Graag wil ook ik jullie onze route voorleggen. Ik heb heel veel tips van dit forum gelezen, en daarnaast veel reisverhalen. Er is onuitputtelijk veel informatie, dat maakt het soms ook wel lastig

Eigenlijk zou ik met man en kind van 12 (volgend jaar 13) dit jaar gaan, we zouden nu in LA zitten, maar dat gaat niet door wegens een rugblessure. Hopelijk is dit volgend jaar opgelost. We hebben het moeten annuleren. Aan de ene kant vervelend, maar nu heb ik wel veel tijd om de reis voor te bereiden. Het vorige plan was veel te optimistisch

Wij houden vooral van natuur, maar Las Vegas mag niet ontbreken. Daarnaast zullen we waarschijnlijk niet al te lange wandelingen kunnen maken ivm de rug. Op die manier ben ik op de volgende route gekomen. We gaan met een huurauto. O ja, wij zijn in 1999 al samen geweest, toen hebben we een rondje LA-LA gedaan, een reisburorondje. Was best druk.
Ik heb nu last van een beetje tunnel view (om maar in de stemming te blijven), en weet niet goed waar ik beter een betere route zou kunnen kiezen. Er staat nog helemaal niets vast, ook 21 dagen kan best 1 of 2 meer!
1 waalre - phoenix
2 phoenix - holbrook 404km 5u04
petrified forest
via payson, heber overgaard
3 holbrook - grand canyon 343km 4u27
meteor crater, sunset crater, grand canyon village, eventueel westrim, film imax theater
4 grand canyon - page 223km 2u49
east rim, horseshoe bend, lake powell
5 page - monument valley 195km 2u15
lower/upper Antelope canyon
6 monument valley - moab 253km 3u17
Dinosaur museum Blanding, Goosenecks SP, Mexican Hat
7 moab
Arches, fiery furnace
8 moab
Canyonlands, island in the sky, Dead Horse Point SP
9 moab - torrey 318km 4u33
goblin valley, capitol reef scenic drive
10 torrey - bryce canyon 230km 3u38
stukje van de burr trail, mossy cave
11 bryce canyon - zion 144km 2u04
Navajo/queens trail, zion overlook trail
12 zion
weeping rock, riverside walk, emerald pool
13 zion - las vegas 304km 3u48
Valley of fire
14 las vegas
red rock sp, hoover dam
15 las vegas death valley 256km 3u36
bad water, devil's golfcourse, artists drive
16 death valley - lee vining 446km 5u32
dante's view, sand dunes, alabama hills, mono lake
17 lee vining - yosemite 214km 3u24
bodie, vallei
18 yosemite
mist trail, glacier point, mariposa grove
19 yosemite - SanF 346km 4u18
golden gate bridge
20 SanF
Alcatraz, 49mile drive, complete tour?
21 SanF - waalre
Wat ik moeilijk vind, is het stuk naar holbrook/winslow. De meteor crater moet er wel in (zoon...), maar petrified forest niet. Misschien is dan via sedona beter, met bv slide rock?
Verder ook Page - MV. Misschien is een dag Page extra goed, om dan ineens naar Moab te rijden. Is dat te doen? En ook nog iets te zien? Niet alles van het lijstje moet!
Ook vind ik de route rondom Bodie wat lastig. Op welke dag is dat het best te plannen? En de plekken in Death Valley vind ik ook lastig te plannen.
De Mariposa Grove doen we ook erg graag, dat vind ik ook lastig. Ik denk op de hele dag in Yosemite, aan het begin van de dag.
Ik heb allemaal hele leuke dingen gelezen over allerlei dirtroads, maar dat gaat hem niet worden vrees ik, ik ben niet zo'n held...

Alvast erg bedankt voor jullie tips!
Sabrina