Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tablet of Smartphone
-
- Amerika-ontdekker
Tablet of Smartphone
Hallo Allemaal,
Wij gaan deze zomer een rondreis maken van 3 weken in carlifornia. We zijn van plan een paar hotels te boeken maar lang niet allemaal omdat we vrij willen zijn van waar we uit komen. Wij hebben allebei een smartphone met Wifi verbiding. Wij vroegen ons alleen af of het handig is om een tablet te kopen of dat je met je telefoon ook al een eind op weg komt. Wij nemen aan dat bijna alle hotels en restaurants wel Wifi verbindingen hebben. Wat is jullie ervaring hier mee?
Alvast bedankt
Peter en Nikki
Wij gaan deze zomer een rondreis maken van 3 weken in carlifornia. We zijn van plan een paar hotels te boeken maar lang niet allemaal omdat we vrij willen zijn van waar we uit komen. Wij hebben allebei een smartphone met Wifi verbiding. Wij vroegen ons alleen af of het handig is om een tablet te kopen of dat je met je telefoon ook al een eind op weg komt. Wij nemen aan dat bijna alle hotels en restaurants wel Wifi verbindingen hebben. Wat is jullie ervaring hier mee?
Alvast bedankt
Peter en Nikki
Re: Tablet of Smartphone
Hallo Peter en Nikki,
dit is voor iedereen anders en hangt natuurlijk ook af wat jullie gaan doen op internet. Mail lezen zal prima gaan op een telefoon. Weblog bijwerken is natuurlijk makkelijker op een tablet. Een tablet kopen kan natuurlijk altijd nog in een grote stad (Apple store voor een iPad).
Ik denk dat wanneer jullie er geen kopen jullie 'm ook niet missen maar als jullie er 1 kopen dan is het verschil behoorlijk.
Fijne reis!
dit is voor iedereen anders en hangt natuurlijk ook af wat jullie gaan doen op internet. Mail lezen zal prima gaan op een telefoon. Weblog bijwerken is natuurlijk makkelijker op een tablet. Een tablet kopen kan natuurlijk altijd nog in een grote stad (Apple store voor een iPad).
Ik denk dat wanneer jullie er geen kopen jullie 'm ook niet missen maar als jullie er 1 kopen dan is het verschil behoorlijk.
Fijne reis!
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Hallo Peter en Nikki,
De vraag is inderdaad waar jullie internet voor willen gebruiken. Mail lezen kan prima op de smartphone. Berichtjes op Facebook plaatsen is ook geen probleem en als je onderweg nog hotels wilt boeken zijn daar ook genoeg appjes voor vinden. Voor het bijhouden van een weblog zou ik een tablet of een laptopje meenemen.
Mijn ervaring met wifi in hotels en restaurants is dat veel hotelketens in de middenmoot (bijvoorbeeld Holiday Inn) gratis wifi aanbieden. Ook goedkopere ketens als Motel6 bieden gratis wifi. Bij de duurdere ketens moet je vaak betalen. Soms moet je een (verplichte) resort fee betalen waar dan internet ook onder valt. Veel hotels in Las Vegas hebben een dergelijke resort fee.
Bij restaurants ben ik nog niet veel gratis wifi tegengekomen. De bekende ketens die dit wel bieden zijn McDonalds en Starbucks. Deze zijn overal te vinden en mijn ervaring is dat bij McDonalds de wifi ook op de parkeerplaats nog werkt. Hier heb ik wel eens gebruik van gemaakt om las minute een hotel te boeken. De Mac lag naast het hotel dat ik op dat moment boekte.
De vraag is inderdaad waar jullie internet voor willen gebruiken. Mail lezen kan prima op de smartphone. Berichtjes op Facebook plaatsen is ook geen probleem en als je onderweg nog hotels wilt boeken zijn daar ook genoeg appjes voor vinden. Voor het bijhouden van een weblog zou ik een tablet of een laptopje meenemen.
Mijn ervaring met wifi in hotels en restaurants is dat veel hotelketens in de middenmoot (bijvoorbeeld Holiday Inn) gratis wifi aanbieden. Ook goedkopere ketens als Motel6 bieden gratis wifi. Bij de duurdere ketens moet je vaak betalen. Soms moet je een (verplichte) resort fee betalen waar dan internet ook onder valt. Veel hotels in Las Vegas hebben een dergelijke resort fee.
Bij restaurants ben ik nog niet veel gratis wifi tegengekomen. De bekende ketens die dit wel bieden zijn McDonalds en Starbucks. Deze zijn overal te vinden en mijn ervaring is dat bij McDonalds de wifi ook op de parkeerplaats nog werkt. Hier heb ik wel eens gebruik van gemaakt om las minute een hotel te boeken. De Mac lag naast het hotel dat ik op dat moment boekte.
-
- Amerika-ontdekker
Hallo,
Bedankt voor jullie reactie, we willen internet alleen gebruiken om hotels te zoeken en dat soort dingen.
Een weblog bijhouden doen we niet. Dus ik denk dat we met een smartphone wel een heel eind kunnen komen.
En als het niet bevalt kan je altijd nog een IPad daar kopen.
Vind het ook een beetje zonde om zo'n duur ding te kopen alleen maar voor 3 weken. Thuis gebruiken we altijd de laptop maar heb geen zin om dat ding mee te sjouwen.
Groeten,
Bedankt voor jullie reactie, we willen internet alleen gebruiken om hotels te zoeken en dat soort dingen.
Een weblog bijhouden doen we niet. Dus ik denk dat we met een smartphone wel een heel eind kunnen komen.
En als het niet bevalt kan je altijd nog een IPad daar kopen.
Vind het ook een beetje zonde om zo'n duur ding te kopen alleen maar voor 3 weken. Thuis gebruiken we altijd de laptop maar heb geen zin om dat ding mee te sjouwen.
Groeten,
Precies! iPad kopen in Amerika zelf is ook nog eens goedkoper.
Ik denk wel dat als jullie die iPad eenmaal hebben jullie de laptop een stuk minder zullen gebruiken *ervaring.
Succes!
Ik denk wel dat als jullie die iPad eenmaal hebben jullie de laptop een stuk minder zullen gebruiken *ervaring.
Succes!
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Het verschil wordt overigens door de stijgende dollar wel elke dag kleinerkrone schreef:Precies! iPad kopen in Amerika zelf is ook nog eens goedkoper.

- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Heb ze alle 3, smartphone is handig voor mail en vaak applications voor hotels zoeken etc.
Daar ook de ipad voor alleen groter beeld
Toch gebruik ik nog steeds het meeste de laptop op vakantie, typen op een ipad vind ik geen succes. Ook de foto's etc zie ik liever op een laptop dan ipad.
Maar dat is ieder zijn ding, maar ik zou hem zeker niet alleen voor de vakantie kopen, kan je veel meer andere leuker dingen van doen
Daar ook de ipad voor alleen groter beeld

Toch gebruik ik nog steeds het meeste de laptop op vakantie, typen op een ipad vind ik geen succes. Ook de foto's etc zie ik liever op een laptop dan ipad.
Maar dat is ieder zijn ding, maar ik zou hem zeker niet alleen voor de vakantie kopen, kan je veel meer andere leuker dingen van doen
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Dit jaar hebben we de ipad meegenomen en niet de laptop. Het was een succes, geen gedoe meer om stroom vinden. De accu van de ipad gaat veel langer mee. Het opslaan van de foto's op de ipad was tevens een druk op de knop. Conclusie
de laptop laten we lekker thuis in de toekomst.

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ik heb ook erg getwijfeld wat ik mee zou nemen. Uiteindelijk heb ik alles maar in de rugzak gedaan. De (mini)laptop gebruikte ik om de geocaches op de gps te zetten en om ze te loggen. De tablet was gewoon makkelijk. Handig als ik in bed nog even de mail wilde bekijken of wilde lezen. De smartphone ging mee. En natuurlijk zowel de TomTom als de Garmin gps.
Ik had bijna de ereader ook meegenomen, maar besloot op het laatste moment om een paar boeken op de tablet te zetten.
De volgende vakantie gaat hetzelfde arsenaal weer mee.
Ik had bijna de ereader ook meegenomen, maar besloot op het laatste moment om een paar boeken op de tablet te zetten.

De volgende vakantie gaat hetzelfde arsenaal weer mee.

Het is offtopic, maar ik weet zo snel niet waar ik mijn vraag anders kwijt moet en ik ben niet zo'n held in het openen van nieuwe topics.
Als je met je tablet of smartphone (die wij trouwens allebei meenemen) in een hotel zit met 'free wired' internet, dan zul je je internet uit een snoertje moeten halen toch?
Onze apparaatjes hebben geen aansluiting voor die snoeren, maar is er misschien een truc die ik over het hoofd zie? Of hebben we gewoon dikke pech?
Ons plan is trouwens (en zo blijf ik toch nog een klein beetje binnen het topic...
) om bij het eerste winkelbezoek een simpel toetsenbord te kopen. We kunnen deze dmv een USB-OTG kabel aansluiten op zowel de tablet als de smartphone en zo toch nog 'lekker' ons verslag typen. Via diezelfde kabel kunnen we ook de foto- en videocamera koppelen en data overzetten.
Als je met je tablet of smartphone (die wij trouwens allebei meenemen) in een hotel zit met 'free wired' internet, dan zul je je internet uit een snoertje moeten halen toch?
Onze apparaatjes hebben geen aansluiting voor die snoeren, maar is er misschien een truc die ik over het hoofd zie? Of hebben we gewoon dikke pech?
Ons plan is trouwens (en zo blijf ik toch nog een klein beetje binnen het topic...

Of je koopt de google tablet in de USA. Veeeel goedkoper en een tussenmaat en de prestaties zijn even goed. 199 dollar

- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij hebben in Amerika een samsung tablet gekocht en onze zoon gelijktijdig de apple ipad . Als we de 2 vergelijken is de apple duurder in aankoop maar ook na de aankoop moet hij nog allerlei dingen achteraf kopen om ermee te kunnen beginnen werken. Wij daarentegen met onze samsung konden onmiddelijk na het opladen op het internet.
Dat lijkt me gek. ikzelf heb een ipad en kon na opladen en configureren, direct op het internet. niks moeten kopen
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Onze zoon heeft daar een Itunes card gekocht om apps te kunnen downloaden,iets wat op onze samsung al geinstalleerd stond.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Een iTunes card is enkel maar voor betalende apps. Anders heb je die helemaal niet nodig.Nati schreef:Onze zoon heeft daar een Itunes card gekocht om apps te kunnen downloaden,iets wat op onze samsung al geinstalleerd stond.
Een tablet vinden wij wel bijzonder handig om in het vliegtuig te lezen of naar de films te kijken die je zelf wilt.
- Duikertje1990
- Amerika-ontdekker
Het is een persoonlijke keuze, maar ik red me hier in Amerika prima met mn smartphone, ook met hotels boeken e.d. (heb je apps voor). Ik heb een kleine netbook voor erbij, maar heb die nauwelijks nodig. En ik vind een netbook een heel stuk handiger en goedkoper dan een tablet, maar ook dat is een persoonlijke keuze.
4 aug - 6 sep 2010: CA, NV, UT, AZ, OR, WA (+ NJ, NY)
14 juni - 11 aug 2012: Florida naar Californië naar Hawaii naar Denver
14 juni - 11 aug 2012: Florida naar Californië naar Hawaii naar Denver
Die ga ik meteen de eerste dag halen! Laat het meteen in de dichtstbijzijnde walmart bezorgen.DejaVu schreef:Of je koopt de google tablet in de USA. Veeeel goedkoper en een tussenmaat en de prestaties zijn even goed. 199 dollar
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik heb hier ook al naar zitten kijken.JeKa schreef:Die ga ik meteen de eerste dag halen! Laat het meteen in de dichtstbijzijnde walmart bezorgen.DejaVu schreef:Of je koopt de google tablet in de USA. Veeeel goedkoper en een tussenmaat en de prestaties zijn even goed. 199 dollar
Wij zijn nog tabletloos en onze 10" netbook voldoet doorgaans eigenlijk prima.
En om dan meteen een veel duurdere iPad aan te schaffen gaat dan weer wat ver.
Dit apparaat komt in september ook in Nederland uit trouwens.
Verwachte prijs is € 250,- voor de 16GB variant.
Zelfde apparaat kost in de VS $ 250,- en dat scheelt toch zo'n 17%.
Ben benieuwd waar ik mee thuis kom

1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Reken is de BTW erbij
zit je weer op 250 euro.
Is natuurlijk alleen wanneer je hem zou bestellen vanuit de USA en de douane een BTW toeslag erop legt.

Is natuurlijk alleen wanneer je hem zou bestellen vanuit de USA en de douane een BTW toeslag erop legt.