Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kosten voor een gemiddelde vakantie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Ik zat in Amerika toen ik 17-18 was en ik mocht dus ook niet autorijden.. dan kom je er pas achter hoe belangrijk de auto is in dat land hoor :P .

Ik lees ook weleens bedragen van 10,000 euro per reis. Maar Tristan, dat zijn hele andere reizen hoor. Doorgaans een persoon of 4 die enkele weken in Amerika verblijven. Zoals al eerder gesteld; een hoop hangt af van je zelfstandigheid en wil.
Wat njit zegt over de vliegreizen klopt. Maar Augustus is hoe dan ook een dure tijd. Om dan goedkope tickets te krijgen is, tenzij er een aanbieding is, best lastig. Tja, en als ik nu naar schiphol ga om direct naar Detroit te vliegen dan kun je idd rekenen op 2000 euro voor een ticket.

Als je het mij vraagt zijn Oktober en Februari en Maart de goedkoopste maanden om te vliegen. Met tarieven van een euro of 300-400 voor een vlucht.
- Mike
Tristan

Bericht door Tristan »

Ah, oke, bedankt Michigan. Ik wist helemaal niet dat er zoveel in prijs verschilt in bepaalde tijden van het jaar. Ik wist wel dat het iets verschilde, maar niet zóveel.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Tristan schreef:Ah, oke, bedankt Michigan. Ik wist helemaal niet dat er zoveel in prijs verschilt in bepaalde tijden van het jaar. Ik wist wel dat het iets verschilde, maar niet zóveel.
Vliegtuigstoelen zijn duurder naarmate ze schaarser worden. Als iedereen in het hoogseizoen wil vliegen betekent dat dat de goedkope stoelen al heel snel op zijn. De rest is dan automatisch duurder.

In het hoogseizoen goedkoop vliegen betekent dus heel vroeg boeken..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Als je vooral voor de natuur gaat én voor goedkope tickets wil gaan, hou dan wel rekening dat in maanden als feb, mrt en oktober veel (delen van) natuurparken dan nog gesloten / heel slecht bereikbaar zijn door de sneeuw. Dan heb je dus misschien meer aan vroeg boeken voor iets duurdere maanden (maar nog geen hoogseizoen) als juli of september.

In de verschillende reisverhalen waarnaar hier op de site verwezen wordt kun je vaak ook goed lezen wat de voor- en nadelen zijn van reizen in verschillende perioden.

groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Ik bedoelde dus juni i.p.v. juli :oops:
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Hou er wel rekening mee dat je met een groepsreis veel minder tijd hebt/krijgt om alles echt goed te bekijken,als je eens ergens een dag of wat langer wilt blijven kan dat niet.

Verder moet je natuurlijk wel een groepsmens zijn,ikzelf zou gek worden als ik 3 weken met een groep een verplichte route moest volgen,maar dat is absoluut persoonlijk natuurlijk.

(ik ben niet zo sociaal op dat vlak,ben ik bang)
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Pete.Z schreef:Hou er wel rekening mee dat je met een groepsreis veel minder tijd hebt/krijgt om alles echt goed te bekijken,als je eens ergens een dag of wat langer wilt blijven kan dat niet.

Verder moet je natuurlijk wel een groepsmens zijn,ikzelf zou gek worden als ik 3 weken met een groep een verplichte route moest volgen,maar dat is absoluut persoonlijk natuurlijk.

Mijn idee.. het is niet dat ik niet sociaal genoeg ben op dat vlak. Maar ik heb soms moeite om met mensen mee te praten en dan krijg je discussies. Ik heb geen zin om de sfeer te verpesten. Je moet het maar net treffen met zo'n groepsreis denk ik.
- Mike
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Michigan schreef:
Pete.Z schreef:Hou er wel rekening mee dat je met een groepsreis veel minder tijd hebt/krijgt om alles echt goed te bekijken,als je eens ergens een dag of wat langer wilt blijven kan dat niet.

Mijn idee.. het is niet dat ik niet sociaal genoeg ben op dat vlak. Maar ik heb soms moeite om met mensen mee te praten en dan krijg je discussies. Ik heb geen zin om de sfeer te verpesten. Je moet het maar net treffen met zo'n groepsreis denk ik.
Ik ben op m'n 19e met een groepsreis meegeweest, niet naar Amerika maar naar Ierland. Ik ben ook niet zo (weinig eigenlijk) sociaal op dat vlak, maar ik had een geweldige vakantie. Ik trof het: ik had een leuke groep, en al die mensen kenden elkaar niet (stelletjes gaan samenklitten en afzonderen). Je moet er dan gewoon samen een leuke vakantie van maken, en soms betekent dat dat niet alles naar jouw zin gaat... Daar moet je je dan overheen zetten. Ik heb er veel van geleerd.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het zal ook best leuk zijn,maar ik ga al vanaf mijn zestiende zelfstandig weg,en heb zo de halve wereld gezien,op mijn manier,in mijn tempo.
Het lijkt mij gewoon moeilijk om je in zo'n groep aan te passen,maar ik geloof zomaar dat het ontzettend gezellig kan zijn.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Om op 17/18 jarige leeftijd een eerste indruk van de VS te krijgen vind ik een rondreis heel geschikt. Je hebt daarna nog je hele leven om op eigen houtje de wereld rond te trekken!
Zeker als het de eerste vakantie alleen is, is het fijn om je ervaringen met reisgenoten te kunnen delen.
De reis die ik bij Djoser zag, vind ik heel geschikt. Overnachten in tenten bijvoorbeeld, vind ik erg leuk voor een jong iemand. Het was ook geen overdreven hoog tempo. Soms zie ik op dit topic reisschema's die nog veel drukker zijn....
Een vriend van mij is vorig jaar met Djoser door het westen van Canada gereisd. Voor hem de eerste keer met een groep "vreemden". Hij was heel enthousiast en heeft in drie weken héél veel gezien en gedaan, maar toch behoorlijk relaxed en niet in een moordend "Japans" tempo.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Mack schreef:
Ik ben op m'n 19e met een groepsreis meegeweest, niet naar Amerika maar naar Ierland. Ik ben ook niet zo (weinig eigenlijk) sociaal op dat vlak, maar ik had een geweldige vakantie. Ik trof het: ik had een leuke groep, en al die mensen kenden elkaar niet (stelletjes gaan samenklitten en afzonderen). Je moet er dan gewoon samen een leuke vakantie van maken, en soms betekent dat dat niet alles naar jouw zin gaat... Daar moet je je dan overheen zetten. Ik heb er veel van geleerd.
Nou, stelletjes gaan samenklitten... dat geldt ook niet voor iedereen hoor.

Ik ben nu 5 keer met een groepsreis meegeweest, in 2000 naar Turkije, in 2003 naar Portugal, in 2004 naar Oost Turkije, in 2005 naar Mexico en in 2006 naar Amerika en ik heb er nooit spijt van gehad.
Behalve de reis in 2003 (met Peter Langhout... nóóit meer) hadden we elke keer leuke mensen in de groep waarmee we het prima konden vinden. Op deze reis wisselde de groep constant van samenstelling, maar er waren 6 mensen die de hele reis bij ons in de groep zaten en daar hebben we heel veel mee opgetrokken. We zijn bijvoorbeeld bijna nooit met zn tweeen uit eten geweest.
Nu ben ik het met jullie eens dat je wel een beetje een groepspersoon moet zijn, je moet niet de andere kant op gaan kijken als iemand tegen je praat, maar je kunt in principe met heel veel dingen je eigen plan trekken, je hoeft echt niet per se met iedereen uit eten te gaan. Wij vinden dat gewoon gezellig, maar als we een keertje met zn tweeen wilde n eten, kon dat ook gewoon.

Oh, en over het reisschema, tja, dat staat nou eenmaal vast. Er zijn best nog heel wat momenten die je zelf kunt indelen en hoewel je wel elke dag vroeg uit je bed moet en veel ziet in een korte tijd, is het niet zo dat je doodop thuis komt :) Tenminste, als je de jetlag even niet meerekent dan ;)

Volgend jaar gaan we weer met een groepsreis! :)

Ik ben nu trouwens bezig met mijn reisverslag van deze groepsreis online te zetten. De eerste twee weken staan er inmiddels op:
http://marjolengerbert.web-log.nl/mijn_ ... index.html
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Marjol schreef:je hoeft echt niet per se met iedereen uit eten te gaan. Wij vinden dat gewoon gezellig, maar als we een keertje met zn tweeen wilde n eten, kon dat ook gewoon.
Dat ligt er dus maar net aan welke organisatie je mee gaat blijkbaar. Een vriendin van me is een paar weken geleden op reis geweest naar Sri Lanka met haar vriend (een 16-daagse rondreis + 4 dagen strandvakantie. En daar hadden hun dan nog eens een week strandvakantie aan vastgeplakt).

De groep vond ze he-le-maal niets. Niemand praatte met ze, of het waren juist van die 'haantje-de-voorste' types. Laatste dag van de rondreis wilden ze weer op hun plekkie in de bus zitten (na 16 dagen had iedereen een eigen plek in de bus gecreeërd. Zo ook hun. Ze hadden ook hun spullen nog op de stoelen gezet, maar nadat ze bij een stop weer in wilde stappen, was daar een dame gaan zitten. Ze was even gescheiden gaan zitten van haar vriendin omdat ze zo beide mooi relaxt konden gaan liggen. Pardon?! Nadat mijn vriendin gevraagd had of ze dan ergens anders wilden gaan zitten (want de bus zat immers niet vol) weigerde ze dat. Mijn vriendin ging uiteindelijk met haar vriend maar ergens anders zitten. Toen ze na een kwartier ofzo een pen uit d'r tas wilde halen welke nog bij hun oude stoelen stond dus (om een puzzel of iets dergelijks te maken) zag ze dat deze mevrouw gezellig met haar pen al een puzzel aan het maken was. Pardon?! Nadat er hierover iets gezegt was tegen de leiding, trok ze er nog steeds niets van aan.

Ook vond mijn vriendin het raar dat, na die 16-daagse rondreis, men gewoon bij elkaar moest gaan eten. In principe sliep men nog wel allemaal in hetzelfde hotel, maar je was wel verplicht om op een bepaald tijdstip bij elkaar weer aan tafel te gaan zitten.... (terwijl je dus de gehele dag al iets anders gedaan hebt - apart).

Blijkbaar is het niet zo dat je bij elke rondreis met het eten mag doen wat je wil.
Marjol schreef:Volgend jaar gaan we weer met een groepsreis!
Toch wel ja? Niet een keertje proberen zelf iets in elkaar te knutselen? :)

Dat vind ik eigenlijk één van de leukste dingen van een vakantie: de voorpret! Met zelf in elkaar knutselen en dingen uitzoeken ben je toch nèt iets intensiever bezig met je voorpret dan eventjes een georganseerde groepsreis uitzoeken en dan maar wachten tot de datum komt...

Bedoel, heb je eigenlijk al eens ooit zelfstandig een rondreis gedaan?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
corvette
Amerikafan

Bericht door corvette »

Bij mij ligt het erg aan het land of ik zelf een reis in elkaar knutsel of ik met een groep meega.

Ik heb dit nu beide gedaan;

De groepsreis was 15 dagen Thailand en ik heb het niet negatief ervaren dat je met een groep was. Vaak werd er een tijd doorgegeven hoe laat de bus weer vertrok en kon je op jezelf rondkijken of dingen doen. Dit verschilt wel per reisleiding denk ik. We hadden ook een leuke groep en dat scheelt wel een hoop.
2 jaar geleden ben ik naar Florida geweest en heb ik zelf een reis samengesteld van 17 dagen. Ook dit was zeer goed bevallen maar ik vind Amerika ook veel meer een land om dit allemaal zelf te doen. Wij hadden geen motels geboekt (wat we dit keer ook weer niet doen) en hadden we alle vrijheid.

Ik denk wel dat een groepsreis over het algemeen goedkoper is.

We hebben voor onze aankomende reis (19 dagen) een totaal budget van ongeveer 5000,- euro. Voor de vliegtickets en de huurauto waren we met z'n tweeen 1800 euro kwijt en het eerste hotel is geboekt voor 3 nachten voor 188,- euro. We hebben dus nog ruim 3000,- te besteden daar. Dat moet genoeg zijn dacht ik zo.
De reis naar Florida (17 dagen) heeft ons ongeveer 4000 euro gekost. En we hebben daar ook niet echt zuinig aan gedaan.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

SpaceAce schreef:
De groep vond ze he-le-maal niets. Niemand praatte met ze, of het waren juist van die 'haantje-de-voorste' types. Laatste dag van de rondreis wilden ze weer op hun plekkie in de bus zitten (na 16 dagen had iedereen een eigen plek in de bus gecreeërd. Zo ook hun. Ze hadden ook hun spullen nog op de stoelen gezet, maar nadat ze bij een stop weer in wilde stappen, was daar een dame gaan zitten. Ze was even gescheiden gaan zitten van haar vriendin omdat ze zo beide mooi relaxt konden gaan liggen. Pardon?! Nadat mijn vriendin gevraagd had of ze dan ergens anders wilden gaan zitten (want de bus zat immers niet vol) weigerde ze dat. Mijn vriendin ging uiteindelijk met haar vriend maar ergens anders zitten. Toen ze na een kwartier ofzo een pen uit d'r tas wilde halen welke nog bij hun oude stoelen stond dus (om een puzzel of iets dergelijks te maken) zag ze dat deze mevrouw gezellig met haar pen al een puzzel aan het maken was. Pardon?! Nadat er hierover iets gezegt was tegen de leiding, trok ze er nog steeds niets van aan.
Nou ja, dat is wel heel belachelijk. Maar dat is volgens mij wel vrij uitzonderlijk hoor. Ik heb nu met 5 verschillende reisorganisaties een groepsreis gemaakt en ken veel mensen die ook bij verschillende reisorganisaties een groepsreis hebben gemaakt, en heb nog nooit zulke negatieve ervaringen gehoord.
Ja, Peter Langhout was bij ons ook niet echt leuk, maar zulke dingen heb ik toch nog nooit meegemaakt.
In bijna iedere groep hebben we trouwens wel wat irritante mensen meegemaakt, die niet geschikt zijn voor een groepsreis, maar die dat zelf nog moesten ondervinden ;)
Ook vond mijn vriendin het raar dat, na die 16-daagse rondreis, men gewoon bij elkaar moest gaan eten. In principe sliep men nog wel allemaal in hetzelfde hotel, maar je was wel verplicht om op een bepaald tijdstip bij elkaar weer aan tafel te gaan zitten.... (terwijl je dus de gehele dag al iets anders gedaan hebt - apart).
Dat heb ik ook nog nooit gehoord. Ik heb wel eens van iemand gehoord die een Djoser reis had gemaakt dat er werd gezegd hoe laat en ik welk restaurant ze gingen eten, maar ze waren dan altijd nog vrij om iets anders te gaan doen.
Blijkbaar is het niet zo dat je bij elke rondreis met het eten mag doen wat je wil.
Nou, ik heb het in ieder geval nog nooit anders meegemaakt of gehoord. Mag ik vragen bij welke reisorganisatie ze die reis heeft gemaakt? Dan ga ik daar in ieder geval nooit mee op reis :)
Toch wel ja? Niet een keertje proberen zelf iets in elkaar te knutselen? :)

Dat vind ik eigenlijk één van de leukste dingen van een vakantie: de voorpret! Met zelf in elkaar knutselen en dingen uitzoeken ben je toch nèt iets intensiever bezig met je voorpret dan eventjes een georganseerde groepsreis uitzoeken en dan maar wachten tot de datum komt...

Bedoel, heb je eigenlijk al eens ooit zelfstandig een rondreis gedaan?
Nee, nooit gedaan en ik denk niet dat we dat gaan doen. Probleem 1 is al dat we niet zelf kunnen rijden, omdat ik helemaal niet rijd en Gerbert met een knieprobleem zit, waardoor hij geen lange afstanden kan rijden.
Dan zouden we sowieso met het openbaar vervoer moeten reizen en in de meeste landen zie ik dat niet zitten, omdat ik de mensen daar niet kan verstaan en dan zou ik gestressd raken ;) In Amerika zou dat probleem natuurlijk niet aanwezig zijn, maar we vinden het allebei wel prettig dat er dingen voor ons geregeld worden. Dat scheelt gewoon een hoop gedoe en dan heb je meer tijd om dingen te bekijken. Bovendien weet zo'n reisorganisatie precies waar de leuke plekken zijn door hun jarenlange ervaring.

Bovendien zijn wij allebei gezelschapsmensen, ik vind het hartstikke leuk om alleen met Gerbert te eten en iets te doen, maar ik vind het ook heel leuk om ervaringen met andere mensen te delen en om gezellig met een groep iets te doen.

Ik denk overigens niet dat ik minder plezier heb beleefd aan de voorbereidingen dan jij. Ook met een georganiseerde reis kun je je heel goed voorbereiden en plannen wat je op de vrije momenten wil doen.

Ik heb aan de mensen waar we heel veel mee zijn omgegaan op de vakantie ook gevraagd waarom ze met een groepsreis meegaan en dat kwam eigenlijk op hetzelfde neer. Dus uitzonderlijk zijn we ook al niet :)
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

corvette schreef: Ik denk wel dat een groepsreis over het algemeen goedkoper is.
Dat ligt er ook aan naar welk land je gaat. Ik denk dat onze afgelopen groepsreis duurder was dan wanneer we het zelf hadden gedaan, als ik zo de bedragen van andere mensen bekijk. Maar we sliepen nu dan ook wel in redelijk luxe hotels, die we waarschijnlijk zelf niet hadden uitgekozen als we met de auto waren gegaan. Niet dat dat erg was, hoor :wink:
karin en Willem
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door karin en Willem »

Hallo Tristan,
OP jou vraag zou ik zeggen: kijk eens op de site van wereld contact reizen. Deze reisorganisatie is in Houten gevestigd.
Zij hebben vaak diverse aanbiedingen van rondreizen...ook voor jongeren. Wij hopen dat ook jou wens om ooit eens naar Amerika te gaan zal uitkomen. Wij hebben er zelfs zo'n 5 jaar voor moeten sparen...geeft niets hoor, want dan geniet je er dubbel zoveel van :wink:
Succes!!
Willem en Karin
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Ik reken qua kosten op 200 dolllar per dag voor zijn 2en.
Vertrek 15 september, terug op 10 oktober.

Doen een rondje zuid-westen... Het rondje dat je altijd doet als je voor het eerst gaat.

Tickets + auto al betaald.

We verwachten geen luxe dus hoe zitten we dan met ons budget?
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Marielle schreef:Ik reken qua kosten op 200 dolllar per dag voor zijn 2en.
Vertrek 15 september, terug op 10 oktober.

Tickets + auto al betaald.

We verwachten geen luxe dus hoe zitten we dan met ons budget?
Hoi Mariëlle,

Zeker als je geen luxe verwacht, is 200 dollar ruim voldoende. Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk hoeveel inkopen je gaat doen. Wij halen dit bedrag nooit en hebben meestal aan 140/150 dollar per dag voldoende.

Veel plezier met de voorpret.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

De ene dag zal het meer zijn dan de andere. Maar ik denk dat je op dagen dat je in de auto zit of vooral de parken aan het bekijken bent je aan veeeel minder genoeg hebt.

Daar staat tegenover dat de dagen in de steden wel meer zullen kosten.
Ben blij te horen dat dit ongeveer wel voldoende zal zijn. Ik zie zulke hoge bedragen staan bij wat mensen opmaken.

Denk wel dat wij geluk hebben dat we in het naseizoen op vakantie kunnen :-)
steve
Amerika-ontdekker

Bericht door steve »

Voor onze 3 weken rondreis Zuidwesten volgend jaar met 4 personen, schat ik ongeveer volgende kosten per persoon
- vliegtuigticket : 800 euro (hoogseizoen)
- autohuur 3 weken + benzine voor 4000 km voor SUV : 400 a 450 euro
- 21 overnachtingen : 350 a 400 euro
- eten en drinken overdag: 400 euro
- extra inkopen zoals kleren en uitstapjes naar six flags magic mountain en Alcatraz: 400 euro

Das dus in totaal 2400 euro, met wsl een helikoptervluchtje boven de grand canyon erbij komt dat op 2500 euro per persoon ongeveer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer