Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Iselca: zomer 2012 van LA naar SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Iselca: zomer 2012 van LA naar SF

Bericht door Yeehaw »

Is niet echt een snelle route (8 uur)maar wel de snelste verbinding. Neem I8 east naar Gila Bend, az85 north naar I10. East naar Phoenix en de loop 101 west naar I17. North naar exit 298 en 179 naar Sedona.
Iselca
Amerika-ontdekker

routetip gevraagd van Sedona naar San Diego

Bericht door Iselca »

Onze reis komt al dichtbij. Hebben al veel overnachtingen vastgelegd maar er zit nog een
onduidelijk stuk in de laatste week. Na twee dagen Sedona willen we via route 66 naar San Diego reizen.
Wat is dan te doen en wat is een goed route?
Wilde eerst over Palm Springs maar over Yuma lijkt me korter en ook leuk, dan langs grens op rijden. Liefst met 1 overnachting ( vanaf Sedona) ipv 2 want ik lees dat het erg heet kan zijn in Palm Springs... Iemand suggesties? Of is dit te groot stuk om te overbruggen?
Ook tips voor overnachten of leuke dingen voor kinderen onderweg( leeftijden 14.13 en 9) zijn welkom....
Laatst gewijzigd door markro op 06 mei 2012, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: routetip gevraagd van Sedona naar San Diego

Bericht door Marenko »

Wij zijn een paar jaar geleden met 2 overnachtingen van Williams naar San Diego gereden. Via Seligman en Oatman over route 66 naar Needles, en van Needles via Amboy naar Joshua Tree (overnacht in Indio) en vandaar via Anza Borrego desert state park en Julian naar San Diego. Waarbij het laatste stuk een van de mooiste routes was welke we die reis gereden hebben.
Wij waren wel met een camper.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ik heb net onze 2 laatste reisdagen van afgelopen april toegevoegd aan onze blog http://kalaman0032.blogspot.com/ en Flickr http://www.flickr.com/photos/kalaman0032/.
Daar zat ook de route Sedona - San Diego bij. Misschien kan je er wat tips uithalen.
Iselca
Amerika-ontdekker

Bericht door Iselca »

mooie blog en foto's.....denk nu toch via joshua park te gaan, prachtig!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Joshua Tree is inderdaad prachtig! Tussen de highway en Joshua Tree kan je ook nog ladder canyon meepakken (ook superleuk).
Verder zou ik ook aanraden om daarna via Anza Borrego en bvb de S1 voor magnifieke vergezichten verder naar San Diego te rijden.
Wij reden deze routes in voor jaar 2011; zie hieronder voor de link naar onze reisverslagen.
Iselca
Amerika-ontdekker

Bericht door Iselca »

Zo vlak voor vertrek ziet het ernaar uit dat de laatste week gewijzigd gaat worden.
schijnt een drukke beurs in st diego te zijn laatste weekend
en ik heb veel tips gehad voor de regio santa monica, santa barbara en san luis obispo
ook lijkt me ivm temperatuur de laatste week kust geen slecht idee

Ik zou graag nog wat adviezen willen hoe te rijden vanaf sedona, toch via Joshua naar Santa Monica?
Wat zijn nog de dingen die de moeite waard zijn om in deze route mee te nemen?
of via needles/ barslow, schijnnt saaie weg te zijn

Ik hoop nog wat ideeen te krijgen om de laatste week vorm te geven, overnachtingstips zijn ook welkom!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom geen San Diego? Je zult toch geen last hebben van die beurs of hebben jullie er nog geen accommodatie geboekt? Dan zal het wel lastig worden.
Hoeveel dagen heb je nog precies voor dat stuk en waar eindig je? In LA? Ligt alles daarvoor al vast? Misschien nog een extra nacht Sedona?
Willen jullie geen pretparken bezoeken? Of naar Universal studios? Een studiotour? Of naar het strand?
In 2008 zijn wij geëindigd met een paar dagen LA, kijk eens in ons reisverslag. Afgelopen december waren we bij onze oudste dochter in Riverside en hebben toen ook de omgeving bezocht (LA, Joshua Tree, Santa Monica, San Diego), zie daarvoor dit verslag.
Hou er wel rekening mee dat Joshua Tree in juli niet aangenaam is; het zal er dan te heet zijn om iets te doen. Er doorheen rijden is wel mooi.

Marianne
Iselca
Amerika-ontdekker

Bericht door Iselca »

@marianne

heb San Diego nu laten vallen, niet zozeer om de beurs maar ook omdat ik liever nog kustweg pak boven LA.
ik eindig in LA inderdaad en heb nu laatste twee nachten santa Monica geboekt. dat schijnt erg leuk te zijn.
En nee, ik hoef niet zoveel vertier in LA, overweeg inderdaad nacht extra Sedona, is dat de moeite waard om te doen?
dan zit ik er drie nachten. Daar vast ook erg warm lijkt me.

Met dan nog een lange rit, door Yoshua Tree met overnachting yucca bv kom ik dan aan in LA op zondag en heb dan nog 5 nachten aan de kust.

Heb vanaf Sedona dus nog een volle week......
Iselca
Amerika-ontdekker

Bericht door Iselca »

Inmiddels zijn we al ruim een week in Amerika en het overtreft alle verwachtingen.
De tips van het forum zijn erg van pas gekomen, is alsof we in precies de leukste hotels zitten, op de mooiste plekken komen en precies zien wat we willen zien.
Het zijn dan wel de dingen die de meeste Amerikareizigers de eerste keer doen, maar toch.......de keuzes zijn voor ons in ieder geval prima, de afstanden te doen ( bedankt nog voor routekaartje) en het weer is helemaal goed, zelfs een regenbui in death valley, dus niets te klagen.
SF: pier 39, erg leuk, gefietst over de GG bridge, cable car, lekker ontbeten in cafe hollywood
Yosemite: wel erg druk, de lodge was wel oké en een dagje langer had gekund maar geen spijt dat we er maar 1 dag waren. Echte wandelaars zijn mijn kinderen niet maar ze genieten van de mooie picknickplekken aan de rivier. Verder erg druk op de bekende plekken en die zijn we dan ook maar voorbijgereden. De pracht van het park hebben we wel ontdekt, het is paradijselijk mooi, vooral het punt na de tunnel, als je het park inkomt, adembenemend!
Bodie, de moeite waard! Kinderen vonden het prachtig, ondanks de omweg.
Mammoth Lakes: prachtige kampeerplaatsen aan de lakes daar, wij zaten in hotel, dorp is erg gezellig en meer dan alleen een doorgangsdorp. Lone pine, prachtig om te stoppen, we hebben er een mooie picknickplek gevonden.
death Valley: adembenemend mooi! Furnace creek, heerlijk eten, zwemmen en gelukkig hebben ze er airco. badwater, erg leuk om te zien.
Las vegas: voor kinderen erg leuk,( vond het wel een overgang, wat een mensen en wat een loopafstanden) desert Rose resort ligt lekker rustig en in rij staan om ontbijt te scoren maar verder een prima plek om te overnachten en ook goed om twee dagen in vegas te zijn, daarna verlang je wel naar de rust van...
Zion: daar twee nachten en dat is eigenlijk te kort, wat een prachtige plek! De wandelingen zijn wel druk, dat is jammer,
we hebben heerlijk gegeten in thé spottend dog. We zitten in desert pearl inn, heerlijke locatie weer.
tot zover, gelukkig nog niet halverwege, morgen naar bryce!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Leuk zo'n tussentijds verslag. Bedankt.
Fijn dat jullie je vermaken en genieten van al het moois in Amerika.
Heel fijne vakantie verder.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Iselca
Amerika-ontdekker

route Sedona- Los Angeles

Bericht door Iselca »

Vanaf Sedona willen we via route 66 aanstaande zondag in Los Angeles aankomen met 1 overnachting.
Wat zou de beste route zijn en wat zijn de plekken die we zeker moeten gaan zien?
Nog een tip waar te overnachten? Is Palm Springs haalbaar of te ver?
Laatst gewijzigd door markro op 12 jul 2012, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: route Sedona- Los Angeles

Bericht door lovely_laura »

Als je er gewoon en rijdag van maakt is het wel te doen denk ik. Je hoeft dan de volgende dag ook niet meer zo ver.
Je kan ook gewoon sochtends vertrekken en een hotel ter plekken zoeken als je het zat bent er is altijd wel wat vrij is onze ervaring.

Gr Laura
Iselca
Amerika-ontdekker

Bericht door Iselca »

Uiteindelijk zijn we in 1 dag van Sedona naar san diego gereisd, 9 uur rijden en prima te doen via interstate.
We waren uitgenodigd door een amerikaans gezin om daar het weekend door te brengen, deze kans lieten we niet voorbijgaan natuurlijk om in een amerikaans gezin te zijn ipv een hotelkamer.

Inmiddels zijn we terug van een onvergetelijke reis en kan ik eigenlijk zeggen dat alle tips op dit forum enorm geholpen hebben, ik had de beste plekken, prima afstanden en zag de dingen die ik wilde zien.
Als ik het over moest doen deed ik het weer bijna precies zo.
Om toch nog enkele tips te geven aan de mensen die met kinderen willen reizen:

- rekening houden met vermoeidheid na de reis bij aankomst, ik zou voortaan op een rustige plek willen starten en eerst even bijkomen
- drie overnachtingen is pas echt bijkomen, het is steeds weer pakken en twee nachten soms net te kort
- Bryce en Page was voor ons 1 nacht genoeg, Zion zou ik 3 wel dagen willen zitten, dorpje was erg de moeite waard
- Santa Monica: heerlijke plek om de vakantie te eindigen
Hoogtepunten voor de kinderen: fietsen over Golden Gate, Rainforest Cafe om te eten, Hollywood cafe om te ontbijten ( SF) Alcatrez, San Diego Zoo, Bearizona, paardrijden Bryce, filmstar tour LA
voor mijzelf: Death Valley en een lunch in Bagdad Cafe

groet Isa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer