Ik ben reeds geruime tijd lid van dit forum , maar omdat ik niets te melden had , had ik me nog niet voorgesteld

Wij , mijn vrouw en ik , zijn al 3 keer naar Florida geweest . 1 keer in een hotel van Disneyworld en 2 keer in een villa in de buurt van Disneyworld . Yep , we zijn een beetje Disneyfan . Nauw , een beetje veel eigenlijk . Abonnementen en shareholder in Disneyland Parijs , dan weten jullie hoe erg het is gesteld met ons . De eerste reis in Florida hebben we alleen maar Disney bezocht ( 10 dagen) , de 2 andere reizen hebben we de omgeving ( met andere pretparken ) bezocht . We zijn toen tot de vaststelling gekomen , dat Amerika meer was dan Disney

Om toch nog een beetje Disney in onze reis in te bouwen , gaan we in september 2013 naar Zuid-West Amerika . Ook misschien belangrijk : beroepshalve ben ik chauffeur ( ondertussen al 23 jaar ) , dus een kilometertje meer of minder , dat is niet belangrijk . Verder vind ik het heel leuk om op het internet onze vakantie voor te bereiden , zo ben je meer dan 3 weken op vakantie

Wij zijn 50ers , we zijn niet erg sportief , maar wandelen wel eens graag .
Ik heb al een beetje een programma gemaakt , graag jullie mening aub , schiet maar af . Bij ons is het de eerste keer dat we in die streek komen , jullie zijn er minstens al 1 keer geweest .
We dachten direct met Disney te beginnen , zo hebben we de eerste dagen nog geen auto nodig . Nadeel : blijkbaar moeten we dan terug naar de luchthaven om een auto te gaan halen . Maar dit kan misschien met de shuttle van Disney ? Ik vind er niet veel informatie over .
dag 1 Brussel - Los Angeles aankomst hotel bv. Howard Johnson
dag 2 Disney hotel bv. Howard Johnson
dag 3 Disney hotel bv. Howard Johnson
dag 4 Disney hotel bv. Howard Johnson
dag 5 Disney hotel bv. Howard Johnson
dag 6 auto afhalen , Hollywood , Beverly Hills , overnachting ergens in of rond Needles ( willen naar Grand Canyon , maar is te verre trip om in 1 keer te doen )
dag 7 Needles - Grand Canyon overnachten bv in Maswik Lodge
dag 8 Grand Canyon overnachten bv in Maswik Lodge
dag 9 Grand Canyon - Zion overnachten ?
dag 10 Zion overnachten ?
dag 11 Zion - Las Vegas
dag 12 Las Vegas
dag 13 Las Vegas - Death Valley
Dag 14 Death Valley - Lee Vining
Dag 15 Yosemite
Dag 16 Yosemite
dag 17 Yosemite - San Fransisco
Dag 18 San Fransisco Walt Disney museum ( kan je dat als Disneyfan , in 1 dag helemaal gezien krijgen ? )
Dag 19 San Fransisco
Dag 20 San Fransisco
Dag 21 San Fransisco - Brussel
Dag 22 Thuis

Dit is dus ons voorlopig plan . Nu ik het zo bekijk , in Orlando hebben wel wat afgeshopt , staat hier nog nergens tussen ( dat zal trouwens moeilijk gaan in al die natuurparken ) !
Groetjes
Mary en Danny