Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Plek over in container, wat mee te nemen om te verkopen?
Plek over in container, wat mee te nemen om te verkopen?
Binnenkort verhuis ik voor mijn werk met vrouw en twee kleine kinderen naar Californië. Ik ben geen professionele handelaar maar er is wat plek over in de container. Zijn er dingen te bedenken die daar goed te verkopen zijn? Voedsel en drank vallen af, dat mag sowieso niet mee. Blij met elke tip!
Re: Plek over in container, wat mee te nemen om te verkopen?
Bij je verhuisboedel mag geen handelswaar zitten. Ik ken de precieze regels even niet meer, maar alles wat je meeneemt moet minimaal een half jaar of een jaar in je bezit zijn en je mag je spullen ook niet binnen zoveel tijd na verhuizing verkopen in de VS. Als ze je container open maken voor inspectie (gebeurt niet altijd maar toch vaak genoeg) dan kun je hoge boetes verwachten als er spullen inzitten die ogenschijnlijk nieuw of nooit gebruikt zijn.
- goldenhills
- Amerika-expert
Ik ben twee keer naar Californie verhuisd, en beide keren is de container geinspecteerd...
Nieuwe spullen meenemen mag inderdaad niet belastingvrij.
Nieuwe spullen meenemen mag inderdaad niet belastingvrij.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
een lelijke eend als je toch wat mee wilt nemen
- goldenhills
- Amerika-expert
Of een ouderwets VW campeerbusje? Ik dacht dat die erg duur & populair zijn hier.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar je moet die dingen al minstens 6 of 12 maanden op jouw naam hebben staan, alvorens het zonder kosten te mogen importeren. (weet niet meer exact van buiten of het 6 of 12 maanden was) Dus je kan in principe alleen maar 'klein prul' meenemen, en zeker geen auto's, want daarmee val je wel heel erg hard op.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor hoe lang verhuizen jullie naar de US?
Elke
Ik heb het net even nagezocht:
If the vehicle has not been in your household for at least one year, you will be required to pay duty. Duty rates for automobiles* (excluding trucks) 2.5%, for trucks 25%, and for motorcycles up to 2.4%, which is assessed based on the purchase price or blue book value. Duty is not assessed on U.S. manufactured vehicles. A vehicle that is falsely declared will likely be seized by the CBP Officer. *Automobiles includes antique or classic vehicles.
De import duty is ook weer niet zo verschrikkelijk hoog, maar ik zou er toch niet snel aan beginnen als je ziet wat een keuringen en bijbehorende papierwinkel er bij komt kijken: http://www.cbp.gov/xp/cgov/trade/basic_ ... ng_car.xml
Wij hebben zelf bij onze laatste verhuizing van CH naar NL 3 voertuigen meeverhuisd en dat was al een behoorlijk gedoe (al kregen we er gaandeweg wel steeds meer handigheid in).
If the vehicle has not been in your household for at least one year, you will be required to pay duty. Duty rates for automobiles* (excluding trucks) 2.5%, for trucks 25%, and for motorcycles up to 2.4%, which is assessed based on the purchase price or blue book value. Duty is not assessed on U.S. manufactured vehicles. A vehicle that is falsely declared will likely be seized by the CBP Officer. *Automobiles includes antique or classic vehicles.
De import duty is ook weer niet zo verschrikkelijk hoog, maar ik zou er toch niet snel aan beginnen als je ziet wat een keuringen en bijbehorende papierwinkel er bij komt kijken: http://www.cbp.gov/xp/cgov/trade/basic_ ... ng_car.xml
Wij hebben zelf bij onze laatste verhuizing van CH naar NL 3 voertuigen meeverhuisd en dat was al een behoorlijk gedoe (al kregen we er gaandeweg wel steeds meer handigheid in).
Wow, jullie denken groot hier, helemaal the American way! Voertuigen vallen ook af, mag niet vd baas. Ik zat idd aan wat kleinere zaken te denken, evtl tweedehands - ik weet dat nieuwe zaken niet mogen! We gaan in principe voor onbepaalde tijd
Ik kan niks anders verzinnen dan bruikbare kleding, om aan de voedselbank o.i.d. te geven 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je zelf voor langere tijd gaat, is het misschien handig om dingen mee te nemen die je zelf heel graag gebruikt, en die je niet in exact die vorm/manier terug kan vinden in de US? (of aan veel duurdere prijzen)
Zo hou ik veel meer van washandjes dan van die waslapjes. Geef ik een voorkeur aan molenmesjes als aardappelschiller ipv de dingen die ik hier kan kopen, ben ik dolgelukkig met mijn supersize Brabantia strijkplank die ik hier ongeveer ook wel kan kopen maar aan een veeeel duurdere prijs. En als je dat koopt, denk dan ook aan wat extra hoezen voor die strijkplank.
In de keuken gebruik ik wat ze in Vlaanderen een 'passe vite' noemen, en dat heb ik hier nog niet gevonden. Gebruik dat liever dan een blender.
Dat zijn dus dingen die ik als reserve mee zou nemen in mijn container indien ik voor lange tijd ga.
(en zaadjes van kervel, want dat is hier haast niet te vinden terwijl ik het zo lekker vind, hahaha)
Zo hou ik veel meer van washandjes dan van die waslapjes. Geef ik een voorkeur aan molenmesjes als aardappelschiller ipv de dingen die ik hier kan kopen, ben ik dolgelukkig met mijn supersize Brabantia strijkplank die ik hier ongeveer ook wel kan kopen maar aan een veeeel duurdere prijs. En als je dat koopt, denk dan ook aan wat extra hoezen voor die strijkplank.
In de keuken gebruik ik wat ze in Vlaanderen een 'passe vite' noemen, en dat heb ik hier nog niet gevonden. Gebruik dat liever dan een blender.
Dat zijn dus dingen die ik als reserve mee zou nemen in mijn container indien ik voor lange tijd ga.
(en zaadjes van kervel, want dat is hier haast niet te vinden terwijl ik het zo lekker vind, hahaha)
Elke
-
- Amerika-expert
Antiek. En dan antiek in de ruimste zin van het woord.
Antiek is hier niet iets dat honderd jaar oud is namelijk.
Bijzet tafeltjes, stoelen, kastjes en ga zo door.
Heb hier ooit een grenen kastje die je in Nederland aan de straat stenen niet kwijt raakte, voor meer verkocht dan ik er voor betaald heb in de winkel.
Mensen houden hier nog van krulpootjes aan de kersenhouten tafelstoelen
Antiek is hier niet iets dat honderd jaar oud is namelijk.
Bijzet tafeltjes, stoelen, kastjes en ga zo door.
Heb hier ooit een grenen kastje die je in Nederland aan de straat stenen niet kwijt raakte, voor meer verkocht dan ik er voor betaald heb in de winkel.
Mensen houden hier nog van krulpootjes aan de kersenhouten tafelstoelen

Ook handig: beddengoed in Europese maten. Ik heb me in de VS wezenloos gezocht naar molton hoeslakens die NIET waterafstotend zijn; ik neem ze nu maar mee als ik in Nederland kom.kastelke schreef:Als je zelf voor langere tijd gaat, is het misschien handig om dingen mee te nemen die je zelf heel graag gebruikt, en die je niet in exact die vorm/manier terug kan vinden in de US? (of aan veel duurdere prijzen)
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Elke, wat is een strijkplank?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Weet je dat echt niet (meer)? 

- Bijlagen
-
- tefal-strijkplank.jpg (6.5 KiB) 1300 keer bekeken
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Slechts drie keer bekeken; de strijkplank raakt in de vergetelheid....
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is de vensterbank in de logeerkamer toch?Old Faithful schreef:Weet je dat echt niet (meer)?
Handige tip van die strijkplank en molton, ga ik achteraan. Antiek is niet mijn ding, maar ik zal eens kijken wat er hier langs de straat staat 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Een doosje honingstroopwafels van de Appi , daar zullen ze toch niet moeilijk over doen ...koopmans pannekoeken mix ..antiek idd...delfts blauw...
Volgens mij was ook een goede stofzuiger een goed idee omdat deze in de VS maar matig zijn ??
Volgens mij was ook een goede stofzuiger een goed idee omdat deze in de VS maar matig zijn ??
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Elke, wat is het voordeel van een 'passe vite' over een blender?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht