Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Death Valley vanuit Las Vegas
Death Valley vanuit Las Vegas
Aangezien wij een paar dagen in Las Vegas verblijven en nog een dagje weg willen vanuit daar zitten we te denken aan Death Valley. Is dit aan te raden om dit als dagtocht met een huurauto te doen ? (moet we bij de huur nog ergens op letten of mag je altijd naar Death Valley rijden?). Nu zoek ik ook een route of reisverslag van mensen die er al geweest zijn zodat ik een route kan maken door death valley die we in een dag kunnen doen, iemand links hiervoor ?
Re: Death Valley vanuit Las Vegas
Leuk, ik lift even mee op dit topic, want ook wij willen een dagje heen en weer vanuit Vegas. We zijn al wel 2x in Death valley geweest, maar willen de hoogtepunten nog graag eens bekijken.
Wij zijn er voorgaande twee keren inderdaad gewoon met onze huurauto doorheen gereden, zeker voor de hoogtepunten als Zabriskie point, Artist Drive, Badwater en de Sand dunes is dit prima. Er zijn ook wel wat off road route's te berijden en dat hebben wij in Death Valley nog niet eerder gegokt.
Wij zijn er voorgaande twee keren inderdaad gewoon met onze huurauto doorheen gereden, zeker voor de hoogtepunten als Zabriskie point, Artist Drive, Badwater en de Sand dunes is dit prima. Er zijn ook wel wat off road route's te berijden en dat hebben wij in Death Valley nog niet eerder gegokt.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
een dagje Death Valley is heel goed te doen vanuit Las Vegas, op een paar uurtjes sta je er
wij hebben twee keer DV gedaan, maar telkens enkel de grote weg erdoorheen met stops bij Badwater Basin, Zabriskie Point, deSand Dunes, Devils Golf Course, Artist Palete, Artist Drive
ik denk met een gewone huurauto is het geen probleem om naar DV te gaan,er zal waarschijnlijk enkel in het contract staan dat als je op ongemarkeerde onverharde wegen rijdt, de verzekering niet telt
voorzie voldoende water en vergeet niet genoeg te drinken, ook al heb je geen dorst
en verder, amuseer je, het is echt een prachtig park
wij hebben twee keer DV gedaan, maar telkens enkel de grote weg erdoorheen met stops bij Badwater Basin, Zabriskie Point, deSand Dunes, Devils Golf Course, Artist Palete, Artist Drive
ik denk met een gewone huurauto is het geen probleem om naar DV te gaan,er zal waarschijnlijk enkel in het contract staan dat als je op ongemarkeerde onverharde wegen rijdt, de verzekering niet telt
voorzie voldoende water en vergeet niet genoeg te drinken, ook al heb je geen dorst
en verder, amuseer je, het is echt een prachtig park

- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Als je 's ochtends op tijd de deur uitgaat is het prima te doen denk ik.
Je zou deze route kunnen doen (470 km)
Je gaat dan tot aan Furnace Creek.
Die 470km is inclusief de Artist Drive en een uitstap naar Dantes View Point.
Death Valley is zeer zeker de moeite waard.
Zie ook: http://www.nps.gov/deva/index.htm
Je zou deze route kunnen doen (470 km)
Je gaat dan tot aan Furnace Creek.
Die 470km is inclusief de Artist Drive en een uitstap naar Dantes View Point.
Death Valley is zeer zeker de moeite waard.
Zie ook: http://www.nps.gov/deva/index.htm
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- Bertorelli
- Amerikakenner
Ik weet niet wanneer jullie gaan, maar hou er rekening mee, dat het er nu héééél erg warm is.
Dus véél water meenemen, goed insmeren en niet te lang in de zon.
Dus véél water meenemen, goed insmeren en niet te lang in de zon.

1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Bedankt alvast voor alle informatie ! We willen begin September gaan dus nog steeds wel warm maar als het goed is wel iets kouder hoop ik
Wat is vanuit las vegas de beste route om te nemen qua bezichtigings punten ? Dan kan ik dat even in google maps zetten/bekijken !

Wij zijn een paar jaar geleden ook geweest, vertrokken in LA en toen in Furnance Creek overnacht, de dag erna door naar LV
We hebben nu onze hotels al geboekt en waren niet van plan om naar DV te gaan, maar nu wil ik het eigelijk toch
Dus mss dat we n nacht in LA laten vervallen (jammer van de 50 euro hotelkosten..). Furnance Creek is vol. Heeft iemand tips mbt de overnachting onder DV?
Gr,
Wendy
We hebben nu onze hotels al geboekt en waren niet van plan om naar DV te gaan, maar nu wil ik het eigelijk toch

Dus mss dat we n nacht in LA laten vervallen (jammer van de 50 euro hotelkosten..). Furnance Creek is vol. Heeft iemand tips mbt de overnachting onder DV?
Gr,
Wendy
Laatst gewijzigd door wendy1 op 09 aug 2012, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens op http://www.nps.gov/deva , daar staat een kaart (link ergens linksonderaan). Op de kaart staan de bezienswaardigheden, dus die route moet wel lukken. Er staat ook ergens een pdf-je met de routes naar Las Vegas. Ik zou een rondje maken, heen via Shoshone en Badwater en terug via DV Junction. Kijk ook eens in onze reisverslagen voor de verschillende routes vanaf Las Vegas en door het park.royke schreef:Bedankt alvast voor alle informatie ! We willen begin September gaan dus nog steeds wel warm maar als het goed is wel iets kouder hoop ikWat is vanuit las vegas de beste route om te nemen qua bezichtigings punten ? Dan kan ik dat even in google maps zetten/bekijken !
Marianne
Heb even een route gemaakt met Google maps. Is dit zo een logische route met alle belangrijke punten die we moeten zien ? Of kan ik beter iets anders doen, of iets toevoegen/verwijderen ?
http://tinyurl.com/bo55k88
Ik neem aan dat dit ook allemaal verharde wegen zijn toch ? En kost het eigenlijk nog iets om door het park te rijden ?
http://tinyurl.com/bo55k88
Ik neem aan dat dit ook allemaal verharde wegen zijn toch ? En kost het eigenlijk nog iets om door het park te rijden ?
- Ingrid1958
- Amerikakenner
Ik heb vorig jaar overnacht in Stove Pipe Wells (DV) , lodge, ook erg leuk, wel minder toeristisch (denk ik)
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op de kaart waar ik naar verwees kun je zien welke wegen verhard zijn en welke niet. Neem alleen de paved roads. En ja, je moet toegang betalen, staat ook op de NPS-site. Als er eene hokje staat bij de ingang van het park (staan niet overal) dan betaal je daar, en anders bij het visitor center. Je krijgt dan ook een krantje en een kaart (dezelfde als op de NPS-site).royke schreef: Ik neem aan dat dit ook allemaal verharde wegen zijn toch ? En kost het eigenlijk nog iets om door het park te rijden ?
Je hebt niet de route via Badwater genomen zie ik, is dat bewust? Kijk eens in mijn 2006-verslag voor die route.
Marianne
Thanks, was niet bewust gewoon kaartje geprint en route gemaakt, maar deze is dus beter/logischer ?
http://tinyurl.com/cs8v5hc
http://tinyurl.com/cs8v5hc
- WizardOfOss
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Drie jaar geleden ook zo'n dagtrip gemaakt, echt schitterend. Inderdaad dan eerst vanaf Shoshone de route langs o.a. Badwater en Devil's Golf Course, lunch in Furnace Creek, doorgereden tot de zandduinen, en terug langs Zabriskie Point en Dante's View. Prima te doen in een (lange) dag. En de wegen zijn prima.
Bij de ingang stonden geen hokjes, bij Badwater wel een automaat die echter buiten gebruik was. Dus later bij het visitor centre netjes betalen, ze keken ons aan alsof ze water zagen branden...
Bij de ingang stonden geen hokjes, bij Badwater wel een automaat die echter buiten gebruik was. Dus later bij het visitor centre netjes betalen, ze keken ons aan alsof ze water zagen branden...
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
- Bertorelli
- Amerikakenner
Die laatste is inderdaad logischer.
Het is wel een lange rit met zo'n 630km.
Je hebt voor de meeste punten toch wel wat tijd nodig dus ik zou of de rit wat inkorten, of een nacht proberen te overnachten in Furnace Creek of Stovepipe Wells.
Dan kun je alles over twee dagen uitsmeren.
Het is wel een lange rit met zo'n 630km.
Je hebt voor de meeste punten toch wel wat tijd nodig dus ik zou of de rit wat inkorten, of een nacht proberen te overnachten in Furnace Creek of Stovepipe Wells.
Dan kun je alles over twee dagen uitsmeren.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
We moeten het sowieso in 1 dag doen, alle hotels etc zijn al geboekt. We hadden een dagje 'over' en daar willen we graag death valley in doen. Was we nu hebben moet wel te doen zijn toch ? We zijn met zijn 2en dus kunnen allebij rijden. Als we al rond 8 uur vertrekken (auto halen de avond ervoor al op) houden we een uurtje of 5/6 over om bij de verschillende punten te stoppen moet wel te doen zijn toch ?
Een uurtje of 5 à 6 is denk ik nog best krap - ik denk dat wel iets langer bezig bent. Maar dat maakt niet uit toch? Stel dat je rond 18:00 -19:00 uur weer 'thuis' bent in Vegas, dan heb je een prachtige, lange dag in DV gehad zonder dat je het gevoel hebt had dat je je moest haasten.
Nog wel een extra tip: neem behalve veeeeeeeeeeeeel water (stouw die achterbak maar goed vol) ook een koelbox met eten mee - in DV zijn niet zoveel plekken waar je eten kunt kopen en dus is het altijd handig en lekker om wat bij je te hebben. Gezien de hoge temperaturen is wat zoutigs ook wel aan te raden, behalve vocht raak je ook veel zouten en mineralen kwijt . Sommige mensen kiezen voor chips, anderen nemen van die electrolyten/zout-tabletten die je in je water kunt oplossen (te koop bij buitensportzaken).
Nog wel een extra tip: neem behalve veeeeeeeeeeeeel water (stouw die achterbak maar goed vol) ook een koelbox met eten mee - in DV zijn niet zoveel plekken waar je eten kunt kopen en dus is het altijd handig en lekker om wat bij je te hebben. Gezien de hoge temperaturen is wat zoutigs ook wel aan te raden, behalve vocht raak je ook veel zouten en mineralen kwijt . Sommige mensen kiezen voor chips, anderen nemen van die electrolyten/zout-tabletten die je in je water kunt oplossen (te koop bij buitensportzaken).
We nemen uiteraard gewoon de tijd. Al zijn we 2 uur 's nachts pas weer terug in vegas, maakt niks uit 
Nog even kort over de auto huur. Normaal doe ik dit altijd via eautoverhuur maar deze zijn in vegas duurder dan usareisen aangezien mijn mede reiziger 23 is en we dus zo'n <25 pakket moeten hebben. Klopt het dat bij usareisen je alleen je auto op de luchthaven kan halen ? Bij eautoverhuur kan je kiezen tussen de verschillende hotels namelijk. Als het alleen op het vliegveld kan nemen we daar wel een taxi naartoe anders aangezien het verschil ruim 100€ is op 2 dagen autohuur (240€ v.s. 139€ met volle tank)

Nog even kort over de auto huur. Normaal doe ik dit altijd via eautoverhuur maar deze zijn in vegas duurder dan usareisen aangezien mijn mede reiziger 23 is en we dus zo'n <25 pakket moeten hebben. Klopt het dat bij usareisen je alleen je auto op de luchthaven kan halen ? Bij eautoverhuur kan je kiezen tussen de verschillende hotels namelijk. Als het alleen op het vliegveld kan nemen we daar wel een taxi naartoe anders aangezien het verschil ruim 100€ is op 2 dagen autohuur (240€ v.s. 139€ met volle tank)
- Bertorelli
- Amerikakenner
Ik weet niet welk hotel je hebt in Vegas, maar wellicht hebben die shuttlebusjes van en naar het vliegveld.
En als er staat ophaallocatie: Vliegveld, dan is dat doorgaans een aantal kilometers verderop en wordt je vanaf het vliegveld met een bus naar de autoverhuurterminal gebracht.
Als je toch een taxi neemt, kun je beter direct naar de autoverhuurlocatie gaan i.p.v. het vliegveld.
En als er staat ophaallocatie: Vliegveld, dan is dat doorgaans een aantal kilometers verderop en wordt je vanaf het vliegveld met een bus naar de autoverhuurterminal gebracht.
Als je toch een taxi neemt, kun je beter direct naar de autoverhuurlocatie gaan i.p.v. het vliegveld.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hoeft toch niet 2 dagen te huren? Het gaat per 24 uur dacht ik.
Marianne
Marianne
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Als je voor een (zeer) korte termijn een auto huurt, doe dit dan zeker onder de formule "vol halen, vol terugbrengen" of "vol halen, leeg terugbrengen, eerste tank inbegrepen".
Zo niet, dan betaal je bij het ophalen een volle tank, een bedrag van 40 US$ tot 70 US$ + taxen !
Kijk naast UsaReisen.de ook eens bij Billigermietwagen.de en RhinoCarHire.com, zij bieden deze formules (naar keuze) aan.
Zo niet, dan betaal je bij het ophalen een volle tank, een bedrag van 40 US$ tot 70 US$ + taxen !
Kijk naast UsaReisen.de ook eens bij Billigermietwagen.de en RhinoCarHire.com, zij bieden deze formules (naar keuze) aan.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht