen zit ik nog steeds op $ 1.40
Vorig jaar heb ik te duur ingekocht.
Maar tijdens verblijf gleed de Euro naar beneden waardoor ik het 2e deel van mijn vakantie profijt had van mijn middel koers.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Nou nou nou zo een ramp is het ook weer niet;). Meest gezonde stand voor de economie zou 1:1 zijn. maar dan moeten beide economieen even sterk of zwak zijn...
Ach, als je de dollarkoers van de afgelopen 5 jaar ziet dan zie je heel veel dalingen en heel veel stijgingen. Op dit moment zitten we op een punt waarbij we het vorige dieptepunt bijna evenaren, laten we hopen dat we dat punt in ieder geval niet bereiken.
WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan
foxtrotc schreef:Gezien de huidige koersontwikkelingen:
Is de bodem al bereikt, of gaan we richting de €1 = $1 ?
Het scheelt nu gewoon 20% in vergelijking met 2 jaar geleden. Dat is echt veel en merk je wel met je budgettering!
Dat is goed nieuws voor Nederlanders die in Amerika wonen! Wordt vakantie in Europa eindelijk weer een beetje betaalbaar dus €1 = $1 zie ik wel zitten.
Wat is het toch jammer dat ik destijds geen non refundable hotelreservering heb gemaakt voor mijn New York reis. Zo eentje waarvan de kosten direct worden afgeschreven van je creditcard na boeking. Ik heb wel een kaartje voor de New York Yankees geboekt destijds onder de oude koers: 1 dollar = 76 eurocent.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.