Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Benjani: 22 dagen Rondreis
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis Benjani: 22 dagen Rondreis
Hallo,
Enige tijd geleden hebben wij (4 vrienden van +/- 25 jr) besloten een rondreis te gaan maken door Zuidwest VS. Na veel zoekwerk en planning (super veel aan dit forum gehad!) hebben we een voorlopig reisschema opgesteld. Het plan is om de reis in April 2013 te gaan maken.
Tips/suggesties/ commentaar is meer dan welkom, ik heb gemerkt dat er ontzettend veel experts en kenners op dit forum zitten, het wordt voor ons alle vier de eerste keer dat we een dergelijke reis ondernemen, en de meeste komen zelfs voor het eerst in de VS.
Dag 1: Vlucht naar San Diego
Dag 2: Hele dag sightseeiing in San Diego
Dag 3: San Diego --> Needles, via Palm Springs en Joshua Tree National Park.
Dag 4: Needles --> Grand Canyon NP, vroeg de weg op, een stuk van Route 66 (tussen Needles en Kingman), verder door naar de Grand Canyon, om daar 's middags een helikoptertour te doen.
Dag 5: Grand Canyon NP --> Monument Valley. De ochtend nog in Grand Canyon, en 's middags naar Monument Valley rijden.
Dag 6: Monument Valley --> Zion NP. Na de zonsopkomst van Monument Valley doorrijden naar Zion NP
Dag 7: Zion NP --> Bryce Canyon NP.
Dag 8: Bryce Canyon NP - Las Vegas. Lange autorit naar LV, korte omweg door Valley of Fire State Park.
Dag 9: Las Vegas. (Hoover Dam bezoeken)
Dag 10: Las Vegas.
Dag 11: Las Vegas - Bakersfield. Lange rit, sochtends vroeg weg uit Vegas om via Death Valley naar Bakersfield te rijden voor de overnachting (ben ervanuit gegaan dat de Tioga Pass gesloten is)
Dag 12: Bakersfield --> Sequoia, rit naar Sequoia, o.a. de General Sherman Tree
Dag 13: Sequoia --> Yosemite NP
Dag 14: Yosemite NP
Dag 15: Yosemite NP --> San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco --> San Simeon, via Highway 1 langs de kust.
Dag 19: San Simeon --> Los Angeles, verder over Highway 1 langs Santa Barbara, Malibu.
Dag 20: Los Angeles
Dag 21: Los Angeles
Dag 22: vlucht terug naar Nederland.
Ik twijfel vooral over het stuk LV - Bakersfield via Death Valley en van Bakersfield naar Sequoia, of dat niet ietwat te ambitieus is?
Voor ander commentaar, knelpunten, suggesties en tips sta ik uiteraard open! We hebben nog niks vastgelegd, en willen in de komende weken de knopen doorhakken en de definitieve route vastleggen.
Groeten,
Benjani
Enige tijd geleden hebben wij (4 vrienden van +/- 25 jr) besloten een rondreis te gaan maken door Zuidwest VS. Na veel zoekwerk en planning (super veel aan dit forum gehad!) hebben we een voorlopig reisschema opgesteld. Het plan is om de reis in April 2013 te gaan maken.
Tips/suggesties/ commentaar is meer dan welkom, ik heb gemerkt dat er ontzettend veel experts en kenners op dit forum zitten, het wordt voor ons alle vier de eerste keer dat we een dergelijke reis ondernemen, en de meeste komen zelfs voor het eerst in de VS.
Dag 1: Vlucht naar San Diego
Dag 2: Hele dag sightseeiing in San Diego
Dag 3: San Diego --> Needles, via Palm Springs en Joshua Tree National Park.
Dag 4: Needles --> Grand Canyon NP, vroeg de weg op, een stuk van Route 66 (tussen Needles en Kingman), verder door naar de Grand Canyon, om daar 's middags een helikoptertour te doen.
Dag 5: Grand Canyon NP --> Monument Valley. De ochtend nog in Grand Canyon, en 's middags naar Monument Valley rijden.
Dag 6: Monument Valley --> Zion NP. Na de zonsopkomst van Monument Valley doorrijden naar Zion NP
Dag 7: Zion NP --> Bryce Canyon NP.
Dag 8: Bryce Canyon NP - Las Vegas. Lange autorit naar LV, korte omweg door Valley of Fire State Park.
Dag 9: Las Vegas. (Hoover Dam bezoeken)
Dag 10: Las Vegas.
Dag 11: Las Vegas - Bakersfield. Lange rit, sochtends vroeg weg uit Vegas om via Death Valley naar Bakersfield te rijden voor de overnachting (ben ervanuit gegaan dat de Tioga Pass gesloten is)
Dag 12: Bakersfield --> Sequoia, rit naar Sequoia, o.a. de General Sherman Tree
Dag 13: Sequoia --> Yosemite NP
Dag 14: Yosemite NP
Dag 15: Yosemite NP --> San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 18: San Francisco --> San Simeon, via Highway 1 langs de kust.
Dag 19: San Simeon --> Los Angeles, verder over Highway 1 langs Santa Barbara, Malibu.
Dag 20: Los Angeles
Dag 22: vlucht terug naar Nederland.
Ik twijfel vooral over het stuk LV - Bakersfield via Death Valley en van Bakersfield naar Sequoia, of dat niet ietwat te ambitieus is?
Voor ander commentaar, knelpunten, suggesties en tips sta ik uiteraard open! We hebben nog niks vastgelegd, en willen in de komende weken de knopen doorhakken en de definitieve route vastleggen.
Groeten,
Benjani
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Reis Benjani: 22 dagen Rondreis
Hallo Benjani,
Je trip lijkt me wel te doen, alleen zou ik Bryce en Zion in ieder geval al omdraaien, dat is logischer (zet het eens uit in Google Maps, dan zie je wat ik bedoel).
Ik heb wel geen ervaring met rijden in die periode ivm sneeuw...
Fienemien
Je trip lijkt me wel te doen, alleen zou ik Bryce en Zion in ieder geval al omdraaien, dat is logischer (zet het eens uit in Google Maps, dan zie je wat ik bedoel).
Ik heb wel geen ervaring met rijden in die periode ivm sneeuw...
Fienemien
Ziet er goed uit! Ook ik zou Bryce en Zion omdraaien. Als je van Bryce naar LV rijd, kom je langs Zion. Dat geeft je net wat meer tijd voor VoF 

2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de tips!
Google Maps geeft voor MV -> Bryce ruim 6 uur aan zonder stops. Hebben we dan genoeg tijd om Bryce Canyon te kunnen zien? We gaan niet voor de wandelingen, maar wilen wel de viewpoints allemaal zien.
Heeft er iemand overigens ervaring met weersomstandigheden als sneeuw in deze periode van het jaar? Begin april zijn we van plan de reis te maken. Of zijn we dan wellicht te vroeg?
Google Maps geeft voor MV -> Bryce ruim 6 uur aan zonder stops. Hebben we dan genoeg tijd om Bryce Canyon te kunnen zien? We gaan niet voor de wandelingen, maar wilen wel de viewpoints allemaal zien.
Heeft er iemand overigens ervaring met weersomstandigheden als sneeuw in deze periode van het jaar? Begin april zijn we van plan de reis te maken. Of zijn we dan wellicht te vroeg?
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn in 2011 van Page naar Bryce gereden en kwamen daar rond 16u aan. We hadden 's ochtends de Lower Antelope Canyon bezocht, dus denk dat we maar rond de middag naar Bryce vertrokken zijn. We hebben diezelfde dag nog alle viewpoints bekeken. De volgende ochtend, voor we naar Zion reden, hebben we de combi-trail Queen's Garden/Navajo Loop gelopen.
Dus het zal wel te doen zijn!
Dus het zal wel te doen zijn!

-
- Amerika-ontdekker
Fienemien,
Dat valt alles mee! Dan gaan wij die route ook hanteren. Dus vanuit MV via Page naar Bryce Canyon.
Hebben we dan in Page genoeg tijd om de Horseshoe Bend en Antelope Canyon te bekijken? MV -> Page is 2,5 uur rijden.
Dan heb ik nog een andere vraag: Is San Diego interessant genoeg om een hele dag te verblijven? Het is ook een optie om op de eerste dag gelijk weg te rijden en naar Joshua Tree en Palm Springs, en dan bij Twentynine Palms overnachten, zodat we de tweede dag veel dichter bij Grand Canyon kunnen komen, en we daar dan dus meer tijd voor gaan hebben.
Dus is San Diego behalve de Zoo en Sea Life interessant om te zijn? Aangezien we qua steden ook al LA, LV, en SF gaan bezoeken.
Dat valt alles mee! Dan gaan wij die route ook hanteren. Dus vanuit MV via Page naar Bryce Canyon.
Hebben we dan in Page genoeg tijd om de Horseshoe Bend en Antelope Canyon te bekijken? MV -> Page is 2,5 uur rijden.
Dan heb ik nog een andere vraag: Is San Diego interessant genoeg om een hele dag te verblijven? Het is ook een optie om op de eerste dag gelijk weg te rijden en naar Joshua Tree en Palm Springs, en dan bij Twentynine Palms overnachten, zodat we de tweede dag veel dichter bij Grand Canyon kunnen komen, en we daar dan dus meer tijd voor gaan hebben.
Dus is San Diego behalve de Zoo en Sea Life interessant om te zijn? Aangezien we qua steden ook al LA, LV, en SF gaan bezoeken.
Ja. San Diego wijkt af van de andere drie steden die jullie gaan bezoeken. Dus het is de moeite waard. Tip, het is Sea World, niet Sea Life.
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Benjani,
Als je zowel Horseshoe Bend als Antelope Canyon wil bekijken, zal het misschien toch wat krap worden.
Wij bezochten Horseshoe Bend op weg van Grand Canyon naar Page en pas de volgende dag dan Lower Antelope Canyon.
Reken toch op +/- 45-60 min voor Horseshoe Bend, 2-2,5u voor de Lower Antelope Canyon (hou er rekening mee dat als het druk is je misschien niet meteen aan je bezoek kan beginnen), deze is ook het mooist 's ochtends (we hadden de eerste toer, om 8u30 als ik me nog goed herinner, dat is voor jullie niet echt haalbaar als je nog van Monument Valley moet komen). De Upper is het mooist rond het middaguur, maar daar moet je dan wel op voorhand voor reserveren.
Op zich is het misschien wel te doen, al zal het een volle dag zijn.
Je kan dan zien hoe laat je in Bryce aankomt en daar beslissen of je nog tot het einde van het park rijdt en terug rijdt via alle viewpoints of een selectie maakt van een aantal.
's Avonds dan misschien nog sunset in Bryce.
Als je te laat bent kan je ze de volgende ochtend nog bekijken als je niet wil wandelen.
Grtjs
Als je zowel Horseshoe Bend als Antelope Canyon wil bekijken, zal het misschien toch wat krap worden.
Wij bezochten Horseshoe Bend op weg van Grand Canyon naar Page en pas de volgende dag dan Lower Antelope Canyon.
Reken toch op +/- 45-60 min voor Horseshoe Bend, 2-2,5u voor de Lower Antelope Canyon (hou er rekening mee dat als het druk is je misschien niet meteen aan je bezoek kan beginnen), deze is ook het mooist 's ochtends (we hadden de eerste toer, om 8u30 als ik me nog goed herinner, dat is voor jullie niet echt haalbaar als je nog van Monument Valley moet komen). De Upper is het mooist rond het middaguur, maar daar moet je dan wel op voorhand voor reserveren.
Op zich is het misschien wel te doen, al zal het een volle dag zijn.
Je kan dan zien hoe laat je in Bryce aankomt en daar beslissen of je nog tot het einde van het park rijdt en terug rijdt via alle viewpoints of een selectie maakt van een aantal.
's Avonds dan misschien nog sunset in Bryce.
Als je te laat bent kan je ze de volgende ochtend nog bekijken als je niet wil wandelen.
Grtjs
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Zoals hierboven al aangegeven, San Diego is een ander soort stad dan de andere en zeker waard om bezocht te worden.Benjani schreef:Dus is San Diego behalve de Zoo en Sea Life interessant om te zijn? Aangezien we qua steden ook al LA, LV, en SF gaan bezoeken.
Op het forum is er al vaker over San Diego geschreven. Ik plaats hierbij een link naar een topic over deze stad, waarbij in een bericht van mij nog weer andere links staan naar andere topics en tevens naar mijn reisverslag 2007, waarin ik ons bezoek aan deze stad beschrijf.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=29722
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt, die topics over San Diego ga ik eens op het gemak doorlezen
Fienemien, die dag zal inderdaad flink vol en druk zijn, misschien het overwegen waard om dat wat anders in te delen.
Fienemien, die dag zal inderdaad flink vol en druk zijn, misschien het overwegen waard om dat wat anders in te delen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Volgens google maps rijd je hier bijna 6,5 uur over. zou ik persoonlijk erg zonde vinden van Death Valley, je moet hier op deze manier wel doorheen crossen. Het is een schitterend park...Ik twijfel vooral over het stuk LV - Bakersfield via Death Valley en van Bakersfield naar Sequoia, of dat niet ietwat te ambitieus is?
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zou heel mooi zijn om in Death valley te overnachten, maar tenzij je iets laat vallen heb je daar gheen tijd voor. Je zou kunnen overwegen om in Phoenix te beginnen en in San Diego te eindigen, maar Joshua Tree is wel mooi in die tijd van het jaar. Of laat de kustroute vallen en eindig in SF. Of laat Monument Valley vallen. Of plak er nog een paar dagen aan vast!
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dat wordt dan inderdaad wat te veel van het goede. Over dat gedeelte van de reis twijfel ik uberhaupt nog, is er iemand die een betere suggestie heeft?
Een overnachting in Death Valley zou mooi zijn, maar we willen graag de volgende dag naar Sequoia, dat hoeft geen hele dag te zijn, aangezien we liever Yosemite kiezen om een hele dag te vertoeven. Maar we willen Sequoia toch wel wat zien zoals de General Sherman. Ervan uitgaande dat we onderlangs moeten en niet over Tioga kunnen, is het lastig om dat te bewerkstelligen. Iemand een suggestie hiervoor? Wellicht Las Vegas - Death Valley - overnachting in Ridgecrest? of nabij Isabella Lake?
Een overnachting in Death Valley zou mooi zijn, maar we willen graag de volgende dag naar Sequoia, dat hoeft geen hele dag te zijn, aangezien we liever Yosemite kiezen om een hele dag te vertoeven. Maar we willen Sequoia toch wel wat zien zoals de General Sherman. Ervan uitgaande dat we onderlangs moeten en niet over Tioga kunnen, is het lastig om dat te bewerkstelligen. Iemand een suggestie hiervoor? Wellicht Las Vegas - Death Valley - overnachting in Ridgecrest? of nabij Isabella Lake?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ben dit jaar in April geweest en heb de route andersom grotendeels gemaakt.
Ook hebben wij veel gereden, maar nooit het idee gehad dat we een dag verspilt hebben ofzo. Ik denk alleen dat je middenstuk wat te ambitieus is om helemaal ' op t gemak' rond te kijken.
Ik ga ervanuit dat je net als de meeste na deze reis nog wel terug gaat komen on nog meer moois te zien of dingen te herhalen. 'In de buurt' heb je ook nog zoveel andere mooie parken die je nu overslaat en steden waar je nog meer van wilt zien, maar daar heb je niet allemaal tijd voor nu.
Ik zou daarom MV overslaan. Rij op dag 5 naar Page, doe daar de antelope canyon en horseshoe bend, stop even bij de horseshoe bend en bij de dam en bij het uitkijkpunt over lake powell en rij dan door naar bryce waar je dan laat in de middag aankomt. De volgende dag Bryce doen en in de middag naar Zion en de dag erna laat in de middag naar Las Vegas rijden. Dan hou je wel je dagschema van dag 5 t/m 7 aan alleen zonder MV.
Daarna. Boek niets in bakersfield, maar kijk hoever je komt die dag. Opzich moet het wel te doen zijn. Maar zorg iig dat je minimaal Lake Isabella haalt. In april is er op de bonnefooi echt wel iets te vinden. Rij vanaf Vegas de snelste weg naar Furnace creek, dus niet via Pahrump dat is ongeveer 2u rijden. Reken erop dat je vanaf Olancha aan de westkant van DV er ongeveer 3,5u om naar Bakersfield te komen, met een dinerstop van een uur. Zorg dat je hotels boekt met Wifi en volg de weersverwachting. Als je in Page er al achterkomt dat bv de weg door Sequoia uit mn hoofd de 198 evt door sneeuw afgesloten is, rij dan vanaf Bakersfield gelijk door naar Yosemite of splits de rit Las Vegas - death valley - bakersfield - yosemite anders in.
Ik zou ook langs de kustweg niet boeken, maar gewoon kijken hoe ver je komt en ter plekke een hotel regelen. Wel wat adresgegevens van hotels van te voren meenemen, dat scheelt zoeken. Wij hadden de steden en een paar parken geboekt. Yosemite waren we te laat voor in het park (voor een betaalbaar hotel) en die hebben we net als het hotel in Page, Ridgecrest en Monterey een dag van te voren geboekt. De overnachting langs de kustweg hebben we hebben we bij een Starbucks een paar uur van te voren geboekt.
Succes met plannen
Ook hebben wij veel gereden, maar nooit het idee gehad dat we een dag verspilt hebben ofzo. Ik denk alleen dat je middenstuk wat te ambitieus is om helemaal ' op t gemak' rond te kijken.
Ik ga ervanuit dat je net als de meeste na deze reis nog wel terug gaat komen on nog meer moois te zien of dingen te herhalen. 'In de buurt' heb je ook nog zoveel andere mooie parken die je nu overslaat en steden waar je nog meer van wilt zien, maar daar heb je niet allemaal tijd voor nu.
Ik zou daarom MV overslaan. Rij op dag 5 naar Page, doe daar de antelope canyon en horseshoe bend, stop even bij de horseshoe bend en bij de dam en bij het uitkijkpunt over lake powell en rij dan door naar bryce waar je dan laat in de middag aankomt. De volgende dag Bryce doen en in de middag naar Zion en de dag erna laat in de middag naar Las Vegas rijden. Dan hou je wel je dagschema van dag 5 t/m 7 aan alleen zonder MV.
Daarna. Boek niets in bakersfield, maar kijk hoever je komt die dag. Opzich moet het wel te doen zijn. Maar zorg iig dat je minimaal Lake Isabella haalt. In april is er op de bonnefooi echt wel iets te vinden. Rij vanaf Vegas de snelste weg naar Furnace creek, dus niet via Pahrump dat is ongeveer 2u rijden. Reken erop dat je vanaf Olancha aan de westkant van DV er ongeveer 3,5u om naar Bakersfield te komen, met een dinerstop van een uur. Zorg dat je hotels boekt met Wifi en volg de weersverwachting. Als je in Page er al achterkomt dat bv de weg door Sequoia uit mn hoofd de 198 evt door sneeuw afgesloten is, rij dan vanaf Bakersfield gelijk door naar Yosemite of splits de rit Las Vegas - death valley - bakersfield - yosemite anders in.
Ik zou ook langs de kustweg niet boeken, maar gewoon kijken hoe ver je komt en ter plekke een hotel regelen. Wel wat adresgegevens van hotels van te voren meenemen, dat scheelt zoeken. Wij hadden de steden en een paar parken geboekt. Yosemite waren we te laat voor in het park (voor een betaalbaar hotel) en die hebben we net als het hotel in Page, Ridgecrest en Monterey een dag van te voren geboekt. De overnachting langs de kustweg hebben we hebben we bij een Starbucks een paar uur van te voren geboekt.
Succes met plannen
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties, ben met alle opmerkingen aan de slag gegaan en heb een hernieuwd reisplan opgesteld. Monument Valley lijkt mij persoonlijk een van de hoogtepunten, dus die wil ik koste wat kost bezoeken. Een overnachting in Hotel The View daar lijkt me een fantastische ervaring.
Om e.e.a. te bewerkstelligen, heb ik een extra dag tussengevoegd, met een overnachting in Page, om daar Horseshoe Bend en Antelope Canyon te bezoeken, en het zou dan heerlijk zijn om aan Lake Powell een overnachting te doen. Ook heb ik het gedeelte rondom Death Valley anders ingedeeld, zodat we daar meer tijd hebben, incl. een overnachting. De dag erna zal dan een volledige auto-dag worden.
Hernieuwd reisplan:
Dag 1: AMS - San Diego
Dag 2: San Diego
Dag 3: San Diego - Needles, via Palm Springs en Joshua Tree NP
Dag 4: Needles - Grand Canyon, via een stuk Route 66
Dag 5: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 6: Monument Valley - Page
Dag 7: Page - Bryce Canyon NP
Dag 8: Bryce Canyon NP - Zion NP
Dag 9: Zion NP - Las Vegas, via Valley of Fire State Park
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Death Valley
Dag 13: Death Valley - Sequoia, lange autorit
Dag 14: Sequoia - Yosemite, 's ochtends Giant Forest bezoeken, en dan naar Yosemite
Dag 15: Yosemite NP
Dag 16: Yosemite NP - San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco - San Simeon, over Highway 1
Dag 20: San Simeon - Los Angeles
Dag 22: Los Angeles
Dag 23: LAX - AMS
Eventueel kunnen we voor de Highway 1 route ook een extra overnachting uittrekken, en dan een halve dag L.A. minder in de reis opnemen.
Ik hoor graag op- of aanmerkingen aangaande dit hernieuwde reisplan!
Groeten,
Benjani
Om e.e.a. te bewerkstelligen, heb ik een extra dag tussengevoegd, met een overnachting in Page, om daar Horseshoe Bend en Antelope Canyon te bezoeken, en het zou dan heerlijk zijn om aan Lake Powell een overnachting te doen. Ook heb ik het gedeelte rondom Death Valley anders ingedeeld, zodat we daar meer tijd hebben, incl. een overnachting. De dag erna zal dan een volledige auto-dag worden.
Hernieuwd reisplan:
Dag 1: AMS - San Diego
Dag 2: San Diego
Dag 3: San Diego - Needles, via Palm Springs en Joshua Tree NP
Dag 4: Needles - Grand Canyon, via een stuk Route 66
Dag 5: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 6: Monument Valley - Page
Dag 7: Page - Bryce Canyon NP
Dag 8: Bryce Canyon NP - Zion NP
Dag 9: Zion NP - Las Vegas, via Valley of Fire State Park
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Death Valley
Dag 13: Death Valley - Sequoia, lange autorit
Dag 14: Sequoia - Yosemite, 's ochtends Giant Forest bezoeken, en dan naar Yosemite
Dag 15: Yosemite NP
Dag 16: Yosemite NP - San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco - San Simeon, over Highway 1
Dag 20: San Simeon - Los Angeles
Dag 22: Los Angeles
Dag 23: LAX - AMS
Eventueel kunnen we voor de Highway 1 route ook een extra overnachting uittrekken, en dan een halve dag L.A. minder in de reis opnemen.
Ik hoor graag op- of aanmerkingen aangaande dit hernieuwde reisplan!
Groeten,
Benjani
-
- Amerika-ontdekker
Kleine update: de planning is nu om de reis in mei te doen, met een beetje geluk is de Tioga Pass open en wordt de route enigszins omgegooid. Mocht dat het geval zijn gaan we vanuit DV over de Tioga Pass naar Yosemite, daarna een volle dag Yosemite, en de dag erna afzakken richting Sequoia, en van daaruit SF.
Is de pass nog dicht, zal het bij de bovenstaande route gaan blijven.
Er staan bij mij echter nog wat twijfelpuntjes over, namelijk:
- dag 3, is dit niet teveel hooi op de vork? Is Needles haalbaar met een stop in Palm Springs en Joshua Tree? We gaan geen wandeling maken, willen alleen door het park heen rijden en her en der op wat punten stoppen. Vervolgens willen we zo ver mogelijk door rijden, het liefst tot aan Needles, zodat we vanuit daar de volgende dag via een stuk Route 66 de GC kunnen bereiken.
- dag 13/14, de lange autorit vanuit Death Valley naar Sequoia. Hoe zien jullie dit? We zijn meer geinteresseerd in een langer verblijf in Yosemite, maar willen in Sequoia toch ook wel het Giant Forest zien. Ik ga er vanuit dat we daar op dag 13 na de autorit niet meer aan toe gaan komen, hebben we dan voldoende aan een ochtend het Giant Forest bezoeken, en dan meteen door naar Yosemite rijden?
Is de pass nog dicht, zal het bij de bovenstaande route gaan blijven.
Er staan bij mij echter nog wat twijfelpuntjes over, namelijk:
- dag 3, is dit niet teveel hooi op de vork? Is Needles haalbaar met een stop in Palm Springs en Joshua Tree? We gaan geen wandeling maken, willen alleen door het park heen rijden en her en der op wat punten stoppen. Vervolgens willen we zo ver mogelijk door rijden, het liefst tot aan Needles, zodat we vanuit daar de volgende dag via een stuk Route 66 de GC kunnen bereiken.
- dag 13/14, de lange autorit vanuit Death Valley naar Sequoia. Hoe zien jullie dit? We zijn meer geinteresseerd in een langer verblijf in Yosemite, maar willen in Sequoia toch ook wel het Giant Forest zien. Ik ga er vanuit dat we daar op dag 13 na de autorit niet meer aan toe gaan komen, hebben we dan voldoende aan een ochtend het Giant Forest bezoeken, en dan meteen door naar Yosemite rijden?
-
- Amerika-ontdekker
Even geleden, maar de voorbereidingen zijn inmiddels in volle gang. De vliegtickets zijn geboekt, evenals een aantal overnachtingen.
De route zoals deze er nu voor staat: (vertrekdatum 1 mei)
Dag 1. Vlucht Amsterdam - Phoenix
Dag 2. Phoenix - Grand Canyon NP
Dag 3. Grand Canyon NP - Monument Valley
Dag 4. Monument Valley - Page
Dag 5. Page - Bryce Canyon NP
Dag 6. Bryce Canyon NP - Zion NP
Dag 7. Zion NP
Dag 8. Zion NP - Las Vegas (via Valley of Fire)
Dag 9. Las Vegas
Dag 10. Las Vegas
Dag 11. Las Vegas - Death Valley
Dag 12. Death Valley - Yosemite NP
Dag 13. Yosemite NP
Dag 14. Yosemite NP - San Francisco
Dag 15. San Francisco
Dag 16. San Francisco
Dag 17. San Francisco - San Simeon
Dag 18. San Simeon - Los Angeles
Dag 19. Los Angeles
Dag 20. Los Angeles
Dag 21. Los Angeles - San Diego
Dag 22. San Diego
Dag 23. San Diego - Amsterdam
Naar ons idee is deze route goed te doen, maar als er mensen nog tips, adviezen, aan/af-raders of wat dan ook hebben, die zijn van harte welkom!
De route zoals deze er nu voor staat: (vertrekdatum 1 mei)
Dag 1. Vlucht Amsterdam - Phoenix
Dag 2. Phoenix - Grand Canyon NP
Dag 3. Grand Canyon NP - Monument Valley
Dag 4. Monument Valley - Page
Dag 5. Page - Bryce Canyon NP
Dag 6. Bryce Canyon NP - Zion NP
Dag 7. Zion NP
Dag 8. Zion NP - Las Vegas (via Valley of Fire)
Dag 9. Las Vegas
Dag 10. Las Vegas
Dag 11. Las Vegas - Death Valley
Dag 12. Death Valley - Yosemite NP
Dag 13. Yosemite NP
Dag 14. Yosemite NP - San Francisco
Dag 15. San Francisco
Dag 16. San Francisco
Dag 17. San Francisco - San Simeon
Dag 18. San Simeon - Los Angeles
Dag 19. Los Angeles
Dag 20. Los Angeles
Dag 21. Los Angeles - San Diego
Dag 22. San Diego
Dag 23. San Diego - Amsterdam
Naar ons idee is deze route goed te doen, maar als er mensen nog tips, adviezen, aan/af-raders of wat dan ook hebben, die zijn van harte welkom!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
De tioga pass was dit jaar vroeg open, maar dat is niet elk jaar. Hou daarom een 2e planning voor het stuk DV- yosemite voor het geval dat..
-
- Amerika-ontdekker
We hopen inderdaad stiekem op een vroege opening, maar gaan er niet vanuit. In deze route gaan we uit van een lange reisdag buitenom via Bakersfield etc.
Ik heb uit andere topics begrepen dat Furnace Creek - Yosemite Valley via de Tioga Pass, mocht deze toch open zijn, op 1 dag nogal ambitieus is? Hebben we dan een extra tussenovernachting nodig of is het,bij vroeg wegrijden uit Death Valley wel te halen ?
Ik heb uit andere topics begrepen dat Furnace Creek - Yosemite Valley via de Tioga Pass, mocht deze toch open zijn, op 1 dag nogal ambitieus is? Hebben we dan een extra tussenovernachting nodig of is het,bij vroeg wegrijden uit Death Valley wel te halen ?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alles kan natuurlijk. Er zijn zelfs mensen die hier na hun vakantie gepost hebben dat het onzin was dat dit niet zou kunnen. Het hangt er compleet vanaf wat je zelf wilt bekijken onderweg. Wil je de Alabama Hills zien en daar wat wandelen. Mono Lake, Bodie, wat een stuk verder noordelijk ligt, en dan ook nog de Tioga Pass (waar ook enkele mooie stops aan liggen) dan moet je dingen schrappen, want dat red je niet. Daarom is het aan te raden om rond Mammoth Lakes te overnachten en dan de dag erna op je gemak de Tioga pass te doen en alvast een stuk van Yosemite. Heb je hier geen interesse in dan is het in 1 dag wel te rijden.
Dus, puur qua rit km kan het makkelijk, maar wil je ook de bezienswaardigheden zien dan is het beter om het in 2 dagen te doen, maar dat gaat wel ten koste van het park zelf dan denk ik. Vanuit Glacier point en waren voor het donker in Ridgecrest. Dus als je een hele dag wilt rijden is Death Valley - Oakhurst ook via de zuidkant te halen. Ik weet niet of je dan via de weg Lake Isabella - Bakersfield of door Sequoia forest via Woffort Heights en Glenville wil rijden. Dit is het enige interessante stuk van de rit via de zuidkant namelijk. De 99 boven Bakersfield tot aan Fresno is het minst interessante stuk weg wat ik in de hele vakantie gezien heb...het enige wat ons opviel waren de vele kapotte banden die langs die weg lagen. Maar dit gaat een complete dag autorijden wezen dan vanuit Death Valley.
Dus, puur qua rit km kan het makkelijk, maar wil je ook de bezienswaardigheden zien dan is het beter om het in 2 dagen te doen, maar dat gaat wel ten koste van het park zelf dan denk ik. Vanuit Glacier point en waren voor het donker in Ridgecrest. Dus als je een hele dag wilt rijden is Death Valley - Oakhurst ook via de zuidkant te halen. Ik weet niet of je dan via de weg Lake Isabella - Bakersfield of door Sequoia forest via Woffort Heights en Glenville wil rijden. Dit is het enige interessante stuk van de rit via de zuidkant namelijk. De 99 boven Bakersfield tot aan Fresno is het minst interessante stuk weg wat ik in de hele vakantie gezien heb...het enige wat ons opviel waren de vele kapotte banden die langs die weg lagen. Maar dit gaat een complete dag autorijden wezen dan vanuit Death Valley.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1299 Weergaves
-
Laatste bericht door ruleen
-
- 10 Reacties