Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips over telefoongebruik in de USA

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Je kan hem ook gewoon uitzetten......
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

enger003 schreef:Je kan hem ook gewoon uitzetten......
Eric
:bs:
:P

@niels, wat jij zegt zit ook wat in natuurlijk. Maar ik heb die pech gelukkig niet en ik vind het altijd prettig als iets "gewoon werkt".
- Mike
Kwaajknarie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

handige link voor bereik mobiele providers in de USA

Bericht door Kwaajknarie »

http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_us.shtml

Hierop kun je van heel veel providers op een kaart terugzien waar hun netwerk ligt. Aan de hand daarvan kun je dan kiezen om van die provider evt. een prepaid kaart in je nederlandse tri-band te proppen.
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

enger003 schreef:Je kan hem ook gewoon uitzetten......
Eric
AfbeeldingAfbeelding
Niels

Afbeelding
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

trouwens: ik heb net een loeiende ruzie met T-mobile achter mijn kiezen. Wij hebben in Amerika 1-800 nummers gebeld. Dat zijn gratis nummers. Ik had KPN, en die rekende 0 euri voor dit soort gesprekken, T-mobile rekent dus gewoon een per minuut tarief af ! Wel iets om rekening mee te houden dus...Gratis is (alweer) niet gratis.
Niels

Afbeelding
bdx2
Amerika-newbie

Skype naar Amerika

Bericht door bdx2 »

Ik lees nergens iets over Skype

http://www.skype.com de goedkoopste manier om met de US in contact te komen

heeft men een computer dan is het onderling voor niets, maar heb je Skype-out dan bel je voor € 0, 017 per minuut

Ook kun je mensen een sms sturen door Skype

bart
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Bart,

Niet iedereen heeft een laptop bij als men op vakantie gaat :wink:
vanisher
Amerika-newbie

Bericht door vanisher »

Even een vraagje waarvan ik hoop dat ik het in deze topic kwijt mag :

Mijn vriendin zit de komende maanden in de USA en heeft een GSM prepaid card gekocht van Cingular. Als ik haar opbel op haar GSM via Skype kost het mij echt wel weinig (0,03 $ per minuut) maar het blijkt dat ze zelf een hele slok kwijt is (0,10 tot 0,25 $) per minuut voor binnenkomende oproepen. Dit vind ik heel merkwaardig omdat bij ons in België binnenkomende oproepen met een prepaid card weinig tot zelfs niks kosten voor diegene die de oproep ontvangt.

Weet iemand of dit normaal is in de USA en of ze eventueel een andere prepaid card moet aanschaffen want dit maakt het voor ons wel heel wat duurder om te communiceren dan gedacht. We zijn dus op zoek naar een prepaid card formule waarbij binnenkomende oproepen zo weinig mogelijk en liefst niks kosten.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vanisher schreef:Weet iemand of dit normaal is in de USA en of ze eventueel een andere prepaid card moet aanschaffen want dit maakt het voor ons wel heel wat duurder om te communiceren dan gedacht. We zijn dus op zoek naar een prepaid card formule waarbij binnenkomende oproepen zo weinig mogelijk en liefst niks kosten.
Het is in Amerika heel gebuikelijk (en misschien geldt dit wel voor elke mobiele telefoon) dat de ontvanger ook gesprekskosten kwijt is.

Wil je echt goedkoop bellen (via Skype) dan kan je vriendin naar elke willekeurige telefooncel lopen om daar jouw telefoontje te ontvangen. Op deze telefoons staat nl. ook het telefoonnummer en dat kun je gewoon bellen. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marjolijn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marjolijn »

Wij sms-en even het telefoonnummer en kamernummer door aan de familie in Nederland. Zij bellen dan naar ons! Erg goedkoop.
Verder gewoon een vodafone prepaid kaart uit Nederland in een triband toestel gebruikt. (voor sms-en en noodgevallen) Dit werkte zowel in Florida als in het Zuid-Westen prima.
2023: Zuid-West USA
2007: West USA
2005: New York en Zuid-West USA
2004: Florida
Adriane
Amerika-ontdekker

Bericht door Adriane »

Weet iemand of dit normaal is in de USA en of ze eventueel een andere prepaid card moet aanschaffen want dit maakt het voor ons wel heel wat duurder om te communiceren dan gedacht. We zijn dus op zoek naar een prepaid card formule waarbij binnenkomende oproepen zo weinig mogelijk en liefst niks kosten.
mijn vriend en ik hadden hetzelfde probleem. Hij moest betalen als ik hem belde op zijn cellphone. Hij heeft nu sinds een 3tal jaren (na lang zoeken) als provider US Cellular en heeft o.a. "unlimited CALL ME minutes", echter in abonnement-vorm. Misschien dat US Cellular zo iets ook heeft in prepaid-vorm? http://www.uscc.com
Harry-Carla
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tips over telefoongebruik in de USA

Bericht door Harry-Carla »

We hebben gezocht..... maar nog niet gevonden :?

Is er verschil in het voorkiesnummer (vanuit de VS) als je met je mobieltje belt of wanner je alleen maar wilt SMSn naar Nederland?
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Harry-Carla schreef:We hebben gezocht..... maar nog niet gevonden :?

Is er verschil in het voorkiesnummer (vanuit de VS) als je met je mobieltje belt of wanner je alleen maar wilt SMSn naar Nederland?
Het voor is allebei *31, wij hebben alle telefoonnummers standaard met *31 in ons mobiel staan.
Harry-Carla
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Harry-Carla »

Annie schreef:
Harry-Carla schreef:We hebben gezocht..... maar nog niet gevonden :?

Het voor is allebei *31, wij hebben alle telefoonnummers standaard met *31 in ons mobiel staan.

Dankjewel Annie.
We waren wat in de war omdat we ook 011 (ervoor) gelezen hebben en zodoende vroegen wij ons af of dat ook voor ons NL mobieltje zou gelden als we SMSn. We hebben overigens net een Quadband Prepaid gekocht die we daar willen gaan gebruiken. Dus de voorbereidingen gaan lekker door :wink:
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Harry-Carla schreef:
Annie schreef: Het voor is allebei *31, wij hebben alle telefoonnummers standaard met *31 in ons mobiel staan.

Dankjewel Annie.
We waren wat in de war omdat we ook 011 (ervoor) gelezen hebben en zodoende vroegen wij ons af of dat ook voor ons NL mobieltje zou gelden als we SMSn. We hebben overigens net een Quadband Prepaid gekocht die we daar willen gaan gebruiken. Dus de voorbereidingen gaan lekker door :wink:
Wij hebben ook pas een Quadband gekocht, we hadden een Triband en zijn nu heel benieuwd of we nu vaker bereik hebben.
Maar je mag dan je bevinden met ons delen, wij gaan w.s. in september volgend jaar.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Met een quadband zal je overal waar een GSM netwerk is, bereik hebben. Als er in een regio echter voornamelijk CDMA providers zijn, zal je geen bereik hebben. :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
AIRBUSA330.BOEING777
Amerika-ontdekker

Re:

Bericht door AIRBUSA330.BOEING777 »

GJ schreef:Met een Vodafone prepaidkaart kun je, net zoals met Orange prepaid, niet bellen in Amerika. Met een abonnement kun je dat wel. Dat zal waarschijnlijk de oorzaak van het probleem zijn geweest! Op http://www.vakantiebellen.nl kun je alles precies nalezen.

Ik heb vodafone (NL) prepaid en ik kon bellen en smsen icm nokia n97 32gb

Ik was in Hawaii op het netwerk van at and t :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer