Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gezellig kletsen over je emigratie-ervaringen?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
matchbox
Amerika-ontdekker

Re: Gezellig kletsen over je emigratie-ervaringen?

Bericht door matchbox »

kimberley_brons schreef:Hallo Matchbox,

wat gaan jullie precies organiseren?
Een vat :)
We hebben een zaaltje gehuurd en nodigen familie en vrienden uit. Gewoon gezellig samenzijn, wat drinken en dansen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

kimberley_brons schreef:, als ik een retourticket koop, en ik kom niet opdagen op de dag van terugvlucht, kan ik dan aansprakelijk gesteld worden?
Neen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als je niet komt opdagen voor je retourvlucht, kun je mogelijk op een zwarte lijst van die luchtvaartmaatschappij komen. En dat kan later, als je een ander kaartje boekt, problemen opleveren.

Zeggen mensen die bij luchtvaartmaatschappijen werken/gewerkt hebben.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik heb ook al gehoord dat dat een fabeltje is. Maar als het waar is, dan kan je het netjes opvangen door ze bv. een week voor de retourdatum te contacteren en te zeggen dat je niet op de terugvlucht zal zitten.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

kimberley_brons schreef:Ander vraagje: Hebben jullie een enkele of een retour reis gekocht destijds?

Mijn vader is een aantal jaar geleden geemigreerd naar Suriname en hij heeft een retourticket geboekt, maar is nooit op komen dagen op zijn terugvlucht, maar het scheelt gewoon de helft qua prijs!
Mijn aanstaande zegt dat ik dat ook moet doen, maar ik ben bang dat een douanier zegt van joh je hebt een terugvlucht, maar je mag niet terug vanwege je K1 visum op die datum ofzo..
Tip: check de Ierse luchtvaartmaatschappij Aer Lingus. Daar is de enkele reis meestal goedkoper dan een retour, in tegenstelling tot de meeste andere luchtvaartmaatschappijen.
kimberley_brons
Amerikafan

Bericht door kimberley_brons »

Ok het is dus verstandig en aan te raden om een week van te voren af te bellen?

En Aer Lingus vliegt alleen vanuit Frankrijk? Dus dan moet ik 2 tickets kopen, is dat niet een hele rompslomp?
I have no special talents, I am only passionately curious.
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

kimberley_brons schreef:En Aer Lingus vliegt alleen vanuit Frankrijk? Dus dan moet ik 2 tickets kopen, is dat niet een hele rompslomp?
Aer Lingus vliegt onder andere vanuit Amsterdam en Brussel, telkens met overstap in Dublin. Je koopt 1 ticket . Bestemmingen zijn Boston, New York, Chicago en Orlando. Van daaruit kan je dan bijvoorbeeld verder vliegen met JetBlue, dat is dan inderdaad wel een tweede ticket.

Bijkomend voordeel van de tussenlanding in Dublin is dat de controle door US Immigrations en US customs in Dublin gebeurt, zodat je in de VS landt alsof het een binnenlandse vlucht was.(voor details, zie http://en.wikipedia.org/wiki/United_Sta ... eclearance en http://www.aerlingus.com/travelinformat ... migration/ ).
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Bennogr schreef:Als je niet komt opdagen voor je retourvlucht, kun je mogelijk op een zwarte lijst van die luchtvaartmaatschappij komen. En dat kan later, als je een ander kaartje boekt, problemen opleveren.

Wat raar. Je hebt er toch gewoon voor betaald, dan mag je toch zelf weten of je op die stoel gaat zitten of niet? De luchtvaartmaatschappij is er alleen maar goed mee lijkt me; waarom zouden ze een betalende klant wegjagen? Mijn man heeft vaak ingewikkelde reisschema's en heeft daardoor al zo vaak een retourticket niet gebruikt (en ook niet afgemeld). Ik geloof niet dat iemand daar wakker van ligt.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Hallo Kimberly,

In welk gebied/plaats ga je wonen in FL ?

Wij zijn bezig met het E-2 visum (deze word over 2/3 weken ingediend op het consulaat en dan nog 8-10 weken geduld)
En wij willen gaan wonen in Cape Coral Lee county.
kimberley_brons
Amerikafan

Ik ga in Tampa wonen, maar voorlopig wacht ik nog op de eerste goedkeuring (NOA2)
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

kimberley_brons schreef:Ik ga in Tampa wonen, maar voorlopig wacht ik nog op de eerste goedkeuring (NOA2)

Dat is maar ongeveer 2 uur rijden bij ons vandaan ..dus als je wilt kunnen we iets afspreken tegen die tijd. :D
kimberley_brons
Amerikafan

Nou je moet eens kijken op http://www.meetup.com daar heb je dus verschillende bijeenkomsten. Ik heb me al aangemeld bij 1 europese meeting in Tampa, waar dus ook een Nederlandse dame zit, waar ik inmiddels ook al mailcontact mee heb. Mijn aanstaande is al naar een meeting gegaan om te kijken of het leuk is. Hij was er erg enthousiast over.

Het proces waar jullie in zitten? Wat is dat voor proces precies?
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Meetup heb ik geen goede ervaring mee hier in Utah maar denk dat ik toch eens ga zoeken of er iets in Miami en omstreken is. Zou wel leuk zijn als er andere Nederlanders zijn die willen afspreken. Vooral voor de kinderen zodat ze aan hun Nederlands kunnen werken.
kimberley_brons
Amerikafan

Oh jee wat voor ervaring dan als ik vragen mag?
LittlePhoenix
Amerika-expert

Iemand had een groep gemaakt voor Stay-at-Home-Moms hier in ons kleine stadje en de eerste meeting was leuk maar erg klein, denk dat er 4 moeders waren. Vlak daarna begon de dame die de groep had opgezet te mailen over dat Meetup.com zo duur was en vroeg ze om een kleine bijdrage voor de kosten. Dat bleef doorgaan tot ik haar email adres blokkeerde.

En een andere groep...weet niet meer zeker wat voor groep maar dacht dat het voor buitenlanders of expats ofzoiets was. Weer een meeting maar niemand kwam opdagen terwijl er wel tafels gereserveerd waren.

Maar dat zijn dus dingen waar je tegenaan kan lopen als je mensen van online in real life wil ontmoeten. Soms is het super, soms valt het tegen en het kan natuurlijk ook gevaarlijk zijn dus daarom spreek je altijd eerst af in een openbare gelegenheid. Alhoewel, ik heb m'n man via ICQ ontmoet en de eerste keer dat ik hem zag was toen hij het tuinpad op kwamlopen. M'n vader had hem als verrassing van Schiphol opgehaald :lol:
En in Amsterdam heb ik ook een vriendin ontmoet via een of andere website, zelfde idee als Meetup.
kimberley_brons
Amerikafan

Maar alle meetups waar ik lid van ben vragen om bijdrages. Maar niet meer dan $3 per half jaar. Lijkt me eerlijk gezegd ook niet meer dan normaal.

Ja sommige moeten gewoon denk ik opkomen of de tijd hebben. Maar dat moet denk ik ieder voor zich ervaren toch?

Oh leuk! Is dat de man waar je nu mee in Amerika woont?
LittlePhoenix
Amerika-expert

Ja, een bijdrage is normaal maar als er elke keer weer iets anders is en het om steeds hogere bedragen gaat klopt er natuurlijk iets niet. Bovendien moet het ook in verhouding zijn met de activiteit. Als je bijv. gaat wijnproeven en er meot van te voren betaald worden is het logisch dat je bijdrage voor die bijeenkomst meer dan $3 is. Maar als elke bijeenkomst bij de McD is en iedereen koopt zelf eten is een bijdrage van $10 een beetje overdreven eh?

En ja, da's dezelfde man. Morgen zijn we 13 jaar getrouwd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat ligt niet aan MeetUp, maar wel een de organisator.
Ben hier al naar een aantal meetings geweest, ben lid van een expatgroep en een wetenschapsgroep, en in beide groepen moeten we alleen maar betalen wat we consumeren.
Elke
LittlePhoenix
Amerika-expert

Ja precies, ligt natuurlijk niet aan Meetup maar in ons kleine stadje zijn er zo goed als geen groepen dus ik was er hier snel klaar mee. In SLC zijn er veel meer groepen en als het niet zo'n roteind rijden was had ik zeker nog een paar keer geprobeerd.
Denk dat ik in Miami weer ga proberen of ik geluk heb.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer