Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sabrinacom: Phoenix - San Francisco in april/mei 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Sabrinacom: Phoenix - San Francisco in april/mei 2013

Bericht door sabrinacom »

Hallo iedereen,

Graag wil ook ik jullie onze route voorleggen. Ik heb heel veel tips van dit forum gelezen, en daarnaast veel reisverhalen. Er is onuitputtelijk veel informatie, dat maakt het soms ook wel lastig :shock:
Eigenlijk zou ik met man en kind van 12 (volgend jaar 13) dit jaar gaan, we zouden nu in LA zitten, maar dat gaat niet door wegens een rugblessure. Hopelijk is dit volgend jaar opgelost. We hebben het moeten annuleren. Aan de ene kant vervelend, maar nu heb ik wel veel tijd om de reis voor te bereiden. Het vorige plan was veel te optimistisch :oops:
Wij houden vooral van natuur, maar Las Vegas mag niet ontbreken. Daarnaast zullen we waarschijnlijk niet al te lange wandelingen kunnen maken ivm de rug. Op die manier ben ik op de volgende route gekomen. We gaan met een huurauto. O ja, wij zijn in 1999 al samen geweest, toen hebben we een rondje LA-LA gedaan, een reisburorondje. Was best druk.
Ik heb nu last van een beetje tunnel view (om maar in de stemming te blijven), en weet niet goed waar ik beter een betere route zou kunnen kiezen. Er staat nog helemaal niets vast, ook 21 dagen kan best 1 of 2 meer!

1 waalre - phoenix

2 phoenix - holbrook 404km 5u04
petrified forest
via payson, heber overgaard

3 holbrook - grand canyon 343km 4u27
meteor crater, sunset crater, grand canyon village, eventueel westrim, film imax theater

4 grand canyon - page 223km 2u49
east rim, horseshoe bend, lake powell

5 page - monument valley 195km 2u15
lower/upper Antelope canyon

6 monument valley - moab 253km 3u17
Dinosaur museum Blanding, Goosenecks SP, Mexican Hat

7 moab
Arches, fiery furnace

8 moab
Canyonlands, island in the sky, Dead Horse Point SP

9 moab - torrey 318km 4u33
goblin valley, capitol reef scenic drive

10 torrey - bryce canyon 230km 3u38
stukje van de burr trail, mossy cave

11 bryce canyon - zion 144km 2u04
Navajo/queens trail, zion overlook trail

12 zion
weeping rock, riverside walk, emerald pool

13 zion - las vegas 304km 3u48
Valley of fire

14 las vegas
red rock sp, hoover dam

15 las vegas death valley 256km 3u36
bad water, devil's golfcourse, artists drive

16 death valley - lee vining 446km 5u32
dante's view, sand dunes, alabama hills, mono lake

17 lee vining - yosemite 214km 3u24
bodie, vallei

18 yosemite
mist trail, glacier point, mariposa grove

19 yosemite - SanF 346km 4u18
golden gate bridge

20 SanF
Alcatraz, 49mile drive, complete tour?

21 SanF - waalre

Wat ik moeilijk vind, is het stuk naar holbrook/winslow. De meteor crater moet er wel in (zoon...), maar petrified forest niet. Misschien is dan via sedona beter, met bv slide rock?
Verder ook Page - MV. Misschien is een dag Page extra goed, om dan ineens naar Moab te rijden. Is dat te doen? En ook nog iets te zien? Niet alles van het lijstje moet!
Ook vind ik de route rondom Bodie wat lastig. Op welke dag is dat het best te plannen? En de plekken in Death Valley vind ik ook lastig te plannen.
De Mariposa Grove doen we ook erg graag, dat vind ik ook lastig. Ik denk op de hele dag in Yosemite, aan het begin van de dag.
Ik heb allemaal hele leuke dingen gelezen over allerlei dirtroads, maar dat gaat hem niet worden vrees ik, ik ben niet zo'n held... :shock:

Alvast erg bedankt voor jullie tips!

Sabrina
Laatst gewijzigd door markro op 09 dec 2012, 21:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Op verzoek de periode aangepast in de titel.
SofieDM
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Sabrinacom: Phoenix - San Francisco in juli 2013

Bericht door SofieDM »

Hallo Sabrina,

Ik heb vorige zomer een soortgelijke reis gemaakt.

Ik ben dus ook gestart in Phoenix en ben van daaruit rechtstreeks naar de Grand Canyon gegaan, dit via een prachtige weg (98A). Indien ik een tussenstop zou maken dan zou het in Sedona zijn, heel mooi ginder! De volgende dag kan je dan misschien naar Meteor Crater en dan verder naar de Grand Canyon. De West Rim is volgens mij een heel eind rijden, dus dat zal je moeten laten vallen. Ook de volgende dag zou ik zeker een zonsopgang aanraden. Soshone Point had ik helemaal voor mezelf! Ook nog enkele uurtjes langs Hermit Road doorgebracht. Pas rond 14u begonnen met de east rim.
Ik had een extra dag in Page en zou dat ook wel aanraden, daar is enorm veel te zien en te doen, ik kwam er tijd te kort.

Tussen Page en Moab is ook heel wat moois, dus zeker lastig om te kiezen. Hangt er ook vanaf of je een tour wilt gaan doen in Monument Valley. Indien niet, dan heb je niet zo heel veel tijd nodig bij Monument Valley, al mis je dan wel een heel mooie zonsondergang+zonsopgang. Ook tussen Monument Valley en Moab is er heel wat te zien, ik had een hele lijst met opties mee, maar heb er enkel Goosenecks SP bezocht, Mokey Dugway gereden en naar Muely Point geweest. Die laatste twee zeker aanraders! Maar misschien verkiest een kind dan eerder Lake Powell... Ik kwam trouwens in de late namiddag aan in Moab en ben nog naar delicate Arch geweest voor zonsondergang.
Van Moab naar Torrey zou ik zeker de omweg maken via hwy128. Was er echt prachtig, je rijdt naast de Colorado rivier en dan die mooie rotswanden erbij. Ik ben er wel 20x gestopt.

Bij Zion zou ik ook aanraden om een stukje van the Narrows te doen, vond ik ook leuk en denk dat ook kinderen dit tof vinden.

Ik heb Bodie gedaan bij aankomst in Lee Vining, eerst Mono Lake en daarna nog naar Bodie, wat toch nog een eindje rijden was op een weg waar het niet erg vlot gaat. Bodie had ik eigenlijk gepland voor de volgende dag, maar ik ben vanuit Death Valley (Stovepipe Wells) vroeg vertrokken en dan enkel hier en daar een korte stop gemaakt. Zo had ik ruim de tijd om en Mono Lake en Bodie te doen bij aankomst en kon ik de volgende dag rustig beginnen aan de Tioga Pass. Ik heb dan wel heel wat moois gemist tussen Death Valley en Lee Vining, maar was een keuze die ik de dag zelf gemaakt heb.

Bij Death Valley waren er Flash Floods en enkele straten afgesloten, ik heb er dan ook dingen niet kunnen doen. Dus kan ik je hier niet helpen.

Bij Yosemite ben ik naar de Mariposa Grove geweest de dag dat ik naar San Francisco ging. Het is best een eindje rijden naar Mariposa Grove en ik ben er ook wel een paar uurtjes geweest. Ik geloof dat ik rond 18u aankwam in San Francisco.

Indien je kan zou ik er nog enkele dagen bijvoegen en dit ofwel in Las Vegas, San Francisco, Yosemite of dus Page. En denk eraan om de overnachtingen in de NP bij de Grand Canyon en Yosemite op tijd vast te leggen.
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door girltje155 »

Als je begint in Phoenix zou mijn voorkeur ook uitgaan richting Sedona en Slide Rock, ik vond de omweg die wij gemaakt hebben naar Petrified Forest niet de moeite waard, Sedona en omgeving is zoveel mooier leuker en afwisselender. Vanuit daar naar de Grand Canyon is echt niet ver en wij vonden Sunset Crater inderdaad indrukwekkend, echt een stop waard. Dan ga je alleen wel naar de South Rim, de Westrim is een stuk verderweg dat past nu ook niet in je route. Volgens mij wordt de westrim vooral bezocht vanuit Las Vegas zelf. Als je dan doorrijdt naar Page rij je over Desertview richting het oosten, ook weer met mooie uitzichten op de Grand Canyon en je kan nog langs de Watchtower gaan.

Ik vind je dagen zo in Moab juist prima, je hebt er voldoende tijd en zelfs meerdere dagen kan je zeker nog wel vullen, maar twee hele dagen is erg leuk. Misschien kan je daar nog gaan 4x4 rijden, dat vonden wij geweldig. In Zion is de Narrows inderdaad erg leuk om een stuk te gaan lopen, vind je zoon vast ook en je kan altijd teruggaan als je er genoeg van hebt. Wij zijn zelf in Las Vegas nog gaan shoppen in de outlets daar, ik weet niet of je zoon dat leuk vindt, maar je kan er wel goed slagen.

Over Death valley weet ik niks, maar Yosemite zou ik liever een dagje extra plannen. De Vallei is erg groot, er is een heleboel te zien en kleine wandelingetjes te maken en je kan makkelijk met de shuttles gaan, daar lijkt mij een middag te kort voor, als je ook al Bodie en de Tioga Pass doet.

San Francisco is heel makkelijk zelf te bezoeken, ik zou daar geen tour voor afspreken. Je kan een dagkaart kopen voor al het openbaar vervoer en dan zelf richting alle hoogtepunten gaan, dat is perfect geregeld.

En gewoon in het algemeen onderweg komt je ook heel veel moois tegen waar je even stopt of langs wil rijden en dan is de afstand misschien niet zo groot, maar de tijd gaat wel heel erg snel voorbij. Wij deden over de kortste stukjes soms juist het langste, omdat er onderweg zoveel te zien was. Ik denk dat je met jullie vorige rondje vooral langs meerdere hoogtepunten bent gegaan en daardoor veel hebt gezien, maar er weinig tijd was om onderweg dingen te bekijken en te genieten, nu maak je je eigen reis en dan is een dag gewoon ergens zijn ook heel lekker (althans dat is onze ervaring).

Maar verder denk ik dat jullie reis nu een stuk relaxter zal zijn en dat je met wat kleine aanpassingen een geweldige reis gaat maken.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
sabrinacom
Amerikafan

Dankje voor jullie reacties!
Ik bedoel met de westrim niet de Northrim! Ik bedoel dat stuk van de southrim waar je niet met de auto mag, dus westelijk van grand canyon village. Northrim is idd een flink stuk, grote kloof! :wink:
Ik denk dat we idd wel over sedona gaan, dan rijden we maar een stuk dubbel (van flagstaff naar meteor crater), is niet zo erg.

@SofieDM, had jij wel overnacht bij Monument Valley? Wat had je nog meer willen doen tussen MV en Moab? Die Moki Dugway durf ik denk ik niet :oops: Die tip van hwy128 neem ik zeker mee, daar had ik nog niet aan gedacht! Was die weg naar Bodie wel te doen, of is het eng? Ik weet het, ik ben best erg wat dat betreft..
De Mariposa grove op de dag van weggaan uit Yosemite is ook wel een idee. Zou dat parkeerterrein al heel snel vol zitten?

@girltje155, die 4x4, te eng he... :shock: Lijkt me wel geweldig, ik heb er al veel verhalen over gelezen en foto's gezien! Heb je voor de Narrows per se van die waterschoenen nodig? Voor Yosemite valley wil ik idd wel meer tijd nemen, ook de volledige dag. Dat stuk vind ik lastig, daar heb ik al wat topics over gelezen, maar het blijft moeilijk plannen vanwege de afstanden. Laat aankomen in SanF is geen probleem (niet in het donker), dus misschien Mariposa op die dag.
San Fransisco vonden wij een beetje overweldigend op onze reis in 1999, daarom hebben wij toen niet heel veel gezien. Niet goed voorbereid natuurlijk... We wisten niet goed onze weg. Daarom leek een tour wel handig. Iemand daar wel ervaring mee?

Deze reis wordt zeker relaxter! Ik heb er nu al zo'n zin in! Wel de vraag of het echt doorgaat!
girltje155
Amerikafan

Ik vond het niet nodig om van die schoenen te huren bij de Narrows. Al waren er heel veel mensen die dat wel hadden gedaan en ook heel veel mensen die het niet hadden (oké er gingen ook mensen op blote voeten, maar dat is vragen om problemen). Wij hadden gewoon onze bergschoenen/wandelschoenen aan, ze worden nat, maar ja het is warm genoeg dus ze drogen wel lekker snel. Gewoon op gympen zou ik het ook doen, het gaat er maar om dat je niet je tenen stoot tegen de stenen. Ik vond het huren van die schoenen en een stok het niet waard, kost toch weer redelijk wat geld en er liggen bij het begin van de wandeling genoeg stevige stokken die je kan pakken. Bij ons stond het water ook helemaal niet hoog, we hebben 1x tot onze navel in het water gestaan, de rest van de tijd kwam het niet boven je knieën of liep je gewoon op het droge. Wij zijn niet helemaal tot het einde gelopen hoor, na twee uur heen vond ik het wel leuk geweest (toevallig heb ik net een jaar revalidatie na mijn rugoperatie achter de rug, dus ik snap wel dat je je zorgen maakt!!)

Ik heb ook even ons boekje erbij gepakt voor Yosemite, ff kijken wat wij ook alweer hadden gedaan op de dagen dat we er waren.
Dag 1: We reden van June Lake over de Tioga Pass naar de Valley, Half negen vertrokken en we hebben eerst de tour rondom het Lake gereden, toen de Pass op en ik denk dat we om een uur of 14.00 in de valley waren, camper op de camping gezet en met de shuttlebus naar het Visitor Center, daar even rondgekeken, toen met de shuttle richting Happy Isles, daar even gekeken en terug naar de camping.
Dag 2
Rond half 11 stonden we aan het begin van de Mist Trail (echt een geweldige wandeling, wel steil) Wij hebben daar denk ik 3 uur over gedaan heen en terug. Half 3 waren we weer terug op de camping en even wat gegeten, toen zijn we gaan zwemmen een paar stops verderop met de shuttlebus.
Dag 3
Eerst naar Lower yosemite falls met de bus en daarheen gelopen, toen de bus gepakt naar Mirror Lake (wat geen meer was want het was zo goed als leeg), uurtje bij de camper gezeten en toen op naar de Bear-walk met een ranger (erg leuk!!) en toen rond 5 uur waren we terug bij de camper.
Dag 4
Vroeg vertrokken (half 8), wij gingen naar Sequoia NP., jullie dan naar SF. Hebben we de Glacier Point road gedaan ook geweldig mooi, Washburn point was voor ons het hoogtepunt. Rond 11 uur reden we langs Mariposa Grove, maar het was heel erg druk daar (lees file), maar wij zagen de sequoia's natuurlijk in het volgende park dus daar zijn we niet heen gegaan. Maar ik vond het nog best een eind rijden richting Mariposa (het is zeg maar 1,5 uur vanuit de Valley) en onderweg kom je ook nog mooie uitzichtpunten tegen.

Ik denk dat je daar gewoon een keuze moet maken, want ik vond de Sequoia's echt heel erg mooi en zou er dus wel heen gaan als ik kon. Maar en de mist-trail en glacier point en mariposa is gewoon te veel op een dag. Als je vroeg vertrekt uit de valley op de dag van vertrek kan je denk ik wel Glacier point en Mariposa doen, ben je alleen wat later in SF.

Jullie reis wordt sowieso super!
SofieDM
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SofieDM »

Ik heb overnacht bij Goulding’s Lodge in Monument Valley, een aanrader! Tussen MV en Moab is er o.a. nog Valley of the Gods, Natural Bridges NM en ik denk dat je er ook een deeltje van Canyonland The Needles kon bekijken. Ik had ook wat schrik om de Moki Dugway te rijden, maar viel heel goed mee! Niet te veel naar beneden kijken wanneer je rijdt ;) En voorzichtig rijden, uitkijken voor grote stenen, putten e.d.

De weg naar Bodie is zeker niet eng, enkel de laatste kilometers zijn onverhard en was nogal hobbelig toen ik er was. Dus opnieuw voorzichtig rijden.

Ik denk dat ik rond 10u aankwam bij de Mariposa Grove en het parkeerterrein was toen al bijna vol, ik was blij nog een plaatsje te vinden.

Ik zou trouwens wel aanraden om waterschoenen aan te doen bij de Narrows. Ook een stok heb je zeker nodig, die kan je inderdaad soms vinden langs de weg, maar toen ik er was eind juli lagen er bijna geen, dus zou het risico niet nemen en wel een stok meenemen of huren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een prachitge route en prima te doen, maar als je er nog 1 of 2 dagen bij kunt doen, dan is dat natuurlijk beter! Die dagen kun je heel goed voor Yosemite gebruiken. Zoals girltje155 al zegt is het te veel om de vallei én GP én de Mariposa grove op 1 dag te doen. Besteed een volle dag aan de vallei - op dag 17 heb je aan Bodie en de Tioga Pass al genoeg. Er is meer dan genoeg te doen in de vallei. Ook 2 volle dagen is heerlijk, met bijvoorbeeld een fietstocht en wat korte wandelingen en een rangerprogramma etc. Raften is ook heel leuk, als er nog voldoende water staat. Zie onze 2004, 2006 en 2008-verslagen voor Yosemite met kinderen.
Als je in het park wilt overnachten is tijdig reservren (kan een jaar van te voren) aan te raden.
Red Rock SP zou je op weg van LAs Vegas naar DV kunnen doen, en in plaats van de Hoover Dam zou je in Page naar de Glen Canyon dam kunnen gaan. Anders heb je nauwelijks tijd voor Las Vegas.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 04 jul 2012, 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.
sabrinacom
Amerikafan

@girltje155: ook een rugoperatie?? Wat toevallig! Mijn man heeft na een hernia-operatie last van verklevingen. Hij heeft er momenteel erg veel pijnvan, ik heb er een beetje hard hoofd in! Wanneer zijn jullie geweest? En kon je goed vooruit? Dankje wel voor een kijkje in je reisboek! Daar heb ik zeker wat aan! Ik heb veel zin in Yosemite. Hoe vonden jullie de drukte, daar zijn ook veel meningen over! We gaan natuurlijk in het hoogseizoen, helaas! Ik lees ook verschillende verhalen over de accomodaties. Een tent lijkt mij toch wel wat. Die Sequio's zijn voor ons ook echt een must. Ik denk dat we dat toch maar op de laatste dag doen. Glacier point en de Mist trail op de hele dag. we hebben vorige keer GP niet gezien, daarom wil ik er nu wel graag naar toe. We zaten toen ook buiten het park (reisburo :x )
De Narrows lijkt me ook echt mooi. Staat er dan misschien ook niet meer zo veel water?

@sofieDM: ik heb wat van jouw posts gelezen, je reist alleen! Heel stoer vind ik dat! En voor Bodie zal ik me niet meer ongerust maken, dankje! Als ik bij MV overnacht, zal het idd Goulding worden!

@marianne: als jij zegt dat de route prima te doen is, ben ik er helemaal gerust op! Ik heb heel veel aan jouw reisverhalen gehad, die heb ik als een van de eerste gelezen. In 1999 zijn wij naar de Glen Canyon dam gegaan, dit vonden we wel mooi, maar zouden we niet weer hoeven te zien. Is de Hoover dam een heel andere ervaring?
Zou jij Bodie een dag eerder doen?
Ik wil idd in de parken overnachten, en weet dat we dan op tijd moeten reserveren. Het is alleen raar (gevoelsmatig) om dat te doen als het met die rug zo slecht gaat! Maar ja, je kunt weer annuleren.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties, ik stel het echt op prijs! :clap: :clap:
sabrinacom
Amerikafan

@marianne, heb je ook nog tips over andere stukken van de route? Gaat er iets te snel of te langzaam? Of iets niet logisch gepland?

Sabrina
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Die Moki Dugway durf ik denk ik niet
De bochten zijn geasfalteerd op de laatste 2 na en het is best breed. Verder zijn er verhogingkjes van grind langs de randen gemaakt. Een beetjenopletten op de kuilen en stenen en je zult zien dat het allemaal wl meevalt.

Let verder wel op je zoon/dochter in Las Vegas. Er zijn wat regels in de casino's m.b.t. jeugd onder de 21.

Verder zie ik dat je een flinke planning maakt. Ik zou er een soort roadbook van maken en die als plan meenemen op vakantie, maar laat je er niet helemaal door leiden. Laat ruimte open, of ga niet steeds het strakke plan volgen, want anders ga je dingen afraffelen en dat zou jammer zijn. Je kunt toch niet alles doen en zien.
, daar is het ook nu nog steeds te groot voor .

Groeten van een km of 12 verderop
girltje155
Amerikafan

Wij zijn net 3 dagen terug, maar het lijkt alweer veel te lang geleden dat we er waren!! Mijn tweede (inderdaad hernia) operatie is nu 1,5 jaar geleden, het is heel zwaar geweest, maar ik ben heel blij dat ik de 2e keer weer geopereerd ben, aangezien ik na de eerste operatie ook altijd veel pijn had. Elke situatie is natuurlijk anders, ik heb weer opnieuw moeten leren lopen door verlamming, dat zal nooit meer helemaal goed komen, maar zelfs deze vakantie heb ik weer een heleboel sprongen voorruit gemaakt. Dus ik heb een geweldige vakantie gehad en het grote voordeel van Amerika is wel dat je ook niet ver hoeft te lopen om schitterende dingen en uitzichten te zien. Er zijn wandelingen van een half uur en dan ervaar je toch echt de natuur.

De drukte in Yosemite, ja het is er druk, je moet niet denken dat je om 10 uur 's ochtends makkelijk een parkeerplek vind, dat is dus wel het voordeel van slapen in het park. Maar wij hebben er geen last van gehad, omdat we met de camper op de camping stonden, er is zoveel te zien en het is zo uitgebreid, vaak als je een half uurtje verder loopt dan is het gelijk veel rustiger.
Ik weet niet of jullie echte tentkampeerders zijn, maar bijvoorbeeld in Curry Village is alleen het omhulsel van zeil, binnenin zijn het volgens mij gewone bedden, dus dan lig je niet op een matje/luchtbed op de grond. En er zijn onwijs veel mensen die gewoon zelf een tent bij hebben, het is meestal mooi en warm weer dus je slaapt er alleen in. Ik weet alleen niet of je man dat zo leuk vindt om op een matje/luchtbed te slapen, ik kan dat niet meer, maar wij zijn dan ook camperaars/tourcaravan in Europa.

Ik zou trouwens echt reserveren als je in de parken wil slapen, bij ons in juni was dus echt alles vol op campings (had ik helemaal niet verwacht vooraf, maar toen ik eenmaal begon met reserveren viel het wel op dat er steeds nog maar enkele plekjes mogelijk waren), dat zal ook wel gelden voor andere accomodatie denk ik, en inderdaad annuleren kan altijd nog. Ik weet niet of het water hoog/laag staat in het hoogseizoen, hangt volgens mij af van de hoeveelheid sneeuw en regen in de maanden ervoor.

Denk dat jullie reis echt prima te doen is!!
sabrinacom
Amerikafan

@psvwally: dat psv verraadt je idd een beetje :wink: Wat een leuke reisverslagen heb je! Ik had ze al eens doorgelezen, ze staan bij de favorieten!
Las Vegas: doorlopen toch, niet bij de machines blijven staan met een kind?
Dat roadbook had ik ook in gedachten, alles per dag ordenen en de route netjes geprint. Niet zoals in '99, toen dachten we dat het reisburo een goede route had... naief :oops: En dan nog zullen er wel dingen zijn waar we niet aan toekomen. Als de reis maar doorgaat!

@girltje155: :offtopic: ik ben ook erg bang voor wat jij beschrijft... 2e operatie, verlamming enz. Ben er best mee bezig. Fijn dat jij je reis hebt kunnen maken!!
We zijn best wandelaars, en willen dat ook graag doen in Amerika. Tijdens de vorige reis hebben we bijna niet gewandeld.
Mijn man zal dat luchtbedje idd niet leuk vinden (ik ook niet trouwens :lol: ), een camper leek hem al te primitief en bang voor een slecht bed. Maar Curry village, of dat andere in Yosemite is denk ik zeker een optie.

Groet sabrina :P
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als het alleen om Meteor Crater gaat (hoop dat je zoon niet teleurgesteld is...) kan je het beste via Flagstaff en dan heen en weer rijden. Als Petrified Forest geen must is kan je een fraaie route van Phoenix via Payson, Tonto Natural Bridge, Starwberry en Pine naar Winslow maken. In Winslow is Standing on the Corner en het schitterende La Posada hotel met zijn Turquoise room voor eten. Is niet de goedkoopste optie maar La Posada zal je dan nooit meer vergeten. In de tuin naar de treinen kijken die 1 mile lang kunnen zijn. Tussen Winslow en Flagstaff is niet alleen Meteor Crater maar ook bv Twin Guns en Twin Arrows. Niet veel te zien maar R66 fans slaan ze niet over. Vanaf Winonah kan je een stukje R66 rijden naar us89 en dan verder naar Sunset Crater en Wupatki.
Yeehaw
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

Beste

Omdat je samen met een ' kind' gaat en gedeeltes van de reis maakt die wij in 2010 gemaakt hebben en ook dit jaar maken zou je de weblogs van ons een kunnen bekijken.
Misschien haal je er nog iets uit.

Succes.

Hans.
sabrinacom
Amerikafan

@yeehaw, dank je. Die route is dus ook een mooie optie. Over La Posada had ik al eens een post van jou gelezen, zal wel echt iets moois zijn! Wupatki had ik er niet meer bijgezet, omdat ik dacht dat dat best een stuk extra zou zijn. Ik had ook het plan om via de 180 naar Grand Canyon te gaan, maar dat kan ook via de east rim drive. Doen we die 2x, is ook geen straf :P

@hke: ik had jullie verslag uit 2010 al gelezen: super! Hoe vonden jullie de 49mile drive? En de Tuolumne grove in vergelijking met Mariposa grove?
Nu nog jullie verslag van dit jaar, dat ga ik zeker volgen. Heel veel plezier nog!
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

sabrinacom schreef:@hke: ik had jullie verslag uit 2010 al gelezen: super! Hoe vonden jullie de 49mile drive? En de Tuolumne grove in vergelijking met Mariposa grove?
Nu nog jullie verslag van dit jaar, dat ga ik zeker volgen. Heel veel plezier nog!
Beste,

Tuolumne Grove is niet te vergelijken met Mariposa Grove. Bij TG staan maar enkele sequoia's terwijl bij MG er heel veel staan. Wanneer je er de tijd voor hebt zou ik zeker naar Mariposa Grove gaan.

Mijn familie en ik deden de 49 mile drive als allerlaatste activiteit. (We hadden de koffers al in de auto. ) Je komt langs heel veel mooie plekken maar op de Twin peaks was het erg mistig.
Wanneer we mochten kiezen om nog eens te wandelen door San Francisco dan hadden we misschien dat gedaan.
sabrinacom
Amerikafan

We zijn weer aan het twijfelen geslagen....
Ikzelf heb altijd veel last van de warmte, in Phoenix in de vorige reis was het 37 graden, daar had ik het erg moeilijk mee. In juli zal het op veel plaatsen wel warmer zijn...
We zouden ervoor kunnen kiezen om in de meivakantie te gaan, maar dat heeft natuurlijk een aantal nadelen: vooral korter. En meteen naar school/werk na thuiskomst. Grote voordeel: koeler en minder druk. De eerste dag is 26 april, de zondag is 5 mei. Als ik ervan uit ga dat we 16 dagen kunnen vullen, heb ik deze reis in gedachten:
1. waalre - phoenix
2. phoenix - winslow 289
3. winslow - grand canyon 219
4. GC - monument valley 290
5. MV - page 202
6. page
7. page - bryce 244
8. bryce - zion 136
9. zion - lv 266
10. lv
11. lv - lone pine 403
12. lone pine - yosemite 575
13. yosemite
14. yos - sanf 307
15. sanf
16. sanf waalre

Andere mogelijkheid:
1. waalre - phoenix
2. phoenix - winslow 289
3. winslow - GC 219
4. GC - page 223
5. page
6. page - bryce 244
7. bryce - zion 136
8. zion
9. zion - lv 266
10. lv
11. lv - lone pine 403
12. lone pine - yos 575
13. yos
14. yos - sanf 307
15. sanf
16. sanf waalre

De tweede mogelijkheid heeft mijn voorkeur. Natuurlijk moeten we Moab vergeten, dat vind ik wel heel jammer. Dat zou voor ons helemaal nieuw zijn. Een overnachting in Yosemite in het park zal denk ik niet meer lukken, misschien iets er net buiten.
Ik zou liefst natuurlijk ook een overnachting in Death valley willen hebben! Heeft iemand tips? Is het bijvoorbeeld heel erg zonde om een overnachting minder in zion te hebben en wel in DV? En tot waar zouden we dan de dag erna kunnen rijden? De tioga pass zal wel dicht zijn... Of misschien een nacht minder in Page? We willen Horshoe bend en Antelope canyon (lower of upper...) er wel in hebben.
Alvast bedankt voor jullie reacties, aan de vorige heb ik ook al heel veel gehad!
sabrina
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Horseshoe Bend en Antelope Canyon heb je aan 1 nacht Page wel voldoende. Ga er van uit dat de Tioga Pass gesloten is. Je zou ook een overnaching in DV kunnen doen en dan nog een op weg naar Yosemite. Hoef je niet te boeken, gewoon kijken hoe ver je komt. Oakhurst is een mogelijkheid. En dan de volgende dag iets in het park. Wellicht is er wel iets vrij, of komt er nog iets vrij. Lijkt me prachtig in mei!

Marianne
sabrinacom
Amerikafan

Dank je, Marianne, dan ik daar een dag winnen!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

In DV hadden we in mei ook al eens 110F maar behalve dat en Tioga pass gesloten is die tijd van het jaar een stuk prettiger dan in juli/augustus imo.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer