Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vrijdag naar Florida...slecht weer?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
nyfan09
Amerika-ontdekker

Vrijdag naar Florida...slecht weer?

Bericht door nyfan09 »

Wij gaan a.s. vrijdag voor 3 weken naar Florida voor een rondreis (het "standaard" rondje Miami-Keys-westkust-oostkust-Orlando). Heb daarnet even de weersvooruitzichten voor Miami (daar starten we onze reis) opgezocht op weeronline.nl, en ik zie niets anders dan regen en donderwolken :sadcry: .

http://www.weeronline.nl/Noord-Amerika/ ... mi/3908604

Nu weet ik dat het in Florida vaak aan het eind van de dag vaak even keihard regent, maar de rest van de dag gewoon droog is, dus ik hoop eerlijk gezegd dat die donderwolken daar vandaan komen.

Weet iemand wat we kunnen verwachten? Kunnen we wel lekker op het strand gaan liggen of wordt het 3 weken regen?
Ziva
Amerika-expert

Re: Vrijdag naar Florida...slecht weer?

Bericht door Ziva »

Wat verwacht je precies voor antwoord van de mensen hier? Zij weten toch net zoveel als jij? Niemand kan het weer voorspellen behalve moeder natuur.

Gewoon een parapluutje kopen en als het regent ga je iets anders doen, lijkt me niet zo moeilijk.

Veel plezier!
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Op weather.com staat dat er zo rond de 30% á 40% kans is op 'Thunderstorms'.

http://www.weather.com/weather/tenday/M ... L0316:1:US

De hele dag regen zal wel meevallen, maar af en toe een bui is mogelijk.
Bij temperaturen van boven de 30 graden zijn het wel verfrissende buitjes.

Geniet ervan, want het is vakantie tenslotte.

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Hans058
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Hans058 »

Het mooie van weeronline dat het vaak niet klopt, mijn ouders zitten al 2 weken in SriLanka zonder een spat regen terwijl weeronline elke dag 50 % regen voorspelde. :thumbup:
Ron 1979
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Ron 1979 »

Als ik het goed gehoord heb op het nieuws vandaag is er een tropische storm/ orkaan over Mexico aan het razen.. Misschien dat de slechte voorspelling daar doorkomt? Je gaat nu ook in een tijd dat de kans daarop groot is....
Wij zijn zelf in juni naar Orlando geweest en ook toen was er een tropische storm actief en de voorspellingen waren net zo slecht als nu voor Miami. Dag voor vertrek was de voorspelling weer heel anders. We hebben alle dagen stralend weer gehad en op de laatste dag later in de middag een tropische bui, dat was alles...
2007 New York
2009 West USA
2010 New York
2011 Noord Oost USA ( ronenlinda.reismee.nl )
2012 Florida ( ronenlinda.reismee.nl )
2015 LA /Las Vegas
2023 Atlanta / Memphis / Nashville
nyfan09
Amerika-ontdekker

Bericht door nyfan09 »

Ziva schreef:Wat verwacht je precies voor antwoord van de mensen hier? Zij weten toch net zoveel als jij? Niemand kan het weer voorspellen behalve moeder natuur.
Bedankt voor je sympathieke reactie. Ik ben op zoek naar mensen die er op dit moment zijn of net zijn geweest, of mensen die die ervaringen hebben met de voorspellingen en die daarna daadwerkelijk gingen, zodat ze kunnen vertellen of de voorspellingen overeenkwamen.
nyfan09
Amerika-ontdekker

Bericht door nyfan09 »

En aan degenen die serieus gereageerd hebben: Dankjewel voor jullie reacties! Heb nu wat meer hoop op mooi zonnig weer. We gaan natuurlijk niet voor niks naar de sunshine state :D
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik heb wel serieus gereageerd maar het is gewoon een vreemde vraag waar niemand een antwoord op kan geven, zelfs mensen die in Florida wonen niet. Als je pech hebt, heb je regen (in Florida vaak korte maar hevige buien), sunshine state of niet. Dat wil toch niet zeggen dat je vakantie dan gelijk verpest wordt? Er zijn genoeg leuke dingen te doen als het eventjes regent.

Gewoon lekker genieten van 3 weken vakantie en niet meer kijken naar de weerberichten. Have fun!
PenE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PenE »

Ik ben het gedeeltelijk met Ziva eens.
Geniet van je vakantie..het is Florida en je hebt in het regenseizoen geboekt(augustus en september zijn de natste maanden in Florida)
Wij gaan zelf ook over 5 weken erheen...en ja je hebt soms een flinke plensbui die overtrekt maar op zich is dat niet zo erg..dan duik je ergens een kiosk,winkel,Starbucks of weet ik het in en meestal is het 20 minuten later alweer droog en heet(lees benauwd door het verdampende water)

Het is heel lastig te voorspellen wat het weer gaat doen in Florida in deze periode..Wij kregen vorig jaar via de tv(lokale zender Orlando)te horen dat we 3 dagen noodweer zouden krijgen met harde wind en zeer veel regen.Dus wij onze planning aanpassen en alleen maar dingen bezoeken die overdekt waren.
Nou...we hebben die 3 dagen nog nooit zo'n mooi weer gehad hahahaha..strak blauwe lucht,geen wolkje te zien en 34 graden...
De storm boven Mexico die het slechte weer zou veroorzaken was het op laatste moment bijgedraaid waardoor we een TOTAAL ander weerbeeld kregen dan 12 uur daarvoor voorspeld was.

Maar....als je nou van plan bent om een dag in een bootje/kano door de Everglades te gaan varen tja...dan zou ik wel een beetje de weersverwachtingen in de gaten houden want voor zover ik weet zitten er midden in de moerassen van de Everglades geen Starbucks waar je even binnen kunt varen :wink:
Alligator coffee in de Everglades???
Alligator coffee in de Everglades???
allicoffee.JPG (25.02 KiB) 2777 keer bekeken
Hahahah...fijne vakantie alvast en
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Voor mij een mooie gelegenheid om nu maar eens een keer de vraag der vragen te stellen:
Wat is het toch dat mensen naar Florida voert?

Ik ben Amerika gek en heb inmiddels 20 staten bezocht, maar er is één staat die me totaal niet trekt en dat is Florida.
Hoe komt het dat er toch zo veel mensen naar toe gaan?
Het weer is er klam en warm, er zijn orkanen, er zijn (te) veel pretparken, veel Nederlanders en in de winter zijn er alleen maar senioren.
Of zijn dit juist alle vooroordelen? :mrgreen:

Vertel het mij....waarom Florida?
16x USA / 30 staten
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Tsja, waar ga je naartoe in Florida? Er zijn ook niet toeristische plekken te vinden hoor.

De weersverwachting in de zomer is warm en vochtig and that is it.
Echter voor en najaar, incl winter is lekker van temperatuur. Ik wil er op zich best wel wonen hoor. Ik woon in het zuidwesten van Missouri. Noordelijker zou ik weer niet snel willen wonen. Veel te koud.
Ik loop al sinds maart in een korte broek.
De lange broek moest aan toen ik in Juli in nederland op bezoek was :(
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

Liz schreef:
- Zon, zee en strand
- Het Kennedy Space Center, één van de belangrijkste plaatsen voor de geschiedenis van de mensheid (imho)
- Everglades
- Miami
- Keys
- Vluchten zijn niet duur
PenE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PenE »

Wij gaan ongeveer om het jaar naar Florida toe.
Het ene jaar doen we een Florida reisje puur relaxen,villa huren,lekker zwemmen,outlet leegkopen en jaloers worden op de spullen die ze in de winkels verkopen.
En het jaar daarna doen we meestal een rondrit door een deel van Amerika.

Dit jaar doen we als uitzondering het zelfde als vorig jaar...een rondreis Florida met aangeknoopt een weekje villa.

Ik vind Florida lekker ivm het lekkere weer...hier in Nederland is het meestal bagger en om toch een beetje zon en warmte op te doen vind ik Florida wel lekker.
Maar ik zou er niet willen wonen!!! Nee daar wacht ik wel mee tot ik met pensioen ben dan is het klimaat goed voor de reuma hahaha.

Nee als ik zou mogen kiezen waar ik wil wonen dan zou het ergens San Francisco of omgeving zijn. en dan een vakantiehuis in Florida voor de lekkere periodes en een vakantie huis net over de grens met Canada..lekker voor het echte kerstgevoel hahaha.
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Omdat Florida gewoon heel veelzijdig is. Bruisende steden, slaperige vissersdorpjes, historische plaatsen met prachtige antebellum huizen, interessante musea, mooie natuurparken met warmwaterbronnen en manatees, alligators, dolfijnen en heel veel vogelsoorten. In het zuiden een haast Caribische sfeer en in het noorden overheerst het zwoele deep south. Palmbomen en live oaks met Spaans mos, afgelegen stranden waar je alleen met een pontje kan komen. Heerlijke hole in the wall tentjes met live muziek en verse vis uit de oceaan. Florida is laid back en zalig!

Natuurlijk zijn er in de winter vele snowbirds, en kom je het gehele jaar horden Nederlanders, Engelsen en Brazilianen tegen. Het is er warm, klam en benauwd (Maar dat is het in Louisiana en Texas ook!), en er zijn veel themeparks.
Maar alles bij elkaar opgetelt is Florida gewoon een geweldige vakantie spot. En ik snap de vele snowbirds wel, ik vind het 's winters ook zalig om lekker in de zee te zwemmen, in een korte broek te lopen en met een lekker drankje op een terras te zitten terwijl het elders ijzig koud is! ;-)

Om terug on topic te komen, zo vreemd vind ik de vraag van de topic starter eigenlijk niet. Als je niet zo bekend bent met het weer in Florida (en je een koude natte zomer in Nederland achter de rug hebt), vind ik het heel normaal dat je benieuwd bent naar de weerberichten en hoopt dat je even lekker op het strand kan liggen.
Wat het weer precies gaat doen, dat weet je pas op het moment dat de dag voorbij is. ;-)
Augustus/september is hurricane season, wat betekent dat je vast en zeker een regenbuitje zal treffen. Meestal zijn het hevige maar kortstondige buien, die ervoor zorgen dat het even heerlijk afkoelt, en waar je je niet al te druk om moet maken.
Of de weersverwachtingen kloppen... soms wel en soms niet. Heel vaak is het ook plaatselijk. Dan kan het ergens flink tekeer gaan, terwijl het een paar kilometer verder stralend weer is.
Afgelopen juni ben ik een week naar Orlando geweest. Van tevoren zag ik dat er slecht weer was voorspelt, wat jammergenoeg ook klopte. De gehele week was het 's ochtends droog en begon het rond het middaguur te regenen. Zo af en toe waren er droge momenten, maar over het algemeen was het gewoon heel slecht. Nou laat ik mijn vakanties niet door het weer beinvloeden, maar het was toch wel een domper en ik kan me indenken dat vele vakantiegangers hun vakantie letterlijk in het water zagen vallen.
Maar afgelopen december/januari was er ook veel regen voorspelt, en toen heb ik (op 1 dag na) alleen maar mooi weer gehad! En een keer in oktober was het helemaal wisselvallig. Toen heb ik geen spatje regen gezien maar vroor het wel! Daar zat ik dan met m'n korte broek haha!
Anyways, hou er rekening mee dat het kan regenen, maar dat je ook lekker op het strand kan liggen. Als het heel slecht weer is, dan kan je ter plekke altijd een poncho ofzo kopen. Koud zal het niet worden, regen in Florida is dus nog altijd beter dan regen in Nederland.

Fijne vakantie!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Liz schreef:Voor mij een mooie gelegenheid om nu maar eens een keer de vraag der vragen te stellen:

Ik ben Amerika gek en heb inmiddels 20 staten bezocht, maar er is één staat die me totaal niet trekt en dat is Florida.
Ik kan het alleen maar eens zijn met mijn voorgangers. Wij hebben ook al behoorlijk wat staten gezien, maar minimaal 1 x per jaar staat Florida op het programma, en dat is niet om de pretparken of de toeristen, maar vooral om eens hevig te relaxen. Dat er op dat moment ook een groot motorevenement aan de gang is in Daytona, is een gelukkig toeval :mrgreen:

Wij zijn er in het voor- en najaar, en dan is het klamme seizoen niet van toepassing. Die paar keren in het "hoogseizoen" zijn ons ook een stuk minder bevallen, dus dat doen we niet meer. Maar Maart en Oktober is het buitengewoon lekker weer, en dan genieten we dubbelop van "ons huis" met zijn eigen zwembad. En van de shoppingmalls en outlets, uiteraard. En zelfs na 20+ keer ontdekken we iedere keer nog wat nieuws, hoe klein soms ook. De pretparken hebben we uiteraard ook bijna allemaal wel een keer gedaan, maar dat is al weer van vorige eeuw :D , met af en toe een update.
En als strandliefhebber ben je max. 1½ tot 2 uur verwijdert van zowel de Atlantische Oceaan als de Golf van Mexico, ook uniek voor Florida.

Verder is het relatief goedkoop toeven in Florida, met name Orlando en omgeving, op alle gebieden. Accomodatie, vluchten, autohuur en (keten)restaurants zijn verreweg het goedkoopst van heel de USA, dus ook dat maakt het aantrekkelijk.

Zoals ik het lees ben je er nog niet geweest, en is het puur een gevoel. Dat kan ik begijpen (ik heb dat met Australië, tewijl duizenden anderen dat gevoel niet delen), maar ik zou zeggen, probeer het een keer, al dan niet in combi met een ander deel van de US. Om de statenteller vol te krijgen zul je er toch een keer aan moeten geloven :lol:
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Nee, ik ben er inderdaad nog nooit geweest en het is puur een gevoel, maar ja, die statenteller hè.
Sinds we voor de eerste keer TX bezocht hebben keren we daar steeds weer terug en dus gaat het ook niet meer zo hard met staten tellen :mrgreen:
Wij gaan in oktober altijd naar Texas (onze lievelingsstaat) ook omdat daar dan het weer heerlijk is vergeleken met de ondraaglijke hitte in de zomer.

Is december/januari/februari een goede tijd om naar Florida te gaan?
En zo'n villa met privézwembad is nu juist iets wat wij ook zoeken.
Is er een bepaalde site waar ik dat soort huizen kan vinden?
16x USA / 30 staten
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Liz schreef:Voor mij een mooie gelegenheid om nu maar eens een keer de vraag der vragen te stellen:

Hoe komt het dat er toch zo veel mensen naar toe gaan?
Het weer is er klam en warm, er zijn orkanen, er zijn (te) veel pretparken, veel Nederlanders en in de winter zijn er alleen maar senioren.
Of zijn dit juist alle vooroordelen? :mrgreen:

Ik kan me iets voorstellen bij je gedachte.
Wij hadden dit namelijk ook.
Het Westen geeft voor velen toch vaak het ultieme USA gevoel.

Maar Florida is MEER dan alleen Orlando met de pretparken.
Wij zijn zelf helemaal geen strandmensen (lees: 'liggen en bakken' 8) ) en pretparkliefhebbers, maar Florida vonden we prachtig.
Neem de Everglades, Sanibel Island, Key West, St. Augustine en zo zijn er nog wel een aantal plekken.

Have Fun

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Rebekka1977
Amerikafan

Bericht door Rebekka1977 »

Wij hadden hetzelfde gevoel, waarom Florida? Ik heb vriendlief dit jaar toch kunnen overhalen om voor het eerst Florida te verkennen. Daarnaast ook de staten Georgia, North- en South Carolina en New York bezocht, maar het overgrote deel was toch Florida..

We hadden ons al bedacht dat we de natuur van het zuidwesten uit ons hoofd moesten zetten... En is het ons bevallen? Meer dan prima! Zo goed dat we alweer terug willen. En dan ook inderdaad in de maanden april/mei of oktober/november. Zijn er nu eind mei geweest.

Eigenlijk vonden we alles leuk! Miami, de Key's (en vooral Key West), Everglades (oké niet te vergelijken met de overweldigende natuur in het zuidwesten), de stadjes aan de westkant, Sanibel, 2 pretparken in Orlando, ons huis met hottub (was heerlijk relaxen) etc etc.... Wij hebben zoals je leest vooral de hoogtepunten van Florida gedaan en nog niet eens de vele state parken die er zijn. En heel veel geshopt hebben we ook zeker niet.

Ik zou het toch nog eens in heroverweging nemen! :wink:
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Liz schreef:er zijn (te) veel pretparken
Daar is in ieder geval mijn antwoord :mrgreen:
Maar dat zal niemand verbazen...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Liz schreef:Is december/januari/februari een goede tijd om naar Florida te gaan?
En zo'n villa met privézwembad is nu juist iets wat wij ook zoeken.
Is er een bepaalde site waar ik dat soort huizen kan vinden?
Wij gaan altijd eind Feb. begin Maart en vinden het weer en de temperaturen meer dan uitstekend.
Nagenoeg geen regen, en altijd tussen de 20 en 25 graden, met uitschieters naar boven (tot wel 30 °)
En af en toe een nachtvorstje, maar dat is om 10 uur weer opgelost, en kun je wer zwemmen.

Er zijn letterlijk duizenden villa's rondom de parken te huur in alle soorten, maten en voorzieningen.
Veel mensen zoeken die bij Homeaway.nl/Orlandovillas of VRBO.com en vele anderen.
Tik maar eens Florida villa's in op Google, en je bent het hele weekend bezig :lol:
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer