Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York- Niagara Falls

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Goldengirl
Amerika-ontdekker

New York- Niagara Falls

Bericht door Goldengirl »

Hoi iedereen :-)
In oktober ga ik een ruime week naar NY toe, en zou graag een dag de Niagara Falls wilen bezoeken
Nu is mijn vraag: kan iemand mij tips geven over het vervoer?

Ik wil het eigenlijk wel in één dag behappen, is vliegen toch de beste optie en met welke maatschappij dan, of toch met de trein?
Ik hoor graag van jullie :wink:
Goldengirl
Amerika-ontdekker

kan echt niemand mij vertellen op welk vliegveld ik zou moeten "aanvliegen"?
voorzover ik het nu begrijp zou dat Toronto Pearson moeten zijn, klopt dat?
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Als je wilt vliegen zou je ook Buffalo, NY kunnen proberen, dat is dichterbij dan Toronto.
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

is een wagen huren niet goedkoper dan vliegen? lijkt me ter plaatse ook handiger :wink:
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: New York- Niagara Falls

Bericht door hekkie »

Goldengirl schreef:In oktober ga ik een ruime week naar NY toe, en zou graag een dag de Niagara Falls wilen bezoeken
Nu is mijn vraag: kan iemand mij tips geven over het vervoer?

Ik wil het eigenlijk wel in één dag behappen, is vliegen toch de beste optie en met welke maatschappij dan, of toch met de trein?
Ik hoor graag van jullie :wink:
Om op één dag op en neer van New York City naar Niagara Falls te gaan, lijkt me iets te veel van het goede. Met de auto is het zo'n kleine 700 km enkele reis, dus reken zelf maar uit.

Vliegen van NY naar Toronto en weer terug gaat ook behoorlijk wat tijd in zitten. Bovendien moet je in Toronto dan ook nog weer vervoer regelen. Qua rijtijd is dat naar de Falls ook nog zo'n twee uurtjes enkele reis. De kosten hebben we het dan nog niet eens over. Buffalo is ook een optie om naar toe te vliegen. Kun je niet iets combineren met een stopover o.i.d.?

Wat wel te doen is (zo hebben wij het tenminste gedaan) om er twee dagen over te doen. Wij zijn de ene dag heen gereden, waren daar om een uur of drie 's middags. Voldoende tijd om e.e.a. te bekijken en we hebben in Niagara Falls zelf overnacht. De andere dag zijn we toen naar Boston gereden, wat ongeveer dezelfde afstand is.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Vind je het niet een beetje zonde van de tijd?? Ik ben er pas ook geweest en ze (de Niagara watervallen) zijn echt super om te zien (als je gaat zeker de Maid of the Mist boottocht doen :!: :!: :!: ), maar volgens mij kan je je "best" een weekje in New York vermaken! Tenzij je er al eens eerder bent geweest. Dan zeg ik niks.........
Goldengirl
Amerika-ontdekker

ok dank jullie wel voor jullie reacties :-)

het is dus wat mijn gevoel ook aangaf net ff teveel voor 1 dag
het is mijn eerste keer NY en voor mijn partner de 3e x :-)
dus ik denk dat ik mij wel voor dat ene weekje in NY vermaak, dacht alleen een dagje natuur lijkt me wel lekker :-)

enne ik lees veel topics en heb daar veel aan!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Goldengirl schreef: dus ik denk dat ik mij wel voor dat ene weekje in NY vermaak, dacht alleen een dagje natuur lijkt me wel lekker :-)
Dagje Central Park is ook een dagje natuur als je in het park bent vergeet je binnen een half uur dat je midden in een miljoenen stad zit. :lol:
Rob
Goldengirl
Amerika-ontdekker

ja wie weet of een bezoekje dierentuin :D
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Rob schreef:
Goldengirl schreef: dus ik denk dat ik mij wel voor dat ene weekje in NY vermaak, dacht alleen een dagje natuur lijkt me wel lekker :-)
Dagje Central Park is ook een dagje natuur als je in het park bent vergeet je binnen een half uur dat je midden in een miljoenen stad zit. :lol:
Rob
Inderdaad een erg mooi contrast. Lekker in gras liggen en op de achtergrond enorme gebouwen.

Afbeelding

En door lekker te wandelen kom je helemaal tot rust.

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer