Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Schietpartij in Sikh tempel in Milwaukee

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
Hockey
Amerika-expert

Schietpartij in Sikh tempel in Milwaukee

Bericht door Hockey »

Gewonden door schietpartij tempel in VS

MILWAUKEE - Bij een schietpartij bij een Sikh-tempel in Oak Creek nabij Milwaukee in de Amerikaanse staat Wisconsin zijn zondag meerdere mensen gewond geraakt. Volgens lokale media gaat het om meer dan 30 gewonden.

De Sikh-tempel in Oak Creek nabij Milwaukee

Volgens getuigen zou het gaan om ten minste één schutter. Hij zou zich nog schuil houden in de tempel en mogelijk mensen gegijzeld houden.
Een woordvoerster van een ziekenhuis in Milwaukee zei tegen de Amerikaanse nieuwszender CNN dat twee mensen waren binnengebracht, van wie er een moet worden geopereerd.
De schietpartij zou zondagmorgen rond 10.30 uur lokale tijd hebben plaatsgevonden tijdens een dienst.

Bron: Telegraaf. Geenstijl heeft ook berichtgeving en een aantal links naar verdere berichtgeving.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Schietpartij in Sikh tempel in Milwaukee

Bericht door vana »

Wat een verschrikkelijk nieuws, al 7 doden! En dat zo kort na de shooting in Aurora.
Wat een gekken lopen er toch rond op de wereld!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ongeloof! Wanneer houdt dit op? Ze maken elkaar allemaal gek ...
Ripley6174
Amerika-ontdekker

Bericht door Ripley6174 »

Het eerste wat in mij opkomt is dat dit het werk is van een redneck die het verschil tussen moslims en sikhs niet weet.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

De dader is inmiddels door de politie doodgeschoten, nadat de schutter ook enkele schoten op de politie had gelost.
Ripley6174 schreef:Het eerste wat in mij opkomt is dat dit het werk is van een redneck die het verschil tussen moslims en sikhs niet weet.
Misschien niet een redneck, maar de rest zou best wel eens kunnen. Van CNN:
"We were the victims of mistaken identity, and a few Sikhs were gunned down during that time," Singh said. A Sikh man was killed in Phoenix in apparent retaliation for the attacks that had been carried out by the Islamic terrorist group al Qaeda, and Singh said the entire Sikh community "will be kind of scared" following Sunday's killings.
En:
He said members described the attacker as a bald, white man, dressed in a white T-shirt and black pants and with a 9/11 tattoo on one arm -- which "implies to me that there's some level of hate crime there."
Het wordt voorlopig onderzocht als zijnde een "domestic terrorist-type incident".
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

Ripley6174 schreef:Het eerste wat in mij opkomt is dat dit het werk is van een redneck die het verschil tussen moslims en sikhs niet weet.
Daar moest ik ook aan denken eerlijk gezegd. Stel je voor dat iemand zo dom is.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Het lijkt me een triest voorbeeld van xenofobia. De combinatie van 9/11 (en de hele 'perpetual war for peace' in Iraq, Afganistan en andere plekken) met de economische crisis is geen goede...
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Denk het niet. WIe gaat er uit overtuiging in Amerika nou een paar sikhs afknallen en dan zichzelf overhoop laten schieten. Dat soort flauweriken plaatst wel een bommetje of zo en blijven zelf buiten schot. Volgens mij gewoon een gek
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Niet zomaar een gek, een gekke veteraan. Een militair, die dus redelijk wat weet van wapens en wat ze kunnen uit-/aanrichten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Inderdaad, een ex-militair, in 1998 'discharged' wegens "patterns of misconduct". Ook zijn er aanwijzingen/vermoedens dat hij lid was van een 'white supremacy' beweging.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Heel triest weer. Maar het klinkt net als goldenhills zegt als een xenofoob, en als iemand die behoorlijk is doorgedraaid.
"Keep Georgia On Your Mind"
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

De man schijnt nogal actief te zijn geweest in de neo-nazimuziekwereld en was bekend bij een organisatie die al heel lang allerlei rechts extremistische groepen volgt: Southern Poverty Law Center, http://splcenter.org/

Ook 'interessant': hij begon in het leger als monteur en werd daarna overgeplaatst naar een eenheid die aan psychologische oorlogsvoering deed. En werd daarna ontslagen wegens overmatig drankmisbruik. Ik vermoed dat er nu vrij snel heel wat samenzweringstheorien de ronde zullen gaan doen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Wel zuur trouwens dat de Department of Homeland Security zwaar onder politieke druk is gezet (vooral door Republikeinen en de Tea Party) toen ze voor de toename van rechts-extremisme in de VS waarschuwden. Het werd als totale onzin afgedaan, maar de werkelijkheid wil zich maar niet vormen naar het zwart-witte ideaal- cq. angstbeeld van politici :?

http://www.wired.com/dangerroom/2012/08/dhs/
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer