Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kosten voor een gemiddelde vakantie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

steve schreef:- 21 overnachtingen : 350 a 400 euro
- eten en drinken overdag: 400 euro
Ik persoonlijk vind deze bedragen erg laag geschat.
Dat betekent dat je hotelkamer voor 4 personen gemiddeld 80 euro mag kosten inclusief de taxen!! dat zal je buiten de grote steden vaak lukken, maar ik ben bang dat je gemiddeld wat hoger uitkomt.
Ook 20 per dag voor je maaltijden, dat zal je niet lukken ben ik bang.
Reken voor ontbijt en lunch toch echt op een dollar of 8 inclusief tax en tip per maaltijd.
Diner is nog wat duurder.
Bij het berekenen vergeten de meesten dat er nog tax en tip bij komt, en dit loopt samen gauw op tot een kleine 25 % !!!
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
David_Fly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door David_Fly »

Tip is alleen voor aardige mensen :lol: hopen dus dat je een of andere *** krijgt
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Het zal toch wel schelen wanneer je er bent.
BV, een overnachting in een Cabin tent in Curry Village kost volgende week 110 dollar, wij betalen een maand later 29 dollar per nacht.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Daar kunnen we wel weer een heel lange discussie over opzetten, maar die is al vaker gevoerd hier.
Ik Amerika leven de mensen van die tip, en hij is niet alleen voor de waiter die je bedient, maar ook voor de afwasser, de bartender, de keukenhulpen enz.
Het is gewoon dat je altijd fooi geeft, als iemand zijn werk niet goed doet, dan moet je daarover klagen !!
Eric
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Het is hier toch zeker ook normaal dat je fooi geeft??

Maar... stel je word heel slecht behandeld. Moet je dan OOK fooi geven? :roll:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Marielle schreef:Maar... stel je word heel slecht behandeld. Moet je dan OOK fooi geven? :roll:
Ik heb een paar keer meegemaakt dat de bediening ronduit slecht was. Een fooi heb ik toen wel gegeven, al was die minimaal. Achteraf had ik er beter wat van kunnen zeggen. Ik denk dat dat ook beter is.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Tja... Maar je denkt dan, ach ik ben op vakantie, let maar... :oops:
David_Fly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door David_Fly »

Wij geven over het algemeen ook wel tip behalve als de man onbeschoft,onklantvriendelijk is.
steve
Amerika-ontdekker

Bericht door steve »

enger003 schreef:
steve schreef:- 21 overnachtingen : 350 a 400 euro
- eten en drinken overdag: 400 euro
Ik persoonlijk vind deze bedragen erg laag geschat.
Dat betekent dat je hotelkamer voor 4 personen gemiddeld 80 euro mag kosten inclusief de taxen!! dat zal je buiten de grote steden vaak lukken, maar ik ben bang dat je gemiddeld wat hoger uitkomt.
Ook 20 per dag voor je maaltijden, dat zal je niet lukken ben ik bang.
Reken voor ontbijt en lunch toch echt op een dollar of 8 inclusief tax en tip per maaltijd.
Diner is nog wat duurder.
Bij het berekenen vergeten de meesten dat er nog tax en tip bij komt, en dit loopt samen gauw op tot een kleine 25 % !!!
Eric
Voor die overnachtingen baseer ik mij op gemiddeld 100 dollar per kamer, zo'n 80 euro met de huidige wisselkoers. Dacht niet dat 100 dollar overdreven goedkoop is? Als het op 120 dollar gemiddeld uitkomt, dan is dat nog altijd maar 5 dollar of 4 euro meer per persoon per nacht dus 80 euro erbij ofzo.

Voor eten: we gaan ook niet elke dag 2 a 3 keer op restaurant eten, ik dacht eerder aan motels of hotels te pakken met continental breakfast, dan ergens iets uit supermarkt rond de middag (kennen ze trouwens bakkers in Amerika??) en savonds ergens gaan eten. Neem dan 30 dollar per dag, is ongeveer 25 euro, dus 500 euro ipv 400.

Ik denk wel dat je met 2500 euro per persoon gerust toekomt als je alle gemeenschappelijke kosten door 4 kan delen.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

steve schreef:Voor die overnachtingen baseer ik mij op gemiddeld 100 dollar per kamer, zo'n 80 euro met de huidige wisselkoers. Dacht niet dat 100 dollar overdreven goedkoop is? Als het op 120 dollar gemiddeld uitkomt, dan is dat nog altijd maar 5 dollar of 4 euro meer per persoon per nacht dus 80 euro erbij ofzo.

Voor eten: we gaan ook niet elke dag 2 a 3 keer op restaurant eten, ik dacht eerder aan motels of hotels te pakken met continental breakfast, dan ergens iets uit supermarkt rond de middag (kennen ze trouwens bakkers in Amerika??) en savonds ergens gaan eten. Neem dan 30 dollar per dag, is ongeveer 25 euro, dus 500 euro ipv 400.

Ik denk wel dat je met 2500 euro per persoon gerust toekomt als je alle gemeenschappelijke kosten door 4 kan delen.
Je redenering met die overnachtingen kan ik volgen, en met dat bedrag kom je inderdaad een heel eind. Als je $ 20 meer moet betalen is dat inderdaad maar zo'n $ 100 extra pp.
Ik ben echter eerder bang dat je je op de kosten van het eten (en drinken) verkijkt, ik zou voor de zekerheid daar een extra marge van zo'n € 10 per dag inbouwen, je wilt tenslotte toch ook wel eens een Starbucks proberen?
Stel je overigens niet al te veel voor van dat continental breakfast, meestal is dat (slechte) koffie en wat muffins.
Bakkers, zoals wij die hebben kennen ze (bijna) niet in Amerika, wat je wel kan doen is naar een grote supermarkt (bv. Publix, Von's etc) gaan en daar een belegd stokbroodje halen. Neem dan met zijn tweeën een hele, i.p.v. 2 halve, dat scheelt aanzienlijk.
Eric
steve
Amerika-ontdekker

Bericht door steve »

Ah ok, ja als het ontbijt niet denderend is dan is het mss beter om af en toe iets lekkers (en liefst niet te vettig) te gaan eten smorgens.
Tuurlijk Starbucks is uitproberen.

Misschien had ik wat te snel gerekend maar uiteindelijk zal 100 euro meer of minder natuurlijk het verschil niet maken, 2500 euro leek mij een mooi richtgetal.
Het valt ook nog allemaal te zien ook hoe de dollarkoers tov de euro evolueert.
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

Je vergeet een vrij belangrijke post: brandstof. Ik neem aan dat je met de auto gaat, en die drinkt natuurlijk mee. Volledig afhankelijk van je afstanden: 30 dollar per dag.

nielstip: eten kan veeeeel goedkoper. Je koopt een (toast-)brood, boter en beleg. Dan 2 gallon juice voor weinig. Kun je met 4 man een hele dag van eten (ontbijt, lunch en snacken) voor minder dan 10 dollar. (brood: 1, boter:1 beleg: 2, juice: 2). Kijk in de baking-section (meel, e.d.) en koop chocolade brokjes. Amerikanen doen die in /over de taart, perfect geschikt voor op de boterham ! En je doet er langer dan één dag mee.
Voor avond eten zoeken wij liefst een buffet-ding op. Ik kan zo snel niet vinden waar je heen wilt, maar http://www.cicispizza.com/ is een hele goeie: voor $4,49 per persoon mag je je helemaal vol kiepen met pizza. Ook een idee: gasbrander en gasje kopen ($20), en zelf je potje pruttelen . Als je het voor het kiezen hebt, is een kamer met magnetron ook een idee. Magnetron prak kost $2,- per persoon, dus als de kamer $10,- duurder is met magnetron heb je al snel voordeel te pakken door goedkoper eten.

Gratis continental ontbijten bestaan niet. Als hiermee geadverteerd wordt, is de kamerprijs hoger dan bij de buren die geen gartis ontbijt hebben.

-*-*-*-*-*
en ja, ik weet het, er zijn mensen die het niet leuk vinden om zo gebudgeteerd op vakantie te gaan. Moet iedereen lekker voor zichzelf weten. Ik dus ook.
Laatst gewijzigd door novw op 28 aug 2006, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Niels

Afbeelding
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

novw schreef: en ja, ik weet het, er zijn mensen die het niet leuk vinden om zo gebudgeteerd op vakantie te gaan. Moet iedereen lekker voor zichzelf weten. Ik dus ook.
Heb je helemaal gelijk in: moet iedereen voor zichzelf weten. Ik vind het knap als iemand zo op vakantie kan gaan en ook nog van die vakantie kan genieten, maar zelf moet ik er niet aan denken!
Carola
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

FCRMteB schreef: Heb je helemaal gelijk in: moet iedereen voor zichzelf weten. Ik vind het knap als iemand zo op vakantie kan gaan en ook nog van die vakantie kan genieten, maar zelf moet ik er niet aan denken!
Carola
Wij gaan ook half en half zo op vakantie. We zorgen voor alles zelf, behalve het avondeten. Ik zou er eigenlijk niet aan moeten denken om elke ochtend uit eten te gaan in de VS, dan kunnen ze me helemaal rollen ;). Het grote voordeel er aan is vind ik, dat je veel minder tijd verspilt. Je smeert snel een paar boterhammen/sandwiches en je kan vertrekken.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Is juist wel leuk om ook de andere kant eens te lezen toch?
Wij gaan altijd blindelings voor het eerste motel,en eten 3 x per dag in restaurants,gewoon omdat we het leuk vinden.

Ik kan me net zo goed voorstellen dat een ander er een sport van maakt om het goedkoop te houden.

Los daarvan,iedereen heeft natuurlijk een persoonlijk budget waarvan hij weg kan,de 1 zal meer geld kunnen uitgeven dan de ander!
corvette
Amerikafan

Bericht door corvette »

Wij zijn van plan om veel bij de Subway (lunch) te eten. Lekkere gezonde broodjes en niet te duur. Avond eten willen we graag een All-you-can-eat buffet ( $15 of $20) wat ons in Florida zeer goed was bevallen. Ik heb wel gehoord dat dit in het westen niet zoveel voorkomt.

Wij geven op vakantie ook beste veel uit aan het eten. Ik moet er niet aan denken dat ik zelf moet koken, dat doe ik het hele jaar al. Maar mij zie je ook niet in een camper. Maar van de andere kant ben ik tevreden met een simpel motelletje en hoef ik geen luxe.

We bezuinigen ook niet op de auto. Wij hebben en fullsize auto bij Alamo voor 19 dagen. Het hoeft van ons niet de grootste te zijn maar ook niet de kleinste. Als het maar een Amerikaans merk is!!!!

Wij zijn het volgende kwijt.
2 tickets (United Airlines), 1x fullsize auto, hotel in Hollywood voor 3 nachten Totaal ongeveer 1900,-
Wij hebben ongeveer een budget van 3000 euro voor de rest van de vakantie, dat moet wel genoeg zijn dachten wij zo!!!

Als ik dit zo terug lees denk ik dat ik een gemiddelde vakantieganger ben.
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

corvette schreef:Wij zijn van plan om veel bij de Subway (lunch) te eten. Lekkere gezonde broodjes en niet te duur.
Inderdaad, de lekkerste broodjes ter wereld, maaaaar... Moet je voor de grap eens kijken wat je voor een footlong eigenlijk kwijt bent... 5 dollar gemiddeld, en dan moet er nog drinken bij. En daar eet ik er persoonlijk dan 2 van...

nielstip: op de laatste dag langs een subway, en de lekkerste sandwich goed in laten pakken. Mee in het vliegtuig, en je kunt in stijl afscheid nemen van de VS :lol:
Laatst gewijzigd door novw op 28 aug 2006, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Niels

Afbeelding
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Wij eten altijd uit in vakanties. Na het ontbijt kunnen wij er op drank (koffie / fris) na altijd tegen tot 's avonds. Het is niet weinig wat je gemiddeld bij het ontbijt krijgt. Maar meestal is het dan IHop, familyrestaurant of Denny's.
Nooit in het motel/hotel zelf, is meestal niet veel soeps of veel te duur.
Favoriet voor 's avonds is ook wel eens Dennys of een Applebee of Sizzler. Maar zo tussendoor een Italiaan of Mexicaans restaurant.
Groetjes, Nel
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

corvette schreef:Wij zijn van plan om veel bij de Subway (lunch) te eten.
Heeeerlijk!!! Vooral de "Oven roasted chicken breast" met sweet onion sauce en alles er op en er aan! Die mis ik hier in Nederland echt.

Weet iemand misschien wat die sweet onion sauce precies is? Kan ik die in Nederland ook ergens krijgen of misschien maken?
Carola
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik ben zelf gek op de tuna sandwich.
Maar een footlong krijg ik echt niet op, ik neem altijd een halve.

Het valt me trouwens op dat veel Amerikanen zoveel extra dingen op het broodje doen. Ik meestal alleen wat sla en komkommer. Ik zie vaak broodjes die niet eens meer dicht kunnen zo rijkelijk zijn ze belegd.

Wij hebben deze vakantie vaak in de hotels ontbeten. Dat was meestal een licht ontbijt met wat toast en muffins. Soms heel uitgebreid met wafels en pannekoeken

Tussen de middag zochten we een picknickplek en aten daar ons vers gekochte French Bread op (met kaas en Nutella). Heel lekker en ook gezellig.
's Avonds gingen we bijna altijd uit eten.

marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer