Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vuurwapens in Amerika, gedachten erover?
-
- Amerika-expert
Re: Vuurwapens in Amerika, gedachten erover?
Nee voor mijn gevoel niet, maar voor de wet mag dat dus wel met vergunning.
Behalve als er bij de ingang een bordje hangt waarop staat dat het niet mag.
Bij scholen, openbare parken ed.
Zonder vergunning is er dus een reden om er wat aan te doen bij instanties.
Hebben het hier onlangs nog gehad en bij navraag blijkt dat dus een vrij grote overtreding te zijn en krijg je een flinke boete en mag je 30 dagen op hotel bij meneer agent. Het zwaaien met pistool is dus enorm verminderd opeens toen hij er van hoorde.
Behalve als er bij de ingang een bordje hangt waarop staat dat het niet mag.
Bij scholen, openbare parken ed.
Zonder vergunning is er dus een reden om er wat aan te doen bij instanties.
Hebben het hier onlangs nog gehad en bij navraag blijkt dat dus een vrij grote overtreding te zijn en krijg je een flinke boete en mag je 30 dagen op hotel bij meneer agent. Het zwaaien met pistool is dus enorm verminderd opeens toen hij er van hoorde.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn genoeg plekken waar je gewoon - legaal - over straat mag lopen met een holster zichtbaar aan je riem (Open Carry, of OC). Er zijn wel allerlei voorwaarden aan verbonden (zoals bijvoorbeeld niet binnen 1000 feet van een school en nog een hele serie) maar je daarvoor in de meeste gevallen géén vergunning voor te hebben. Een CCW is een vergunning die je nodig hebt om je wapen niet zichtbaar bij je te hebben (in een broekzak, of in een binnenzak, of in een holster onder een jas).
E.e.a. heeft o.a. te maken dat de (meeste) regels die gelden voor Open Carry (zoals die 1000 feet bij een school) niet meer gelden (of in beperkte mate) als je een CCW hebt. Vandaar ook dat je een CCW examen dient af te leggen voordat je je CCW krijgt, om (o.a.) die verschillen te leren kennen.
In Colorado, bijvoorbeeld, is Open Carry toegestaan, met uitzondering van heel Denver County, en wellicht enkele plaatselijke verordeningen die het illegaal maken in bepaalde plaatsen (zoals restaurants, bijvoorbeeld). Als je een CCW hebt, dan mag je ook in Denver County gewoon je wapen bij je hebben.
E.e.a. heeft o.a. te maken dat de (meeste) regels die gelden voor Open Carry (zoals die 1000 feet bij een school) niet meer gelden (of in beperkte mate) als je een CCW hebt. Vandaar ook dat je een CCW examen dient af te leggen voordat je je CCW krijgt, om (o.a.) die verschillen te leren kennen.
In Colorado, bijvoorbeeld, is Open Carry toegestaan, met uitzondering van heel Denver County, en wellicht enkele plaatselijke verordeningen die het illegaal maken in bepaalde plaatsen (zoals restaurants, bijvoorbeeld). Als je een CCW hebt, dan mag je ook in Denver County gewoon je wapen bij je hebben.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Jeetje, ik ben hier maar eens over aan het lezen geslagen, en ik mag me geloof ik gelukkig prijzen dat ik in een van de weinige staten woon waar het grondwettelijke recht op wapenbezit niet is erkend (ik wist niet eens dat dat kon!). Het beleid is hier bijzonder restrictief: Concealed handguns echt alleen als je goede redenen daarvoor hebt en open carry vergunningen worden al helemaal niet afgegeven aan gewone burgers. Voor semi-automatische wapens worden geen vergunningen afgegeven en (let op): je mag maar eens in de 30 dagen een handgun kopen
Tot zover het goede nieuws. Want wat me dan wel weer ontzettend verbaast, is dat je voor rifles dan weer helemaal geen vergunning nodig hebt.
De hele regelgeving is verder ontzettend complex en ik snap er als wapen-leek vrij weinig van moet ik zeggen, maar ik ben toch wel blij te weten dat wapenbezit hier waar ik woon toch een stuk minder voor de hand liggend is dan ik dacht. In het afgelopen jaar heb ik ook slechts twee keer een vuurwapen gezien: tijdens een hike in bear-area in west-Virginia en vorige week in een auto in een downtown parking garage in Baltimore. Ik weet inmiddels dat alles wat ik gehoord hebt over Baltimore, gewoon klopt
Ik had nog wel een vraagje Dento: begrijp ik het nou goed dat in CO in de buurt van scholen geen OC is toegestaan, maar concealed wapons wel? Wat een rare logica zit daar nou weer achter....

De hele regelgeving is verder ontzettend complex en ik snap er als wapen-leek vrij weinig van moet ik zeggen, maar ik ben toch wel blij te weten dat wapenbezit hier waar ik woon toch een stuk minder voor de hand liggend is dan ik dacht. In het afgelopen jaar heb ik ook slechts twee keer een vuurwapen gezien: tijdens een hike in bear-area in west-Virginia en vorige week in een auto in een downtown parking garage in Baltimore. Ik weet inmiddels dat alles wat ik gehoord hebt over Baltimore, gewoon klopt

Ik had nog wel een vraagje Dento: begrijp ik het nou goed dat in CO in de buurt van scholen geen OC is toegestaan, maar concealed wapons wel? Wat een rare logica zit daar nou weer achter....
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
De wetgeving in Maryland ligt onder vuur, zoals in veel states. Hier is een stukje uit de Baltimore Sun:
http://www.baltimoresun.com/news/maryla ... 574.column
http://www.baltimoresun.com/news/maryla ... 574.column
Next up: Carry permits. Given a ruling in a federal court in Baltimore in March, it seems likely that any state restrictions on the right to carry weapons eventually will go away, too.
U.S. District Judge Benson E. Legg ruled unconstitutional Maryland's "may issue" policy for gun permits, which left the decision about issuing such licenses to the discretion of the State Police. Legg's ruling effectively turned Maryland into a "shall issue" state, meaning one that automatically issues a carry permit if the applicant meets the state's criteria, with no discretion by police.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Hey iedereen!
Tot voor kort had ik me hier niet mee gemoeid, maar na vandaag kan ik iets nuttig zeggen over dit onderwerp.
We zijn vandaag in nevada op een schietbaan gaan schieten. We wilden dat altijd al eens doen. Toen we toekwamen op de baan, was er zoveel volk en was het net "hot" (= er mag geschoten worden). Ik was zo bang als een wezel! Wij hadden "kleine" wapens (daar gehuurd) maar onze buurman had een M4! Dat is een oorlogswapen. De knal dat zoiets geeft, de kracht die daaruit komt, zijn ronduit schikwekkend. Ik sprak met de begeleider, die deze man goed kent en me wist te vertellen dat hij zo'n wapen zonder probleem had kunnen kopen, zonder extra cursus of Eenders welke andere les te moeten volgen. Die man leerde bovendien zijn zonen schieten. Daarnaast was er ook een grootvader, die zijn 10-jarige kleinzoon leerde schieten, en niet met pistolen van het rental-kaliber. We zagen ook een meisje van 6 jaar oud.
Ik stelde me echt vragen bij dergelijke toestand. Ik denk echt dat heel veel te maken heeft met de instelling en opvoeding. Ik, als 23-jarige, was daar zo bang en ongemakkelijk, terwijl een zesjarige zich daar thuis voelt en geen schrik heeft. Alles hangt af van hoe de omgeving (en wetgeving van de staat) er tegenover staat. Ik weet voor mezelf dat ik NOOIT een wapen in huis wil hebben, maar ik woon dan ook in residentieel en drukbevolkt gebied dus dat zijn ook geen omstandigheden waarin je echt een wapen nodig hebt.
Ik wou wel mijn ervaring van vandaag met jullie delen. Dat was echt een cultuurschok voor mij!
Tot voor kort had ik me hier niet mee gemoeid, maar na vandaag kan ik iets nuttig zeggen over dit onderwerp.
We zijn vandaag in nevada op een schietbaan gaan schieten. We wilden dat altijd al eens doen. Toen we toekwamen op de baan, was er zoveel volk en was het net "hot" (= er mag geschoten worden). Ik was zo bang als een wezel! Wij hadden "kleine" wapens (daar gehuurd) maar onze buurman had een M4! Dat is een oorlogswapen. De knal dat zoiets geeft, de kracht die daaruit komt, zijn ronduit schikwekkend. Ik sprak met de begeleider, die deze man goed kent en me wist te vertellen dat hij zo'n wapen zonder probleem had kunnen kopen, zonder extra cursus of Eenders welke andere les te moeten volgen. Die man leerde bovendien zijn zonen schieten. Daarnaast was er ook een grootvader, die zijn 10-jarige kleinzoon leerde schieten, en niet met pistolen van het rental-kaliber. We zagen ook een meisje van 6 jaar oud.
Ik stelde me echt vragen bij dergelijke toestand. Ik denk echt dat heel veel te maken heeft met de instelling en opvoeding. Ik, als 23-jarige, was daar zo bang en ongemakkelijk, terwijl een zesjarige zich daar thuis voelt en geen schrik heeft. Alles hangt af van hoe de omgeving (en wetgeving van de staat) er tegenover staat. Ik weet voor mezelf dat ik NOOIT een wapen in huis wil hebben, maar ik woon dan ook in residentieel en drukbevolkt gebied dus dat zijn ook geen omstandigheden waarin je echt een wapen nodig hebt.
Ik wou wel mijn ervaring van vandaag met jullie delen. Dat was echt een cultuurschok voor mij!
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com
April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï
New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï
New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
O jee. Nou, dan pak ik toch dat krantje met die vaderdagaanbieding van vorige maand er maar weer even bij: Father's day Sale! Taurus M22 Poly, originally 239.99, now for only 199.97. Staat daar toch wel wat raar op de front page tussen de polo-shirtjes en de shorts...USA2004 schreef:De wetgeving in Maryland ligt onder vuur, zoals in veel states. Hier is een stukje uit de Baltimore Sun:
http://www.baltimoresun.com/news/maryla ... -rodricks-<a href="tel:0724-20120723">0724-20120723</a>,0,6776574.column
Ja Dieuwertje, ik kan me voorstellen dat het een shock was, dat zou het voor mij ook zijn. Gelukkig is LV ook weer niet representatief voor heel Amerika; ik geloof niet dat je ergens anders in het land op dezelfde manier met grote borden op de luchthaven wordt uitgenodigd om eens gezellig een AK47, MP5 of UZI te komen leegschieten (ik vond alleen dat bord al shocking!). Maar het is wel waar wat je zegt: in veel delen van de VS groeien kinderen op met vuurwapens; ze weten gewoon niet beter dan dat het erbij hoort. Het is echt een heel andere wereld dan die wij gewend zijn.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
De aanbiedingen voor wapens vliegen je hier om de oren... Dick's Sporting Goods, Bass Pro, Big Five, Gander Mountain... elke week liggen er wel folders in de bus met de aanbiedingen voor de meest exotische wapens.dimona schreef:O jee. Nou, dan pak ik toch dat krantje met die vaderdagaanbieding van vorige maand er maar weer even bij: Father's day Sale! Taurus M22 Poly, originally 239.99, now for only 199.97. Staat daar toch wel wat raar op de front page tussen de polo-shirtjes en de shorts...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helemaal waar, en dat roep ik al de hele tijd: wij kijken er met Nederlandse ogen naar, komend vanuit een land waar vuurwapens niet een 'normaal' onderdeel van het leven is. Hier is dat helemaal anders.dimona schreef:Maar het is wel waar wat je zegt: in veel delen van de VS groeien kinderen op met vuurwapens; ze weten gewoon niet beter dan dat het erbij hoort. Het is echt een heel andere wereld dan die wij gewend zijn.
Mijn vrouw is ook opgegroeid met wapens. De familie van haar moeders kant had een groot 'estate' in Pennsylvania, waar de hele familie elke zomer naar toe ging. Op dat estate was ook een 'regulation size' schietbaan voor trap, skeet, sporting clays, en target practice. Al van jongs af aan kregen kinderen alles geleerd over wapens. Het is dan ook voor haar hele familie de gewoonste zaak van de wereld.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als uitzondering op de regel ben ik het daar helemaal mee eens. Ik ben op een gegeven moment maar gestopt met vertellen wat mijn hobby is vanwege al het onbegrip en de vijandigheid die het bij anderen opriep.Dento schreef:Helemaal waar, en dat roep ik al de hele tijd: wij kijken er met Nederlandse ogen naar, komend vanuit een land waar vuurwapens niet een 'normaal' onderdeel van het leven is. Hier is dat helemaal anders.
Het is frustrerend dat mensen vaak heel fel tegen wapenbezit zijn zonder de feiten te kennen. Angst en vooroordelen zijn slechte raadgevers.
Gewoon verbieden die handel. Wapens hebben tot nu toe alleen maar ellende veroorzaakt (vooral bij nabestaanden) en niets opgelost. Zowel in vertrouwde als onvertrouwde handen.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gewoon verbieden? En dan? Dan zullen dit soort dingen nooit meer voorkomen, nooit meer een wapen gebruikt worden door een crimineel, of in een oorlog?
Een verbod werkt niet. Helaas.
Een verbod werkt niet. Helaas.
-
- Amerikafan
Want criminelen die mensen willen doden, doen dat natuurlijk niet als wapens verboden zijn.yarrah schreef:Gewoon verbieden die handel. Wapens hebben tot nu toe alleen maar ellende veroorzaakt (vooral bij nabestaanden) en niets opgelost. Zowel in vertrouwde als onvertrouwde handen.
Wapens horen bij het leven. Het is gereedschap, er is niets inherents kwaadaardigs aan. Los van recreatie, jacht en sport kunnen vuurwapens gebruikt worden om aan te vallen en te onderdrukken, maar ook om te verdedigen of te bevrijden. Dat ze alleen maar ellende veroorzaken en niets oplossen is wereldvreemde onzin van iemand die zijn geschiedenis niet kent. De nazi's werden niet verslagen met boze brieven.
Evolutie heeft katten klauwen gegeven, en mensen de mogelijkheid om gereedschap te maken en te gebruiken. Ieder mens kiest zelf wat hij ermee doet.
- WizardOfOss
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Japan werd niet verslagen met simpele vuurwapens, moet ik nu ook het recht hebben een atoombom in huis te halen?Amerikanist schreef:De nazi's werden niet verslagen met boze brieven.
Ik ben het er overigens wel mee eens dat een verbod alleen het probleem niet gaat verhelpen, zoals eerder al aangegeven zijn er daarvoor al zo'n 300 miljoen problemen teveel in omloop. Maar betekent dat dat er niks mag veranderen? Moet elke mafkees het recht blijven houden een stuk gereedschap in huis te halen wat primair ontwikkeld is om te doden?
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
-
- Amerikafan
Niet elke mafkees heeft dat recht. Ook in Amerika zijn er voorwaarden voor de aanschaf van wapens. Daarom is bijvoorbeeld het NICS een verplichting voor wapenhandelaren in het hele land.WizardOfOss schreef:Moet elke mafkees het recht blijven houden een stuk gereedschap in huis te halen wat primair ontwikkeld is om te doden?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
En dat helpt? Ik ben vooral bang voor de normale saaie burgers met een wapen.
Het voorkomt dat criminelen legaal een wapen kunnen kopen. Maar ik gok dat die toch al in een ander circuit gingen shoppen. Dit zijn de redenen voor een Denial:Before ringing up the sale, cashiers call in a check to the FBI or to other designated agencies to ensure that each customer does not have a criminal record or isn’t otherwise ineligible to make a purchase. More than 100 million such checks have been made in the last decade, leading to more than 700,000 denials.
Federal Categories of Persons Prohibited From Receiving
A delay response from the NICS Section indicates the subject of the background check has been matched with either a state or federal potentially prohibiting record containing a similar name and/or similar descriptive features (name, sex, race, date of birth, state of residence, social security number, height, weight, or place of birth). The federally prohibiting criteria are as follows:
* A person who has been convicted in any court of a crime punishable by imprisonment for a term exceeding one year or any state offense classified by the state as a misdemeanor and is punishable by a term of imprisonment of more than two years.
* Persons who are fugitives of justice—for example, the subject of an active felony or misdemeanor warrant.
* An unlawful user and/or an addict of any controlled substance; for example, a person convicted for the use or possession of a controlled substance within the past year; or a person with multiple arrests for the use or possession of a controlled substance within the past five years with the most recent arrest occurring within the past year; or a person found through a drug test to use a controlled substance unlawfully, provided the test was administered within the past year.
* A person adjudicated mental defective or involuntarily committed to a mental institution or incompetent to handle own affairs, including dispositions to criminal charges of found not guilty by reason of insanity or found incompetent to stand trial.
* A person who, being an alien, is illegally or unlawfully in the United States.
* A person who, being an alien except as provided in subsection (y) (2), has been admitted to the United States under a non-immigrant visa.
* A person dishonorably discharged from the United States Armed Forces.
* A person who has renounced his/her United States citizenship.
* The subject of a protective order issued after a hearing in which the respondent had notice that restrains them from harassing, stalking, or threatening an intimate partner or child of such partner. This does not include ex parte orders.
* A person convicted in any court of a misdemeanor crime which includes the use or attempted use of physical force or threatened use of a deadly weapon and the defendant was the spouse, former spouse, parent, guardian of the victim, by a person with whom the victim shares a child in common, by a person who is cohabiting with or has cohabited in the past with the victim as a spouse, parent, guardian or similar situation to a spouse, parent or guardian of the victim.
* A person who is under indictment or information for a crime punishable by imprisonment for a term exceeding one year.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- WizardOfOss
- Amerikafan
- Contacteer:
En toch weerhoudt dat figuren als Holmes er niet van LEGAAL een lading wapens in huis te halen. Oftewel een wassen neus.Amerikanist schreef:Niet elke mafkees heeft dat recht. Ook in Amerika zijn er voorwaarden voor de aanschaf van wapens. Daarom is bijvoorbeeld het NICS een verplichting voor wapenhandelaren in het hele land.
Nu zal een Smith & Wesson M&P15 vast ook heel bruikbaar zijn om te jagen. Op dezelfde manier als een atoombom ook best heel bruikbaar zal zijn als bijzettafeltje.
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel decoratief zo'n bom:

- WizardOfOss
- Amerikafan
- Contacteer:
Juist 

- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
En hier een verhaal over dit mooie systeem faalt: http://www.iwatchnews.org/2011/06/23/49 ... arms-sales