Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Heel erg bedankt voor alles en misschien wat laatste tips
-
- Amerika-ontdekker
Heel erg bedankt voor alles en misschien wat laatste tips
Goedendag allemaal,
Nagenoeg de hele voorbereiding voor onze eerste reis naar Amerika heb ik gemaakt met tips en informatie verkregen van jullie. We zijn jullie hier allemaal heel erg dankbaar voor. Elke keer als ik weer dacht de perfecte route te hebben en deze vol vetrouwen op het forum plaatste gaven jullie weer tips en info die ons uiteindelijk weer anders en beter deed besluiten.
De vakantie is nu 21 werkdagen dichtbij. De route zet ik voor de laatste keer op het internet en ik hoop dat jullie je zegen (of nog een hele bruikbare tips) kunnen geven.
Maar in ieder geval heel erg bedankt voor alle info en we gaan zeker met volle teugen van dit fantastische land genieten.
Mvg,
Vincent & Saskia
Rondreis door Zuidwest Amerika 2006
Vrijdag 15 september 2006
• 9:50 uur vertrek vanaf Schiphol
• 14:58 uur aankomst Los Angeles
• Wandelen Los Angeles
overnachten The Linnington B&B, Los Angeles
Zaterdag 16 september 2006
• Universal Studio’s
• Wandelen Los Angeles
Zondag 17 september 2006
• Rijden richting San Bernardino
• Halve Rim of the world tour (Capitool)
• Joshua Tree NP
overnachten na Joshua Tree NP
Maandag 18 september 2006
• Lake Havashu
• Hoover Dam
• Down Town
overnachten Golden Nugget, Las Vegas
Dinsdag 19 september 2006
• The Strip
Woensdag 20 september 2006
• Valley of Fire
Donderdag 21 september 2006
• Rijden naar Grand Canyon
• Grand Canyon
overnachten Bright Angel Lodge, Grand Canyon
Vrijdag 22 september 2006
• Mule ride Grand Canyon
Zaterdag 23 september 2006
• Flagstaff
• Rondrit midden Arizona (Capitool)
- Sedona
- Tuzigoot NM
- Jerome
- Prescott
- Camp Verde
- Montezuma Castle
overnachten omgeving Flagstaff
Zondag 24 september 2006
• Monument Valley
• Natural Bridges NM
overnachten na Momument Valley
Maandag 25 september 2006
• Canyonlands NP
overnachten Red Cliffs Lodge, Moab
Dinsdag 26 september 2006
• Arches National Park
Overnachten Red Cliffs Lodge, Moab
Woensdag 27 september 2006
• Rijden naar Bryce Canyon NP, via de U 128 en de U 12
• Calf Creek Waterfall
• Bryce Canyon NP
overnachten in buurt van Bryce Canyon NP
Donderdag 28 september 2006
• Bryce Canyon NP
• Rijden naar Zion NP
overnachten in buurt van Zion NP
Vrijdag 29 september 2006
• Zion NP
Zaterdag 30 september 2006
• Zion NP
• Rijden richting Death Valley NP, via I 15 (zuid), US-95 en S-373
overnachten op weg naar Death Valley NP
Zondag 1 oktober 2006
• Death Valley
• Rijden richting Yosemite NP
overnachten richting Yosemite NP
Maandag 2 oktober 2006
• Mono Lake
• Bodie
• Tioga Pass
overnachten Yosemite Riverside Inn
Dinsdag 3 oktober 2006
• Yosemite NP
Woensdag 4 oktober 2006
• Yosemite NP
Donderdag 5 oktober 2006
• Rijden naar San Francisco
• Avondtour Alcatraz
overnachten Beresford Arms Hotel, San Francisco
Vrijdag 6 oktober 2006
Zaterdag 7 oktober 2006
• 8:45 uur vertrek San Francisco
Zondag 8 oktober 2006
• 6:30 uur aankomst Schiphol
Nagenoeg de hele voorbereiding voor onze eerste reis naar Amerika heb ik gemaakt met tips en informatie verkregen van jullie. We zijn jullie hier allemaal heel erg dankbaar voor. Elke keer als ik weer dacht de perfecte route te hebben en deze vol vetrouwen op het forum plaatste gaven jullie weer tips en info die ons uiteindelijk weer anders en beter deed besluiten.
De vakantie is nu 21 werkdagen dichtbij. De route zet ik voor de laatste keer op het internet en ik hoop dat jullie je zegen (of nog een hele bruikbare tips) kunnen geven.
Maar in ieder geval heel erg bedankt voor alle info en we gaan zeker met volle teugen van dit fantastische land genieten.
Mvg,
Vincent & Saskia
Rondreis door Zuidwest Amerika 2006
Vrijdag 15 september 2006
• 9:50 uur vertrek vanaf Schiphol
• 14:58 uur aankomst Los Angeles
• Wandelen Los Angeles
Zaterdag 16 september 2006
• Universal Studio’s
• Wandelen Los Angeles
Zondag 17 september 2006
• Rijden richting San Bernardino
• Halve Rim of the world tour (Capitool)
• Joshua Tree NP
overnachten na Joshua Tree NP
• Lake Havashu
• Hoover Dam
• Down Town
Dinsdag 19 september 2006
• The Strip
Woensdag 20 september 2006
• Valley of Fire
Donderdag 21 september 2006
• Rijden naar Grand Canyon
• Grand Canyon
Vrijdag 22 september 2006
• Mule ride Grand Canyon
Zaterdag 23 september 2006
• Flagstaff
• Rondrit midden Arizona (Capitool)
- Sedona
- Tuzigoot NM
- Jerome
- Prescott
- Camp Verde
- Montezuma Castle
overnachten omgeving Flagstaff
Zondag 24 september 2006
• Monument Valley
• Natural Bridges NM
overnachten na Momument Valley
Maandag 25 september 2006
• Canyonlands NP
overnachten Red Cliffs Lodge, Moab
Dinsdag 26 september 2006
• Arches National Park
Overnachten Red Cliffs Lodge, Moab
Woensdag 27 september 2006
• Rijden naar Bryce Canyon NP, via de U 128 en de U 12
• Calf Creek Waterfall
• Bryce Canyon NP
overnachten in buurt van Bryce Canyon NP
Donderdag 28 september 2006
• Bryce Canyon NP
• Rijden naar Zion NP
Vrijdag 29 september 2006
• Zion NP
Zaterdag 30 september 2006
• Zion NP
• Rijden richting Death Valley NP, via I 15 (zuid), US-95 en S-373
overnachten op weg naar Death Valley NP
Zondag 1 oktober 2006
• Death Valley
• Rijden richting Yosemite NP
overnachten richting Yosemite NP
Maandag 2 oktober 2006
• Mono Lake
• Bodie
• Tioga Pass
Dinsdag 3 oktober 2006
• Yosemite NP
Woensdag 4 oktober 2006
• Yosemite NP
Donderdag 5 oktober 2006
• Rijden naar San Francisco
• Avondtour Alcatraz
Vrijdag 6 oktober 2006
Zaterdag 7 oktober 2006
• 8:45 uur vertrek San Francisco
Zondag 8 oktober 2006
• 6:30 uur aankomst Schiphol
Ik heb maar een opmerking: mag ik mee??? Ik krijg weer zin als ik jullie reis zo zie!... Veel plezier en geniet er van.
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
- Koekjo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Hoi,
Houd er rekening mee dat het zwembad in The Golden Nugget nog niet open is i.v.m de grote verbouwing van het gehele hotel.
Ook wij hadden de Nugget geboekt voor 4 nachten vanaf 17 september, echter ik heb hem geanuleerd, door de warmte in Las Vegas is het wel lekker om even te kunnen zwemmen.
Ik vond het wel jammer maar beter er nu achterkomen dan als je er al ben. Toen ik hem boekte gaven ze op de website aan opening summer 2006, echter nu staat er Fall, ik heb het telefonisch ook gevraagd en ze gaven het eerlijk toe.
Groet van Koek
Houd er rekening mee dat het zwembad in The Golden Nugget nog niet open is i.v.m de grote verbouwing van het gehele hotel.
Ook wij hadden de Nugget geboekt voor 4 nachten vanaf 17 september, echter ik heb hem geanuleerd, door de warmte in Las Vegas is het wel lekker om even te kunnen zwemmen.
Ik vond het wel jammer maar beter er nu achterkomen dan als je er al ben. Toen ik hem boekte gaven ze op de website aan opening summer 2006, echter nu staat er Fall, ik heb het telefonisch ook gevraagd en ze gaven het eerlijk toe.
Groet van Koek
1995 Cal-Nev
2004 Cal-Nev-UT-AR
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
2004 Cal-Nev-UT-AR
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
Bedankt...
Hi Saskia en Vincent
Jullie hebben een prachtige route samengesteld die niet altijd even logisch is maar ik zal hem volgen zoals jullie het hebben bedacht.
Wandelen doe je in de NP's niet in LA, behalve aan de kust. Aan jullie vluchttijden te zien maken jullie ergens een stopover en jullie zullen erg vermoeid zijn. Bedenkt dat het van de blocks naar de uitgang nog 2 a 3 uur duurt tenzij jullie al elders door immigration zijn gegaan.
Mijn advies is om een taxi naar het hotel te nemen en de auto de volgende dag op te halen. Je zit midden in rush-hour en de weg vinden in LA is niet gemakkelijk.
Van LA naar Joshua Tree NP (ik heb nog nooit van Half Rim of the World tour gehoord) en na Joshua Tree heeft 29Palms genoeg accomodatie.
Van 29Palms via de mooie weg ca 62 (dips! and rampart!) naar Lake Havasu City is een omweg en behalve London Bridge is er niets in LHC behalve watersport. Als je toch via LHC rijdt neem dan de binnenweg via Oatman (ghosttown) Bullhead City en Davis Dam en us 95 naar Las Vegas.
Veel sneller is het om van 29Palms via Amboy en Kelso dwars door de woestijn naar LV te rijden. (goede kaart nodig). Het zou trouwens nog beter zijn om via LHC eerst naar de Grand Canyon South Rim te rijden en LV te bezoeken na Zion, maar dat is niet jullie route.
Jullie willen ook naar Valley of Fire SP en dat is zeer aan te bevelen, maar je kan die dag ook Hoover Dam bezoeken. Rijdt naar VoF SP en neem ca 167, 147 en 166 bijna langs Lake Mead naar Hoover Dam en terug naar LV. Golden Nugget ligt in Fremont in het oude centrum. "The action" is 5 km zuiderlijker. LV verandert van jaar tot jaar.
Van LV naar GCSR is 5 uur dus je hebt nog diezelfde dag tijd voor een bezoek en nog een hele dag. Verstandig!
Je Flagstaff tour kan in een dag. Neem 64/180 naar Flag en scenic 89a naar Sedona. Misschien vind je het hier zo mooi dat je blijft en een Pink Jeep Tour is a must. Misschien ook nog Jerome en terug naar Flagstaff.
Van Flagstaff naar MV. Op weg misschien eerst de Sunset Crater Volcano/Wupatki NM loop en via 89 naar Cameron. Kort bezoek aan de Trading Post. Via Tuba City naar Monument Valley. Je kan een Navajo Tour naar de Valley maken of zelf rijden (kijk of je verhuurbedrijf het toestaat). Accomodatie in MV alleen dure Goulding Lodge en verder in Kayenta en Mexican Hat.
Van MV naar Moab. Vanaf MV via 163 kijk eens achter je en stop. Lijkt wel op een John Wayne film (in MV ook trouwens). Van Mexican Hat noord via 261 en een kort bezoek aan Gooseneck SP en dan de idiote weg Moki Dugway met fantasische uitzichten. Even verderop is Natural Bridge NM en dan naar MOab.
Heel goed: 2 dagen. Arches is een van ded mooiste NP's in de USA en Canyonlands NP en Dead Horse Point ook.
Naar Bryce. Eigenlijk zou je hier 2 dagen over moeten doen want de weg van Torrey naar Bryce is ongelooflijk. Gezien je schema zou ik Goblin Valley SP en Capitol Reef NP overslaan en van Moab naar de I 70 rijden. Dit stuk autosnelweg is ook heel mooi en je kunt dan bij afslag 89 via ut 72 naar Torrey en Bryce rijden. Het is trouwens niet 128 maar weg 24 als je binnendoor gaat. Maakt niets uit! Je neemt gelukkig weer genoeg tijd voor Bryce en Zion.
Je moet nu terug naar Las Vegas en kan inderdaad via us 95/nv 373 en ca 190 rijden maar om vast Badwater, Devils Golf Course en Artist drive mee te nemen kan je ook bij afslag 33 via 160 naar Pahrump rijden en ca 178 naar Furnace Creek volgen. DV heeft enkele overnachtingsplaatsen. Furnace Creek Inn (duur) Furnace Creek Ranch (motel) en basic lodging (maar wel heel leuk) in Stovepipe Wells en Panamint Springs.Vanaf hier kan je de volgende dag naar bv Bishop rijden of naar Lee Vining. Bishop heeft veel meer hotels en naast de BW is een hele goed bakery met verse espresso. De leukste plaats om te overnachten is Lone PIne maar dat is te dichtbij vanaf DV. Als je al naar de ghosttown Oatman (bij Lake Havasu City) bent geweest, give Bodie a miss. Ik vind het een tourist trap maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Neem je tijd (2 uur) met het rijden over ca 120, de Tioga Pass Road en maak zoveel mogelijke stops. OK verder voor YNP en SF.
Voor ik het vergeet, koop een National Parks Pass bij de ingang van je eerste NP of NM voor $ 50,--. Spaart veel geld.
Have a great trip!
Yeehaw{:o)-
Jullie hebben een prachtige route samengesteld die niet altijd even logisch is maar ik zal hem volgen zoals jullie het hebben bedacht.
Wandelen doe je in de NP's niet in LA, behalve aan de kust. Aan jullie vluchttijden te zien maken jullie ergens een stopover en jullie zullen erg vermoeid zijn. Bedenkt dat het van de blocks naar de uitgang nog 2 a 3 uur duurt tenzij jullie al elders door immigration zijn gegaan.
Mijn advies is om een taxi naar het hotel te nemen en de auto de volgende dag op te halen. Je zit midden in rush-hour en de weg vinden in LA is niet gemakkelijk.
Van LA naar Joshua Tree NP (ik heb nog nooit van Half Rim of the World tour gehoord) en na Joshua Tree heeft 29Palms genoeg accomodatie.
Van 29Palms via de mooie weg ca 62 (dips! and rampart!) naar Lake Havasu City is een omweg en behalve London Bridge is er niets in LHC behalve watersport. Als je toch via LHC rijdt neem dan de binnenweg via Oatman (ghosttown) Bullhead City en Davis Dam en us 95 naar Las Vegas.
Veel sneller is het om van 29Palms via Amboy en Kelso dwars door de woestijn naar LV te rijden. (goede kaart nodig). Het zou trouwens nog beter zijn om via LHC eerst naar de Grand Canyon South Rim te rijden en LV te bezoeken na Zion, maar dat is niet jullie route.
Jullie willen ook naar Valley of Fire SP en dat is zeer aan te bevelen, maar je kan die dag ook Hoover Dam bezoeken. Rijdt naar VoF SP en neem ca 167, 147 en 166 bijna langs Lake Mead naar Hoover Dam en terug naar LV. Golden Nugget ligt in Fremont in het oude centrum. "The action" is 5 km zuiderlijker. LV verandert van jaar tot jaar.
Van LV naar GCSR is 5 uur dus je hebt nog diezelfde dag tijd voor een bezoek en nog een hele dag. Verstandig!
Je Flagstaff tour kan in een dag. Neem 64/180 naar Flag en scenic 89a naar Sedona. Misschien vind je het hier zo mooi dat je blijft en een Pink Jeep Tour is a must. Misschien ook nog Jerome en terug naar Flagstaff.
Van Flagstaff naar MV. Op weg misschien eerst de Sunset Crater Volcano/Wupatki NM loop en via 89 naar Cameron. Kort bezoek aan de Trading Post. Via Tuba City naar Monument Valley. Je kan een Navajo Tour naar de Valley maken of zelf rijden (kijk of je verhuurbedrijf het toestaat). Accomodatie in MV alleen dure Goulding Lodge en verder in Kayenta en Mexican Hat.
Van MV naar Moab. Vanaf MV via 163 kijk eens achter je en stop. Lijkt wel op een John Wayne film (in MV ook trouwens). Van Mexican Hat noord via 261 en een kort bezoek aan Gooseneck SP en dan de idiote weg Moki Dugway met fantasische uitzichten. Even verderop is Natural Bridge NM en dan naar MOab.
Heel goed: 2 dagen. Arches is een van ded mooiste NP's in de USA en Canyonlands NP en Dead Horse Point ook.
Naar Bryce. Eigenlijk zou je hier 2 dagen over moeten doen want de weg van Torrey naar Bryce is ongelooflijk. Gezien je schema zou ik Goblin Valley SP en Capitol Reef NP overslaan en van Moab naar de I 70 rijden. Dit stuk autosnelweg is ook heel mooi en je kunt dan bij afslag 89 via ut 72 naar Torrey en Bryce rijden. Het is trouwens niet 128 maar weg 24 als je binnendoor gaat. Maakt niets uit! Je neemt gelukkig weer genoeg tijd voor Bryce en Zion.
Je moet nu terug naar Las Vegas en kan inderdaad via us 95/nv 373 en ca 190 rijden maar om vast Badwater, Devils Golf Course en Artist drive mee te nemen kan je ook bij afslag 33 via 160 naar Pahrump rijden en ca 178 naar Furnace Creek volgen. DV heeft enkele overnachtingsplaatsen. Furnace Creek Inn (duur) Furnace Creek Ranch (motel) en basic lodging (maar wel heel leuk) in Stovepipe Wells en Panamint Springs.Vanaf hier kan je de volgende dag naar bv Bishop rijden of naar Lee Vining. Bishop heeft veel meer hotels en naast de BW is een hele goed bakery met verse espresso. De leukste plaats om te overnachten is Lone PIne maar dat is te dichtbij vanaf DV. Als je al naar de ghosttown Oatman (bij Lake Havasu City) bent geweest, give Bodie a miss. Ik vind het een tourist trap maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Neem je tijd (2 uur) met het rijden over ca 120, de Tioga Pass Road en maak zoveel mogelijke stops. OK verder voor YNP en SF.
Voor ik het vergeet, koop een National Parks Pass bij de ingang van je eerste NP of NM voor $ 50,--. Spaart veel geld.
Have a great trip!
Yeehaw{:o)-
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
De ghosttown Oatman ken ik niet, dus ik kan niet vergelijken. Maar Bodie een tourist trap?? Ik vond het juist een geweldig mooie ervaring, ik denk daar nog met heel veel plezier aan terug. Voor mijn gevoel zou het een tourist trap zijn geweest als ze er shoot outs zouden naspelen, als er volop souvenirs te koop zouden zijn, een snackbar en dat soort dingen. Maar dat was er gelukkig allemaal niet, ik vond het stadje heel echt en natuurlijk overkomen. Maar zoals je al terecht opmerkt, het is altijd heel persoonlijk hoe je iets ervaart. Voor mij was Bodie echt een topper!Als je al naar de ghosttown Oatman (bij Lake Havasu City) bent geweest, give Bodie a miss. Ik vind het een tourist trap maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Groetjes,
Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
-
- Amerika-ontdekker
Alweer bedankt voor de tips. Misschien slaan we Lake Havahu inderdaad wel over, is nog niet helemaal duidelijk. Waarom we eerst naar LV gaan en dan GC is omdat we de mule ride in de GC reeds geboekt hadden en op deze manier ook het weekend in LV ontlopen.
Sommige dagen zijn inderdaad lang rijden. Daar hebben we bewust voor gekozen, om dan langer in bepaalde parken door te kunnen brengen. Ook hoeven we dan niet elke dag van hotel te verkassen.
We zullen de tips in ieder geval meenemen naar Amerika en er dankbaar gebruik van maken.
Mvg,
Vincent en Saskia
Sommige dagen zijn inderdaad lang rijden. Daar hebben we bewust voor gekozen, om dan langer in bepaalde parken door te kunnen brengen. Ook hoeven we dan niet elke dag van hotel te verkassen.
We zullen de tips in ieder geval meenemen naar Amerika en er dankbaar gebruik van maken.
Mvg,
Vincent en Saskia
Re: Heel erg bedankt voor alles en misschien wat laatste tip
Hallo Vincent,VincentKuipers schreef:Goedendag allemaal,
•
• Lake Havashu
• Hoover Dam
• Down Town
ben pas terug uit de VS en zit nu met een vette jetlag in alle vroegte wat te surfen. Ik las dat je naar Lake Havasu gaat, mocht je in de gelegenheid zijn om daar te gaan eten, dan heb ik de volgende tip voor je: The Golden Horseshoe. je rijdt de London Bridge Blvd uit naar het Noorden tot je het gevoiel krijgt dat je veel te ver bent gereden, dan zie je aan je linkerhand een Fire Department en even daarna krijg je het restaurant met steaks om te zuigen en de allerbeste Spare Ribs van Amerika (volgens mijn vrouw althans)
goeie reis
Meestal beveel ik geen gravelroads aan maar Vana heeft gelijk.De 5 miles drive sw naar Muley Point even voorbij Moki Dugway is een aanrader.
(insight tip Vana!!). Als je nog tijd over is: Vlak voor Moki Dugway is een afslag(oost) naar de 17 miles Valley of the Gods loop eindigend oost van Mexican Hat. Ook een dirt road en ook schitterend zoals alles hier in deze omgeving
YH
(insight tip Vana!!). Als je nog tijd over is: Vlak voor Moki Dugway is een afslag(oost) naar de 17 miles Valley of the Gods loop eindigend oost van Mexican Hat. Ook een dirt road en ook schitterend zoals alles hier in deze omgeving
YH
Re: Bedankt...
Er is genoeg aktie hoor rondom het Golden Nugget. Voor de deur is de Freemont Experience en dat erg leuk. Het is overigens vol metr tentjes, life muziek en veel mensen zijn daar lekker aan het wandelen. Er zijn een heleboel winkeltjes (wel veel hetzelfde) maar de sfeer en de oudere casino's is heel apart. Een heel ander verhaal dan de Strip, maar je moet beiden gezien hebben.Yeehaw schreef:Hi Saskia en Vincent
Golden Nugget ligt in Fremont in het oude centrum. "The action" is 5 km zuiderlijker. LV verandert van jaar tot jaar.
Je kan van Freemontstreet met een bus van en naar de Strip voor weinig geld. Er is een goudkleurige dubbeldekker (de Deuce) die rijdt heen en weer.
Groetjes, Nel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 5459 Weergaves
-
Laatste bericht door Veer12345
-