Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wat te doen met auto waar iets mis mee lijkt...
wat te doen met auto waar iets mis mee lijkt...
Wij zitten momenteel in Moab en vandaag is onze Jeep Liberty (Dollar Rental) een beetje vreemd beginnen doen. Eén van de achterste wielen piept constant als we remmen of traag rijden. Op zich geen controlelampjes en zo, maar een ratelende auto is nooit echt fijn of geruststellend om mee rond te rijden. We rijden hierna nog via Capitol Reef, Bryce en valley of fire naar death valley dus daar wil ik al helemaal niet vast zitten met een auto die eventueel niet goed remt of rare dingen kan beginnen doen... De website van Dollar is echter zeer onduidelijk over wat we kunnen doen.
We moeten nu beslissen of we a) morgen omrijden via Grand Junction, dichtsbijzijnde Dollar hier b) doorrijden en eventueel in Vegas nog achter een nieuwe auto gaan maar dat is pas over vier dagen of c) (op eigen kosten?) de auto hier laten checken.
Ik zal morgenvroeg sowieso wel bellen naar Dollar maar heb nu al gevoel dat zij gewoon zullen zeggen om door te rijden of bij hen binnen te rijden...
Alvast bedankt!
We moeten nu beslissen of we a) morgen omrijden via Grand Junction, dichtsbijzijnde Dollar hier b) doorrijden en eventueel in Vegas nog achter een nieuwe auto gaan maar dat is pas over vier dagen of c) (op eigen kosten?) de auto hier laten checken.
Ik zal morgenvroeg sowieso wel bellen naar Dollar maar heb nu al gevoel dat zij gewoon zullen zeggen om door te rijden of bij hen binnen te rijden...
Alvast bedankt!
- buur
- Amerikakenner
Re: wat te doen met auto waar iets mis mee lijkt...
a)
Ga naar de dichtsbijzijnde Dollar; da zullen zij jullie waarschijnlijk een ander auto geven.
Ga naar de dichtsbijzijnde Dollar; da zullen zij jullie waarschijnlijk een ander auto geven.
Groetjes, Thomas.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Als je er niet gerust op bent zou ik ook naar de dichtstbijzijnde Dollar vestiging gaan.
Het klinkt als een achterrem die een beetje blijft hangen, op zich niet heel erg, maar in de warmte en met het rijden van lange afstanden kan de boel wel erg heet worden.
Het klinkt als een achterrem die een beetje blijft hangen, op zich niet heel erg, maar in de warmte en met het rijden van lange afstanden kan de boel wel erg heet worden.
Ken Dollar met dit soort dingen niet goed, maar bij Alamo kijken ze niet eens als je iets niet goed vindt klinken dan ruilen ze hem meteen voor je om. Kleine vestigingen moeten dan wel jouw maat hebben.
Na onze ervaring van gisteren, zeg ik als je het niet vertrouwt altijd gaan omruilen.
We hebben weken een lekke band gehad(kan gebeuren toch!) nu gisteren op de snelweg van Moab naar Glenwood springs weer een lekke band, gelukkig voor een afslag naar een klein plaatje. Hier gaf de garage aan dat hij niet kon en wilde plakken, aangezien het profiel te weinig was en hij had geen nieuwe banden op voorraad. Na overleg met Dollar zijn we 40 mijl op de thuisbrenger naar Glenwood Springs gereden en hebben hier 4 nieuwe banden gekregen. Wel jammer van je dag, want we hebben hier niet kunnen doen wat we wilden en gaan vandaag door naar RMNP(gelukkig wel met goede banden)
We hebben in Salt lake nog getwijfeld om de auto om te wisselen, maar uiteindelijk niet gedaan!
Gr,
Sandra
p.s. we hadden naar het profiel gekeken en zag er redelijk uit, 3000mijl later niets meer van over, terwijl we absoluut niet off road gereden hebben. Volgens de man die de banden heeft verwisseld kwam dit doordat er ooit 1 band was vernieuwd en hierdoor onballans en extra slijtage(of dit waar is geen idee)
We hebben weken een lekke band gehad(kan gebeuren toch!) nu gisteren op de snelweg van Moab naar Glenwood springs weer een lekke band, gelukkig voor een afslag naar een klein plaatje. Hier gaf de garage aan dat hij niet kon en wilde plakken, aangezien het profiel te weinig was en hij had geen nieuwe banden op voorraad. Na overleg met Dollar zijn we 40 mijl op de thuisbrenger naar Glenwood Springs gereden en hebben hier 4 nieuwe banden gekregen. Wel jammer van je dag, want we hebben hier niet kunnen doen wat we wilden en gaan vandaag door naar RMNP(gelukkig wel met goede banden)
We hebben in Salt lake nog getwijfeld om de auto om te wisselen, maar uiteindelijk niet gedaan!
Gr,
Sandra
p.s. we hadden naar het profiel gekeken en zag er redelijk uit, 3000mijl later niets meer van over, terwijl we absoluut niet off road gereden hebben. Volgens de man die de banden heeft verwisseld kwam dit doordat er ooit 1 band was vernieuwd en hierdoor onballans en extra slijtage(of dit waar is geen idee)
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Klinkt als een loszittende trommel van je achterwiel (handrem) bekend probleem bij Jeep Cherokee. Liberty en Wrangler....
Het word erger als je de bocht naar de ene kant maakt en minder als je naar de andere kant gaat,
Even achteruit en remmen en dan vooruit zou het wat minder moeten zijn... zo niet, vandaag nog omruilen, anders, doorrijden naar Las vegas!.
succes.
Het word erger als je de bocht naar de ene kant maakt en minder als je naar de andere kant gaat,
Even achteruit en remmen en dan vooruit zou het wat minder moeten zijn... zo niet, vandaag nog omruilen, anders, doorrijden naar Las vegas!.
succes.
If you can dream it...
Toen wij problemen met onze camper hadden kostte ons dat een dag. De reparatie schoten we voor en die werd later vergoed. Ook kregen wij een dag huur terug en smartegeld voor de geleden ellende. We kregen in totaal $600 het verhuurbedrijf. Wél moesten we een papier tekenen dat we er niet nog eens op terug zouden komen. Wie niet vraagt die krijgt niets maar dit was ver boven onze verwachting.
- goldenhills
- Amerika-expert
Ik heb begrepen dat een 4WD/AWD auto inderdaad banden van gelijke diameter moet hebben, omdat er anders continue slip optreedt. Cartalk heeft er diverse topics over. Voor onze Subi Outback wordt ook geadviseerd om alle banden tegelijk te vervangen. Dat kan dus duur uitpakken...sandra_R schreef:p.s. we hadden naar het profiel gekeken en zag er redelijk uit, 3000mijl later niets meer van over, terwijl we absoluut niet off road gereden hebben. Volgens de man die de banden heeft verwisseld kwam dit doordat er ooit 1 band was vernieuwd en hierdoor onballans en extra slijtage(of dit waar is geen idee)

Volgens mij zit dollar in Grand Junction, Denver, Las Vegas, en misschien in Flagstaff of Phoenix. Rond Moab zit geen vestiging, dus da's ff lastig. Als je ergens je auto wil omruilen, gewoon zeggen dat je je zorgen maakt over de safety. Dat schijnt altijd goed te werken in het immer 'sue-you' happy Amerika.... 

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet of de auto achter trommels heeft maar er kan een steentje in zitten. Blokjes of voeringen kunnen versleten zijn maar dat denk ik haast niet.
Ik had ooit eens last van piepende remmen als je ging rijden. Dealer zei dat het zo hoorde
Later zelf nieuwe remmen erop gezet en nooit meer een piepje gehoord. Ik zou me er niet druk om maken en gewoon doorrijden tot je een verhuurbedrijf tegenkomt en dan omwisselen.
Dat van de banden dat klopt maar is afhankelijk van je 4wd system. Als je AWD hebt dan wel alle vier dezelfde profieldiepte.
Als je band kapot gaat en je banden zijn bijv half afgesleten hoef je niet perse nieuwe te kopen. Je kan een nieuwe band af laten slijpen zodat ie dezelfde rolomtrek heeft. Of je gaat even op tweedehands zoeken. Ik had een band nodig voor mijn Hummer en vond een gebruikte voor $100 (nieuw $400/stuk)
Zo kon ik nog een poos blijven doorrijden. Ik rijd er nog op. Voor de winter moeten er nieuwe op maar zo haal ik nog 12000 mijl uit mijn banden.
Ik had ooit eens last van piepende remmen als je ging rijden. Dealer zei dat het zo hoorde

Later zelf nieuwe remmen erop gezet en nooit meer een piepje gehoord. Ik zou me er niet druk om maken en gewoon doorrijden tot je een verhuurbedrijf tegenkomt en dan omwisselen.
Dat van de banden dat klopt maar is afhankelijk van je 4wd system. Als je AWD hebt dan wel alle vier dezelfde profieldiepte.
Als je band kapot gaat en je banden zijn bijv half afgesleten hoef je niet perse nieuwe te kopen. Je kan een nieuwe band af laten slijpen zodat ie dezelfde rolomtrek heeft. Of je gaat even op tweedehands zoeken. Ik had een band nodig voor mijn Hummer en vond een gebruikte voor $100 (nieuw $400/stuk)
Zo kon ik nog een poos blijven doorrijden. Ik rijd er nog op. Voor de winter moeten er nieuwe op maar zo haal ik nog 12000 mijl uit mijn banden.
zeker gaan omruilen. Bij ons deden ze bij Dollar en ook bij National helemaal niet moeilijk toen we er kwamen.
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
En, hoe is dit nu afgelopen? Omgeruild?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Sorry voor mijn late reactie, we zijn pas terug.
Uiteindelijk: gebeld naar Grand Junction - zij hadden geen enkele auto meer staan
Gezocht naar een autorepair in Moab, maar het was zondag en zij waren niet open
Rondgevraagd in een autoparts winkel die wel open was - zij gaven nummer van mobiele autorepair die we konden bellen - hij nam niet op
Dan maar naar de car wash gegaan, inderdaad zoals hierboven gezegd in de hoop dat het een steentje was of zo - na 2,5 dollar betaald te hebben in de car wash was ons probleem opgelost.
We hebben dan wel op de reis iets minder dirt road gedaan als voorheen uit voorzichtigheid, maar uiteindelijk eind goed al goed
bedankt voor de tips!
Uiteindelijk: gebeld naar Grand Junction - zij hadden geen enkele auto meer staan
Gezocht naar een autorepair in Moab, maar het was zondag en zij waren niet open
Rondgevraagd in een autoparts winkel die wel open was - zij gaven nummer van mobiele autorepair die we konden bellen - hij nam niet op
Dan maar naar de car wash gegaan, inderdaad zoals hierboven gezegd in de hoop dat het een steentje was of zo - na 2,5 dollar betaald te hebben in de car wash was ons probleem opgelost.
We hebben dan wel op de reis iets minder dirt road gedaan als voorheen uit voorzichtigheid, maar uiteindelijk eind goed al goed

bedankt voor de tips!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht