Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Gezellig kletsen over je emigratie-ervaringen?
- kimberley_brons
- Amerikafan
Re: Gezellig kletsen over je emigratie-ervaringen?
Ja kan me voorstellen dat je daarvan baalt ja! Maar mijn aanstaande heeft gewoon leuke ervaringen met Meetup. En ik moet ze nog maar afwachten. Maar 3$ voor afspraken bij de Mac... ja beetje teleurstellend.
I have no special talents, I am only passionately curious.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Soms zijn er ook mensen met 'eigenbelang' bij, in die MeetUps. Als voorbeeld denk ik dan aan de expatgroep waar ik hier wel eens koffie mee ga drinken. Diegene die dat opgericht heeft, is tegelijkertijd bezig met de ontwikkeling van een website. Zij is een zeer ervaren expat (dit is haar 10de relocation), was aan 't klagen dat ze bij elke uitzending steeds minder en minder financiele voordelen kregen en dat het ondertussen al lang niet meer zo interessant was om expat te zijn (want de kinderen gingen meer geld kosten en ze zou een job moeten gaan zoeken maar dat is lastig als je telkens weer gaat verhuizen), en ik heb al door waar zij naartoe wil: tegen betaling relocation assistance aan gaan bieden. Via de koffiekletgroep komt zij goed te weten waar die vrouwen tegenaan lopen en zo, en daar kan zij haar ding op af gaan stemmen. En op die manier kan ze ook al een introductie krijgen bij enkele bedrijven die mensen uitzenden. En eventueel wat 'referenties' voor op haar website.
(dus als er kosten aan MeetUp zelf moeten betaald worden, zal zij dat nu wel op zich nemen, het zien als vorm van investering in haar bedrijfje. En zo wil ze dus niet dat we 'georganiseerd' samen komen in augustus, terwijl zij op vakantie is)
(dus als er kosten aan MeetUp zelf moeten betaald worden, zal zij dat nu wel op zich nemen, het zien als vorm van investering in haar bedrijfje. En zo wil ze dus niet dat we 'georganiseerd' samen komen in augustus, terwijl zij op vakantie is)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hai Kimberley,
Ik ben nu 3 maanden in Amerika en getrouwd met een amerikaan
Ik woon zelf ook in Florida (Davie).
Ik ben nu 3 maanden in Amerika en getrouwd met een amerikaan
Ik woon zelf ook in Florida (Davie).
Miami lover....
- kimberley_brons
- Amerikafan
Hai Shanice!
Hoe bevalt het? Hoe ben je daar terecht gekomen? Ben je ook via het K1 proces daar naartoe gegaan?
Leuk! Care to share!
Hoe bevalt het? Hoe ben je daar terecht gekomen? Ben je ook via het K1 proces daar naartoe gegaan?
Leuk! Care to share!
I have no special talents, I am only passionately curious.
-
- Amerika-expert
Hi Shanice!
Waarom hebben jullie voor Davie gekozen en hoe bevalt het je daar? Davie staat ook op ons lijstje, vandaar dat ik erg nieuwsgierig ben. M'n man gaat in Doral werken en we zoeken een buurt met goede scholen en redelijke reistijd voor m'n man.
Waarom hebben jullie voor Davie gekozen en hoe bevalt het je daar? Davie staat ook op ons lijstje, vandaar dat ik erg nieuwsgierig ben. M'n man gaat in Doral werken en we zoeken een buurt met goede scholen en redelijke reistijd voor m'n man.
kimberley_brons schreef:Hai Shanice!
Leuk! Care to share!
Hai...
Ik vind het tot nu toe geweldig!
Mijn man die woont hier al 2 jaar in Davie.
Ik ben niet via het K1 proces hier naartoe gekomen
maarrr via een J1-visa. om een lang verhaal kort te maken.
Ik heb mijn man 5 jaar geleden leren kennen toen ik op vakantie was.
sinds dien is 't een skype relatie geweest hij is 2x naar NL gekomen om mij op te zoeken, maar was zo moeilijk voor hem om steeds vrij te krijgen van zijn werk. En ik was toen een student dus was ook moeilijk voor mij. nou ik kreeg dus de kans om stage te lopen in amerika voor een half jaar eerste wat in me op kwam was omg! me vriend hahaha kan ik hem zien( maar zo makkelijk was het niet want ik liep stage in SC), en op mijn stage plek vond ik het verschrikkelijk ik was in the middle of know where, was zo anders dan florida en de plek waar ik stage liep was totaal niet mijn ding ik voelde me gewoon niet op me gemak en ik was mezelf niet!... nou uiteindelijk heb ik me spullen gepakt en ben naar mijn vriend gegaan in FL. ik dacht niet aan de gevolgen, ik moest daar gewoon weg! uiteindelijk hebben mijn vriend en ik ( nu mijn man ) een goede immigration lawyer in handen genomen en zijn z.s.m. getrouwd want ik wou NIET weg natuurlijk. en dat is nu ongeveer 3 maanden geleden en alles gaat nu geweldig, ben dolgelukkig. En als alles goed mee zit heb ik binnen 5 maanden mijn greencard ( is wel een hoop papier werk maar ik heb het er voor over om bij the love of my life te blijven.
Enige wat ik dus mis is mensen om mee te praten want al mijn vrienden zijn natuurlijk in NL
ik ben pas 23 jaar. is een hele grote stap die ik gemaakt hebt en ik heb er geen spijt van
Miami lover....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3699 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-