Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is wijsheid. Wel of niet gelijk de auto ophalen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Amerikanen raden het altijd af om een auto in SF te gebruken maar wij hadden nooit problemen en vonden het erg gemakkelijk. Probeer een hotel te vinden met free parking, maar zelfs dan, Amsterdam parkeren is nog duurder Neemt niet weg dat het openbaar vervoer heel aardig is, de Tram en Bart brengen je op veel plaatsen en als je in DT blijft heb je geen auto nodig. Ga je direct van SF naar Lake Tahoe? Je vergeet Yosemite NP toch niet? Als je de auto ophaalt kan het druk zijn aan de desk en eea kost soms een hoop tijd. Beter de auto op te halen de vorige dag. En controleer de auto op beschadigingen voor je het terrein verlaat. Het rijden in een automaat is een piece of cake, veel gemakkelijker. Druk het rempedaal licht in voor je hem in Drive zet, of bij een stuurschakeling, zet hem in Drive en de hand(voet)rem schiet los. Schakel bij bergritten terug in low gear ipv steeds te remmen.
Yeehaw{:o)-
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

We gaan inderdaad de dag voordat we vertrekken de auto halen. Kunnen we nog wat dingen doen met de auto, en inderdaad de dag erop gelijk vertrekken.

Gaan eerst naar Lake Tahoe en de volgende dag naar Yosemite, blijven daar 2 dgn! :-)

Groetjes,
Marielle
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

Even wennen is misschien wel fijn...
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Hmmm Ingrid, ik lees net jouw reisverhaal. Wat erg van die koffer!!! :-(

Hoe is het Golden Gate Hotel jullie bevallen?
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

Ach, we hadden zo veel (kampeer)spullen dat we steeds echt goed moesten opletten of we alles wel hadden. Zelfs op Kennedy Airport moest mijn zoon nog rennen omdat er toch weer een tas in de auto was blijven staan (gelukkig was het daar file). Maar uiteindelijk hebben we alles weer thuis! :D

Het Golden Gate Hotel was zeker een aanrader. Geen erg ruime en zeker geen moderne kamers (die antieke lift is geweldig!) maar de sfeer is heel fijn en dat ontbijt was heerlijk (ook fijn dat er een beetje voor je gezorgd wordt als je moet bijkomen van de reis). Er zijn goedkopere plaatsen maar soms kun je beter wat meer betalen.
matthijs en rian
Amerikafan

Bericht door matthijs en rian »

ok ook een reactie van mij....

Wij hebben san francisco ook "gedaan" zonder auto en om eerlijk te zijn is ons dit zeer goed bevallen. waarom hebben we voor eigen vervoer gekozen:
1. je komt gaar aan op vliegveld, je wil zo snel mogelijk naar je hotelletje, en taxi is er in half uurtje en kost je 35 dollar.
2. het rijden in san francisco valt toch best tegen. zeker downtown. zeer!!! heuvelachtig, automaat meestal, nieuwe auto, andere verkeersregels (rechtsaf door rood) en nieuwe stad met cable cars door de straten. Ik had hier geen zin in, ik wilde eerst beetje auto leren kennen op vlakke.
3. zeer goed openbaar vervoer, waarmee je op alle leuke plekjes kan komen.
4. huur een fiets en je fietst zelf zo over de golden gate bridge naar sausolito met alle mooie uitzichten op de stad.
5. het kost je hoop centen die paar dagen. ok is geen super bedrag maar tikt toch aardig aan als je parkeerkosten plus autohuur optelt.

de hotels bij het vliegveld hebben wel vrijwel allemaal gratis parkeren. Hier hebben we op ook de nacht voor vertrek doorgebracht, wat erg positief was. je zit dan op 5 minuutjes van vliegveld (millbrae).

het is minder dan uurtje rijden van vliegveld naar downtown, zelfs als het drukker is.
we hadden hotel bij de wharff. Van hieruit ook de huurwagen gereserveerd (was een vestiging van dollar in ons hotel (sheraton at the wharff). Als je zeg maar de waterlijn volgt naar het zuiden hoef je ook niet over die heuvelachtige binnenstad. Dit vond ik persoonlijk prettig omdat je dan ook je auto beetje leert kennen.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

matthijs en rian schreef:2. het rijden in san francisco valt toch best tegen. zeker downtown. zeer!!! heuvelachtig, automaat meestal, nieuwe auto, andere verkeersregels (rechtsaf door rood) en nieuwe stad met cable cars door de straten. Ik had hier geen zin in, ik wilde eerst beetje auto leren kennen op vlakke.
Iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen en dat is zo leuk om te lezen.

Toen wij voor de eerste keer naar de VS waren in 2000 en een rondtour maakten met een personenauto, zijn wij begonnen in Los Angeles. Wij hadden dus al ervaring met de automatische versnellingsbak, de auto, het verkeer en de bewegwijzering toen wij in San Francisco waren.
Ik vond het rijden daar prachtig, heuvel op, heuvel af en totaal geen moeite met het verkeer.
Je moet wel even in de gaten houden hoe het verkeer door de straten gaat, want veel is éénrichtingsverkeer.
Wij hebben ook hele stukken door de stad gewandeld en zijn met de cable car geweest. Toch vond ik het heerlijk om ook in de auto te stappen en diverse bezienswaardigheden, die iets buiten downtown liggen met de auto te kunnen bezoeken en lekker wat rond te rijden.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Wij hebben besloten om de auto de dag voor ons vertrek uit SF op te halen. Hebben we nog een dagje om dingen te bekijken met de auto.
Verder eindigen we weer in SF en ik denk dat we dan ook nog wel wat tijd daar zullen doorbrengen!!

Bedankt voor de tips allemaal!!
matthijs en rian
Amerikafan

Bericht door matthijs en rian »

markro schreef:Iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen en dat is zo leuk om te lezen.

Toen wij voor de eerste keer naar de VS waren in 2000 en een rondtour maakten met een personenauto, zijn wij begonnen in Los Angeles. Wij hadden dus al ervaring met de automatische versnellingsbak, de auto, het verkeer en de bewegwijzering toen wij in San Francisco waren.
Ik vond het rijden daar prachtig, heuvel op, heuvel af en totaal geen moeite met het verkeer.
Je moet wel even in de gaten houden hoe het verkeer door de straten gaat, want veel is éénrichtingsverkeer.
Wij hebben ook hele stukken door de stad gewandeld en zijn met de cable car geweest. Toch vond ik het heerlijk om ook in de auto te stappen en diverse bezienswaardigheden, die iets buiten downtown liggen met de auto te kunnen bezoeken en lekker wat rond te rijden.
Ik herken het hoor...
we zijn ook terug in SF gekomen aan eind van reis. toen zag ik er ook stuk minder tegenop en gaat dat rijden ook vanzelf. Maar om maar voorbeeld te geven, downtown dollar verhuur punt is echt MIDDEN in de stad precies op zon punt van de cablecar voorbij komt, echt linksaf stijl omhoog, rechtsaf stijl omlaag, als je dan niet happy/op je gemak in je auto bent kun je nogal gekke manouvres uithalen en zo..
weet niet, ik voorkom dat liever door gewoon dag voor vertrek de auto op te halen zoals marielle ook al aangeeft als je dat doet kan je alsnog besluiten wel te gaan rijden of toch de auto te laten staan tot je de stad werkelijk verlaat.

voor terugkom zou ik trouwens wel hotel buiten het centrum maar bij het vliegveld aanraden, dit vonden wij erg prettig.
in millbrae heb je er veel! wel vaak druk bezocht, als tip de best western el rancho inn.
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Het dollar verhuurpunt, waar is dat in de buurt? Bij Chinatown toevallig :-)

Ben blij dat we de auto die 3 dagen niet nemen, het scheelt toch 130 euro en we hoeven geen parkeergeld te betalen. kunnen we toch lekker van uit eten!! :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer