Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
Re: klm vanaf antwerpen
Dat laatste stukje trein terug naar Antwerpen slaan we natuurlijk over, maar is het verstandig om toch de treintickets op te halen? Denken ze in ieder geval dat we dit ritje gaan maken! Hoe hebben jullie dit gedaan?
Theo
Theo
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik weet al waar je bedoelt, bedankt 

Wel als je lid bent van Flying Blue. Levert miles op. Ben je dat niet dan hoef je het ticket niet op te halen.Tokheim schreef:Dat laatste stukje trein terug naar Antwerpen slaan we natuurlijk over, maar is het verstandig om toch de treintickets op te halen? Denken ze in ieder geval dat we dit ritje gaan maken! Hoe hebben jullie dit gedaan?
Theo
Hé bedankt! Daar had ik helemaal niet aan gedacht, ophalen dus!
Theo
Theo
Na een jaar dit forum gevolgd te hebben leek het me goed onze positieve (!) “Antwerpen” ervaringen met jullie te delen.
Vorig jaar november heb ik voor 4 personen via klm.be retourtjes gekocht Antwerpen-Los Angeles. Dit scheelde ons toen totaal 800 euro ten opzichte van Amsterdam-Los Angeles.
We zouden op 2 juli s’ochtends met de trein vanuit Antwerpen naar Amsterdam vertrekken om aldaar anderhalf uur later de rechtstreekse vlucht Amsterdam-Los Angeles te nemen.
In februari van dit jaar kreeg ik een mail van KLM dat de 2 juli middag vlucht gecancelled was en dat we overgeboekt waren naar 1 juli. Dit wilde ik niet, dus ik ben gaan bellen met KLM.
Een erg vriendelijke mevrouw van KLM wilde met me meedenken en kwam met de optie op 1 juli s’avonds de trein te nemen en 2 juli s’ochtends de ochtend vlucht naar Los Angeles te nemen. Dit hebben wij gedaan.
We zijn op 1 juli om 19.30u vanuit Antwerpen met de Thalys (erg goed!) vertrokken, nadat we de treintickets een half uurtje daarvoor bij de Internationale balie hadden afgehaald. De conducteur kwam langs en gaf zelf al aan dat hij de kaartjes duidelijk zou afstempelen, zodat het als eventueel bewijs gebruikt kon worden.
Eenmaal op Schiphol naar een incheck automaat en daar en ingecheckt (dit kon s’ochtends thuis nog niet) en de boardingpasses uitgeprint. Daarna naar het hotel Citizen M gelopen (Aanrader !).
De volgende ochtend relaxed opgestaan en naar de incheckbalie gelopen om onze bagage af te geven. Hier werd niet naar de treinkaartjes gevraagd. Daarna een heerlijke vlucht en vakantie gehad.
Voor de terugvlucht kon ik ook niet online inchecken en ook niet op het vliegveld via een automaat. Bij de balie vertelde ze mij dat dit kwam door het traject Amsterdam-Antwerpen waardoor het niet automatisch kon. De dame aldaar kon het gelukkig wel . Ook de terugvlucht verliep perfect en op Schiphol zijn we niet meer op de trein gestapt.
Voor mij is deze optie dus zeker voor herhaling vatbaar!
Vorig jaar november heb ik voor 4 personen via klm.be retourtjes gekocht Antwerpen-Los Angeles. Dit scheelde ons toen totaal 800 euro ten opzichte van Amsterdam-Los Angeles.
We zouden op 2 juli s’ochtends met de trein vanuit Antwerpen naar Amsterdam vertrekken om aldaar anderhalf uur later de rechtstreekse vlucht Amsterdam-Los Angeles te nemen.
In februari van dit jaar kreeg ik een mail van KLM dat de 2 juli middag vlucht gecancelled was en dat we overgeboekt waren naar 1 juli. Dit wilde ik niet, dus ik ben gaan bellen met KLM.
Een erg vriendelijke mevrouw van KLM wilde met me meedenken en kwam met de optie op 1 juli s’avonds de trein te nemen en 2 juli s’ochtends de ochtend vlucht naar Los Angeles te nemen. Dit hebben wij gedaan.
We zijn op 1 juli om 19.30u vanuit Antwerpen met de Thalys (erg goed!) vertrokken, nadat we de treintickets een half uurtje daarvoor bij de Internationale balie hadden afgehaald. De conducteur kwam langs en gaf zelf al aan dat hij de kaartjes duidelijk zou afstempelen, zodat het als eventueel bewijs gebruikt kon worden.
Eenmaal op Schiphol naar een incheck automaat en daar en ingecheckt (dit kon s’ochtends thuis nog niet) en de boardingpasses uitgeprint. Daarna naar het hotel Citizen M gelopen (Aanrader !).
De volgende ochtend relaxed opgestaan en naar de incheckbalie gelopen om onze bagage af te geven. Hier werd niet naar de treinkaartjes gevraagd. Daarna een heerlijke vlucht en vakantie gehad.
Voor de terugvlucht kon ik ook niet online inchecken en ook niet op het vliegveld via een automaat. Bij de balie vertelde ze mij dat dit kwam door het traject Amsterdam-Antwerpen waardoor het niet automatisch kon. De dame aldaar kon het gelukkig wel . Ook de terugvlucht verliep perfect en op Schiphol zijn we niet meer op de trein gestapt.
Voor mij is deze optie dus zeker voor herhaling vatbaar!
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Positieve ervaringen zijn altijd goed! Bedankt voor het delen, nog even voordat ik ook de constructie ga proberen.

- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Afgaande op de beschreven ervaringen lijkt het erop dat de mogelijkheid tot inchecken pas geactiveerd wordt, nadat de treintickets in Antwerpen zijn opgehaald.
Vooraf thuis online inchecken lukt niet, maar eenmaal van de treinreis weer thuis (of op Schiphol) kan het wel online of bij de automaat. Oftewel: de ticketbalie op Antwerpen is gelinkt aan het boekingsysteem van de KLM.
Het afstempelen door de conducteur lijkt weinig toe te voegen want bijna niemand wordt op Schiphol hier naar gevraagd.
Vooraf thuis online inchecken lukt niet, maar eenmaal van de treinreis weer thuis (of op Schiphol) kan het wel online of bij de automaat. Oftewel: de ticketbalie op Antwerpen is gelinkt aan het boekingsysteem van de KLM.
Het afstempelen door de conducteur lijkt weinig toe te voegen want bijna niemand wordt op Schiphol hier naar gevraagd.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Wij vertrekken zondag 19 augustus naar Seattle, en nemen zaterdagavond de trein vanuit Antwerpen Centraal. Ik heb nog per mail contact gehad met Connections.be hoe lang voor vertrek we in Antwerpen moesten zijn voor de tickets. We kregen te horen dat dat 3 uur van te voren moest zijn! Op het forum lees ik dit niet terug, hebben meer mensen dit gehoord? Heb geen zin in 2 uur onnodig op station Antwerpen te zitten....
Gr Jeroen
Gr Jeroen
Volgens de boekingsvoorwaarden van KLM kun( KUN ) je pas 4 uur van te voren, dus 4 uur voordat je trein vertrekt je tickets op halen. er staat negens dat je 3 uur voor de trein vertrekt al op het treinstation moet zijn
schellie
schellie
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
wij vertrekken de 21ste, en ik was van plan maximum een uurtje vooraf (om file in te calculeren) in antwerpen te zijn
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Rij je met de Thalys of de internationale trein? In het geval van de laatste kun je namelijk gelijk opstappen en hoef je niet te wachten op de trein van jouw 'ticket'.

Klopt, als je reist met de Internationale kun je eventueel ook een trein eerder nemen. Je hebt in de Internationale sowieso geen gereserveerde zitplaasten. In de Thalys wel.
schellie
schellie
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
En als je geluk hebt mag je met een kaartje voor de I-trein met de Thalys mee, even aan de conducteur vragen 

- Tipsy_1
- Amerika-expert
wij hebben een thalys ticket, dan is een half uur op voorhand of zo toch ook wel voldoende denk ik? iemand ervaring mee?
mmm lijkt me erg krap. Het was toch behoorlijk druk op het station toen wij er waren en je moet eerst een "echt ticket" halen aan de balie. Voor ons stonden mensen die heel lang bezig waren met tickets en reisschema.... Ok, het is geen vliegveld met 2-3 uur voor vertrek aanwezig maar 30 min is wel heel krap. Ik zou een uur voor vertrek aanwezig zijn, dan heb je alle tijd en mocht het snel gaan dan ga je ff lekker bij de Starbucks zitten...Tipsy_1 schreef:wij hebben een thalys ticket, dan is een half uur op voorhand of zo toch ook wel voldoende denk ik? iemand ervaring mee?
- Tipsy_1
- Amerika-expert
OK bedankt voor de tip. Het is lang geleden dat ik nog met de trein gereden heb...
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij gaan straks eerst met de Thalys naar Antwerpen vanaf schiphol (haha) Gisteren moest ik op schiphol overstappen en de Thalys stond ook klaar aan het perron. Stond ik toch zo in gedachten naar de Thalys te kijken, en te bedenken dat we daar dus over 7 weken in zouden zitten. Dat ik prompt mijn eigen trein, die van het andere perron vertrok miste.

Nee, dit klopt niet helemaal. Toen ik mijn treintickets ophaalde, heb ik in de trein richting Schiphol op m'n telefoon proberen in te checken, dus via de KLM site. Maar dit kon niet. Pas op Schiphol bij zo'n zuil.Frasi schreef:Afgaande op de beschreven ervaringen lijkt het erop dat de mogelijkheid tot inchecken pas geactiveerd wordt, nadat de treintickets in Antwerpen zijn opgehaald.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
OK. Dus het inchecken kan helemaal niet online, alleen op Schiphol (balie of zuil).
Ik zal het volgende week eens uittesten (over 7 dagen vertrek ik, via Antwerpen)
Ik zal het volgende week eens uittesten (over 7 dagen vertrek ik, via Antwerpen)

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Wij waren een uur voor vertrek in Antwerpen, alwaar wij toen de treintickets opgehaald hebben bij het Internationaal loket. Dit is tijd genoeg, maar wel relaxed, zodat we niet hoefden te haasten.
Je kunt inderdaad alleen via de zuil inchecken, niet online.
Goede reis en succes allemaal.
Je kunt inderdaad alleen via de zuil inchecken, niet online.
Goede reis en succes allemaal.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3342 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-